Els consells que has de tindre en compte estes rebaixes

Una xica amb bosses en la mà

La Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana ha establert les ‘Regles d’or de les rebaixes’ | Pixabay

La Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana, davant l’inici tradicional de les rebaixes per part dels comerços, aconsella un consum conscient, responsable i fer un pressupost previ que evite tindre gastos superiors a les que l’economia familiar permet.

 

Per això, este organisme ha establert les ‘Regles d’or de rebaixes’, per a tindre en compte este període de consum en el que acabem comprant més coses de les que necessitem i acabem gastant més del que les nostres butxaques ens permeten.

 

Regles d’or de les rebaixes

Un consum en rebaixes conscient, perquè es tracta de comprar el que realment es necessita, és convenient fer una llista de necessitats i fer-nos un pressupost previ, i perquè no cal deixar-se portar per la publicitat ni hem de confondre les compres amb l’oci.

 

Un consum en rebaixes intel·ligent, perquè cal comparar entre els diferents formats comercials, saber aprofitar els avantatges de la compra, comparar preus i qualitats i cal exigir les garanties legals i optar per comerços que oferixen sistemes de resolució de conflictes de consum, com el Sistema Arbitral de Consum.

 

Un consum en rebaixes sostenible, perquè cal saber que el consumisme excessiu incidix negativament en el medi ambient i podem optar pel comerç local i de proximitat. A demés, hem de vigilar els excessos en l’embalatge i saber dipositar i gestionar correctament els residus que genera el nostre consum.

 

Un consum en rebaixes solidari, perquè podem elegir establiments i productes de Comerç Just i podem lluitar contra l’explotació infantil de determinats sistemes de producció, a demés de què podem comprar barat per a ajudar a persones, famílies o institucions benèfiques.

 

Consells i recomanacions per a les rebaixes

  • Cal comprovar que la qualitat i garanties del producte siguen les mateixes que en qualsevol altra època de l’any.
  • En l’etiqueta ha de constar el preu antic i el rebaixat.
  • Les formes de pagament seran les mateixes que en qualsevol altre període.
  • La factura simplificada és imprescindible per a fer una devolució o reclamació, a demés els comerços es troben obligats per llei a facilitar-la sempre.
  • Els productes rebaixats han d’estar clarament identificats i separats dels que no estiguen rebaixats, per a evitar confusions als clients.
  • Els elements amb tares, desfasats o amb deterioracions hauran d’identificar-se com a saldos.
  • En les compres online, el termini per a poder retornar el producte adquirit és de 14 dies naturals, havent-se de tindre en compte les possibles gastos accessoris que podria haver d’abonar el consumidor per esta devolució, uns gastos que han de vindre reflectides en les condicions de compra del producte.
  • És millor optar per comerços adherits al Sistema Arbitral de Consum.
  • Davant de qualsevol irregularitat, sol·licitar el full de reclamacions i acudir als organismes oficials de consum i a la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana per a tramitar la reclamació i fer valdre els seus drets.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Compromís acusa Catalá d’un relat interessat sobre l’incendi de la Devesa de El Saler

Compromís ha acusat l’alcaldessa de València, María José Catalá, de mentir sobre la gestió prèvia a l’incendi de la Devesa de El Saler i d’usar els bombers en la batalla política. La coalició sosté que els projectes i contractes que exhibix l’equip de govern ja estaven en marxa amb l’anterior executiu.

Gandia es concentra per Ceuta i l’alcalde reclama unitat per damunt de les sigles

L’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, ha encapçalat una concentració institucional de suport a Ceuta i ha demanat unitat política per damunt de les sigles i els partidismes, amb serenitat i en defensa de la convivència.

El PP acusa el PSPV d’intentar espantar els valencians perquè no isquen a concentrar-se per Ceuta

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat el PSPV-PSOE d’intentar desmotivar i espantar els valencians perquè no acudisquen a les concentracions convocades per la FEMP en suport a Ceuta, i ha qualificat aquestes actuacions de pràctiques mafioses. Pastor també ha criticat la doble condició de Diana Morant com a ministra i candidata a la Generalitat.

El PP rebutja valorar l’escrit de Mazón sobre la DANA perquè són “escrits de part”

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha rebutjat pronunciar-se sobre l’escrit que Carlos Mazón ha enviat al jutjat pel cas de la gestió de la DANA, amb l’argument que el partit no comenta “escrits de part” ni tan sols decisions judicials.

Pérez Llorca defensa que el curs escolar ha de començar amb normalitat malgrat les protestes

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assegurat a Agost que no veu cap motiu perquè el curs 2026-27 no comence amb normalitat, malgrat les manifestacions convocades per sindicats educatius com STEPV el 12 de setembre.

Pérez Llorca responsabilitza l’Ajuntament de Villena de la retallada en seguretat del MUVI

El president Juanfran Pérez Llorca ha assegurat que la reducció del 70 % del pressupost de seguretat del Museu de Villena és decisió municipal i ha traslladat la solidaritat de la Generalitat al poble per la pèrdua del seu llegat.

Harvey Elliott aposta per tornar el València CF a Europa amb gana i motivació

Harvey Elliott, nou migpunt del València CF cedit pel Liverpool, s'ha marcat el repte d'ajudar l'equip a tornar a Europa i ha fixat entre deu i vint gols o assistències com a exigència personal per a esta temporada.

Etta Eyong rebutja ofertes milionàries i continua al Levante malgrat l’interés del Valencia

El director esportiu del Levante, Héctor Rodas, ha explicat que el club ha rebut ofertes econòmicament molt potents per Etta Eyong, inclosos contactes del Valencia CF, però el davanter camerunés ha decidit quedar-se i lluitar per la permanència.