Vas a comprar en rebaixes?: recorda que es redueixen els preus, no els drets

 

Amb l’arribada de l’estiu comença el tradicional període de rebaixes. L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) vol recordar que durant les rebaixes els preus es redueixen, però no els drets dels consumidors que són exactament els mateixos que durant la resta de la temporada.

En 2012 es va liberalitzar la fixació del període de rebaixes. Cada comerciant decideix quan comença i quant duren les rebaixes en el seu establiment. Enguany com és habitual molts comerços han avançat les dates de rebaixes que en anys anteriors començaven l’1 de juliol.

L’avanç de la vacunació i la relaxació de les restriccions provocaran un major augment de l’afluència dels clients als establiments. OCU assenyala que les rebaixes són una bona oportunitat perquè els consumidors adquirisquen productes a un menor preu, sempre que es respecten els seus drets i s’evite comprar allò que no es necessita.

Per tot això per a aprofitar al màxim les rebaixes, OCU aconsella

 

1. El primer, fer llistes del que es necessita. És recomanable pensar el que fa falta abans d’eixir de botigues i elaborar una llista per a evitar compres impulsives.

2. Conéixer bé la normativa. Cada establiment pot decidir lliurement les dates de les rebaixes. Els productes han d’haver format part de l’oferta habitual de l’establiment durant almenys un mes i la seua qualitat no pot ser diferent de la que tenien abans d’estar rebaixats.

A més, el preu antic ha de ser el menor de l’últim mes. OCU recomana comprovar que els productes rebaixats mantenen el seu preu original al costat del rebaixat, o bé que s’indica de manera clara el percentatge del descompte

3. Les garanties no canvien. El servei postvenda i l’aplicació de les garanties són iguals durant les rebaixes i en la resta de l’any.

4. Condicions especials. En alguns comerços s’estableixen condicions especials per a les compres en període de rebaixes quant a devolucions, acceptació del pagament amb targeta, etc. Eixes condicions han d’estar clarament indicades i en un lloc visible per al consumidor.

A més, quan es compra per internet el consumidor té dret a retornar el producte sense donar explicacions 14 dies naturals des del lliurament del producte.

5. És recomanable comprar en establiments adherits al sistema arbitral de consum, que ofereixen més garanties al consumidor (en cas de desacord es prestaran a resoldre les seues diferències amb el client d’una manera ràpida i gratuïta).

6. Si no s’està satisfet, reclamar. És important conservar el tiquet o factura simplificada de les compres. Si es perd, es perd també el dret a canviar, retornar o reclamar després de la compra. Si no s’aconsegueix arribar a un acord amistós, s’ha de sol·licitar el full de reclamacions i plasmar la queixa en ella.

És obligatori que tots els establiments compten amb fulls de reclamacions a la disposició dels seus clients.

Últimes notícies

Rodri demana perdó al vestidor del València pel seu comentari despectiu

Rodri Hernández ha telefonat al capità del València, José Luis Gayà, per a demanar perdó pels comentaris despectius que va fer a la banqueta de Mestalla, captats pel programa 'El Día Después'. El migcampista del Barcelona havia qualificat els jugadors valencianistes de 'molt roïns' i 'molt fluixos' durant el partit que va acabar amb un 0-5.

El port d’Alacant mou més de 2,2 milions de tones fins a agost

El port d’Alacant ha mogut 2,23 milions de tones fins a agost i ha incrementat un 32% el trànsit de contenidors, reforçant el seu paper logístic.

Extingit l’incendi de la Devesa de El Saler després de gairebé dues setmanes

Els Bombers de València han donat per extingit l’incendi forestal declarat el 27 d’agost a la Devesa de El Saler, que ha cremat 37 hectàrees i va obligar a desallotjar 160 persones. L’Ajuntament recorda que el foc va ser intencionat i posa el focus ara en la recuperació de la zona.

Barrachina reclama a Madrid les obres pendents per protegir els rius després de la dana

El conseller Miguel Barrachina ha exigit al Govern espanyol que execute les obres de protecció de causos pendents després de la dana d’octubre de 2024, mentres la Generalitat assumix actuacions que són competència estatal en diversos municipis de la província de València.

Ford defensa l’acord amb Geely a Almussafes davant les crítiques de Trump

Ford ha eixit al pas de les crítiques del Govern de Donald Trump per la seua col·laboració amb empreses xineses i ha defensat amb fermesa l’acord amb Geely per al futur de la planta d’Almussafes, clau per a milers de llocs de treball.

UGT porta al Govern central la denúncia per la ‘policia del pensament’ educativa del Consell

UGT Serveis Públics PV ha demanat empara a l’Alta Inspecció Educativa de l’Estat davant els nous rols assignats pel Consell a la inspecció educativa, que el sindicat veu com una ‘policia del pensament’ en la Comunitat Valenciana.

Les festes de Moros i Cristians de Calp ja són d’Interés Turístic Nacional

El Ministeri d’Indústria i Turisme ha declarat les festes de Moros i Cristians de Calp Festa d’Interés Turístic Nacional, en reconeixement al seu valor històric, cultural i festiu.

Els alcaldes d’Alacant es reuniran en un fòrum provincial el 14 d’octubre

El Fòrum dels Alcaldes de la Província d’Alacant se celebrarà el 14 d’octubre, després del debat al ple de la Diputació sobre la seua periodicitat, que PP i Vox han mantingut com a anual. El ple també ha aprovat el crèdit per a comprar un immoble a Benidorm com a nova seu comarcal de la institució.