12.8 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

Les cinc cadenes de gasolineres més barates, segons OCU

Lleida i Terol són les províncies on més fàcil resulta trobar una gasolinera barata, amb preu clarament per davall de la mitjana. Per contra, a Astúries, Orense, Guipúscoa i Balears menys del 10% de les estacions són barates.

OCU demana al Govern una suspensió temporal de tots els impostos sobre l’energia, inclosos els dels carburants.

Amb un els preus dels carburants en rècords històrics, estalviar en el proveïment de carburant és vital, especialment ara, coincidint amb l’inici de les vacances d’estiu. A aquest efecte, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) publica els resultats d’un estudi de preus de gasolina i dièsel de més de 10.000 estacions de servei.

L’estudi, publicat en la revista Compra Mestra de juliol, revela que BonÀrea és la cadena més barata en gasoil A i gasolina 95, amb supermercats i estacions de servei a Catalunya i zones limítrofes d’Aragó. Li segueixen les cadena de gasolineres automàtiques Plenoil, GM Oil (lligada als cash GM) i Campsa Express, la variant low cost de Campsa. Petroprix iguala a les anteriors, però només en dièsel.

Per l’altre extrem i per al cas del gasoil, les més cares són Repsol, BP, Petronor, Petrocat i Valcarce. Els seus preus són almenys un 8% més onerosos de mitjana que les més barates, la qual cosa suposa un sobrecost de fins a 0,18 euros/litre. També Petrocat i Valcarce són les més cares per a gasolina 95, amb una diferència que suposa fins a 0,20 euros/litre.

Gasolineres

Hi ha dos províncies, Terol i Lleida, on més del 40% de les gasolineres permeten repostar estalviant almenys 5 cèntims respecte a la mitjana. També amb un percentatge apreciable de gasolineres barates, entorn d’una de cada quatre, es troben algunes províncies orientals d’Andalusia (Còrdova, Almeria, Granada i Jaén), mediterrànies (Múrcia, València, Tarragona) i de la vall de l’Ebre (Saragossa, La Rioja i Navarra), així com Cuenca. Per contra, a Astúries, Orense, Guipúscoa i Balears menys del 10% de les estacions poden considerar-se barates.

OCU demana al Govern una suspensió temporal de tots els impostos sobre l’energia, inclosos els dels carburants. Segons un estudi recent de l’organització, un 36% dels consumidors ha evitat usar el cotxe durant els últims mesos amb motiu de la pujada del preu dels carburants. Mentrestant, l’organització anima a utilitzar el Comparador OCU de gasolineres per a trobar les més barates prop de la seua casa o del seu lloc de treball.

Aquesta informació ha sigut elaborada per un equip d’enginyers, economistes, advocats, estadístics, editors i dissenyadors d’OCU que, en col·laboració amb laboratoris independents, analitzen des de 1975 els principals productes i serveis de consum. El seu treball se sustenta en els principis d’estalvi, qualitat, eficiència i sostenibilitat, però sobretot en la independència que li proporcionen les seues més de 200.000 socis actius.

Últimes notícies

Aemet eleva a taronja l’avís per pluges del diumenge a la província de València

Aemet ha elevat a taronja l'avís per pluges en tota la província de València per a este diumenge. L'episodi estarà actiu de 7 a 24 hores i deixarà acumulats molt intensos.

Les pluges del dissabte deixen fins a 76,8 l/m² en l’Albufera i 68 a Benicarló

La jornada ha deixat acumulats destacats en la Comunitat Valenciana, amb el major registre en l'Albufera. Aemet eleva a taronja l'avís a l'interior de València este diumenge.

El futbol es bolca amb Fernando Martín després del naufragi a Indonèsia

RFEF, LaLiga i nombrosos clubs han expressat el seu pesar per l'entrenador del València femení B i tres dels seus fills després d'un naufragi a Indonèsia. El rescat continua en marxa.

Desapareixen en un naufragi a Indonèsia un exfutbolista valencià i tres dels seus fills

Els quatre desapareguts després de l'enfonsament prop de l'illa de Padar són Fernando Martín Carreras, de 44 anys, i tres dels seus fills. La mare i una altra filla van ser rescatades i continua un operatiu de busca de 3 a 4 dies.

Luís Castro arriba al Llevant amb convicció i sense exigir fitxatges

El nou tècnic del Llevant firma fins a 2027 i fixa la permanència com a objectiu. Confia en la plantilla, no imposa reforços i incorpora a Vicente Iborra al seu cos tècnic.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar, a l'est de Bali. Les operacions s'han vist limitades per ones, corrents i pluges.

Quatre membres d’una família valenciana, desapareguts després d’un naufragi a Indonèsia

Quatre espanyols de València seguixen desapareguts després de l'enfonsament d'una embarcació turística prop de l'illa de Padar. Exteriors fa costat a les famílies i el rescat continua.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un ciutadà espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar. L'esposa i una altra filla van ser rescatades, al costat de quatre tripulants i un guia.