Els comerços declaren la guerra a les tendes online amb mesures

Imatge d’arxiu | La Coctelera

 

La compra online és cada vegada més habitual. La comoditat de comprar des de casa està passant factura a les tendes físiques i promocions com el Black Friday o el Cyber Monday no ajuden a que milloren els seus beneficis. Ara, els comerços estan ideant fórmules per a superar la tecnologia.

 

La principal preocupació dels venedors és la seua funció en el procés de la compra online. Cada volta són més aquells que opten per mirar roba o calçat en les tendes, provar-se-la, demanar consell i acabar comprant el mateix producte a través d’una tenda online.

 

Cobrar per provar-se calçat

El propietari d’una tenda de Barcelona ha ideat un mecanisme per a contrarestar esta tàctica. Ha decidit cobrar 30 euros per provar-se botes i donar assessorament després de malgastar hores amb clients que després comprarien per internet. Este fenomen, anomenat ‘showrooming’, afecta cada volta més comerciants.

 

Sergi Mur, el propietari de la tenda ‘La General Surfera’ que ha generat este mecanisme, justifica la seua decisió: «La faena que fem nosaltres és un servici que té un valor afegit, cosa que per internet no trobaran de cap manera». Es queixa de donar una atenció que els clients no pareix que valoren: «L’atenció al públic, assessorar bé de material i del producte que necessiten i que realment els funcionarà i que els anirà bé».

 

Esta no ha sigut l’única resposta al ‘showrooming’. Una tenda de matalassos ha decidit demanar ajuda als seus proveïdors, amb els qui han pactat un preu més baix que el que oferixen a través d’internet. Altres han optat per oferir a les tendes productes exclusius que no es poden trobar online.

 

Els experts en màrqueting advertixen a les tendes físiques que han d’assumir la realitat: les compres online han arribat per a quedar-se. Això sí, tenen un gran desavantatge amb el què no poden lluitar contra els comerços: l’experiència personal.

Un comerç de Tarragona amb una oferta pel Black Friday

Un comerç amb una oferta pel Black Friday | València Diari

 

El medi ambient, un dels principals afectats

Els comerços no són els únics que eixiran perjudicats amb l’augment de les compres online. Els dies del Black Friday i el Cyber Monday, este últim únicament dedicat a les compres per internet, han sigut un èxit. Només dilluns es van repartir més de 3,5 milions de paquets i durant les pròximes dos setmanes es faran 2,5 milions d’entregues al dia.

 

Tot i això, la comoditat de fer arribar el producte a casa té un preu: es calcula que les emissions de CO2 augmentaran un 10% estos dies per tots els desplaçaments que s’hauran de fer per a entregar els productes. Amb el Nadal arribant i la compra de més productes, caldrà vore si les mesures de les tendes físiques han sigut suficients per a convèncer els clients o si, en canvi, les festes estaran marcades per les compres online.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Aules climatitzades i col·legis reformats abans de final d’any a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha anunciat dos nous plans, EduClima i RECOLE, per a climatitzar totes les aules i reformar col·legis i instituts públics abans que acabe l’any, amb una inversió inicial de 180 milions d’euros dins d’un paquet global de 3.338 milions en quatre anys.

Sergio de Larrea esgota fins dissabte el termini per a decidir el seu futur en el draft NBA

El base del Valencia Basket Sergio de Larrea, de 20 anys, té fins dissabte per a retirar-se del draft NBA 2026, on les previsions l’ubiquen al final de la primera ronda.

Sergio de Larrea esgota fins dissabte el termini per a decidir el seu futur en el draft NBA

El base de València Basket Sergio de Larrea té fins este dissabte per a retirar-se del draft NBA 2026, on les últimes prediccions el col·loquen al final de la primera ronda.

Les víctimes de la DANA reclamen al Constitucional que anul·le l’aforament de Carlos Mazón

L'Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 ha presentat una demanda d'empara al Tribunal Constitucional per a intentar anul·lar l'aforament de Carlos Mazón, que consideren fraudulent, i garantir els drets constitucionals de les víctimes.

Agustinos busca el miracle a Nava per somiar amb l’ascens a l’Asobal

La Fundació Agustinos de Alicante necessita remuntar nou gols este dissabte a la pista del Viveros Herol Nava per aconseguir un històric ascens a la Lliga Asobal, un repte que cap equip de Plata ha assolit fins ara.

Benidorm es convertix en la grada anglesa per a viure el Mundial 2026

Milers d’anglesos i escocesos han triat Benidorm com a base per seguir els partits del Mundial de futbol 2026, la qual cosa ha disparat els vols des del Regne Unit i ha activat un dispositiu especial de seguretat i horaris per a les terrasses.

Anglesos i escocesos convertixen Benidorm en la seua base per viure el Mundial

Milers d’aficionats anglesos i escocesos han triat Benidorm per seguir el Mundial 2026 amb pantalles gegants, més vols alacantins i un dispositiu policial especial.

El Levante ja te data per a tornar al treball en la pretemporada

La plantilla del Levante ha sigut citada el 4 de juliol per a passar les proves mediques a València i iniciar la pretemporada abans del començament de LaLiga a mitjan agost.