11.2 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Les cinc cadenes de gasolineres més barates, segons OCU

Lleida i Terol són les províncies on més fàcil resulta trobar una gasolinera barata, amb preu clarament per davall de la mitjana. Per contra, a Astúries, Orense, Guipúscoa i Balears menys del 10% de les estacions són barates.

OCU demana al Govern una suspensió temporal de tots els impostos sobre l’energia, inclosos els dels carburants.

Amb un els preus dels carburants en rècords històrics, estalviar en el proveïment de carburant és vital, especialment ara, coincidint amb l’inici de les vacances d’estiu. A aquest efecte, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) publica els resultats d’un estudi de preus de gasolina i dièsel de més de 10.000 estacions de servei.

L’estudi, publicat en la revista Compra Mestra de juliol, revela que BonÀrea és la cadena més barata en gasoil A i gasolina 95, amb supermercats i estacions de servei a Catalunya i zones limítrofes d’Aragó. Li segueixen les cadena de gasolineres automàtiques Plenoil, GM Oil (lligada als cash GM) i Campsa Express, la variant low cost de Campsa. Petroprix iguala a les anteriors, però només en dièsel.

Per l’altre extrem i per al cas del gasoil, les més cares són Repsol, BP, Petronor, Petrocat i Valcarce. Els seus preus són almenys un 8% més onerosos de mitjana que les més barates, la qual cosa suposa un sobrecost de fins a 0,18 euros/litre. També Petrocat i Valcarce són les més cares per a gasolina 95, amb una diferència que suposa fins a 0,20 euros/litre.

Gasolineres

Hi ha dos províncies, Terol i Lleida, on més del 40% de les gasolineres permeten repostar estalviant almenys 5 cèntims respecte a la mitjana. També amb un percentatge apreciable de gasolineres barates, entorn d’una de cada quatre, es troben algunes províncies orientals d’Andalusia (Còrdova, Almeria, Granada i Jaén), mediterrànies (Múrcia, València, Tarragona) i de la vall de l’Ebre (Saragossa, La Rioja i Navarra), així com Cuenca. Per contra, a Astúries, Orense, Guipúscoa i Balears menys del 10% de les estacions poden considerar-se barates.

OCU demana al Govern una suspensió temporal de tots els impostos sobre l’energia, inclosos els dels carburants. Segons un estudi recent de l’organització, un 36% dels consumidors ha evitat usar el cotxe durant els últims mesos amb motiu de la pujada del preu dels carburants. Mentrestant, l’organització anima a utilitzar el Comparador OCU de gasolineres per a trobar les més barates prop de la seua casa o del seu lloc de treball.

Aquesta informació ha sigut elaborada per un equip d’enginyers, economistes, advocats, estadístics, editors i dissenyadors d’OCU que, en col·laboració amb laboratoris independents, analitzen des de 1975 els principals productes i serveis de consum. El seu treball se sustenta en els principis d’estalvi, qualitat, eficiència i sostenibilitat, però sobretot en la independència que li proporcionen les seues més de 200.000 socis actius.

Últimes notícies

Un estudi conclou que el part en l’aigua reduïx intervencions i millora els resultats

Un estudi de l'UJI i Fisabio a l'Hospital de La Plana associa el part en l'aigua amb més parts vaginals espontanis, menys instrumental i millors resultats neonatals enfront de l'epidural. Les dades reforcen que la immersió afavorix la fisiologia del part i reduïx la medicalització en embarassos de baix risc

Pérez Llorca insistix al Govern que autoritze la Llei de Costas valenciana després del temporal

El president ha reiterat en FITUR la seua petició perquè l'Executiu done llum verda a la norma i poder actuar davant els danys en el litoral. També ha anunciat 2 milions per a un pla de millora de platges.

Pérez Llorca lamenta que en la Comunitat no s’hagen complit més de la mitat de les millores ferroviàries

El president ha assegurat que en la Comunitat Valenciana no s'han complit més de la mitat de les previsions de millora ferroviària i ha reclamat complir els compromisos, amb especial focus en Rodalia.

Cinc anys de presó en mòdul psiquiàtric per intentar matar a un taxista a Elda

L'Audiència d'Alacant ha imposat cinc anys per temptativa d'assassinat a l'autor de l'atac a un taxista a Elda després d'un acord amb la Fiscalia. Complirà la pena en el mòdul psiquiàtric per alteració psíquica benvolguda com a eximent incompleta.

Pérez Llorca cita el dimarts als síndics de Les Corts per a arribar a acords

El president ha convocat el 27 de gener als síndics de PSPV, Compromís i Vox al Palau per a una ronda de treball. Busca acords i apel·la al respecte institucional.

Detinguts a València dos jóvens per segrestar un home i demanar 15.000 euros per a alliberar-lo

La Policia Nacional ha detingut a València a dos hòmens de 23 i 25 anys per retindre a un altre en un domicili i exigir-li 15.000 euros per a alliberar-lo. La víctima col·laborava en estafes per 'phishing' i va ser retinguda quan va voler abandonar l'organització.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promocionar la Comunitat Valenciana en mercats exterior i nacional

El president ha anunciat una inversió extraordinària de 10 milions que se suma al pla anual fins a 19 milions per a promocionar la Comunitat a Espanya i fora. Presentat durant el Dia de la Comunitat Valenciana en Fitur, serà la major campanya publicitària de la Generalitat.

Veïns de Sagunt han denunciat abandó institucional després de la borrasca Harry

L'Associació Veïnal de Almardà, Corint i Malva-rosa ha denunciat que la borrasca Harry ha evidenciat un abandó institucional i una erosió imparable. Exigixen defenses reals, un pla tècnic i l'execució urgent del projecte de regeneració.