17.1 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

La parada de la central nuclear de Cofrents tensa el preu de la llum

 

La central nuclear de Cofrents pararà durant 35 dies per fer la recàrrega programada de combustible. Esta parada per motius tècnics tensa encara més el preu de l’electricitat.

La central s’ha desacoblat de la xarxa elèctrica nacional esta matinada per començar la seua vint-i-tresena recàrrega de combustible, en què invertirà més de 22 milions d’euros.

Esta parada tècnica de Cofrents coincideix amb les recàrregues d’Ascó I (Tarragona) que es prolongarà fins al 19 de novembre i amb la d’Almaraz I que començarà el 21 de novembre. Entre les tres plantes sumen el 43% de la potència nuclear espanyola.

Durant la recàrrega, que té una durada prevista de 35 dies, se substituiran 228 elements de combustible dels 624 que componen el nucli del reactor, de manera que dispose de prou combustible fresc al vas per abordar un nou cicle operatiu.

A més, Iberdrola realitzarà les inspeccions periòdiques de seguretat i el manteniment preventiu associat que únicament es pot realitzar amb la central parada i es duran a terme 26 modificacions o millores de disseny, tot això per garantir que la central seguisca operant amb els millors estàndards de seguretat i fiabilitat.

Últimes notícies

La reserva hídrica del Xúquer es manté en el 49,7% i la del Segura puja al 20,2%

El Xúquer encadena dos setmanes en el 49,7%, mentres el Segura suma mig punt fins al 20,2%. La reserva nacional puja al 53,3% després de noves pluges.

Camarero situa la reconstrucció com a prioritat del pròxim president de la Generalitat

La portaveu del Consell ha assegurat que la prioritat del pròxim president, Juanfran Pérez Llorca, serà continuar la reconstrucció després de la DANA i sostindre l'estabilitat institucional.

Compromís acusa a Mazón de mentir en el Congrés i estudia portar-lo a la Justícia

Compromís ha acusat a Carlos Mazón de mentir en la comissió d'investigació de la DANA en el Congrés i estudia portar-lo als tribunals per fals testimoniatge. PSOE i Sumar han recolzat la necessitat d'esclarir els fets, mentres Podemos remet la decisió a la Mesa de la comissió.

Més de la mitat d’infermeres i fisioterapeutes en la Comunitat patix assetjament sexual i el 85% no ho denuncia

Un sondeig en la Comunitat Valenciana revela que el 51% d'infermeres i fisioterapeutes patix conductes d'assetjament sexual o per raó de sexe. El 85% no denúncia per desconeixement del procediment i falta de confiança en la seua eficàcia.

Tretze golfistes superen la prèvia i completen el quadre del Campionat d’Espanya de golf

Tretze jugadors van accedir des d'una prèvia amb 32 participants i van deixar tancat un quadre de 84 golfistes. Pedro Marín va ser el més destacat i el torneig es disputarà del 20 al 23 de novembre en Mediterrani Golf.

Govern habilita a particulars i associacions a demanar la retirada de símbols franquistes

L'Executiu ha aprovat el decret que crea el catàleg de símbols franquistes i obri la petició de retirada a ciutadans i associacions. La comissió tècnica definirà els elements afectats i actualitzarà el llistat de manera periòdica.

El Atticgo Elx es mesurarà al Gminy Kobierzyce en els octaus de la EHF Copa Europea

El sorteig a Viena va aparellar al Atticgo Elx amb el Gminy Kobierzyce en els octaus de la EHF Copa Europea. L'anada serà a Polònia i la volta a Elx.

Mikautadze, Solomon i Mouriño entrenen amb normalitat i Foyth torna al grup

El Vila-real ha completat la sessió del dimarts amb Mikautadze, Solomon i Mouriño ja integrats després de millorar de les seues molèsties. Foyth s'ha sumat al grup després de tornar de la seua selecció.