La parada de la central nuclear de Cofrents tensa el preu de la llum

 

La central nuclear de Cofrents pararà durant 35 dies per fer la recàrrega programada de combustible. Esta parada per motius tècnics tensa encara més el preu de l’electricitat.

La central s’ha desacoblat de la xarxa elèctrica nacional esta matinada per començar la seua vint-i-tresena recàrrega de combustible, en què invertirà més de 22 milions d’euros.

Esta parada tècnica de Cofrents coincideix amb les recàrregues d’Ascó I (Tarragona) que es prolongarà fins al 19 de novembre i amb la d’Almaraz I que començarà el 21 de novembre. Entre les tres plantes sumen el 43% de la potència nuclear espanyola.

Durant la recàrrega, que té una durada prevista de 35 dies, se substituiran 228 elements de combustible dels 624 que componen el nucli del reactor, de manera que dispose de prou combustible fresc al vas per abordar un nou cicle operatiu.

A més, Iberdrola realitzarà les inspeccions periòdiques de seguretat i el manteniment preventiu associat que únicament es pot realitzar amb la central parada i es duran a terme 26 modificacions o millores de disseny, tot això per garantir que la central seguisca operant amb els millors estàndards de seguretat i fiabilitat.

Últimes notícies

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.

Reobrin la CV-500 i la CV-401 i València inicia la neteja de la Devesa després de l’incendi

Les carreteres CV-500 i CV-401 han reobert amb normalitat després de l’incendi intencionat d’El Saler, ja controlat, i l’Ajuntament de València ha posat en marxa els treballs de neteja de la Devesa.

Elx licita la rehabilitació integral de les Clarisas per 10,1 milions d’euros

L’Ajuntament d’Elx ha tret a licitació per 10,1 milions la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, conegut com les Clarisas, amb un termini d’execució de 36 mesos i nous usos culturals i ciutadans.

Setembre d’alta exigència per al Levante amb Barcelona, Athletic i Villarreal

El Levante afronta en setembre quatre partits de LaLiga EA Sports en quinze dies, amb duels destacats davant Barcelona, Athletic Club i Villarreal.

El Villarreal perd pólvora: marca la mitat de gols que fa un any

El Villarreal ha reduït a la mitat la seua efectivitat golejadora en les tres primeres jornades respecte a la passada temporada, amb només quatre gols en 19 remats a porta.

Setembre clau per al Valencia amb Barcelona, Sevilla, Alavés i Real Sociedad

El Valencia encararà un mes de setembre molt dur a LaLiga, amb quatre partits davant rivals de la part alta, després d’haver iniciat la Lliga en zona de descens.

L’or mundial de Marina Cortelles i Lucía Muñoz ompli d’orgull l’esport valencià

Marina Cortelles i Lucía Muñoz, integrants de la selecció espanyola de gimnàstica rítmica, han sigut rebudes per Juanfran Pérez Llorca després d’aconseguir un or mundial a Frankfurt. El president ha remarcat que el seu èxit és un orgull per a la Comunitat Valenciana i un referent per a milers de jóvens esportistes.