Consulta ací el programa de la Generalitat per a celebrar el 9 d’octubre en tota la Comunitat

Ejemplo de shortcode con estilo
Palaus de portes obertes, activitats lúdiques, representacions teatrals, concerts, un recital poètic i focs artificials formen part de la programació

La Generalitat ha presentat la imatge institucional i les activitats programades amb motiu del Dia de la Comunitat Valenciana. Nombroses propostes lúdiques i culturals es desenvoluparan des de l’1 d’octubre a València, Alacant, Elx i Castelló de la Plana.

El secretari autonòmic de Promoció Institucional Comunicació i Prospectiva, Alfred Boix, ha manifestat que amb la celebració d’aquest 9 d’octubre, la Generalitat pretén valorar les festes com a “eix potenciador de la convivència”, així com fer costat al sector cultural i de festes “que tant ha patit els dos últims anys”, ha assenyalat.

Durant la presentació de la imatge institucional del 9 d’octubre, Boix ha animat a la ciutadania a participar en la celebració dels actes programats amb motiu d’aquesta festivitat perquè, segons ha dit, “ha arribat el moment de retrobar-nos en places i carrers per a celebrar el dia gran de totes i tots els valencians”.

Boix ha reiterat que les festes són “motor cultural, turístic i econòmic i, per damunt de tot, pulmó emocional” per això, “hem dibuixat nou dies de cultura i festa per a celebrar el 9 d’octubre” que enguany, tal com ha recordat, coincideix amb el 40 aniversari de l’Estatut d’Autonomia, al qual s’ha referit com “el marc de diàleg que ens vam donar els valencians i valencianes i que hui està més viu que mai de cara als reptes de futur que ens plantegem com a poble”.

L’acte ha comptat també amb la participació de la directora general de Promoció Institucional,  Fernanda Escribano, que ha presentat el cartell institucional i les activitats programades per la Generalitat, que enguany “compten amb nombroses tradicions que, de nord a sud de la Comunitat Valenciana, mostraran la diversitat cultural que ens caracteritza”.

En aquest sentit, ha explicat Escribano, se celebraran concerts, jocs tradicionals, activitats lúdiques, representacions teatrals, concerts, un recital poètic i castells de focs artificials, a més s’obriran al públic palaus de València, Alacant i Castelló de la Plana.

Imatge i activitats

La imatge seleccionada enguany és un cartell realitzat pel dissenyador Ibán Ramón que evoca a l’entrada de Jaume I a València el 9 d’octubre de 1238. La proposta gràfica presenta el casc i la cimera amb la figura del drac mitjançant una representació contemporània i una retolació tipogràfica que remet a la modernitat valenciana del segle XX i al pintor i cartellista valencià Josep Renau.

Quant a la programació, hi haurà activitats lúdiques com l’espectacle ‘Horta’, de la companyia Horta Teatre; una lectura poètica i les actuacions de Dani Miquel, La Maria i Sandra Monfort, el Cor de la Generalitat Valenciana i Els infantillos del Corpus, que se celebraran en el Palau de la Generalitat.

D’altra banda, en els voltants del Palau, s’instal·larà una ‘gastroneta’ amb degustació d’orxata i productes propis de la mocadorà i se celebraran jocs tradicionals.

A més, el públic podrà assistir al ritual del ‘Pa beneït de la Torre de les Maçanes’, la ‘Tamborada de l’Alcora’, una representació de Moros i Cristians d’Alcoi i un concert de Bandes de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana. Els actes finalitzaran amb un castell de focs artificials que tindrà lloc el 8 d’octubre al Campus de Tarongers.

Actes a Castelló de la Plana i Alacant

El Dia de la Comunitat Valenciana se celebrarà a Castelló de la Plana, a la Casa dels Caragols, que acollirà els concerts de Dani Miquel, Lola Bou i Manel Brancal, i La Maria.

La plaça de les Aules també serà escenari de jocs tradicionals i de la ‘Moma de Xàtiva’ i els ‘Tornejants d’Algemesi’. Així mateix, el públic podrà assistir al concert de Bandes de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana en la plaça Major. Un castell de focs artificials posarà el punt final a les celebracions el 8 d’octubre, al carrer Carmen Noguera Valero.

