Els comerços declaren la guerra a les tendes online amb mesures

Imatge d’arxiu | La Coctelera

 

La compra online és cada vegada més habitual. La comoditat de comprar des de casa està passant factura a les tendes físiques i promocions com el Black Friday o el Cyber Monday no ajuden a que milloren els seus beneficis. Ara, els comerços estan ideant fórmules per a superar la tecnologia.

 

La principal preocupació dels venedors és la seua funció en el procés de la compra online. Cada volta són més aquells que opten per mirar roba o calçat en les tendes, provar-se-la, demanar consell i acabar comprant el mateix producte a través d’una tenda online.

 

Cobrar per provar-se calçat

El propietari d’una tenda de Barcelona ha ideat un mecanisme per a contrarestar esta tàctica. Ha decidit cobrar 30 euros per provar-se botes i donar assessorament després de malgastar hores amb clients que després comprarien per internet. Este fenomen, anomenat ‘showrooming’, afecta cada volta més comerciants.

 

Sergi Mur, el propietari de la tenda ‘La General Surfera’ que ha generat este mecanisme, justifica la seua decisió: «La faena que fem nosaltres és un servici que té un valor afegit, cosa que per internet no trobaran de cap manera». Es queixa de donar una atenció que els clients no pareix que valoren: «L’atenció al públic, assessorar bé de material i del producte que necessiten i que realment els funcionarà i que els anirà bé».

 

Esta no ha sigut l’única resposta al ‘showrooming’. Una tenda de matalassos ha decidit demanar ajuda als seus proveïdors, amb els qui han pactat un preu més baix que el que oferixen a través d’internet. Altres han optat per oferir a les tendes productes exclusius que no es poden trobar online.

 

Els experts en màrqueting advertixen a les tendes físiques que han d’assumir la realitat: les compres online han arribat per a quedar-se. Això sí, tenen un gran desavantatge amb el què no poden lluitar contra els comerços: l’experiència personal.

Un comerç de Tarragona amb una oferta pel Black Friday

Un comerç amb una oferta pel Black Friday | València Diari

 

El medi ambient, un dels principals afectats

Els comerços no són els únics que eixiran perjudicats amb l’augment de les compres online. Els dies del Black Friday i el Cyber Monday, este últim únicament dedicat a les compres per internet, han sigut un èxit. Només dilluns es van repartir més de 3,5 milions de paquets i durant les pròximes dos setmanes es faran 2,5 milions d’entregues al dia.

 

Tot i això, la comoditat de fer arribar el producte a casa té un preu: es calcula que les emissions de CO2 augmentaran un 10% estos dies per tots els desplaçaments que s’hauran de fer per a entregar els productes. Amb el Nadal arribant i la compra de més productes, caldrà vore si les mesures de les tendes físiques han sigut suficients per a convèncer els clients o si, en canvi, les festes estaran marcades per les compres online.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.

L’operadora del SAIH declara que ningú va telefonar per la pujada sobtada del Poyo a les 18.43 hores

Una operadora del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer assegura davant el jutjat de Catarroja que ningú va telefonar per demanar aclariments sobre la crescuda sobtada del barranc del Poyo, de la qual havien avisat per correu electrònic a les 18.43 hores durant la dana.