La parada de la central nuclear de Cofrents tensa el preu de la llum

 

La central nuclear de Cofrents pararà durant 35 dies per fer la recàrrega programada de combustible. Esta parada per motius tècnics tensa encara més el preu de l’electricitat.

La central s’ha desacoblat de la xarxa elèctrica nacional esta matinada per començar la seua vint-i-tresena recàrrega de combustible, en què invertirà més de 22 milions d’euros.

Esta parada tècnica de Cofrents coincideix amb les recàrregues d’Ascó I (Tarragona) que es prolongarà fins al 19 de novembre i amb la d’Almaraz I que començarà el 21 de novembre. Entre les tres plantes sumen el 43% de la potència nuclear espanyola.

Durant la recàrrega, que té una durada prevista de 35 dies, se substituiran 228 elements de combustible dels 624 que componen el nucli del reactor, de manera que dispose de prou combustible fresc al vas per abordar un nou cicle operatiu.

A més, Iberdrola realitzarà les inspeccions periòdiques de seguretat i el manteniment preventiu associat que únicament es pot realitzar amb la central parada i es duran a terme 26 modificacions o millores de disseny, tot això per garantir que la central seguisca operant amb els millors estàndards de seguretat i fiabilitat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Peníscola expulsa a dos abonats per la invasió de pista davant el Noia

El club ha retirat l'abonament a dos aficionats que van irrompre en la pista després del dol davant Noia: vetos de 5 i 2 anys i multa de 12.000 euros. L'entitat va anunciar que instarà la repetició de la sanció i va lamentar el mal esportiu, econòmic i reputacional.

Detingut un conductor drogat després d’atropellar a dos ciclistes quan fugia a Orihuela

Un jove de 22 anys va donar positiu en THC i va ser arrestat després d'atropellar a dos ciclistes en fugir d'una patrulla en la N-340, a l'altura d'Orihuela. Un dels ferits va rebre l'alta; l'altre seguix ingressat sense risc vital.

Tempestes molt fortes descarreguen més de 30 l/m² en una hora en el sud d’Alacant

El sud d'Alacant registra tempestes d'intensitat molt forta amb més de 30 l/m² en una hora, acumulats destacats a Elx i 270 llamps. La província està en avís groc.

Troben un cadàver sense cames en una planta de reciclatge de Paterna i descarten indicis criminals

Un cos amb les cames amputades ha sigut trobat en una planta de reciclatge de Paterna a les 2.30 hores. Les primeres perquisicions descarten indicis de criminalitat.

Tempestes molt fortes en el sud d’Alacant deixen més de 30 l/m² en una hora i 51,2 a Elx

El sud d'Alacant encadena tempestes molt fortes, amb pics de més de 30 l/m² en una hora. Elx suma 51,2 l/m² a les 10.00, amb avís groc i 270 rajos.

Mor atropellat un operari d’obra en la CV-800 a Xixona

Un operari de 42 anys ha mort atropellat per un cotxe en la CV-800, a l'altura del km 25,5 a Xixona. SAMU, SVB i un equip mèdic van confirmar la defunció.

Bioparc València incorpora un formiguer únic per a veure a la formiga gegant que amputa extremitats ferides

Bioparc València ha estrenat una instal·lació única que permet observar l'interior d'una colònia de Camponotus maculatus i la seua inusual conducta 'quirúrgica'. El públic pot seguir les galeries, les castes i la defensa del niu en un entorn controlat.

Govern i deu comunitats pacten una llicència comuna de caça i pesca continental

El Ministeri d'Agricultura ha firmat un conveni amb deu autonomies per a implantar llicències interautonòmiques de caça i pesca en aigües interiors. La mesura reduïx tràmits, fixa preus únics i unifica inhabilitacions.