10.8 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Els consumidors es prefereixen comprar roba a rebaixes

El primer dia de rebaixes a la Comunitat Valenciana arriba amb centenars d’ofertes a tots els sectors: roba, sabates, mobles, cosmètica, i fins i tot salons de bellesa. Però el cert és que una consulta de Clearpay ha afirmat que el que més compra la societat espanyola en rebaixes és roba.

Segons l’informe Fashion Value: ‘Pricing’ a la indústria de la moda, que ha comptat amb el suport de Clearpay, el 78% dels espanyols es declara orgullós de comprar roba rebaixada (gairebé un 10% més que el 2015). “Aquesta dada posa en relleu el protagonisme de les ofertes al sector de la moda com a principal motor dels consumidors a l’hora d’adquirir els seus articles favorits.

No obstant això, no han d’oblidar com és d’important realitzar un consum conscient, responsable i planificat basat en la seva sostenibilitat econòmica i no en la compra impulsiva que, moltes vegades, fa que gastem per sobre dels nostres límits”, assenyala Beatriz Velarde, Country Manager de Clearpay a Espanya.

Comprem més, sí, però ens preparem millor i ens en sentim satisfets, com és el cas de tots els mil·lennals, que presumeixen de comprar un texà per 9 € en terceres rebaixes. Aquesta època de descomptes ofereix l’oportunitat d’aconseguir aquells productes que necessitem o desitgem a un preu més reduït en un moment en què la compra responsable s’ha tornat més important que mai.

No només ens sentim contents de comprar més barat, sinó que ho busquem activament per optimitzar les nostres compres, tal com mostra l’informe Fasion Value, on el 66% dels espanyols afirma que sempre busca ofertes a l’hora de comprar moda.

Alhora, l’edat dels compradors també juga un paper important en la disposició a l’hora d’adquirir articles de moda amb descompte. Per això, i seguint les dades aportades per Fashion Value, les persones que compren més en rebaixes, i les que més prioritat donen a l’estalvi, són aquelles en edats compreses entre els 35 i 54 anys. Més de la meitat de les compres en moda són amb algun tipus de descompte. De la mateixa manera, els segueixen molt de prop els més grans de 55 anys, els quals gasten 48 euros sobre 100 en peces amb descompte.

Les xarxes socials com a plataforma de promoció per als més joves

D’altra banda, s’aprecia que la Generació Z, la primer (100%) digital, utilitza les xarxes socials com a canal principal per aconseguir descomptes i comprar en rebaixes. La tendència actual que prima en els més joves és buscar a TikTok codis promocionals i trucs per aconseguir la roba que mostren gairebé sempre els influencers de moda en els Vídeos llançar.

També volen estalviar, però als articles de moda promocionats pels seus referents. Per la seua banda, tots els mil·lennals, encara que no recorren a aquestes noves tendències digitals, són els que busquen més les “gangues” i compren 4 de cada deu peces en aquests primers mesos de l’any.

“Els espanyols ens hem convertit en cercadors d’ofertes. Ja no parlem només d’aprofitar oportunitats, les busquem. La consciència de sostenibilitat econòmica ens empeny a ser més efectius a l’hora de gastar i utilitzar eines que ens ajuden a distribuir millor les nostres despeses, com Clearpay La nostra plataforma Compra ara Paga més tard ajuda els consumidors a dividir el pagament de les seues compres sense assumir despeses extra, pagant-ho amb els seus propis diners·. assegura Velarde.

Les rebaixes del gener s’han convertit en un símbol més de les festes de Nadal. No només suposen tancar-les, sinó que també marquen l’inici de les compres de moda d’hivern de moltes persones.

Els temps han canviat i els objectius dels consumidors també. Administrar bé les despeses sense deixar de gaudir de la moda i sense involucrar-se en crèdits innecessaris és possible si es fa amb una planificació adequada i amb ajuda d’eines com els nous mètodes de pagament adaptats a les necessitats dels consumidors.

Un exemple d’això és Clearpay, la plataforma Compra ara Paga més tard que s’ajusta a les noves necessitats dels consumidors amb l’objectiu d’apoderar-los perquè usen els diners d’una manera més responsable i segura. És, sens dubte, un mètode de pagament eficaç i radicalment diferent, ja que posa el client al centre de tot, redefinint la manera com consumeix i permetent ajornar el pagament de les seues compres sense costos extra.

Últimes notícies

Pedro Martínez lamenta el segon quart després de la derrota davant el Mònaco

València Basket va cedir davant Mònaco i el seu tècnic va subratllar que el segon quart va ser determinant per les pèrdues i l'encert rival. Spanoulis va destacar la solidesa defensiva i el repartiment de responsabilitats.

Sadiq arriba al València traspassat per la Reial Societat i firma fins a 2028

Umar Sadiq es va convertir este dijous en nou jugador del València després de l'acord de traspàs amb la Reial Societat. El davanter va firmar fins a 2028.

El PP acusa a Morant d’atacar a tot el partit perquè els seus alcaldes no avalen el relat de la reconstrucció

Fernando Pastor ha acusat a Diana Morant de carregar contra tot el PP al no aconseguir l'aval d'alcaldes socialistes al relat sobre la reconstrucció després de la dana. El síndic ha defés que les obres estan executades i ha criticat la judicialització del debat.

Rosa Peris presidirà la gestora del PSPV a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per assetjament

El PSOE situarà a Rosa Peris al capdavant d'una gestora a Almussafes després de l'expulsió de Toni González. L'alcalde manté el càrrec des del grup mixt.

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.