Black Friday 2021: hi ha de veritat ofertes?

 

Els descomptes es fan esperar. Aquesta és la principal conclusió dels primers resultats del control de preus que l’Organització de Consumidors i usuaris (OCU) està duent a terme abans del Black Friday.

Malgrat el bombardeig publicitari, OCU adverteix que de moment pocs productes han baixat de preu, fins i tot en el Single Day de l’11/11, una data que algunes webs aprofiten per a fer descomptes i promocions. Les dades d’OCU mostren que ha tornat a passar desapercebut: hi ha un percentatge molt major de productes que pugen el seu preu (35%) que dels quals el baixen (3%); i la majoria dels productes el va mantindre (62%).

En el seu estudi OCU compara des del 26 d’octubre més de 16.000 preus de 1.300 productes de 36 famílies diferents en 50 botigues en línia. Els primers resultats assenyalen que, fins ara, els descomptes són molt limitats. A penes un 3% dels productes analitzats van estar realment més barats en el Single’s Day que en qualsevol dia entre el 26 d’octubre i el 10 de novembre.

 

Entre les botigues amb major percentatge de productes rebaixats

 

Entre les botigues amb major percentatge de productes rebaixats destaquen  MaxMovil (17%),            Qubbos  (10%),  El Corte Inglés (8%) i Worten (8%). El valor mitjà d’aquestes baixades de preu entre el 26 d’octubre i l’11 de novembre va ser del 7,8%, pràcticament idèntic al de les pujades: 7,9%. OCU adverteix que els comerços amb un major nombre de productes encarits van ser Milar (90%), Tien21 (89%) i Electrodomésticosweb (67%).

OCU no ha trobat categories de productes especialment interessants, però sí algunes on les pujades han sigut intenses, com els ordinadors, les pantalles i els altaveus portàtils.

I és que, igual que va ocórrer en 2020, és previsible que els vertaders descomptes no tinguen lloc fins uns dies abans del Black Friday. Encara que ja des del dilluns anterior es comencen produir i poden prolongar-se fins al diumenge posterior. L’any passat quasi un 19% dels productes van aconseguir el seu preu mínim durant la Black Week.

Per tot això, i de cara a aprofitar el Black Friday OCU dona una sèrie de consells i recorda que “Comparar és estalviar”. El consumidor pot trobar el mateix producte a preus molt diferents. Per a ajudar als consumidors en aquesta tasca OCU posa a la seua disposició més de 100 comparadors per a facilitar la cerca dels així com les botigues en les quals està disponible per un preu inferior i l’assessor de preus d’OCU per a comprovar sí que el preu que ha trobat el consumidor és o no un bon preu per a aqueix producte.

Finalment, OCU anima als consumidors que detecten irregularitats en els preus al fet que denuncien en les xarxes socials de l’organització a través de l’etiqueta #timofertasBF, per a determinar si hi ha alguna pràctica il·legal i procedir a la seua denúncia davant les autoritats de consum.

Últimes notícies

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.

Deting per agredir i retenir la seua parella a València després que ella demanara ajuda

La Policia Local de València ha detingut de matinada un home acusat de maltractar i retenir la seua parella al domicili. La víctima va avisar una amiga per missatges i quatre agents han resultat ferits lleus en la intervenció.

Elias Valtonen es marca un objectiu clar amb el Valencia Basket

L’aler finés Elias Valtonen ha sigut presentat amb el Valencia Basket amb un contracte no garantit i ha deixat clar que el seu gran objectiu és quedar-se al club fins a final de temporada. El jugador afronta el repte d’aconseguir fitxa definitiva i d’estrenar-se en l’Eurolliga de la mà de l’equip taronja.