14.9 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Els consells que has de tindre en compte estes rebaixes

Una xica amb bosses en la mà

La Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana ha establert les ‘Regles d’or de les rebaixes’ | Pixabay

La Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana, davant l’inici tradicional de les rebaixes per part dels comerços, aconsella un consum conscient, responsable i fer un pressupost previ que evite tindre gastos superiors a les que l’economia familiar permet.

 

Per això, este organisme ha establert les ‘Regles d’or de rebaixes’, per a tindre en compte este període de consum en el que acabem comprant més coses de les que necessitem i acabem gastant més del que les nostres butxaques ens permeten.

 

Regles d’or de les rebaixes

Un consum en rebaixes conscient, perquè es tracta de comprar el que realment es necessita, és convenient fer una llista de necessitats i fer-nos un pressupost previ, i perquè no cal deixar-se portar per la publicitat ni hem de confondre les compres amb l’oci.

 

Un consum en rebaixes intel·ligent, perquè cal comparar entre els diferents formats comercials, saber aprofitar els avantatges de la compra, comparar preus i qualitats i cal exigir les garanties legals i optar per comerços que oferixen sistemes de resolució de conflictes de consum, com el Sistema Arbitral de Consum.

 

Un consum en rebaixes sostenible, perquè cal saber que el consumisme excessiu incidix negativament en el medi ambient i podem optar pel comerç local i de proximitat. A demés, hem de vigilar els excessos en l’embalatge i saber dipositar i gestionar correctament els residus que genera el nostre consum.

 

Un consum en rebaixes solidari, perquè podem elegir establiments i productes de Comerç Just i podem lluitar contra l’explotació infantil de determinats sistemes de producció, a demés de què podem comprar barat per a ajudar a persones, famílies o institucions benèfiques.

 

Consells i recomanacions per a les rebaixes

  • Cal comprovar que la qualitat i garanties del producte siguen les mateixes que en qualsevol altra època de l’any.
  • En l’etiqueta ha de constar el preu antic i el rebaixat.
  • Les formes de pagament seran les mateixes que en qualsevol altre període.
  • La factura simplificada és imprescindible per a fer una devolució o reclamació, a demés els comerços es troben obligats per llei a facilitar-la sempre.
  • Els productes rebaixats han d’estar clarament identificats i separats dels que no estiguen rebaixats, per a evitar confusions als clients.
  • Els elements amb tares, desfasats o amb deterioracions hauran d’identificar-se com a saldos.
  • En les compres online, el termini per a poder retornar el producte adquirit és de 14 dies naturals, havent-se de tindre en compte les possibles gastos accessoris que podria haver d’abonar el consumidor per esta devolució, uns gastos que han de vindre reflectides en les condicions de compra del producte.
  • És millor optar per comerços adherits al Sistema Arbitral de Consum.
  • Davant de qualsevol irregularitat, sol·licitar el full de reclamacions i acudir als organismes oficials de consum i a la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana per a tramitar la reclamació i fer valdre els seus drets.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.

Tanquem Cofrents alerta d’un risc creixent en prorrogar la vida de les nuclears

La plataforma ha llançat una campanya contra la pròrroga de les centrals nuclears a Espanya i exigix el seu tancament. Advertix de riscos tècnics creixents i que el model nuclear frena la modernització del sistema

Arxiven la investigació contra el bisbe Munilla per defendre les teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha arxivat les diligències obertes per les declaracions del bisbe Josep Ignacio Munilla en defensa de les teràpies de conversió. El prelat va difondre el decret d'arxiu en el seu perfil de X.

La millora de la CV-679 suma carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer a la Safor

La Diputació de València ha licitat per 9,2 milions la millora de la CV-679 entre Almoines i l'Alqueria de la Comtessa, amb carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer. El projecte reforça seguretat viària i connectivitat entre municipis de la Safor.