Adverteixen d’un possible desproveïment de pollastre en els pròxims mesos

El sector avícola demana ajuda. Milers de famílies al nostre país depenen de les granges de pollastres, però les pujades de tots els costos estan fent que vegen perillar la seua continuïtat en els pròxims mesos. Asseguren que els marges de benefici, abans de les pujades dels últims mesos eren ja molt escassos, i que la situació ara és insostenible.

Des de la Unió de Xicotets Agricultors i Ramaders (UPA) asseguren que, en un any, una explotació de grandària mitjana ha passat de pagar 800 € de factura de llum al mes, a 3.700 €. Una cosa similar ocorre amb el gas de 3.000 € al mes a més de 6.500 €.

L’organització recorda que els consumidors estan pagant un 35% més pel pollastre que fa pocs mesos. No obstant això els grangers, que cuiden i alimenten als pollastres, no estan percebent a penes res d’aqueix increment, per la qual cosa la seua rendibilitat s’ha desplomat, fent inviable la supervivència de les granges.

La situació és tan crítica, que en tot just uns mesos podríem enfrontar-nos fins i tot a desproveïment de pollastre a nivell nacional, davant la impossibilitat de fer front a les despeses de les granges, que en aquests dies d’onada de calor es disparen encara més per la necessitat de refrigerar les granges per a mantindre el benestar dels animals.

Amb aquestes factures, diuen, els comptes no ixen. Denuncien que el preu d’aquesta carn cada dia s’incrementa en els mercats i, no obstant això, ells no perceben aqueixa pujada. La Unió de Xicotets Agricultors i Ramaders (UPA) calcula que les pèrdues dels grangers avícoles en 32 milions d’euros, «pel fet que en aquests moments els seus costos superen el que les integradores els paguen«, argumenten en un comunicat.

Per pollastre estan perdent entre 0,13 i 0,15 euros. En cas de no corregir-se la situació, les pèrdues podrien fregar els 75 milions a final d’any. L’ajuda que ha articulat el MAPA és de 10 milions d’euros, per la qual cosa és a penes “un pegat” per a una crisi que és d’enorme dimensió.

UPA s’ha reunit en els últims dies amb els dirigents de la patronal avícola i els ha exigit una cosa senzilla: que complisquen la Llei de la Cadena Alimentària i cobrisquen els costos de producció dels grangers. “Un granger no pot cobrar per un pollastre menys de 0,55 o 0,60 euros”, sentencien.

UPA ha llançat també un missatge a ENESA i a Agroseguro perquè posen al dia la línia d’assegurances d’avicultura. “El segur és extremadament car i els grangers tenen serioses dificultats per a contractar-la. No té sentit que una línia d’assegurances siga impossible de contractar”.

Possible desproveïment de pollastres

A conseqüència de tot això, podria donar-se un «possible desproveïment de carn de polit i pollastre a la fi de juliol en els mercats espanyols» segons Alexis Codesal, avicultor i president de l’Associació ‘Defensa la teua avicultura’. Els efectes es notaran en els mercats i en les granges perquè segons Codesal això els està abocant a «una situació de fallida segura«.

UPA recorda que, encara que els consumidors «estan pagant un 35% més pel pollastre que fa pocs mesos«, aquesta pujada no s’està repercutint en els grangers «pel que la seua rendibilitat s’ha desplomat, fent inviable la supervivència de les granges«.

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.