A Alacant s’ha programat un concert acústic de Seguretat Social en el Teatre Principal i una actuació de Dani Miquel a la Biblioteca Municipal Azorín. En el Port d’Alacant se celebraran jocs tradicionals, un concert de Bandes de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana i un castell de focs artificials per a tancar la setmana de celebracions.

Finalment, la plaça de Baix d’Elx serà escenari d’una ‘Dolçainada’ i la ‘Muixeranga d’Algemesí’, i a Orihuela s’ha programat l’exposició ‘La casa de Rafal. La gran desconeguda’, en el Palau Marqués de Rafal.

Palacios de portes obertes

A més, des d’aquest dissabte, 1 d’octubre, la ciutadania podrà visitar el Palau de la Generalitat, el Palau de Castellfort, el Palau de les comunicacions, el Palau de Forcalló i el Palau Boïl d’Arenós, a València. A més, obriran les seues portes al públic el Monestir de Sant Miquel dels Reis i el Convent de Sant Doménec.

Així mateix, es podran visitar la Casa dels Caragols i la Casa de la Bruixes, situades a Castelló de la Plana i Alacant, respectivament.

Últimes notícies

Jutgen nou acusats per un alijo de 32 quilos de cocaïna arribada des de Panamà

Nou persones s’enfronten a penes de fins a nou anys i mig de presó per introduir a Espanya més de 32 quilos de cocaïna ocults en un enviament d’aparells elèctrics cap a Orihuela.

Mompó crida a mobilitzar València per a canviar el rumb d’Espanya el 29N

Vicent Mompó insten el comitè de campanya del PP a València a bolcar-se en les generals del 29 de novembre per a impulsar un canvi polític a Espanya. El líder provincial reclama que la Comunitat Valenciana siga escoltada i tinga el pes que li correspon.

Benidorm Fest 2027 reunix 18 artistes amb Ladilla Rusa, Vicco i Pipiolas al capdavant

La sisena edició del Benidorm Fest se celebrarà del 26 al 30 de gener de 2027 amb 18 artistes seleccionats entre 896 cançons, combinant figures consolidades i noves promeses.

Llibertat provisional per als quatre ultres detinguts en la baralla prop del Ciutat de València

El jutjat d’instrucció de València ha deixat en llibertat provisional quatre ultres del Sevilla detinguts per una baralla multitudinària amb radicales del Levante dilluns passat als voltants del Ciutat de València. Els investigats, que no han declarat, hauran de comparéixer quan els ho requerisca el jutjat i comunicar qualsevol canvi de domicili.

Així afectarà a la Comunitat Valenciana l’avís per fortes pluges des de dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha llançat un avís especial per un episodi de pluges intenses i persistents que podria començar dissabte i concentrar-se diumenge als litorals i prelitorals mediterranis.

L’Audiència rebutja el recurs d’Emilio Argüeso pel cas de la DANA a Chiva i Utiel

La Secció Segona de l’Audiència de València ha confirmat l’ordre que exigix als ajuntaments de Chiva i Utiel certificar si reberen els avisos d’Emergències durant la DANA, i ha tombat el recurs de la defensa d’Emilio Argüeso.

Tres informes ja advertien que el Museu de Villena necessitava vigilància 24 hores abans del robatori del Tresor

La comissió municipal sobre el robatori del Tresor de Villena ha constatat que tres informes previs recomanaven vigilància física 24 hores al museu. L’oposició reclama més documentació, mentres el govern local defensa que les exigències mínimes de seguretat sí que es complien.

Sis mesos de presó a un empresari per tindre deu empleats sense alta en la Seguretat Social

Un empresari de 42 anys ha sigut condemnat a sis mesos de presó i una multa per tindre tota la plantilla, deu treballadors colombians, sense contracte ni alta en la Seguretat Social a Alacant. La pena de presó ha quedat en suspens sempre que no torne a delinquir.