Els consumidors es prefereixen comprar roba a rebaixes

El primer dia de rebaixes a la Comunitat Valenciana arriba amb centenars d’ofertes a tots els sectors: roba, sabates, mobles, cosmètica, i fins i tot salons de bellesa. Però el cert és que una consulta de Clearpay ha afirmat que el que més compra la societat espanyola en rebaixes és roba.

Segons l’informe Fashion Value: ‘Pricing’ a la indústria de la moda, que ha comptat amb el suport de Clearpay, el 78% dels espanyols es declara orgullós de comprar roba rebaixada (gairebé un 10% més que el 2015). “Aquesta dada posa en relleu el protagonisme de les ofertes al sector de la moda com a principal motor dels consumidors a l’hora d’adquirir els seus articles favorits.

No obstant això, no han d’oblidar com és d’important realitzar un consum conscient, responsable i planificat basat en la seva sostenibilitat econòmica i no en la compra impulsiva que, moltes vegades, fa que gastem per sobre dels nostres límits”, assenyala Beatriz Velarde, Country Manager de Clearpay a Espanya.

Comprem més, sí, però ens preparem millor i ens en sentim satisfets, com és el cas de tots els mil·lennals, que presumeixen de comprar un texà per 9 € en terceres rebaixes. Aquesta època de descomptes ofereix l’oportunitat d’aconseguir aquells productes que necessitem o desitgem a un preu més reduït en un moment en què la compra responsable s’ha tornat més important que mai.

No només ens sentim contents de comprar més barat, sinó que ho busquem activament per optimitzar les nostres compres, tal com mostra l’informe Fasion Value, on el 66% dels espanyols afirma que sempre busca ofertes a l’hora de comprar moda.

Alhora, l’edat dels compradors també juga un paper important en la disposició a l’hora d’adquirir articles de moda amb descompte. Per això, i seguint les dades aportades per Fashion Value, les persones que compren més en rebaixes, i les que més prioritat donen a l’estalvi, són aquelles en edats compreses entre els 35 i 54 anys. Més de la meitat de les compres en moda són amb algun tipus de descompte. De la mateixa manera, els segueixen molt de prop els més grans de 55 anys, els quals gasten 48 euros sobre 100 en peces amb descompte.

Les xarxes socials com a plataforma de promoció per als més joves

D’altra banda, s’aprecia que la Generació Z, la primer (100%) digital, utilitza les xarxes socials com a canal principal per aconseguir descomptes i comprar en rebaixes. La tendència actual que prima en els més joves és buscar a TikTok codis promocionals i trucs per aconseguir la roba que mostren gairebé sempre els influencers de moda en els Vídeos llançar.

També volen estalviar, però als articles de moda promocionats pels seus referents. Per la seua banda, tots els mil·lennals, encara que no recorren a aquestes noves tendències digitals, són els que busquen més les “gangues” i compren 4 de cada deu peces en aquests primers mesos de l’any.

«Els espanyols ens hem convertit en cercadors d’ofertes. Ja no parlem només d’aprofitar oportunitats, les busquem. La consciència de sostenibilitat econòmica ens empeny a ser més efectius a l’hora de gastar i utilitzar eines que ens ajuden a distribuir millor les nostres despeses, com Clearpay La nostra plataforma Compra ara Paga més tard ajuda els consumidors a dividir el pagament de les seues compres sense assumir despeses extra, pagant-ho amb els seus propis diners·. assegura Velarde.

Les rebaixes del gener s’han convertit en un símbol més de les festes de Nadal. No només suposen tancar-les, sinó que també marquen l’inici de les compres de moda d’hivern de moltes persones.

Els temps han canviat i els objectius dels consumidors també. Administrar bé les despeses sense deixar de gaudir de la moda i sense involucrar-se en crèdits innecessaris és possible si es fa amb una planificació adequada i amb ajuda d’eines com els nous mètodes de pagament adaptats a les necessitats dels consumidors.

Un exemple d’això és Clearpay, la plataforma Compra ara Paga més tard que s’ajusta a les noves necessitats dels consumidors amb l’objectiu d’apoderar-los perquè usen els diners d’una manera més responsable i segura. És, sens dubte, un mètode de pagament eficaç i radicalment diferent, ja que posa el client al centre de tot, redefinint la manera com consumeix i permetent ajornar el pagament de les seues compres sense costos extra.

Últimes notícies

Diversos pobles valencians ja passen dels 40 graus a migdia

Les comarques de València i Alacant han superat ja els 40 graus a migdia i tenen activat l’avís roig per màximes que podrien arribar als 44 graus.

Detingut a València per gravar i assetjar set menors, entre elles la seua fillastra

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 51 anys acusat de gravar i assetjar huit dones, set d’elles menors, inclosa la seua fillastra. Ha quedat en llibertat amb una ordre d’allunyament mentres es revisa el material intervingut.

Presó de 17 anys per agredir sexualment dues xiquetes amb qui convivia a Castelló

L’Audiència de Castelló ha condemnat a 17 anys i mig de presó un home per agredir sexualment dues germanes menors amb qui va conviure entre setembre i novembre de 2024. A més de la pena de presó, se li imposen indemnitzacions, prohibicions d’acostament i inhabilitació per a treballar amb menors.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges i tronades dijous a València i Alacant

Aemet ha activat per a este dijous l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 i tronades en l’interior d’Alacant i el sud de València, amb avisos grocs per pluja i calor en la resta de la Comunitat Valenciana.

València tanca l’accés a la Devesa i extrema les mesures davant l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha tancat l’accés a la Devesa de El Saler fins divendres, ha activat canons d’aigua i ha reforçat la vigilància per l’alerta roja per calor i l’elevat risc d’incendis forestals.

Més de 10 milions en pèrdues agràries per la pedra a Utiel-Requena i comarques veïnes

La Unió Llauradora calcula més de 10 milions d'euros en danys directes sobre 10.000 hectàrees de cultius a Utiel-Requena, la Vall d'Albaida i l'Alt Palància pels temporals entre el 10 i el 15 d'agost.

Cartells de Lawerta per a homenatjar l’últim Mestalla en cada partit del València

El València CF ha llançat la campanya ‘Mestalla ès Etern’, amb cartells del dissenyador Lawerta per a cada partit de LALIGA i Copa del Rei a l’estadi, en la que podria ser l’última temporada al Camp de Mestalla.

Els hotels valencians omplin més del 92 % en la primera mitat d’agost

Els hotels de la Comunitat Valenciana han assolit una ocupació mitjana del 92,1 % en la primera quinzena d’agost, huit dècimes més que en 2025. Benidorm i el sud d’Alacant lideren, mentres el turisme internacional continua guanyant pes.