Les cinc cadenes de gasolineres més barates, segons OCU

Lleida i Terol són les províncies on més fàcil resulta trobar una gasolinera barata, amb preu clarament per davall de la mitjana. Per contra, a Astúries, Orense, Guipúscoa i Balears menys del 10% de les estacions són barates.

OCU demana al Govern una suspensió temporal de tots els impostos sobre l’energia, inclosos els dels carburants.

Amb un els preus dels carburants en rècords històrics, estalviar en el proveïment de carburant és vital, especialment ara, coincidint amb l’inici de les vacances d’estiu. A aquest efecte, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) publica els resultats d’un estudi de preus de gasolina i dièsel de més de 10.000 estacions de servei.

L’estudi, publicat en la revista Compra Mestra de juliol, revela que BonÀrea és la cadena més barata en gasoil A i gasolina 95, amb supermercats i estacions de servei a Catalunya i zones limítrofes d’Aragó. Li segueixen les cadena de gasolineres automàtiques Plenoil, GM Oil (lligada als cash GM) i Campsa Express, la variant low cost de Campsa. Petroprix iguala a les anteriors, però només en dièsel.

Per l’altre extrem i per al cas del gasoil, les més cares són Repsol, BP, Petronor, Petrocat i Valcarce. Els seus preus són almenys un 8% més onerosos de mitjana que les més barates, la qual cosa suposa un sobrecost de fins a 0,18 euros/litre. També Petrocat i Valcarce són les més cares per a gasolina 95, amb una diferència que suposa fins a 0,20 euros/litre.

Gasolineres

Hi ha dos províncies, Terol i Lleida, on més del 40% de les gasolineres permeten repostar estalviant almenys 5 cèntims respecte a la mitjana. També amb un percentatge apreciable de gasolineres barates, entorn d’una de cada quatre, es troben algunes províncies orientals d’Andalusia (Còrdova, Almeria, Granada i Jaén), mediterrànies (Múrcia, València, Tarragona) i de la vall de l’Ebre (Saragossa, La Rioja i Navarra), així com Cuenca. Per contra, a Astúries, Orense, Guipúscoa i Balears menys del 10% de les estacions poden considerar-se barates.

OCU demana al Govern una suspensió temporal de tots els impostos sobre l’energia, inclosos els dels carburants. Segons un estudi recent de l’organització, un 36% dels consumidors ha evitat usar el cotxe durant els últims mesos amb motiu de la pujada del preu dels carburants. Mentrestant, l’organització anima a utilitzar el Comparador OCU de gasolineres per a trobar les més barates prop de la seua casa o del seu lloc de treball.

Aquesta informació ha sigut elaborada per un equip d’enginyers, economistes, advocats, estadístics, editors i dissenyadors d’OCU que, en col·laboració amb laboratoris independents, analitzen des de 1975 els principals productes i serveis de consum. El seu treball se sustenta en els principis d’estalvi, qualitat, eficiència i sostenibilitat, però sobretot en la independència que li proporcionen les seues més de 200.000 socis actius.

Últimes notícies

Trini Amorós serà la candidata del PSOE a l’Alcaldia d’Alacant sense primàries

La comissió de llistes del PSOE ha designat la regidora Trini Amorós com a candidata a l’Alcaldia d’Alacant, després d’aprovar l’excepcionalitat que evita la celebració de primàries i amb el suport de totes les estructures socialistes implicades.

Trobes excepcionals en una necròpolis ibèrica amb armes i un pebeter de Tanit a l’Albufereta

Les obres en un solar privat de l’Albufereta han tret a la llum una necròpolis ibèrica del segle III aC, possiblement d’una elit guerrera, amb nombroses armes i un pebeter de la deessa Tanit en perfecte estat de conservació.

Sánchez veu el final del túnel en els incendis però alerta d’una nova onada de calor

Pedro Sánchez ha assegurat que es comença a vore el final del túnel en la lluita contra els grans incendis forestals a Espanya, però ha avisat que la nova onada de calor complicarà les tasques d’extinció i augmentarà el risc de focs.

Elx reunirà prop d’un miler de karatekes en la Lliga Nacional de Kárate

Elx acollirà els dies 24 i 25 d’octubre la segona ronda de la Lliga Nacional Cadet, Sènior i Para-Kárate, amb prop d’un miler de participants. La prova serà clau per a decidir els huit millors de cada categoria que lluitaran per la final de Guadalajara.

Fiscalia obri un expedient per la possible filtració d’informació reservada a Vox

La Inspecció Fiscal ha obert un expedient arran d’una queixa de Compromís sobre una possible filtració d’informació reservada del Ministeri Fiscal a un diputat de Vox en Les Corts Valencianes.

Arenales del Sol reunirà en setembre les finals de les Lligues Nacionals de Triatló

La platja d’Arenales del Sol acollirà els dies 12 i 13 de setembre les jornades decisives de les Lligues Nacionals de Triatló, amb tres Campionats d’Espanya en format SuperSprint i relleus mixtos.

Fiscalia obri un expedient per aclarir si Vox va rebre informació reservada

La Inspecció Fiscal de l'Estat ha obert un expedient governatiu arran d'una queixa de Compromís sobre una possible filtració d'informació reservada a un diputat de Vox en Les Corts Valencianes.

Sense avisos de robatoris als pobles desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Delegació del Govern ha confirmat que no hi ha constància de robatoris ni pillatges als municipis de l’interior de Castelló desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó, que continua actiu i amb diverses zones encara evacuades.
FILMOTECA D'ESTIU