19.1 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Vas a comprar en rebaixes?: recorda que es redueixen els preus, no els drets

 

Amb l’arribada de l’estiu comença el tradicional període de rebaixes. L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) vol recordar que durant les rebaixes els preus es redueixen, però no els drets dels consumidors que són exactament els mateixos que durant la resta de la temporada.

En 2012 es va liberalitzar la fixació del període de rebaixes. Cada comerciant decideix quan comença i quant duren les rebaixes en el seu establiment. Enguany com és habitual molts comerços han avançat les dates de rebaixes que en anys anteriors començaven l’1 de juliol.

L’avanç de la vacunació i la relaxació de les restriccions provocaran un major augment de l’afluència dels clients als establiments. OCU assenyala que les rebaixes són una bona oportunitat perquè els consumidors adquirisquen productes a un menor preu, sempre que es respecten els seus drets i s’evite comprar allò que no es necessita.

Per tot això per a aprofitar al màxim les rebaixes, OCU aconsella

 

1. El primer, fer llistes del que es necessita. És recomanable pensar el que fa falta abans d’eixir de botigues i elaborar una llista per a evitar compres impulsives.

2. Conéixer bé la normativa. Cada establiment pot decidir lliurement les dates de les rebaixes. Els productes han d’haver format part de l’oferta habitual de l’establiment durant almenys un mes i la seua qualitat no pot ser diferent de la que tenien abans d’estar rebaixats.

A més, el preu antic ha de ser el menor de l’últim mes. OCU recomana comprovar que els productes rebaixats mantenen el seu preu original al costat del rebaixat, o bé que s’indica de manera clara el percentatge del descompte

3. Les garanties no canvien. El servei postvenda i l’aplicació de les garanties són iguals durant les rebaixes i en la resta de l’any.

4. Condicions especials. En alguns comerços s’estableixen condicions especials per a les compres en període de rebaixes quant a devolucions, acceptació del pagament amb targeta, etc. Eixes condicions han d’estar clarament indicades i en un lloc visible per al consumidor.

A més, quan es compra per internet el consumidor té dret a retornar el producte sense donar explicacions 14 dies naturals des del lliurament del producte.

5. És recomanable comprar en establiments adherits al sistema arbitral de consum, que ofereixen més garanties al consumidor (en cas de desacord es prestaran a resoldre les seues diferències amb el client d’una manera ràpida i gratuïta).

6. Si no s’està satisfet, reclamar. És important conservar el tiquet o factura simplificada de les compres. Si es perd, es perd també el dret a canviar, retornar o reclamar després de la compra. Si no s’aconsegueix arribar a un acord amistós, s’ha de sol·licitar el full de reclamacions i plasmar la queixa en ella.

És obligatori que tots els establiments compten amb fulls de reclamacions a la disposició dels seus clients.

Últimes notícies

El vent obliga a retards i desviaments de vols en l’Aeroport de València

Ratxes de fins a 105 km/h en el recinte van obligar anit a demores i desviaments de vols. Fins a les 7.32, els bombers van sumar més de 200 servicis en la Comunitat.

Rojales aconseguix 26,1 °C, entre les màximes del dia a Espanya

Rojales registra 26,1 °C i situa a la Comunitat entre les zones més càlides de la jornada, amb Águilas al capdavant del país i Orihuela fregant 27 °C.

En llibertat amb mesures cautelars la dona detinguda per enverinar a la seua parella a Llíria

El Jutjat d'Instrucció 3 de Llíria ha deixat en llibertat amb mesures a la dona investigada per enverinar a la seua parella. No s'ha apreciat risc de fugida i la causa seguix oberta per temptativa d'homicidi.

Liberum obrirà les compareixences de víctimes en la comissió de la DANA de Les Corts

La comissió que investiga la DANA del 29 d'octubre de 2024 iniciarà les compareixences el 23 i 24 de febrer. Intervindran nou associacions i un afectat, amb torns i temps fixats.

Vivenda constituirà un consell tècnic i recaptarà dades de demandants de VPP després del cas d’Alacant

El Ministeri de Vivenda ha anunciat en el Congrés la creació d'un consell tècnic que demanarà a totes les autonomies dades de demandants de VPP. La mesura arriba després de les suposades irregularitats en 140 vivendes d'Alacant i les dimissions que ha provocat.

Dos dones han resultat ferides per la caiguda d’un arbre a València durant el temporal de vent

Un arbre ha caigut al carrer Sant Vicent, en ple centre, i ha provocat ferides a dos dones de 75 i 57 anys, traslladades a l'Hospital General. Bombers i una unitat SVB han intervingut; el vent també ha despenjat una lona a Mestalla.

Dos dones ferides per la caiguda d’un arbre en el centre de València

El vent ha derrocat un arbre al carrer Sant Vicent i ha ferit a dos dones, traslladades a l'Hospital General de València. Els bombers han intervingut.

Foulquier se sotmet este dijous a una cirurgia artroscópica en el genoll esquerre

El lateral del València serà intervingut per artroscòpia en el genoll esquerre per a resoldre les seues molèsties. Romandrà 24 hores ingressat i no hi ha termini de baixa oficial.