Les cinc cadenes de gasolineres més barates, segons OCU

Lleida i Terol són les províncies on més fàcil resulta trobar una gasolinera barata, amb preu clarament per davall de la mitjana. Per contra, a Astúries, Orense, Guipúscoa i Balears menys del 10% de les estacions són barates.

OCU demana al Govern una suspensió temporal de tots els impostos sobre l’energia, inclosos els dels carburants.

Amb un els preus dels carburants en rècords històrics, estalviar en el proveïment de carburant és vital, especialment ara, coincidint amb l’inici de les vacances d’estiu. A aquest efecte, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) publica els resultats d’un estudi de preus de gasolina i dièsel de més de 10.000 estacions de servei.

L’estudi, publicat en la revista Compra Mestra de juliol, revela que BonÀrea és la cadena més barata en gasoil A i gasolina 95, amb supermercats i estacions de servei a Catalunya i zones limítrofes d’Aragó. Li segueixen les cadena de gasolineres automàtiques Plenoil, GM Oil (lligada als cash GM) i Campsa Express, la variant low cost de Campsa. Petroprix iguala a les anteriors, però només en dièsel.

Per l’altre extrem i per al cas del gasoil, les més cares són Repsol, BP, Petronor, Petrocat i Valcarce. Els seus preus són almenys un 8% més onerosos de mitjana que les més barates, la qual cosa suposa un sobrecost de fins a 0,18 euros/litre. També Petrocat i Valcarce són les més cares per a gasolina 95, amb una diferència que suposa fins a 0,20 euros/litre.

Gasolineres

Hi ha dos províncies, Terol i Lleida, on més del 40% de les gasolineres permeten repostar estalviant almenys 5 cèntims respecte a la mitjana. També amb un percentatge apreciable de gasolineres barates, entorn d’una de cada quatre, es troben algunes províncies orientals d’Andalusia (Còrdova, Almeria, Granada i Jaén), mediterrànies (Múrcia, València, Tarragona) i de la vall de l’Ebre (Saragossa, La Rioja i Navarra), així com Cuenca. Per contra, a Astúries, Orense, Guipúscoa i Balears menys del 10% de les estacions poden considerar-se barates.

OCU demana al Govern una suspensió temporal de tots els impostos sobre l’energia, inclosos els dels carburants. Segons un estudi recent de l’organització, un 36% dels consumidors ha evitat usar el cotxe durant els últims mesos amb motiu de la pujada del preu dels carburants. Mentrestant, l’organització anima a utilitzar el Comparador OCU de gasolineres per a trobar les més barates prop de la seua casa o del seu lloc de treball.

Aquesta informació ha sigut elaborada per un equip d’enginyers, economistes, advocats, estadístics, editors i dissenyadors d’OCU que, en col·laboració amb laboratoris independents, analitzen des de 1975 els principals productes i serveis de consum. El seu treball se sustenta en els principis d’estalvi, qualitat, eficiència i sostenibilitat, però sobretot en la independència que li proporcionen les seues més de 200.000 socis actius.

Últimes notícies

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.

Ford cridarà els sindicats a renovar l’acord per l’electrificació d’Almussafes

Ford convoca als sindicats d'Almussafes per a obrir una nova negociació sobre l'acord per l'electrificació firmat en 2022, en plena aplicació de l'ERTO en la planta.

Faconauto preveu 109.000 matriculacions en la Comunitat Valenciana malgrat la fi de les ajudes per la dana

Faconauto calcula que en 2026 es matricularan 109.000 turismes en la Comunitat Valenciana, un 14,7% menys que en 2025 per les ajudes per la dana, però amb un creixement estructural del 7,5% sense eixe efecte extraordinari.

El Festival 10 Sentits complix 15 anys amb l’emergència climàtica com a eix central

El Festival 10 Sentits celebra el seu quinzé aniversari a València del 14 al 26 de maig amb el lema Naturalesa Viva Vol. 02 i un programa centrat en l'emergència climàtica.

Bigsound trasllada la seua sexta edició al Parc Central de Torrent i manté dates i cartell

El festival Bigsound celebrarà la seua sexta edició els dies 26 i 27 de juny en el Parc Central de Torrent, mantenint íntegre el seu cartell i totes les entrades vàlides malgrat el canvi de recinte per les restriccions acústiques a València.

El professorat valencià manté la vaga indefinida a l’espera d’una nova oferta el dilluns

Els sindicats mantenen la vaga indefinida i les mobilitzacions en considerar insuficient la proposta d'Educació, mentres preparen noves negociacions per al dilluns amb el salari com a punt clau.