Adverteixen d’un possible desproveïment de pollastre en els pròxims mesos

El sector avícola demana ajuda. Milers de famílies al nostre país depenen de les granges de pollastres, però les pujades de tots els costos estan fent que vegen perillar la seua continuïtat en els pròxims mesos. Asseguren que els marges de benefici, abans de les pujades dels últims mesos eren ja molt escassos, i que la situació ara és insostenible.

Des de la Unió de Xicotets Agricultors i Ramaders (UPA) asseguren que, en un any, una explotació de grandària mitjana ha passat de pagar 800 € de factura de llum al mes, a 3.700 €. Una cosa similar ocorre amb el gas de 3.000 € al mes a més de 6.500 €.

L’organització recorda que els consumidors estan pagant un 35% més pel pollastre que fa pocs mesos. No obstant això els grangers, que cuiden i alimenten als pollastres, no estan percebent a penes res d’aqueix increment, per la qual cosa la seua rendibilitat s’ha desplomat, fent inviable la supervivència de les granges.

La situació és tan crítica, que en tot just uns mesos podríem enfrontar-nos fins i tot a desproveïment de pollastre a nivell nacional, davant la impossibilitat de fer front a les despeses de les granges, que en aquests dies d’onada de calor es disparen encara més per la necessitat de refrigerar les granges per a mantindre el benestar dels animals.

Amb aquestes factures, diuen, els comptes no ixen. Denuncien que el preu d’aquesta carn cada dia s’incrementa en els mercats i, no obstant això, ells no perceben aqueixa pujada. La Unió de Xicotets Agricultors i Ramaders (UPA) calcula que les pèrdues dels grangers avícoles en 32 milions d’euros, «pel fet que en aquests moments els seus costos superen el que les integradores els paguen«, argumenten en un comunicat.

Per pollastre estan perdent entre 0,13 i 0,15 euros. En cas de no corregir-se la situació, les pèrdues podrien fregar els 75 milions a final d’any. L’ajuda que ha articulat el MAPA és de 10 milions d’euros, per la qual cosa és a penes “un pegat” per a una crisi que és d’enorme dimensió.

UPA s’ha reunit en els últims dies amb els dirigents de la patronal avícola i els ha exigit una cosa senzilla: que complisquen la Llei de la Cadena Alimentària i cobrisquen els costos de producció dels grangers. “Un granger no pot cobrar per un pollastre menys de 0,55 o 0,60 euros”, sentencien.

UPA ha llançat també un missatge a ENESA i a Agroseguro perquè posen al dia la línia d’assegurances d’avicultura. “El segur és extremadament car i els grangers tenen serioses dificultats per a contractar-la. No té sentit que una línia d’assegurances siga impossible de contractar”.

Possible desproveïment de pollastres

A conseqüència de tot això, podria donar-se un «possible desproveïment de carn de polit i pollastre a la fi de juliol en els mercats espanyols» segons Alexis Codesal, avicultor i president de l’Associació ‘Defensa la teua avicultura’. Els efectes es notaran en els mercats i en les granges perquè segons Codesal això els està abocant a «una situació de fallida segura«.

UPA recorda que, encara que els consumidors «estan pagant un 35% més pel pollastre que fa pocs mesos«, aquesta pujada no s’està repercutint en els grangers «pel que la seua rendibilitat s’ha desplomat, fent inviable la supervivència de les granges«.

Últimes notícies

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.
FILMOTECA D'ESTIU