Els comerços declaren la guerra a les tendes online amb mesures

Imatge d’arxiu | La Coctelera

 

La compra online és cada vegada més habitual. La comoditat de comprar des de casa està passant factura a les tendes físiques i promocions com el Black Friday o el Cyber Monday no ajuden a que milloren els seus beneficis. Ara, els comerços estan ideant fórmules per a superar la tecnologia.

 

La principal preocupació dels venedors és la seua funció en el procés de la compra online. Cada volta són més aquells que opten per mirar roba o calçat en les tendes, provar-se-la, demanar consell i acabar comprant el mateix producte a través d’una tenda online.

 

Cobrar per provar-se calçat

El propietari d’una tenda de Barcelona ha ideat un mecanisme per a contrarestar esta tàctica. Ha decidit cobrar 30 euros per provar-se botes i donar assessorament després de malgastar hores amb clients que després comprarien per internet. Este fenomen, anomenat ‘showrooming’, afecta cada volta més comerciants.

 

Sergi Mur, el propietari de la tenda ‘La General Surfera’ que ha generat este mecanisme, justifica la seua decisió: «La faena que fem nosaltres és un servici que té un valor afegit, cosa que per internet no trobaran de cap manera». Es queixa de donar una atenció que els clients no pareix que valoren: «L’atenció al públic, assessorar bé de material i del producte que necessiten i que realment els funcionarà i que els anirà bé».

 

Esta no ha sigut l’única resposta al ‘showrooming’. Una tenda de matalassos ha decidit demanar ajuda als seus proveïdors, amb els qui han pactat un preu més baix que el que oferixen a través d’internet. Altres han optat per oferir a les tendes productes exclusius que no es poden trobar online.

 

Els experts en màrqueting advertixen a les tendes físiques que han d’assumir la realitat: les compres online han arribat per a quedar-se. Això sí, tenen un gran desavantatge amb el què no poden lluitar contra els comerços: l’experiència personal.

Un comerç de Tarragona amb una oferta pel Black Friday

Un comerç amb una oferta pel Black Friday | València Diari

 

El medi ambient, un dels principals afectats

Els comerços no són els únics que eixiran perjudicats amb l’augment de les compres online. Els dies del Black Friday i el Cyber Monday, este últim únicament dedicat a les compres per internet, han sigut un èxit. Només dilluns es van repartir més de 3,5 milions de paquets i durant les pròximes dos setmanes es faran 2,5 milions d’entregues al dia.

 

Tot i això, la comoditat de fer arribar el producte a casa té un preu: es calcula que les emissions de CO2 augmentaran un 10% estos dies per tots els desplaçaments que s’hauran de fer per a entregar els productes. Amb el Nadal arribant i la compra de més productes, caldrà vore si les mesures de les tendes físiques han sigut suficients per a convèncer els clients o si, en canvi, les festes estaran marcades per les compres online.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.

El Bidasoa Irún atropella el Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i s’assegura plaça europea per a la pròxima temporada.

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.