Els consells que has de tindre en compte estes rebaixes

Una xica amb bosses en la mà

La Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana ha establert les ‘Regles d’or de les rebaixes’ | Pixabay

La Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana, davant l’inici tradicional de les rebaixes per part dels comerços, aconsella un consum conscient, responsable i fer un pressupost previ que evite tindre gastos superiors a les que l’economia familiar permet.

 

Per això, este organisme ha establert les ‘Regles d’or de rebaixes’, per a tindre en compte este període de consum en el que acabem comprant més coses de les que necessitem i acabem gastant més del que les nostres butxaques ens permeten.

 

Regles d’or de les rebaixes

Un consum en rebaixes conscient, perquè es tracta de comprar el que realment es necessita, és convenient fer una llista de necessitats i fer-nos un pressupost previ, i perquè no cal deixar-se portar per la publicitat ni hem de confondre les compres amb l’oci.

 

Un consum en rebaixes intel·ligent, perquè cal comparar entre els diferents formats comercials, saber aprofitar els avantatges de la compra, comparar preus i qualitats i cal exigir les garanties legals i optar per comerços que oferixen sistemes de resolució de conflictes de consum, com el Sistema Arbitral de Consum.

 

Un consum en rebaixes sostenible, perquè cal saber que el consumisme excessiu incidix negativament en el medi ambient i podem optar pel comerç local i de proximitat. A demés, hem de vigilar els excessos en l’embalatge i saber dipositar i gestionar correctament els residus que genera el nostre consum.

 

Un consum en rebaixes solidari, perquè podem elegir establiments i productes de Comerç Just i podem lluitar contra l’explotació infantil de determinats sistemes de producció, a demés de què podem comprar barat per a ajudar a persones, famílies o institucions benèfiques.

 

Consells i recomanacions per a les rebaixes

  • Cal comprovar que la qualitat i garanties del producte siguen les mateixes que en qualsevol altra època de l’any.
  • En l’etiqueta ha de constar el preu antic i el rebaixat.
  • Les formes de pagament seran les mateixes que en qualsevol altre període.
  • La factura simplificada és imprescindible per a fer una devolució o reclamació, a demés els comerços es troben obligats per llei a facilitar-la sempre.
  • Els productes rebaixats han d’estar clarament identificats i separats dels que no estiguen rebaixats, per a evitar confusions als clients.
  • Els elements amb tares, desfasats o amb deterioracions hauran d’identificar-se com a saldos.
  • En les compres online, el termini per a poder retornar el producte adquirit és de 14 dies naturals, havent-se de tindre en compte les possibles gastos accessoris que podria haver d’abonar el consumidor per esta devolució, uns gastos que han de vindre reflectides en les condicions de compra del producte.
  • És millor optar per comerços adherits al Sistema Arbitral de Consum.
  • Davant de qualsevol irregularitat, sol·licitar el full de reclamacions i acudir als organismes oficials de consum i a la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana per a tramitar la reclamació i fer valdre els seus drets.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.

Corberán destaca l’actitud ‘intachable’ del Valencia abans de visitar Riazor

Carlos Corberán destaca l’actitud i el compromís ‘intachables’ del Valencia en este inici de Lliga, tot i la falta de gol i les baixes per lesió de Guido Rodríguez i Pablo Maffeo abans de visitar el Deportivo en Riazor.

Els bombers continuen treballant en la cua de l’incendi de El Saler amb evolució favorable

Els bombers centren este dissabte al matí els treballs en la cua de l’incendi forestal de El Saler, estabilitzat des de dijous, amb una evolució qualificada com a molt favorable. Es manté un important desplegament de mitjans terrestres per assegurar el perímetre i evitar rebrots amb l’augment de temperatures i canvis de vent.

Més vigilància policial a la Devesa de El Saler després d’un incendi intencionat

La Policia Local de València ha reforçat la vigilància a la Devesa de El Saler després de l’incendi forestal declarat dijous, que les investigacions apunten que ha sigut provocat. L’Ajuntament també treballa per ampliar els canons SIDEINFO antiincendis instal·lats al parc natural.

Les tres capitals valencianes baixen de 20 º en la nit més fresca des de juny

València, Castelló i Alacant han registrat esta nit mínimes per davall de 20 graus, cosa que no passava des del 16 de juny, amb valors especialment baixos a l’interior.

L’Hospital Doctor Peset, centre de referència per a regenerar cartílag de genoll i turmell

L’Hospital Universitari Doctor Peset ha sigut designat per Sanitat com a unitat de referència per al trasplantament autòleg de condrocits, una tècnica puntera per a regenerar cartílag de genoll i turmell en pacients joves i actius.