Adverteixen d’un possible desproveïment de pollastre en els pròxims mesos

El sector avícola demana ajuda. Milers de famílies al nostre país depenen de les granges de pollastres, però les pujades de tots els costos estan fent que vegen perillar la seua continuïtat en els pròxims mesos. Asseguren que els marges de benefici, abans de les pujades dels últims mesos eren ja molt escassos, i que la situació ara és insostenible.

Des de la Unió de Xicotets Agricultors i Ramaders (UPA) asseguren que, en un any, una explotació de grandària mitjana ha passat de pagar 800 € de factura de llum al mes, a 3.700 €. Una cosa similar ocorre amb el gas de 3.000 € al mes a més de 6.500 €.

L’organització recorda que els consumidors estan pagant un 35% més pel pollastre que fa pocs mesos. No obstant això els grangers, que cuiden i alimenten als pollastres, no estan percebent a penes res d’aqueix increment, per la qual cosa la seua rendibilitat s’ha desplomat, fent inviable la supervivència de les granges.

La situació és tan crítica, que en tot just uns mesos podríem enfrontar-nos fins i tot a desproveïment de pollastre a nivell nacional, davant la impossibilitat de fer front a les despeses de les granges, que en aquests dies d’onada de calor es disparen encara més per la necessitat de refrigerar les granges per a mantindre el benestar dels animals.

Amb aquestes factures, diuen, els comptes no ixen. Denuncien que el preu d’aquesta carn cada dia s’incrementa en els mercats i, no obstant això, ells no perceben aqueixa pujada. La Unió de Xicotets Agricultors i Ramaders (UPA) calcula que les pèrdues dels grangers avícoles en 32 milions d’euros, «pel fet que en aquests moments els seus costos superen el que les integradores els paguen«, argumenten en un comunicat.

Per pollastre estan perdent entre 0,13 i 0,15 euros. En cas de no corregir-se la situació, les pèrdues podrien fregar els 75 milions a final d’any. L’ajuda que ha articulat el MAPA és de 10 milions d’euros, per la qual cosa és a penes “un pegat” per a una crisi que és d’enorme dimensió.

UPA s’ha reunit en els últims dies amb els dirigents de la patronal avícola i els ha exigit una cosa senzilla: que complisquen la Llei de la Cadena Alimentària i cobrisquen els costos de producció dels grangers. “Un granger no pot cobrar per un pollastre menys de 0,55 o 0,60 euros”, sentencien.

UPA ha llançat també un missatge a ENESA i a Agroseguro perquè posen al dia la línia d’assegurances d’avicultura. “El segur és extremadament car i els grangers tenen serioses dificultats per a contractar-la. No té sentit que una línia d’assegurances siga impossible de contractar”.

Possible desproveïment de pollastres

A conseqüència de tot això, podria donar-se un «possible desproveïment de carn de polit i pollastre a la fi de juliol en els mercats espanyols» segons Alexis Codesal, avicultor i president de l’Associació ‘Defensa la teua avicultura’. Els efectes es notaran en els mercats i en les granges perquè segons Codesal això els està abocant a «una situació de fallida segura«.

UPA recorda que, encara que els consumidors «estan pagant un 35% més pel pollastre que fa pocs mesos«, aquesta pujada no s’està repercutint en els grangers «pel que la seua rendibilitat s’ha desplomat, fent inviable la supervivència de les granges«.

Últimes notícies

Ford Almussafes reprén la producció amb més calma gràcies a l’aliança amb Geely

La planta de Ford a Almussafes ha tornat hui a produir vehicles després de les vacacions d’agost, amb un ambient de més tranquil·litat per l’aliança estratègica amb Geely i la reactivació de la negociació de l’Acord per l’Electrificació 2030.

Detingut un matrimoni per furtar joies a ancians que ella cuidava a la Safor

La Guàrdia Civil ha detingut una parella a la Safor per furtar joies en cases de persones majors dependents, aprofitant la faena d’ella com a cuidadora domiciliària. El marit presumptament venia les peces en establiments de compra i venda d’or.

Un escriptor d’Alacant farà sis etapes del Camí de Santiago vestit de legionari romà

Miguel Fornera, jove escriptor d’Altea, recorrerà del 5 al 10 de setembre unes sis etapes del Camí de Santiago, uns 110 quilòmetres, vestit com un legionari romà del segle I dC i acompanyat d’un xicotet grup també caracteritzat d’època.

L’1 de setembre arriba amb núvols i oratge més fresc en la Comunitat Valenciana

El primer dia de setembre arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, poc risc de pluja febla amb fang al sud i màximes en descens o sense canvis. Dimarts farà més calor i augmenta el risc de tronades a l’interior de Castelló.

PLD Space alça 288 milions per a industrialitzar el coet Miura 5

PLD Space ha ampliat la seua ronda de finançament Sèrie C amb 108 milions addicionals, fins als 288 milions, per impulsar la industrialització del coet Miura 5 i l’inici de les operacions comercials.

Tallada l’A-3 cap a València per l’incendi d’un vehicle a Requena

L’A-3 roman tallada en sentit València a l’altura de Requena des de les 05.41 hores per l’incendi d’un vehicle, amb desviament per la N-III.

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.