Els comerços declaren la guerra a les tendes online amb mesures

Imatge d’arxiu | La Coctelera

 

La compra online és cada vegada més habitual. La comoditat de comprar des de casa està passant factura a les tendes físiques i promocions com el Black Friday o el Cyber Monday no ajuden a que milloren els seus beneficis. Ara, els comerços estan ideant fórmules per a superar la tecnologia.

 

La principal preocupació dels venedors és la seua funció en el procés de la compra online. Cada volta són més aquells que opten per mirar roba o calçat en les tendes, provar-se-la, demanar consell i acabar comprant el mateix producte a través d’una tenda online.

 

Cobrar per provar-se calçat

El propietari d’una tenda de Barcelona ha ideat un mecanisme per a contrarestar esta tàctica. Ha decidit cobrar 30 euros per provar-se botes i donar assessorament després de malgastar hores amb clients que després comprarien per internet. Este fenomen, anomenat ‘showrooming’, afecta cada volta més comerciants.

 

Sergi Mur, el propietari de la tenda ‘La General Surfera’ que ha generat este mecanisme, justifica la seua decisió: «La faena que fem nosaltres és un servici que té un valor afegit, cosa que per internet no trobaran de cap manera». Es queixa de donar una atenció que els clients no pareix que valoren: «L’atenció al públic, assessorar bé de material i del producte que necessiten i que realment els funcionarà i que els anirà bé».

 

Esta no ha sigut l’única resposta al ‘showrooming’. Una tenda de matalassos ha decidit demanar ajuda als seus proveïdors, amb els qui han pactat un preu més baix que el que oferixen a través d’internet. Altres han optat per oferir a les tendes productes exclusius que no es poden trobar online.

 

Els experts en màrqueting advertixen a les tendes físiques que han d’assumir la realitat: les compres online han arribat per a quedar-se. Això sí, tenen un gran desavantatge amb el què no poden lluitar contra els comerços: l’experiència personal.

Un comerç de Tarragona amb una oferta pel Black Friday

Un comerç amb una oferta pel Black Friday | València Diari

 

El medi ambient, un dels principals afectats

Els comerços no són els únics que eixiran perjudicats amb l’augment de les compres online. Els dies del Black Friday i el Cyber Monday, este últim únicament dedicat a les compres per internet, han sigut un èxit. Només dilluns es van repartir més de 3,5 milions de paquets i durant les pròximes dos setmanes es faran 2,5 milions d’entregues al dia.

 

Tot i això, la comoditat de fer arribar el producte a casa té un preu: es calcula que les emissions de CO2 augmentaran un 10% estos dies per tots els desplaçaments que s’hauran de fer per a entregar els productes. Amb el Nadal arribant i la compra de més productes, caldrà vore si les mesures de les tendes físiques han sigut suficients per a convèncer els clients o si, en canvi, les festes estaran marcades per les compres online.

 

També pots llegir…

Anuncios

Últimes notícies

El vent aconseguix 129 km/h a Rossell i deixa ratxes molt fortes a la província de Castelló

El fort vent de component nord ha deixat ratxes de fins a 129 km/h a Rossell i més de 120 km/h en diversos punts de l'interior de Castelló, obligant a intervindre als bombers per la caiguda de branques i tanques.

L’equip Xaloc Powerchair d’Alacant baralla per la seua quarta Lliga de futbol en cadira elèctrica

El Xaloc Powerchair d'Alacant, format per jugadors amb gran dependència motora, aspira a conquistar la seua quarta Lliga nacional de futbol en cadira elèctrica i ultima també la seua participació en la Copa d'Espanya.

Quatre comunitats seguixen en avís per vent i fort onatge, amb Catalunya en nivell taronja

Quatre comunitats mantenen avisos per vent i temporal marítim, amb Catalunya en nivell taronja per ratxes de fins a 80 km/h i ones de fins a quatre metres.

Les comunitats autònomes mobilitzen 2.420 milions en ajudes per la guerra de l’Iran

Les comunitats autònomes han activat mesures de suport per la guerra de l'Iran per 2.420 milions d'euros, amb especial pes de País Basc, Catalunya, Comunitat Valenciana i Castella i Lleó.

El fort vent dona pas a un pont de Setmana Santa estable i més càlid en la Comunitat

El fort vent previst per a este dijous, especialment a Castelló, precedix a un pont de Setmana Santa estable en la Comunitat Valenciana, marcat per cels buidats i un progressiu ascens de les temperatures màximes.

El tramvia de València torna a la normalitat després del trencament de la catenària

Les línies 4 i 6 del tramvia de València recuperen des de primera hora la circulació habitual després del tall provocat pel enganchón d'un camió amb la catenària.

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.