Black Friday 2021: hi ha de veritat ofertes?

 

Els descomptes es fan esperar. Aquesta és la principal conclusió dels primers resultats del control de preus que l’Organització de Consumidors i usuaris (OCU) està duent a terme abans del Black Friday.

Malgrat el bombardeig publicitari, OCU adverteix que de moment pocs productes han baixat de preu, fins i tot en el Single Day de l’11/11, una data que algunes webs aprofiten per a fer descomptes i promocions. Les dades d’OCU mostren que ha tornat a passar desapercebut: hi ha un percentatge molt major de productes que pugen el seu preu (35%) que dels quals el baixen (3%); i la majoria dels productes el va mantindre (62%).

En el seu estudi OCU compara des del 26 d’octubre més de 16.000 preus de 1.300 productes de 36 famílies diferents en 50 botigues en línia. Els primers resultats assenyalen que, fins ara, els descomptes són molt limitats. A penes un 3% dels productes analitzats van estar realment més barats en el Single’s Day que en qualsevol dia entre el 26 d’octubre i el 10 de novembre.

 

Entre les botigues amb major percentatge de productes rebaixats

 

Entre les botigues amb major percentatge de productes rebaixats destaquen  MaxMovil (17%),            Qubbos  (10%),  El Corte Inglés (8%) i Worten (8%). El valor mitjà d’aquestes baixades de preu entre el 26 d’octubre i l’11 de novembre va ser del 7,8%, pràcticament idèntic al de les pujades: 7,9%. OCU adverteix que els comerços amb un major nombre de productes encarits van ser Milar (90%), Tien21 (89%) i Electrodomésticosweb (67%).

OCU no ha trobat categories de productes especialment interessants, però sí algunes on les pujades han sigut intenses, com els ordinadors, les pantalles i els altaveus portàtils.

I és que, igual que va ocórrer en 2020, és previsible que els vertaders descomptes no tinguen lloc fins uns dies abans del Black Friday. Encara que ja des del dilluns anterior es comencen produir i poden prolongar-se fins al diumenge posterior. L’any passat quasi un 19% dels productes van aconseguir el seu preu mínim durant la Black Week.

Per tot això, i de cara a aprofitar el Black Friday OCU dona una sèrie de consells i recorda que “Comparar és estalviar”. El consumidor pot trobar el mateix producte a preus molt diferents. Per a ajudar als consumidors en aquesta tasca OCU posa a la seua disposició més de 100 comparadors per a facilitar la cerca dels així com les botigues en les quals està disponible per un preu inferior i l’assessor de preus d’OCU per a comprovar sí que el preu que ha trobat el consumidor és o no un bon preu per a aqueix producte.

Finalment, OCU anima als consumidors que detecten irregularitats en els preus al fet que denuncien en les xarxes socials de l’organització a través de l’etiqueta #timofertasBF, per a determinar si hi ha alguna pràctica il·legal i procedir a la seua denúncia davant les autoritats de consum.

Últimes notícies

Un helicòpter rescata a un mastí exhaust durant una ruta de muntanya a la Marina Alta

Un mastí d'uns 80 quilos va ser evacuat en helicòpter en La Vall de la Gallinera després de quedar immobilitzat per esgotament a l'inici d'una ruta de muntanya amb el seu amo.

El Festival dels Arts manté les dates i avança el tancament amb més mesures acústiques

El Festival dels Arts se celebrarà els dies 5 i 6 de juny a la Ciutat de les Arts i les Ciències amb noves mesures acústiques, reducció de volum i fi de concerts a la 1 per a minimitzar l'impacte sonor.

La Generalitat obri quasi 70 punts d’atenció presencial per a la renda 2025

La Generalitat posa en marxa l'atenció presencial de la campanya de la renda 2025 amb prop de 70 punts en tota la Comunitat Valenciana per a ajudar gratis a confeccionar i presentar l'IRPF.

La Diputació d’Alacant invertix 170.000 euros per a fer més accessible El Plànol de Sax

La Diputació d'Alacant destina més de 170.000 euros a millorar l'accessibilitat i la senyalització de l'àrea recreativa El Plànol de Sax, reforçant la protecció d'este paratge natural i facilitant les visites de persones amb mobilitat reduïda.

La Fiscalia manté que Juliol d’Espanya va cometre agressió sexual i tracte degradant a dos pacients

Fiscalia i acusacions sostenen que l'ex president de Les Corts i de la Diputació d'Alacant, Juliol d'Espanya, va cometre agressió sexual i tracte degradant a dos pacients i reclamen huit anys de presó.

La Guàrdia Civil investiga una greu agressió amb arma blanca en la zona d’oci de Xàbia

La Guàrdia Civil investiga una agressió amb arma blanca en la zona d'oci nocturn de l'Arenal, a Xàbia, on un home de 36 anys va resultar ferit greu i va haver de ser traslladat a l'hospital.

El Consell amplia a 30,9 milions les ajudes al lloguer i garantix cobrir al 100% de sol·licitants en 2025

La Generalitat destina 7,1 milions addicionals a les ajudes al lloguer de 2025, eleva el pressupost total a 30,9 milions i assegura arribar al 100% de sol·licitants que complixen requisits per segon any consecutiu.

Huit morts en les carreteres de la Comunitat Valenciana al maig, mateix balanç que un any abans

Huit persones van morir en accidents de trànsit al maig en la Comunitat Valenciana, el mateix número que un any abans, en un context de descens general de morts en carretera a Espanya.