Les Coques de Sant Joan, una tradició per a la nit més màgica de l’any

Ejemplo de shortcode con estilo
  Un any més la nit de Sant Joan serà atípica. No podrem saltar les ones, ni encendre fogueres a la platja, ni ballar en les revetles. Les celebracions d’esta festivitat que marca l’inici de l’estiu s’han suspés a causa de la covid-19. No obstant això, el Gremi de Forners i Pastissers de València, en col·laboració amb […]

 

Un any més la nit de Sant Joan serà atípica. No podrem saltar les ones, ni encendre fogueres a la platja, ni ballar en les revetles. Les celebracions d’esta festivitat que marca l’inici de l’estiu s’han suspés a causa de la covid-19.

No obstant això, el Gremi de Forners i Pastissers de València, en col·laboració amb la Diputació de València, no vol que la festivitat de Sant Joan passe desapercebuda i per això recupera per segon any consecutiu una tradició que, sens dubte, temptarà i atraurà l’esperit festiu dels valencians: les Coques de Sant Joan.

I és que tal com ha reivindicat Juan José Rausell, president del Gremi de Forners i Pastissers de València, la gastronomia té un pes molt important en qualsevol festivitat.

Durant els pròxims dies, els forns i pastisseries de barri de la ciutat oferiran als seus clients diferents varietats de les Coques de Sant Joan, dolces i salades, reivindicant així el seu caràcter més artesanal i posant en valor este producte tradicional típic de la zona del Mediterrani.

Per a això, el Gremi ha realitzat una campanya de comunicació interna per a incentivar l’elaboració de Coques de Sant Joan. En este sentit, el passat 17 de maig van organitzar una demostració i degustació de Coques de Sant Joan i Coques de Recapte per a tot el sector, amb demostracions a càrrec de Salva Pla (Pastisseria Monpla), Juanjo Rausell (president del Gremi i propietari de la Tahona de l’Avi), Vicente Sancho (Forn Pa i Dolços), Enric Canet (Forn Sant Pau), Cristóbal Esteve (Forn Pastisseria Hondures) i Javier Luna.

A més, per a consolidar les Coques de Sant Joan com a producte típic per a esta festa, i incentivar el consum de productes artesans en totes les fleques i pastisseries el Gremi llançarà una campanya de promoció i comunicació a través de ràdio, premsa, autobusos, pantalles leds, cartelleria i xarxes socials.

D’esta manera, el Gremi busca aconseguir que el producte artesà, de la mà de les Coques de Sant Joan, compartisca protagonisme amb l’aigua de la mar i el foc de les fogueres.

Segons ha comentat el president del Gremi de forners i pastissers de València, «esperem que enguany la resposta siga, almenys, tan bona com la rebuda l’any passat entre els nostres clients.

Hi havia molt d’interés per conéixer estes elaboracions artesanes i van ser molts els que van comprar les Coques de Sant Joan, tant dolces com salades. Esperem que en breu es convertisquen en un producte típic que no pot faltar cada Sant Joan».

Últimes notícies

Villarreal C i Levante B s’escapen en la Tercera Federació

El Villarreal C conserva el lideratge del grup sisé, amb quatre punts d’avantatge sobre l’Atlético Levante després de la huitena jornada.

L’Elx encadena tres jornades sense encaixar gols en Primera

L’Elx ha encadenat tres partits de Primera sense rebre gols, una ratxa que no aconseguia des de les primeres jornades de la temporada 2020-21.

Cuerpo condemna els disturbis de Barcelona i anuncia responsabilitats

Carlos Cuerpo ha condemnat la violència registrada a Barcelona i ha assegurat que s’investigaran les responsabilitats, també si hi ha menors implicats.

Mor un treballador en caure cinc metres al centre turístic d’Alacant

Un operari de 54 anys ha mort després de caure des d’uns cinc metres al Centre de Desenvolupament Turístic d’Alacant. La Policia Judicial investiga el succés.

El Valencia Basket afronta el repte defensiu del Fenerbahce a l’Eurolliga

Xavi Albert ha destacat la defensa del Fenerbahce abans del partit de dimarts, corresponent a la huitena jornada de l’Eurolliga. Neal Sako ha demanat jugar amb velocitat i executar bé el pla.

Empreses de la Safor demanen que les ajudes per la dana Adam arriben prompte

Els negocis afectats per la dana Adam demanen agilitat en les peritacions i el pagament d’ajudes i indemnitzacions. El càmping Oliva Kiko Park recupera l’activitat.

Restaurants i hotels eviten 200 milions de botelles de plàstic

Tuawa ha reconegut en Gastrónoma els professionals que han contribuït a reduir el consum de botelles d’un litre. L’objectiu equival a 200 milions d’envasos.

Alicant frena la instal·lació il·legal d’una casa prefabricada

La Policia Local d’Alacant ha aturat la instal·lació d’una edificació prefabricada en un terreny rural protegit de la Cañada del Fenollar.