Vas a comprar en rebaixes?: recorda que es redueixen els preus, no els drets

 

Amb l’arribada de l’estiu comença el tradicional període de rebaixes. L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) vol recordar que durant les rebaixes els preus es redueixen, però no els drets dels consumidors que són exactament els mateixos que durant la resta de la temporada.

En 2012 es va liberalitzar la fixació del període de rebaixes. Cada comerciant decideix quan comença i quant duren les rebaixes en el seu establiment. Enguany com és habitual molts comerços han avançat les dates de rebaixes que en anys anteriors començaven l’1 de juliol.

L’avanç de la vacunació i la relaxació de les restriccions provocaran un major augment de l’afluència dels clients als establiments. OCU assenyala que les rebaixes són una bona oportunitat perquè els consumidors adquirisquen productes a un menor preu, sempre que es respecten els seus drets i s’evite comprar allò que no es necessita.

Per tot això per a aprofitar al màxim les rebaixes, OCU aconsella

 

1. El primer, fer llistes del que es necessita. És recomanable pensar el que fa falta abans d’eixir de botigues i elaborar una llista per a evitar compres impulsives.

2. Conéixer bé la normativa. Cada establiment pot decidir lliurement les dates de les rebaixes. Els productes han d’haver format part de l’oferta habitual de l’establiment durant almenys un mes i la seua qualitat no pot ser diferent de la que tenien abans d’estar rebaixats.

A més, el preu antic ha de ser el menor de l’últim mes. OCU recomana comprovar que els productes rebaixats mantenen el seu preu original al costat del rebaixat, o bé que s’indica de manera clara el percentatge del descompte

3. Les garanties no canvien. El servei postvenda i l’aplicació de les garanties són iguals durant les rebaixes i en la resta de l’any.

4. Condicions especials. En alguns comerços s’estableixen condicions especials per a les compres en període de rebaixes quant a devolucions, acceptació del pagament amb targeta, etc. Eixes condicions han d’estar clarament indicades i en un lloc visible per al consumidor.

A més, quan es compra per internet el consumidor té dret a retornar el producte sense donar explicacions 14 dies naturals des del lliurament del producte.

5. És recomanable comprar en establiments adherits al sistema arbitral de consum, que ofereixen més garanties al consumidor (en cas de desacord es prestaran a resoldre les seues diferències amb el client d’una manera ràpida i gratuïta).

6. Si no s’està satisfet, reclamar. És important conservar el tiquet o factura simplificada de les compres. Si es perd, es perd també el dret a canviar, retornar o reclamar després de la compra. Si no s’aconsegueix arribar a un acord amistós, s’ha de sol·licitar el full de reclamacions i plasmar la queixa en ella.

És obligatori que tots els establiments compten amb fulls de reclamacions a la disposició dels seus clients.

Últimes notícies

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.

Corberán destaca l’actitud ‘intachable’ del Valencia abans de visitar Riazor

Carlos Corberán destaca l’actitud i el compromís ‘intachables’ del Valencia en este inici de Lliga, tot i la falta de gol i les baixes per lesió de Guido Rodríguez i Pablo Maffeo abans de visitar el Deportivo en Riazor.

Els bombers continuen treballant en la cua de l’incendi de El Saler amb evolució favorable

Els bombers centren este dissabte al matí els treballs en la cua de l’incendi forestal de El Saler, estabilitzat des de dijous, amb una evolució qualificada com a molt favorable. Es manté un important desplegament de mitjans terrestres per assegurar el perímetre i evitar rebrots amb l’augment de temperatures i canvis de vent.

Més vigilància policial a la Devesa de El Saler després d’un incendi intencionat

La Policia Local de València ha reforçat la vigilància a la Devesa de El Saler després de l’incendi forestal declarat dijous, que les investigacions apunten que ha sigut provocat. L’Ajuntament també treballa per ampliar els canons SIDEINFO antiincendis instal·lats al parc natural.

Les tres capitals valencianes baixen de 20 º en la nit més fresca des de juny

València, Castelló i Alacant han registrat esta nit mínimes per davall de 20 graus, cosa que no passava des del 16 de juny, amb valors especialment baixos a l’interior.