Vas a comprar en rebaixes?: recorda que es redueixen els preus, no els drets

 

Amb l’arribada de l’estiu comença el tradicional període de rebaixes. L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) vol recordar que durant les rebaixes els preus es redueixen, però no els drets dels consumidors que són exactament els mateixos que durant la resta de la temporada.

En 2012 es va liberalitzar la fixació del període de rebaixes. Cada comerciant decideix quan comença i quant duren les rebaixes en el seu establiment. Enguany com és habitual molts comerços han avançat les dates de rebaixes que en anys anteriors començaven l’1 de juliol.

L’avanç de la vacunació i la relaxació de les restriccions provocaran un major augment de l’afluència dels clients als establiments. OCU assenyala que les rebaixes són una bona oportunitat perquè els consumidors adquirisquen productes a un menor preu, sempre que es respecten els seus drets i s’evite comprar allò que no es necessita.

Per tot això per a aprofitar al màxim les rebaixes, OCU aconsella

 

1. El primer, fer llistes del que es necessita. És recomanable pensar el que fa falta abans d’eixir de botigues i elaborar una llista per a evitar compres impulsives.

2. Conéixer bé la normativa. Cada establiment pot decidir lliurement les dates de les rebaixes. Els productes han d’haver format part de l’oferta habitual de l’establiment durant almenys un mes i la seua qualitat no pot ser diferent de la que tenien abans d’estar rebaixats.

A més, el preu antic ha de ser el menor de l’últim mes. OCU recomana comprovar que els productes rebaixats mantenen el seu preu original al costat del rebaixat, o bé que s’indica de manera clara el percentatge del descompte

3. Les garanties no canvien. El servei postvenda i l’aplicació de les garanties són iguals durant les rebaixes i en la resta de l’any.

4. Condicions especials. En alguns comerços s’estableixen condicions especials per a les compres en període de rebaixes quant a devolucions, acceptació del pagament amb targeta, etc. Eixes condicions han d’estar clarament indicades i en un lloc visible per al consumidor.

A més, quan es compra per internet el consumidor té dret a retornar el producte sense donar explicacions 14 dies naturals des del lliurament del producte.

5. És recomanable comprar en establiments adherits al sistema arbitral de consum, que ofereixen més garanties al consumidor (en cas de desacord es prestaran a resoldre les seues diferències amb el client d’una manera ràpida i gratuïta).

6. Si no s’està satisfet, reclamar. És important conservar el tiquet o factura simplificada de les compres. Si es perd, es perd també el dret a canviar, retornar o reclamar després de la compra. Si no s’aconsegueix arribar a un acord amistós, s’ha de sol·licitar el full de reclamacions i plasmar la queixa en ella.

És obligatori que tots els establiments compten amb fulls de reclamacions a la disposició dels seus clients.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026

La infantil 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026. La mateixa creació va aconseguir el ninot indultat infantil i el podi l'han completat Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’alça com la millor de 2026

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El conjunt ja havia aconseguit el ninot indultat infantil el dissabte

Alejandro Talavante i Juan Ortega van naufragar en un mà a mà sense lluentor a Castelló

Mitja plaça i una correguda de Domingo Hernández sense raça, amb vent molest, van deixar un dol pla. A penes va haver-hi centellejos aïllats i l'espasa va fallar.

Un bou brau de Jandilla i la naturalitat de Pablo Aguado marquen la vesprada a València

Un bravíssim bou de Jandilla, 'Artista', i la temperada naturalitat de Pablo Aguado van centrar la correguda de Falles a València. Castella no va rematar i no va haver-hi trofeus.

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.

Un Raig llançat rep a un Llevant urgit per puntuar

El Llamp encadena sis partits sense perdre i es mesura el dilluns (21.00) a un Llevant penúltim, que necessita sumar per a acostar-se a la salvació després de l'ensopegada de l'Elx.