Les Coques de Sant Joan, una tradició per a la nit més màgica de l’any

 

Un any més la nit de Sant Joan serà atípica. No podrem saltar les ones, ni encendre fogueres a la platja, ni ballar en les revetles. Les celebracions d’esta festivitat que marca l’inici de l’estiu s’han suspés a causa de la covid-19.

No obstant això, el Gremi de Forners i Pastissers de València, en col·laboració amb la Diputació de València, no vol que la festivitat de Sant Joan passe desapercebuda i per això recupera per segon any consecutiu una tradició que, sens dubte, temptarà i atraurà l’esperit festiu dels valencians: les Coques de Sant Joan.

I és que tal com ha reivindicat Juan José Rausell, president del Gremi de Forners i Pastissers de València, la gastronomia té un pes molt important en qualsevol festivitat.

Durant els pròxims dies, els forns i pastisseries de barri de la ciutat oferiran als seus clients diferents varietats de les Coques de Sant Joan, dolces i salades, reivindicant així el seu caràcter més artesanal i posant en valor este producte tradicional típic de la zona del Mediterrani.

Per a això, el Gremi ha realitzat una campanya de comunicació interna per a incentivar l’elaboració de Coques de Sant Joan. En este sentit, el passat 17 de maig van organitzar una demostració i degustació de Coques de Sant Joan i Coques de Recapte per a tot el sector, amb demostracions a càrrec de Salva Pla (Pastisseria Monpla), Juanjo Rausell (president del Gremi i propietari de la Tahona de l’Avi), Vicente Sancho (Forn Pa i Dolços), Enric Canet (Forn Sant Pau), Cristóbal Esteve (Forn Pastisseria Hondures) i Javier Luna.

A més, per a consolidar les Coques de Sant Joan com a producte típic per a esta festa, i incentivar el consum de productes artesans en totes les fleques i pastisseries el Gremi llançarà una campanya de promoció i comunicació a través de ràdio, premsa, autobusos, pantalles leds, cartelleria i xarxes socials.

D’esta manera, el Gremi busca aconseguir que el producte artesà, de la mà de les Coques de Sant Joan, compartisca protagonisme amb l’aigua de la mar i el foc de les fogueres.

Segons ha comentat el president del Gremi de forners i pastissers de València, «esperem que enguany la resposta siga, almenys, tan bona com la rebuda l’any passat entre els nostres clients.

Hi havia molt d’interés per conéixer estes elaboracions artesanes i van ser molts els que van comprar les Coques de Sant Joan, tant dolces com salades. Esperem que en breu es convertisquen en un producte típic que no pot faltar cada Sant Joan».

Últimes notícies

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.

Alicant tanca parcs per vent fort i activa el CAUS per alerta roja per calor extrema

L'Ajuntament d'Alacant tancarà este dijous parcs, Castillo de Santa Bárbara, veladors i instal·lacions esportives a l'aire lliure per fortes ratxes de vent i calor extrema, i obrirà el CAUS per atendre persones vulnerables.