Les Coques de Sant Joan, una tradició per a la nit més màgica de l’any

 

Un any més la nit de Sant Joan serà atípica. No podrem saltar les ones, ni encendre fogueres a la platja, ni ballar en les revetles. Les celebracions d’esta festivitat que marca l’inici de l’estiu s’han suspés a causa de la covid-19.

No obstant això, el Gremi de Forners i Pastissers de València, en col·laboració amb la Diputació de València, no vol que la festivitat de Sant Joan passe desapercebuda i per això recupera per segon any consecutiu una tradició que, sens dubte, temptarà i atraurà l’esperit festiu dels valencians: les Coques de Sant Joan.

I és que tal com ha reivindicat Juan José Rausell, president del Gremi de Forners i Pastissers de València, la gastronomia té un pes molt important en qualsevol festivitat.

Durant els pròxims dies, els forns i pastisseries de barri de la ciutat oferiran als seus clients diferents varietats de les Coques de Sant Joan, dolces i salades, reivindicant així el seu caràcter més artesanal i posant en valor este producte tradicional típic de la zona del Mediterrani.

Per a això, el Gremi ha realitzat una campanya de comunicació interna per a incentivar l’elaboració de Coques de Sant Joan. En este sentit, el passat 17 de maig van organitzar una demostració i degustació de Coques de Sant Joan i Coques de Recapte per a tot el sector, amb demostracions a càrrec de Salva Pla (Pastisseria Monpla), Juanjo Rausell (president del Gremi i propietari de la Tahona de l’Avi), Vicente Sancho (Forn Pa i Dolços), Enric Canet (Forn Sant Pau), Cristóbal Esteve (Forn Pastisseria Hondures) i Javier Luna.

A més, per a consolidar les Coques de Sant Joan com a producte típic per a esta festa, i incentivar el consum de productes artesans en totes les fleques i pastisseries el Gremi llançarà una campanya de promoció i comunicació a través de ràdio, premsa, autobusos, pantalles leds, cartelleria i xarxes socials.

D’esta manera, el Gremi busca aconseguir que el producte artesà, de la mà de les Coques de Sant Joan, compartisca protagonisme amb l’aigua de la mar i el foc de les fogueres.

Segons ha comentat el president del Gremi de forners i pastissers de València, «esperem que enguany la resposta siga, almenys, tan bona com la rebuda l’any passat entre els nostres clients.

Hi havia molt d’interés per conéixer estes elaboracions artesanes i van ser molts els que van comprar les Coques de Sant Joan, tant dolces com salades. Esperem que en breu es convertisquen en un producte típic que no pot faltar cada Sant Joan».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.