Els consells que has de tindre en compte estes rebaixes

Una xica amb bosses en la mà

La Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana ha establert les ‘Regles d’or de les rebaixes’ | Pixabay

La Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana, davant l’inici tradicional de les rebaixes per part dels comerços, aconsella un consum conscient, responsable i fer un pressupost previ que evite tindre gastos superiors a les que l’economia familiar permet.

 

Per això, este organisme ha establert les ‘Regles d’or de rebaixes’, per a tindre en compte este període de consum en el que acabem comprant més coses de les que necessitem i acabem gastant més del que les nostres butxaques ens permeten.

 

Regles d’or de les rebaixes

Un consum en rebaixes conscient, perquè es tracta de comprar el que realment es necessita, és convenient fer una llista de necessitats i fer-nos un pressupost previ, i perquè no cal deixar-se portar per la publicitat ni hem de confondre les compres amb l’oci.

 

Un consum en rebaixes intel·ligent, perquè cal comparar entre els diferents formats comercials, saber aprofitar els avantatges de la compra, comparar preus i qualitats i cal exigir les garanties legals i optar per comerços que oferixen sistemes de resolució de conflictes de consum, com el Sistema Arbitral de Consum.

 

Un consum en rebaixes sostenible, perquè cal saber que el consumisme excessiu incidix negativament en el medi ambient i podem optar pel comerç local i de proximitat. A demés, hem de vigilar els excessos en l’embalatge i saber dipositar i gestionar correctament els residus que genera el nostre consum.

 

Un consum en rebaixes solidari, perquè podem elegir establiments i productes de Comerç Just i podem lluitar contra l’explotació infantil de determinats sistemes de producció, a demés de què podem comprar barat per a ajudar a persones, famílies o institucions benèfiques.

 

Consells i recomanacions per a les rebaixes

  • Cal comprovar que la qualitat i garanties del producte siguen les mateixes que en qualsevol altra època de l’any.
  • En l’etiqueta ha de constar el preu antic i el rebaixat.
  • Les formes de pagament seran les mateixes que en qualsevol altre període.
  • La factura simplificada és imprescindible per a fer una devolució o reclamació, a demés els comerços es troben obligats per llei a facilitar-la sempre.
  • Els productes rebaixats han d’estar clarament identificats i separats dels que no estiguen rebaixats, per a evitar confusions als clients.
  • Els elements amb tares, desfasats o amb deterioracions hauran d’identificar-se com a saldos.
  • En les compres online, el termini per a poder retornar el producte adquirit és de 14 dies naturals, havent-se de tindre en compte les possibles gastos accessoris que podria haver d’abonar el consumidor per esta devolució, uns gastos que han de vindre reflectides en les condicions de compra del producte.
  • És millor optar per comerços adherits al Sistema Arbitral de Consum.
  • Davant de qualsevol irregularitat, sol·licitar el full de reclamacions i acudir als organismes oficials de consum i a la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana per a tramitar la reclamació i fer valdre els seus drets.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ezequiel Ponce torna a l’Elx amb contracte fins 2027

L’argentí Ezequiel Ponce torna a l’Elx després del seu pas pel Houston Dynamo i firma fins juny de 2027, ampliable dos anys més.

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.