Els comerços declaren la guerra a les tendes online amb mesures

Imatge d’arxiu | La Coctelera

 

La compra online és cada vegada més habitual. La comoditat de comprar des de casa està passant factura a les tendes físiques i promocions com el Black Friday o el Cyber Monday no ajuden a que milloren els seus beneficis. Ara, els comerços estan ideant fórmules per a superar la tecnologia.

 

La principal preocupació dels venedors és la seua funció en el procés de la compra online. Cada volta són més aquells que opten per mirar roba o calçat en les tendes, provar-se-la, demanar consell i acabar comprant el mateix producte a través d’una tenda online.

 

Cobrar per provar-se calçat

El propietari d’una tenda de Barcelona ha ideat un mecanisme per a contrarestar esta tàctica. Ha decidit cobrar 30 euros per provar-se botes i donar assessorament després de malgastar hores amb clients que després comprarien per internet. Este fenomen, anomenat ‘showrooming’, afecta cada volta més comerciants.

 

Sergi Mur, el propietari de la tenda ‘La General Surfera’ que ha generat este mecanisme, justifica la seua decisió: «La faena que fem nosaltres és un servici que té un valor afegit, cosa que per internet no trobaran de cap manera». Es queixa de donar una atenció que els clients no pareix que valoren: «L’atenció al públic, assessorar bé de material i del producte que necessiten i que realment els funcionarà i que els anirà bé».

 

Esta no ha sigut l’única resposta al ‘showrooming’. Una tenda de matalassos ha decidit demanar ajuda als seus proveïdors, amb els qui han pactat un preu més baix que el que oferixen a través d’internet. Altres han optat per oferir a les tendes productes exclusius que no es poden trobar online.

 

Els experts en màrqueting advertixen a les tendes físiques que han d’assumir la realitat: les compres online han arribat per a quedar-se. Això sí, tenen un gran desavantatge amb el què no poden lluitar contra els comerços: l’experiència personal.

Un comerç de Tarragona amb una oferta pel Black Friday

Un comerç amb una oferta pel Black Friday | València Diari

 

El medi ambient, un dels principals afectats

Els comerços no són els únics que eixiran perjudicats amb l’augment de les compres online. Els dies del Black Friday i el Cyber Monday, este últim únicament dedicat a les compres per internet, han sigut un èxit. Només dilluns es van repartir més de 3,5 milions de paquets i durant les pròximes dos setmanes es faran 2,5 milions d’entregues al dia.

 

Tot i això, la comoditat de fer arribar el producte a casa té un preu: es calcula que les emissions de CO2 augmentaran un 10% estos dies per tots els desplaçaments que s’hauran de fer per a entregar els productes. Amb el Nadal arribant i la compra de més productes, caldrà vore si les mesures de les tendes físiques han sigut suficients per a convèncer els clients o si, en canvi, les festes estaran marcades per les compres online.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.