Els consells que has de tindre en compte estes rebaixes

Una xica amb bosses en la mà

La Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana ha establert les ‘Regles d’or de les rebaixes’ | Pixabay

La Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana, davant l’inici tradicional de les rebaixes per part dels comerços, aconsella un consum conscient, responsable i fer un pressupost previ que evite tindre gastos superiors a les que l’economia familiar permet.

 

Per això, este organisme ha establert les ‘Regles d’or de rebaixes’, per a tindre en compte este període de consum en el que acabem comprant més coses de les que necessitem i acabem gastant més del que les nostres butxaques ens permeten.

 

Regles d’or de les rebaixes

Un consum en rebaixes conscient, perquè es tracta de comprar el que realment es necessita, és convenient fer una llista de necessitats i fer-nos un pressupost previ, i perquè no cal deixar-se portar per la publicitat ni hem de confondre les compres amb l’oci.

 

Un consum en rebaixes intel·ligent, perquè cal comparar entre els diferents formats comercials, saber aprofitar els avantatges de la compra, comparar preus i qualitats i cal exigir les garanties legals i optar per comerços que oferixen sistemes de resolució de conflictes de consum, com el Sistema Arbitral de Consum.

 

Un consum en rebaixes sostenible, perquè cal saber que el consumisme excessiu incidix negativament en el medi ambient i podem optar pel comerç local i de proximitat. A demés, hem de vigilar els excessos en l’embalatge i saber dipositar i gestionar correctament els residus que genera el nostre consum.

 

Un consum en rebaixes solidari, perquè podem elegir establiments i productes de Comerç Just i podem lluitar contra l’explotació infantil de determinats sistemes de producció, a demés de què podem comprar barat per a ajudar a persones, famílies o institucions benèfiques.

 

Consells i recomanacions per a les rebaixes

  • Cal comprovar que la qualitat i garanties del producte siguen les mateixes que en qualsevol altra època de l’any.
  • En l’etiqueta ha de constar el preu antic i el rebaixat.
  • Les formes de pagament seran les mateixes que en qualsevol altre període.
  • La factura simplificada és imprescindible per a fer una devolució o reclamació, a demés els comerços es troben obligats per llei a facilitar-la sempre.
  • Els productes rebaixats han d’estar clarament identificats i separats dels que no estiguen rebaixats, per a evitar confusions als clients.
  • Els elements amb tares, desfasats o amb deterioracions hauran d’identificar-se com a saldos.
  • En les compres online, el termini per a poder retornar el producte adquirit és de 14 dies naturals, havent-se de tindre en compte les possibles gastos accessoris que podria haver d’abonar el consumidor per esta devolució, uns gastos que han de vindre reflectides en les condicions de compra del producte.
  • És millor optar per comerços adherits al Sistema Arbitral de Consum.
  • Davant de qualsevol irregularitat, sol·licitar el full de reclamacions i acudir als organismes oficials de consum i a la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana per a tramitar la reclamació i fer valdre els seus drets.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Debutar en Primera amb 15 anys: el repte que assumix el Levante amb Marc Santos

El director de la cantera del Levante UD, Joaqui Navarro, explica com el club ha gestionat el debut en Primera de Marc Santos, lateral de 15 anys format des de prebenjamí en l’entitat granota.

Desarticulada una xarxa que portava migrants d’Alacant a França per 200 euros

Dos persones han ingressat en presó provisional i una tercera està investigada per organitzar trasllats irregulars de migrants d’Alacant a França per 200 euros el viatge. La Policia Nacional calcula que haurien guanyat prop de 100.000 euros amb més de vint trajectes.

Uns policies salven un jove que volia llançar-se des d’un quint pis a Alacant

Agents de la Policia Nacional han impedit que un home de 27 anys es llançara al buit des d’un quint pis a Alacant després d’un desengany sentimental. Després de quasi tres quarts d’hora de negociació, els agents han aconseguit rescatar-lo quan ja penjava del tendedero.

Detingut per decapitar 80 guatles i 24 coloms en una finca de la Vall d’Alba

Un home de 46 anys ha sigut detingut a la Vall d'Alba acusat de decapitar 80 guatles i 24 coloms en una finca i d'endur-se part de les aus. La Guàrdia Civil l'imputa un delicte de robatori amb força i un altre de maltractament animal.

A presó un jove per robatoris violents a dones majors a Sueca

La Guàrdia Civil ha detingut a Sueca un jove de 28 anys, ja en presó provisional, per diversos robatoris violents de joies a dones d’edat avançada. Un altre home, de 44 anys, ha sigut arrestat per receptació i estafa en relació amb la venda de les peces sostretes.

Alerta groga per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València i el litoral sud

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor a l’interior de la província de València i el seu litoral sud, on s’esperen fins a 38 graus abans de dos dies encara més calorosos.

Oratge calorós a València i possibles ruixats a l’interior nord esta vesprada

El dimarts estarà marcat per cels poc ennuvolats, calor significativa a l’interior i litoral de València i alguns ruixats al nord interior. Dimecres la calor s’intensificarà i podria arribar als 41 o 42 graus en punts de València i Alacant.

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.