La parada de la central nuclear de Cofrents tensa el preu de la llum

 

La central nuclear de Cofrents pararà durant 35 dies per fer la recàrrega programada de combustible. Esta parada per motius tècnics tensa encara més el preu de l’electricitat.

La central s’ha desacoblat de la xarxa elèctrica nacional esta matinada per començar la seua vint-i-tresena recàrrega de combustible, en què invertirà més de 22 milions d’euros.

Esta parada tècnica de Cofrents coincideix amb les recàrregues d’Ascó I (Tarragona) que es prolongarà fins al 19 de novembre i amb la d’Almaraz I que començarà el 21 de novembre. Entre les tres plantes sumen el 43% de la potència nuclear espanyola.

Durant la recàrrega, que té una durada prevista de 35 dies, se substituiran 228 elements de combustible dels 624 que componen el nucli del reactor, de manera que dispose de prou combustible fresc al vas per abordar un nou cicle operatiu.

A més, Iberdrola realitzarà les inspeccions periòdiques de seguretat i el manteniment preventiu associat que únicament es pot realitzar amb la central parada i es duran a terme 26 modificacions o millores de disseny, tot això per garantir que la central seguisca operant amb els millors estàndards de seguretat i fiabilitat.

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.