Vas a comprar en rebaixes?: recorda que es redueixen els preus, no els drets

 

Amb l’arribada de l’estiu comença el tradicional període de rebaixes. L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) vol recordar que durant les rebaixes els preus es redueixen, però no els drets dels consumidors que són exactament els mateixos que durant la resta de la temporada.

En 2012 es va liberalitzar la fixació del període de rebaixes. Cada comerciant decideix quan comença i quant duren les rebaixes en el seu establiment. Enguany com és habitual molts comerços han avançat les dates de rebaixes que en anys anteriors començaven l’1 de juliol.

L’avanç de la vacunació i la relaxació de les restriccions provocaran un major augment de l’afluència dels clients als establiments. OCU assenyala que les rebaixes són una bona oportunitat perquè els consumidors adquirisquen productes a un menor preu, sempre que es respecten els seus drets i s’evite comprar allò que no es necessita.

Per tot això per a aprofitar al màxim les rebaixes, OCU aconsella

 

1. El primer, fer llistes del que es necessita. És recomanable pensar el que fa falta abans d’eixir de botigues i elaborar una llista per a evitar compres impulsives.

2. Conéixer bé la normativa. Cada establiment pot decidir lliurement les dates de les rebaixes. Els productes han d’haver format part de l’oferta habitual de l’establiment durant almenys un mes i la seua qualitat no pot ser diferent de la que tenien abans d’estar rebaixats.

A més, el preu antic ha de ser el menor de l’últim mes. OCU recomana comprovar que els productes rebaixats mantenen el seu preu original al costat del rebaixat, o bé que s’indica de manera clara el percentatge del descompte

3. Les garanties no canvien. El servei postvenda i l’aplicació de les garanties són iguals durant les rebaixes i en la resta de l’any.

4. Condicions especials. En alguns comerços s’estableixen condicions especials per a les compres en període de rebaixes quant a devolucions, acceptació del pagament amb targeta, etc. Eixes condicions han d’estar clarament indicades i en un lloc visible per al consumidor.

A més, quan es compra per internet el consumidor té dret a retornar el producte sense donar explicacions 14 dies naturals des del lliurament del producte.

5. És recomanable comprar en establiments adherits al sistema arbitral de consum, que ofereixen més garanties al consumidor (en cas de desacord es prestaran a resoldre les seues diferències amb el client d’una manera ràpida i gratuïta).

6. Si no s’està satisfet, reclamar. És important conservar el tiquet o factura simplificada de les compres. Si es perd, es perd també el dret a canviar, retornar o reclamar després de la compra. Si no s’aconsegueix arribar a un acord amistós, s’ha de sol·licitar el full de reclamacions i plasmar la queixa en ella.

És obligatori que tots els establiments compten amb fulls de reclamacions a la disposició dels seus clients.

Últimes notícies

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.