Adverteixen d’un possible desproveïment de pollastre en els pròxims mesos

El sector avícola demana ajuda. Milers de famílies al nostre país depenen de les granges de pollastres, però les pujades de tots els costos estan fent que vegen perillar la seua continuïtat en els pròxims mesos. Asseguren que els marges de benefici, abans de les pujades dels últims mesos eren ja molt escassos, i que la situació ara és insostenible.

Des de la Unió de Xicotets Agricultors i Ramaders (UPA) asseguren que, en un any, una explotació de grandària mitjana ha passat de pagar 800 € de factura de llum al mes, a 3.700 €. Una cosa similar ocorre amb el gas de 3.000 € al mes a més de 6.500 €.

L’organització recorda que els consumidors estan pagant un 35% més pel pollastre que fa pocs mesos. No obstant això els grangers, que cuiden i alimenten als pollastres, no estan percebent a penes res d’aqueix increment, per la qual cosa la seua rendibilitat s’ha desplomat, fent inviable la supervivència de les granges.

La situació és tan crítica, que en tot just uns mesos podríem enfrontar-nos fins i tot a desproveïment de pollastre a nivell nacional, davant la impossibilitat de fer front a les despeses de les granges, que en aquests dies d’onada de calor es disparen encara més per la necessitat de refrigerar les granges per a mantindre el benestar dels animals.

Amb aquestes factures, diuen, els comptes no ixen. Denuncien que el preu d’aquesta carn cada dia s’incrementa en els mercats i, no obstant això, ells no perceben aqueixa pujada. La Unió de Xicotets Agricultors i Ramaders (UPA) calcula que les pèrdues dels grangers avícoles en 32 milions d’euros, «pel fet que en aquests moments els seus costos superen el que les integradores els paguen«, argumenten en un comunicat.

Per pollastre estan perdent entre 0,13 i 0,15 euros. En cas de no corregir-se la situació, les pèrdues podrien fregar els 75 milions a final d’any. L’ajuda que ha articulat el MAPA és de 10 milions d’euros, per la qual cosa és a penes “un pegat” per a una crisi que és d’enorme dimensió.

UPA s’ha reunit en els últims dies amb els dirigents de la patronal avícola i els ha exigit una cosa senzilla: que complisquen la Llei de la Cadena Alimentària i cobrisquen els costos de producció dels grangers. “Un granger no pot cobrar per un pollastre menys de 0,55 o 0,60 euros”, sentencien.

UPA ha llançat també un missatge a ENESA i a Agroseguro perquè posen al dia la línia d’assegurances d’avicultura. “El segur és extremadament car i els grangers tenen serioses dificultats per a contractar-la. No té sentit que una línia d’assegurances siga impossible de contractar”.

Possible desproveïment de pollastres

A conseqüència de tot això, podria donar-se un «possible desproveïment de carn de polit i pollastre a la fi de juliol en els mercats espanyols» segons Alexis Codesal, avicultor i president de l’Associació ‘Defensa la teua avicultura’. Els efectes es notaran en els mercats i en les granges perquè segons Codesal això els està abocant a «una situació de fallida segura«.

UPA recorda que, encara que els consumidors «estan pagant un 35% més pel pollastre que fa pocs mesos«, aquesta pujada no s’està repercutint en els grangers «pel que la seua rendibilitat s’ha desplomat, fent inviable la supervivència de les granges«.

Últimes notícies

Oporto es quedarà amb l’eixida de The Ocean Race a partir de 2030 i rellevarà Alacant

Oporto serà la nova seu mundial de The Ocean Race des de 2028 i acollirà les eixides de 2030, 2034 i 2038, mentres Alacant manté la partida de 2027 i negocia la seua continuïtat amb la Generalitat Valenciana i l’Ajuntament.

Sanitat generalitzarà la prescripció diferida d’antibiòtics per a evitar tractaments innecessaris

L’Aemps està treballant amb les comunitats autònomes per a estendre la prescripció diferida d’antibiòtics i retirar les caixes de 30 comprimits en 2027, amb l’objectiu de reduir el consum injustificat i frenar les resistències.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h al nord de Castelló este dijous

L’Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per vent en la mitat nord de Castelló, amb ratxes que poden arribar als 80 km/h.

Avis de ruixats i tronades fortes de bon matí a la Comunitat Valenciana

Este dimecres s’esperen cels nuosos a la Comunitat Valenciana, amb ruixats i tronades localment fortes de matinada i a primeres hores, i temperatures lleugerament més baixes.

Les pluges deixen fins a 8,4 l/m² a l’interior de la província de València en huit hores

Les precipitacions de la nit han afectat sobretot comarques interiors de la província de València, amb màxims de 8,4 l/m² a Castielfabib. Aemet ha activat l’avís groc a València, Alacant i el sud de Castelló per possibles ruixats intensos amb tronades i granís.

Compromís aposta per una candidatura única valenciana d’esquerres al Congrés

Els portaveus de Compromís defensen una sola candidatura valenciana, ampla i integradora, que agrupe les forces d’esquerra per al Congrés. La coalició vol interpel·lar Esquerra Unida, Podem, Esquerra Republicana del País Valencià i Sumar País Valencià.

Trampes per a mosquits sense insecticida i compost casolà, les novetats més verdes d’Iberflora

Iberflora ha obert a Feria Valencia amb més de 400 marques i propostes innovadores del sector verd, com trampes per a mosquits sense insecticida, cultiu per a paella a casa i cubs reutilitzables per a compost. La cita se celebra junt amb Eurobrico, que presenta solucions domèstiques eficients com cortines purificadores d’aire i robots tallagespa sense cablejat.

València es referma com a referent mundial en resposta a catàstrofes climàtiques després de la dana

Una conferència internacional de l’OCDE celebrada a València ha destacat el paper d’Espanya com a model de prevenció, resposta i recuperació després de la dana de 2024, i ha posat en valor les lliçons compartides amb altres territoris.