Black Friday 2021: hi ha de veritat ofertes?

 

Els descomptes es fan esperar. Aquesta és la principal conclusió dels primers resultats del control de preus que l’Organització de Consumidors i usuaris (OCU) està duent a terme abans del Black Friday.

Malgrat el bombardeig publicitari, OCU adverteix que de moment pocs productes han baixat de preu, fins i tot en el Single Day de l’11/11, una data que algunes webs aprofiten per a fer descomptes i promocions. Les dades d’OCU mostren que ha tornat a passar desapercebut: hi ha un percentatge molt major de productes que pugen el seu preu (35%) que dels quals el baixen (3%); i la majoria dels productes el va mantindre (62%).

En el seu estudi OCU compara des del 26 d’octubre més de 16.000 preus de 1.300 productes de 36 famílies diferents en 50 botigues en línia. Els primers resultats assenyalen que, fins ara, els descomptes són molt limitats. A penes un 3% dels productes analitzats van estar realment més barats en el Single’s Day que en qualsevol dia entre el 26 d’octubre i el 10 de novembre.

 

Entre les botigues amb major percentatge de productes rebaixats

 

Entre les botigues amb major percentatge de productes rebaixats destaquen  MaxMovil (17%),            Qubbos  (10%),  El Corte Inglés (8%) i Worten (8%). El valor mitjà d’aquestes baixades de preu entre el 26 d’octubre i l’11 de novembre va ser del 7,8%, pràcticament idèntic al de les pujades: 7,9%. OCU adverteix que els comerços amb un major nombre de productes encarits van ser Milar (90%), Tien21 (89%) i Electrodomésticosweb (67%).

OCU no ha trobat categories de productes especialment interessants, però sí algunes on les pujades han sigut intenses, com els ordinadors, les pantalles i els altaveus portàtils.

I és que, igual que va ocórrer en 2020, és previsible que els vertaders descomptes no tinguen lloc fins uns dies abans del Black Friday. Encara que ja des del dilluns anterior es comencen produir i poden prolongar-se fins al diumenge posterior. L’any passat quasi un 19% dels productes van aconseguir el seu preu mínim durant la Black Week.

Per tot això, i de cara a aprofitar el Black Friday OCU dona una sèrie de consells i recorda que “Comparar és estalviar”. El consumidor pot trobar el mateix producte a preus molt diferents. Per a ajudar als consumidors en aquesta tasca OCU posa a la seua disposició més de 100 comparadors per a facilitar la cerca dels així com les botigues en les quals està disponible per un preu inferior i l’assessor de preus d’OCU per a comprovar sí que el preu que ha trobat el consumidor és o no un bon preu per a aqueix producte.

Finalment, OCU anima als consumidors que detecten irregularitats en els preus al fet que denuncien en les xarxes socials de l’organització a través de l’etiqueta #timofertasBF, per a determinar si hi ha alguna pràctica il·legal i procedir a la seua denúncia davant les autoritats de consum.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.