Black Friday 2021: hi ha de veritat ofertes?

 

Els descomptes es fan esperar. Aquesta és la principal conclusió dels primers resultats del control de preus que l’Organització de Consumidors i usuaris (OCU) està duent a terme abans del Black Friday.

Malgrat el bombardeig publicitari, OCU adverteix que de moment pocs productes han baixat de preu, fins i tot en el Single Day de l’11/11, una data que algunes webs aprofiten per a fer descomptes i promocions. Les dades d’OCU mostren que ha tornat a passar desapercebut: hi ha un percentatge molt major de productes que pugen el seu preu (35%) que dels quals el baixen (3%); i la majoria dels productes el va mantindre (62%).

En el seu estudi OCU compara des del 26 d’octubre més de 16.000 preus de 1.300 productes de 36 famílies diferents en 50 botigues en línia. Els primers resultats assenyalen que, fins ara, els descomptes són molt limitats. A penes un 3% dels productes analitzats van estar realment més barats en el Single’s Day que en qualsevol dia entre el 26 d’octubre i el 10 de novembre.

 

Entre les botigues amb major percentatge de productes rebaixats

 

Entre les botigues amb major percentatge de productes rebaixats destaquen  MaxMovil (17%),            Qubbos  (10%),  El Corte Inglés (8%) i Worten (8%). El valor mitjà d’aquestes baixades de preu entre el 26 d’octubre i l’11 de novembre va ser del 7,8%, pràcticament idèntic al de les pujades: 7,9%. OCU adverteix que els comerços amb un major nombre de productes encarits van ser Milar (90%), Tien21 (89%) i Electrodomésticosweb (67%).

OCU no ha trobat categories de productes especialment interessants, però sí algunes on les pujades han sigut intenses, com els ordinadors, les pantalles i els altaveus portàtils.

I és que, igual que va ocórrer en 2020, és previsible que els vertaders descomptes no tinguen lloc fins uns dies abans del Black Friday. Encara que ja des del dilluns anterior es comencen produir i poden prolongar-se fins al diumenge posterior. L’any passat quasi un 19% dels productes van aconseguir el seu preu mínim durant la Black Week.

Per tot això, i de cara a aprofitar el Black Friday OCU dona una sèrie de consells i recorda que “Comparar és estalviar”. El consumidor pot trobar el mateix producte a preus molt diferents. Per a ajudar als consumidors en aquesta tasca OCU posa a la seua disposició més de 100 comparadors per a facilitar la cerca dels així com les botigues en les quals està disponible per un preu inferior i l’assessor de preus d’OCU per a comprovar sí que el preu que ha trobat el consumidor és o no un bon preu per a aqueix producte.

Finalment, OCU anima als consumidors que detecten irregularitats en els preus al fet que denuncien en les xarxes socials de l’organització a través de l’etiqueta #timofertasBF, per a determinar si hi ha alguna pràctica il·legal i procedir a la seua denúncia davant les autoritats de consum.

Últimes notícies

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.