Consulta ací el programa de la Generalitat per a celebrar el 9 d’octubre en tota la Comunitat

La Generalitat ha presentat la imatge institucional i les activitats programades amb motiu del Dia de la Comunitat Valenciana. Nombroses propostes lúdiques i culturals es desenvoluparan des de l’1 d’octubre a València, Alacant, Elx i Castelló de la Plana.

El secretari autonòmic de Promoció Institucional Comunicació i Prospectiva, Alfred Boix, ha manifestat que amb la celebració d’aquest 9 d’octubre, la Generalitat pretén valorar les festes com a “eix potenciador de la convivència”, així com fer costat al sector cultural i de festes “que tant ha patit els dos últims anys”, ha assenyalat.

Durant la presentació de la imatge institucional del 9 d’octubre, Boix ha animat a la ciutadania a participar en la celebració dels actes programats amb motiu d’aquesta festivitat perquè, segons ha dit, “ha arribat el moment de retrobar-nos en places i carrers per a celebrar el dia gran de totes i tots els valencians”.

Boix ha reiterat que les festes són “motor cultural, turístic i econòmic i, per damunt de tot, pulmó emocional” per això, “hem dibuixat nou dies de cultura i festa per a celebrar el 9 d’octubre” que enguany, tal com ha recordat, coincideix amb el 40 aniversari de l’Estatut d’Autonomia, al qual s’ha referit com “el marc de diàleg que ens vam donar els valencians i valencianes i que hui està més viu que mai de cara als reptes de futur que ens plantegem com a poble”.

L’acte ha comptat també amb la participació de la directora general de Promoció Institucional,  Fernanda Escribano, que ha presentat el cartell institucional i les activitats programades per la Generalitat, que enguany “compten amb nombroses tradicions que, de nord a sud de la Comunitat Valenciana, mostraran la diversitat cultural que ens caracteritza”.

En aquest sentit, ha explicat Escribano, se celebraran concerts, jocs tradicionals, activitats lúdiques, representacions teatrals, concerts, un recital poètic i castells de focs artificials, a més s’obriran al públic palaus de València, Alacant i Castelló de la Plana.

Imatge i activitats

La imatge seleccionada enguany és un cartell realitzat pel dissenyador Ibán Ramón que evoca a l’entrada de Jaume I a València el 9 d’octubre de 1238. La proposta gràfica presenta el casc i la cimera amb la figura del drac mitjançant una representació contemporània i una retolació tipogràfica que remet a la modernitat valenciana del segle XX i al pintor i cartellista valencià Josep Renau.

Quant a la programació, hi haurà activitats lúdiques com l’espectacle ‘Horta’, de la companyia Horta Teatre; una lectura poètica i les actuacions de Dani Miquel, La Maria i Sandra Monfort, el Cor de la Generalitat Valenciana i Els infantillos del Corpus, que se celebraran en el Palau de la Generalitat.

D’altra banda, en els voltants del Palau, s’instal·larà una ‘gastroneta’ amb degustació d’orxata i productes propis de la mocadorà i se celebraran jocs tradicionals.

A més, el públic podrà assistir al ritual del ‘Pa beneït de la Torre de les Maçanes’, la ‘Tamborada de l’Alcora’, una representació de Moros i Cristians d’Alcoi i un concert de Bandes de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana. Els actes finalitzaran amb un castell de focs artificials que tindrà lloc el 8 d’octubre al Campus de Tarongers.

Actes a Castelló de la Plana i Alacant

El Dia de la Comunitat Valenciana se celebrarà a Castelló de la Plana, a la Casa dels Caragols, que acollirà els concerts de Dani Miquel, Lola Bou i Manel Brancal, i La Maria.

La plaça de les Aules també serà escenari de jocs tradicionals i de la ‘Moma de Xàtiva’ i els ‘Tornejants d’Algemesi’. Així mateix, el públic podrà assistir al concert de Bandes de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana en la plaça Major. Un castell de focs artificials posarà el punt final a les celebracions el 8 d’octubre, al carrer Carmen Noguera Valero.

A Alacant s’ha programat un concert acústic de Seguretat Social en el Teatre Principal i una actuació de Dani Miquel a la Biblioteca Municipal Azorín. En el Port d’Alacant se celebraran jocs tradicionals, un concert de Bandes de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana i un castell de focs artificials per a tancar la setmana de celebracions.

Finalment, la plaça de Baix d’Elx serà escenari d’una ‘Dolçainada’ i la ‘Muixeranga d’Algemesí’, i a Orihuela s’ha programat l’exposició ‘La casa de Rafal. La gran desconeguda’, en el Palau Marqués de Rafal.

Palacios de portes obertes

A més, des d’aquest dissabte, 1 d’octubre, la ciutadania podrà visitar el Palau de la Generalitat, el Palau de Castellfort, el Palau de les comunicacions, el Palau de Forcalló i el Palau Boïl d’Arenós, a València. A més, obriran les seues portes al públic el Monestir de Sant Miquel dels Reis i el Convent de Sant Doménec.

Així mateix, es podran visitar la Casa dels Caragols i la Casa de la Bruixes, situades a Castelló de la Plana i Alacant, respectivament.

Últimes notícies

Així afectarà l’oratge a la visió de l’eclipsi solar des de Castelló i Alacant

L’eclipsi solar d’este dimecres es preveu amb cel poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló i a l’interior nord d’Alacant.

Compromís acusa Catalá de posar els joves a la cua davant el turisme

Compromís assegura que l’infobaròmetre municipal sobre la joventut evidencia greus dificultats per accedir a una vivenda i critica que el govern de Catalá prioritza el turisme. El sondeig mostra que més de la mitat dels jóvens de València encara no s’han emancipat.

La Comunitat Valenciana s’oferix per a ajudar Colòmbia després del terratrémol

La Generalitat ha expressat les seues condolences per les víctimes del terratrémol de Colòmbia i s’ha posat a disposició per a col·laborar en la resposta humanitària, especialment a través de les ONG valencianes que treballen en el país.

Pinedo atura per l’eclipse les seues històriques Corregudes de Joies

La pedania de Pinedo està celebrant les seues Corregudes de Joies, una tradició de més de 180 anys que s’interromprà demà per l’eclipse i es reprendrà dijous a la platja.

Víctor Chust augura un Elche molt compacte i amb fam de LALIGA

El central valencià de l’Elche, Víctor Chust, assegura que es veurà un equip molt compacte i compromés i destaca el rècord de 27.000 abonats per a la nova temporada de LALIGA.

Més de la mitat dels jóvens de València no s’han pogut emancipar per culpa de la vivenda

Una enquesta municipal revela que el 55 % dels jóvens de València no s’han emancipat i que la vivenda és el seu principal problema, per davant de l’ocupació. Malgrat això, un 71 % es mostra satisfet amb la faena i amb el temps lliure.

El Valencia CF aprofita l’ajornament de Lliga amb un amistós contra el Teruel a Paterna

El Valencia CF jugarà este dimecres un amistós contra el CD Teruel a l’Estadi Antonio Puchades de Paterna per no perdre ritme després de l’ajornament del debut en Lliga davant el Betis, i Corberán repartirà minuts entre tota la plantilla i jugadors del Mestalla.

Compromís exigix l’enderroc de l’hotel Sidi Saler i la renaturalització de la Devesa

Compromís ha reclamat al Govern central que declare caducada la concessió de l’hotel Sidi Saler, en parc natural de l’Albufera, i inicie el seu enderroc per recuperar el cordó dunar de la Devesa.