12.3 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Els consumidors es prefereixen comprar roba a rebaixes

El primer dia de rebaixes a la Comunitat Valenciana arriba amb centenars d’ofertes a tots els sectors: roba, sabates, mobles, cosmètica, i fins i tot salons de bellesa. Però el cert és que una consulta de Clearpay ha afirmat que el que més compra la societat espanyola en rebaixes és roba.

Segons l’informe Fashion Value: ‘Pricing’ a la indústria de la moda, que ha comptat amb el suport de Clearpay, el 78% dels espanyols es declara orgullós de comprar roba rebaixada (gairebé un 10% més que el 2015). “Aquesta dada posa en relleu el protagonisme de les ofertes al sector de la moda com a principal motor dels consumidors a l’hora d’adquirir els seus articles favorits.

No obstant això, no han d’oblidar com és d’important realitzar un consum conscient, responsable i planificat basat en la seva sostenibilitat econòmica i no en la compra impulsiva que, moltes vegades, fa que gastem per sobre dels nostres límits”, assenyala Beatriz Velarde, Country Manager de Clearpay a Espanya.

Comprem més, sí, però ens preparem millor i ens en sentim satisfets, com és el cas de tots els mil·lennals, que presumeixen de comprar un texà per 9 € en terceres rebaixes. Aquesta època de descomptes ofereix l’oportunitat d’aconseguir aquells productes que necessitem o desitgem a un preu més reduït en un moment en què la compra responsable s’ha tornat més important que mai.

No només ens sentim contents de comprar més barat, sinó que ho busquem activament per optimitzar les nostres compres, tal com mostra l’informe Fasion Value, on el 66% dels espanyols afirma que sempre busca ofertes a l’hora de comprar moda.

Alhora, l’edat dels compradors també juga un paper important en la disposició a l’hora d’adquirir articles de moda amb descompte. Per això, i seguint les dades aportades per Fashion Value, les persones que compren més en rebaixes, i les que més prioritat donen a l’estalvi, són aquelles en edats compreses entre els 35 i 54 anys. Més de la meitat de les compres en moda són amb algun tipus de descompte. De la mateixa manera, els segueixen molt de prop els més grans de 55 anys, els quals gasten 48 euros sobre 100 en peces amb descompte.

Les xarxes socials com a plataforma de promoció per als més joves

D’altra banda, s’aprecia que la Generació Z, la primer (100%) digital, utilitza les xarxes socials com a canal principal per aconseguir descomptes i comprar en rebaixes. La tendència actual que prima en els més joves és buscar a TikTok codis promocionals i trucs per aconseguir la roba que mostren gairebé sempre els influencers de moda en els Vídeos llançar.

També volen estalviar, però als articles de moda promocionats pels seus referents. Per la seua banda, tots els mil·lennals, encara que no recorren a aquestes noves tendències digitals, són els que busquen més les “gangues” i compren 4 de cada deu peces en aquests primers mesos de l’any.

“Els espanyols ens hem convertit en cercadors d’ofertes. Ja no parlem només d’aprofitar oportunitats, les busquem. La consciència de sostenibilitat econòmica ens empeny a ser més efectius a l’hora de gastar i utilitzar eines que ens ajuden a distribuir millor les nostres despeses, com Clearpay La nostra plataforma Compra ara Paga més tard ajuda els consumidors a dividir el pagament de les seues compres sense assumir despeses extra, pagant-ho amb els seus propis diners·. assegura Velarde.

Les rebaixes del gener s’han convertit en un símbol més de les festes de Nadal. No només suposen tancar-les, sinó que també marquen l’inici de les compres de moda d’hivern de moltes persones.

Els temps han canviat i els objectius dels consumidors també. Administrar bé les despeses sense deixar de gaudir de la moda i sense involucrar-se en crèdits innecessaris és possible si es fa amb una planificació adequada i amb ajuda d’eines com els nous mètodes de pagament adaptats a les necessitats dels consumidors.

Un exemple d’això és Clearpay, la plataforma Compra ara Paga més tard que s’ajusta a les noves necessitats dels consumidors amb l’objectiu d’apoderar-los perquè usen els diners d’una manera més responsable i segura. És, sens dubte, un mètode de pagament eficaç i radicalment diferent, ja que posa el client al centre de tot, redefinint la manera com consumeix i permetent ajornar el pagament de les seues compres sense costos extra.

Últimes notícies

València demanarà a la Generalitat que el 16 de març siga festiu escolar per Falles

El Consell Escolar Municipal ha acordat sol·licitar que el 16 de març de 2026 siga no lectiu a València. La mesura permetria completar la setmana de Falles i es compensaria ampliant el curs fins al 22 de juny.

Marcelino recalca que el Vila-real pot ser a prop, però veu difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça

El tècnic, abans de mesurar-se al Barcelona, va defendre la bona ratxa en Lliga i va admetre que les eliminacions van fer mal, amb baixes i dubtes que condicionen.

El València Basket presentarà una queixa davant l’Eurolliga per insults racistes d’aficionats del Maccabi

València Basket presentarà este divendres una queixa davant l'Eurolliga per insults racistes i violència verbal patits davant Maccabi. Aportarà proves gràfiques.

Sarabia considera injust el format de la Copa del Rei

Eder Sarabia va carregar contra el sistema de la Copa del Rei pel distint nombre de partits i l'absència de sorteig pur. Va reafirmar que l'Elx anirà pel torneig.

La Generalitat demana activar com més prompte millor la comissió mixta després de la DANA

La Generalitat ha demanat al Govern activar com més prompte millor la comissió mixta per a la recuperació després de la DANA. Martínez Mus va enviar una carta al ministre per a fixar composició i funcionament i emplaça a reunir-se abans de gener.

La jutgessa de la dana rebutja citar a Rufián a petició d’una acusació

La instructora de la causa per la gestió de la dana ha denegat citar a Gabriel Rufián i als pares de la menor morta. Considera que la corda exhibida no és prova i que repetir declaracions seria injustificat i perjudicial.

El PP aprova en solitari el pressupost de la Diputació d’Alacant per a 2026: 360,8 milions

El ple ha aprovat uns comptes de 360,8 milions, quasi un 8% més que l'any anterior, amb el vot exclusiu del PP i el rebuig de PSOE, Compromís i Vox.

Barrachina veu indispensable la reunió en Moncloa i lamenta un resultat decebedor

El portaveu del Govern valencià qualifica d'imprescindible la trobada entre Juanfran Pérez Llorca i el president del Govern, però critica que a penes va haver-hi avanços i que una única petició es va atendre amb 14 mesos de retard.