Vas a comprar en rebaixes?: recorda que es redueixen els preus, no els drets

 

Amb l’arribada de l’estiu comença el tradicional període de rebaixes. L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) vol recordar que durant les rebaixes els preus es redueixen, però no els drets dels consumidors que són exactament els mateixos que durant la resta de la temporada.

En 2012 es va liberalitzar la fixació del període de rebaixes. Cada comerciant decideix quan comença i quant duren les rebaixes en el seu establiment. Enguany com és habitual molts comerços han avançat les dates de rebaixes que en anys anteriors començaven l’1 de juliol.

L’avanç de la vacunació i la relaxació de les restriccions provocaran un major augment de l’afluència dels clients als establiments. OCU assenyala que les rebaixes són una bona oportunitat perquè els consumidors adquirisquen productes a un menor preu, sempre que es respecten els seus drets i s’evite comprar allò que no es necessita.

Per tot això per a aprofitar al màxim les rebaixes, OCU aconsella

 

1. El primer, fer llistes del que es necessita. És recomanable pensar el que fa falta abans d’eixir de botigues i elaborar una llista per a evitar compres impulsives.

2. Conéixer bé la normativa. Cada establiment pot decidir lliurement les dates de les rebaixes. Els productes han d’haver format part de l’oferta habitual de l’establiment durant almenys un mes i la seua qualitat no pot ser diferent de la que tenien abans d’estar rebaixats.

A més, el preu antic ha de ser el menor de l’últim mes. OCU recomana comprovar que els productes rebaixats mantenen el seu preu original al costat del rebaixat, o bé que s’indica de manera clara el percentatge del descompte

3. Les garanties no canvien. El servei postvenda i l’aplicació de les garanties són iguals durant les rebaixes i en la resta de l’any.

4. Condicions especials. En alguns comerços s’estableixen condicions especials per a les compres en període de rebaixes quant a devolucions, acceptació del pagament amb targeta, etc. Eixes condicions han d’estar clarament indicades i en un lloc visible per al consumidor.

A més, quan es compra per internet el consumidor té dret a retornar el producte sense donar explicacions 14 dies naturals des del lliurament del producte.

5. És recomanable comprar en establiments adherits al sistema arbitral de consum, que ofereixen més garanties al consumidor (en cas de desacord es prestaran a resoldre les seues diferències amb el client d’una manera ràpida i gratuïta).

6. Si no s’està satisfet, reclamar. És important conservar el tiquet o factura simplificada de les compres. Si es perd, es perd també el dret a canviar, retornar o reclamar després de la compra. Si no s’aconsegueix arribar a un acord amistós, s’ha de sol·licitar el full de reclamacions i plasmar la queixa en ella.

És obligatori que tots els establiments compten amb fulls de reclamacions a la disposició dels seus clients.

Últimes notícies

La Generalitat impulsa amb el port de Castelló la salvació d’una planta única al litoral valencià

La Generalitat i l’Autoritat Portuària de Castelló han intensificat els treballs de restauració ambiental per a protegir la planta autòctona Medicago citrina, l’única espècie valenciana en la llista ‘Top 50’ de la UICN i catalogada en perill d’extinció a Espanya.

La Comunitat Valenciana afronta un agost quasi ple en hotels, apartaments i càmpings

Turisme Comunitat Valenciana preveu per a agost un 83,9 % d’ocupació hotelera mitjana, amb xifres encara més altes en apartaments i càmpings i un clar lideratge de la província d’Alacant.

El CEAM detalla com la vegetació ha alimentat l’incendi de la Vall d’Uixó

Un informe del CEAM conclou que la ràpida dessecació de la vegetació entre abril i juliol ha incrementat la virulència de l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha cremat quasi 9.600 hectàrees, moltes dins de la Serra d’Espadà.

El PPCV reclama a Sánchez que pague el deute de dependència amb la Comunitat

El PPCV ha exigit al Govern de Pedro Sánchez que abone més de 4.000 milions d’euros que, segons el partit, deu a la Comunitat Valenciana en matèria de dependència, i que complisca el compromís de finançar el 50% del sistema.

El PSPV reclama reforçar ja els bombers forestals a Castelló per la seua seguretat

El PSPV-PSOE exigix a la Generalitat que reforçe de manera immediata les unitats de bombers forestals i millore les seues condicions de seguretat, després de la denúncia d’un bomber que ha afrontat quasi a soles l’incendi de Tírig.

Els esforços contra el foc es concentren a Tírig després de controlar l’incendi de Culla

Un total de 200 efectius terrestres i 17 mitjans aeris treballen hui als incendis de Tírig i Serra d’en Galceran, després de donar per controlat el foc de Culla i extingit el de Salzadella.

Aras de los Olmos es prepara per multiplicar per dotze la població pel dia de l’eclipsi solar

Aras de los Olmos, amb uns 400 habitants, es prepara per rebre fins a 5.000 persones per a veure l’eclipsi solar, amb mesures de seguretat especials i restriccions d’accessos. La Generalitat establirà el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis i tancarà diversos parcs naturals.

Nous mitjans aeris reforcen l’extinció dels incendis a la Serra d’en Galceran, Culla i Tírig

Un total de 18 mitjans aeris s’han incorporat este matí als incendis forestals de la Serra d’en Galceran, Culla i Tírig, on ja treballaven 150 efectius terrestres. Les flames han obligat a confinar la població i a desallotjar diverses masies, encara que l’evolució es considera positiva.
FILMOTECA D'ESTIU