La parada de la central nuclear de Cofrents tensa el preu de la llum

 

La central nuclear de Cofrents pararà durant 35 dies per fer la recàrrega programada de combustible. Esta parada per motius tècnics tensa encara més el preu de l’electricitat.

La central s’ha desacoblat de la xarxa elèctrica nacional esta matinada per començar la seua vint-i-tresena recàrrega de combustible, en què invertirà més de 22 milions d’euros.

Esta parada tècnica de Cofrents coincideix amb les recàrregues d’Ascó I (Tarragona) que es prolongarà fins al 19 de novembre i amb la d’Almaraz I que començarà el 21 de novembre. Entre les tres plantes sumen el 43% de la potència nuclear espanyola.

Durant la recàrrega, que té una durada prevista de 35 dies, se substituiran 228 elements de combustible dels 624 que componen el nucli del reactor, de manera que dispose de prou combustible fresc al vas per abordar un nou cicle operatiu.

A més, Iberdrola realitzarà les inspeccions periòdiques de seguretat i el manteniment preventiu associat que únicament es pot realitzar amb la central parada i es duran a terme 26 modificacions o millores de disseny, tot això per garantir que la central seguisca operant amb els millors estàndards de seguretat i fiabilitat.

Últimes notícies

Frambuesa, mango i pistatxo: així és el nou gelat de La Roja per al Mundial

El gremi de gelaters artesans ha creat un gelat dedicat a La Roja, amb base de iogurt i xocolate blanc, vetejat de frambuesa i mango i un toc cruixent de pistatxo torrat, que podrà tastar-se en heladeries de tot Espanya durant el Mundial 2026.

Les víctimes mortals de la DANA reben el Premi 25 d’Abril a les Llibertats de CCOO

CCOO ha entregat el Premi 25 d’Abril a les Llibertats a dues associacions de víctimes mortals de la DANA del 29 d’octubre de 2024, en un acte emotiu celebrat a València que ha reivindicat memòria, justícia i reparació.

Oratge estable a la Comunitat: cel ras, brisa de l’est i temperatures un poc més baixes

L’últim divendres de juny arriba amb cel poc nuvolós o ras, brisa de l’est i temperatures lleugerament a la baixa, segons Aemet, després d’una jornada amb màximes al voltant dels 33 graus.

Els estudiants valencians, entre els que tenen pitjor nota d’accés a la universitat

La Comunitat Valenciana ha registrat una nota mitjana d’accés a la universitat de 6,35, la segona més baixa d’Espanya, mentres baixa lleugerament el percentatge d’aprovats en la PAU. Més de 50.000 alumnes es preparen ara per a la convocatòria extraordinària de 2026.

Paiporta es mobilitza diumenge contra l’aforament de Carlos Mazón arran de la DANA

Paiporta, un dels municipis més castigats per la DANA, acollirà diumenge una manifestació convocada per més de 200 entitats per exigir la fi de l'aforament de Carlos Mazón i denunciar el retard en la reconstrucció.

Paiporta es mobilitza diumenge contra l’aforament de Carlos Mazón arran de la DANA

Centenars d'entitats han convocat per a diumenge una manifestació a Paiporta, un dels municipis més afectats per la DANA, per exigir la supressió de l'aforament de l'expresident Carlos Mazón i denunciar el retard en la reconstrucció.

Paiporta es mobilitza diumenge contra l’aforament de Carlos Mazón després de la dana

Paiporta, un dels municipis més afectats per la dana, acollirà diumenge una nova manifestació per exigir la fi de l'aforament de Carlos Mazón i denunciar el deteriorament pendent de reparar.

Dotze persones ateses per un incendi en una vivenda a València: una dona continua ingressada

Dotze persones han sigut ateses per un incendi en una vivenda de la plaça poeta Badenes de València. Una dona de 66 anys continua ingressada a l'Hospital La Fe amb cremades de segon grau i inhalació de fum.