Les Coques de Sant Joan, una tradició per a la nit més màgica de l’any

 

Un any més la nit de Sant Joan serà atípica. No podrem saltar les ones, ni encendre fogueres a la platja, ni ballar en les revetles. Les celebracions d’esta festivitat que marca l’inici de l’estiu s’han suspés a causa de la covid-19.

No obstant això, el Gremi de Forners i Pastissers de València, en col·laboració amb la Diputació de València, no vol que la festivitat de Sant Joan passe desapercebuda i per això recupera per segon any consecutiu una tradició que, sens dubte, temptarà i atraurà l’esperit festiu dels valencians: les Coques de Sant Joan.

I és que tal com ha reivindicat Juan José Rausell, president del Gremi de Forners i Pastissers de València, la gastronomia té un pes molt important en qualsevol festivitat.

Durant els pròxims dies, els forns i pastisseries de barri de la ciutat oferiran als seus clients diferents varietats de les Coques de Sant Joan, dolces i salades, reivindicant així el seu caràcter més artesanal i posant en valor este producte tradicional típic de la zona del Mediterrani.

Per a això, el Gremi ha realitzat una campanya de comunicació interna per a incentivar l’elaboració de Coques de Sant Joan. En este sentit, el passat 17 de maig van organitzar una demostració i degustació de Coques de Sant Joan i Coques de Recapte per a tot el sector, amb demostracions a càrrec de Salva Pla (Pastisseria Monpla), Juanjo Rausell (president del Gremi i propietari de la Tahona de l’Avi), Vicente Sancho (Forn Pa i Dolços), Enric Canet (Forn Sant Pau), Cristóbal Esteve (Forn Pastisseria Hondures) i Javier Luna.

A més, per a consolidar les Coques de Sant Joan com a producte típic per a esta festa, i incentivar el consum de productes artesans en totes les fleques i pastisseries el Gremi llançarà una campanya de promoció i comunicació a través de ràdio, premsa, autobusos, pantalles leds, cartelleria i xarxes socials.

D’esta manera, el Gremi busca aconseguir que el producte artesà, de la mà de les Coques de Sant Joan, compartisca protagonisme amb l’aigua de la mar i el foc de les fogueres.

Segons ha comentat el president del Gremi de forners i pastissers de València, «esperem que enguany la resposta siga, almenys, tan bona com la rebuda l’any passat entre els nostres clients.

Hi havia molt d’interés per conéixer estes elaboracions artesanes i van ser molts els que van comprar les Coques de Sant Joan, tant dolces com salades. Esperem que en breu es convertisquen en un producte típic que no pot faltar cada Sant Joan».

Últimes notícies

A presó el conductor acusat de causar un accident mortal a la N-332 en Alicante

Un home ha ingressat a presó provisional acusat d’homicidi per imprudència greu i delictes contra la seguretat viària per un accident mortal dissabte a la N-332, a la província d’Alacant.

Presó provisional per al conductor acusat de causar un accident mortal a la N-332 a Alacant

Un home ha ingressat a presó provisional, comunicada i sense fiança, acusat de causar un accident mortal entre un cotxe i una moto a la N-332, a la província d’Alacant, dissabte passat.

Presó provisional per al conductor acusat de causar un accident mortal a la N-332 a Alacant

Un home ha ingressat en presó provisional acusat d’homicidi per imprudència greu, lesions i delictes contra la seguretat viària per un accident mortal dissabte passat a la N-332, a la província d’Alacant.

Reobrin les carreteres a Soneja i tornen a casa els 500 desallotjats per l’incendi

L’incendi forestal de Soneja, estabilitzat després de cremar 183 hectàrees, ha permés reobrir carreteres i el retorn d’uns 500 veïns desallotjats d’Azuébar.

Un camió bolcat a la A-7 en Bétera provoca 13 quilòmetres de cues en hora punta

Un camió s'ha bolcat este matí a la A-7 al terme de Bétera i ha generat retencions de fins a 13 quilòmetres, sense víctimes ni ferits comunicats.

L’incendi forestal de Soneja queda estabilitzat amb 183 hectàrees afectades

Els 500 veïns desallotjats d’Azuébar no podran tornar encara a casa i els mitjans continuaran refrescant la zona durant la nit

Presó provisional per a l’home acusat del doble crim masclista de la Cañada del Fenollar

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona d’Alacant ha ordenat presó provisional i sense fiança per a l’home detingut per matar presumptament la seua dona i una de les seues filles i ferir-ne una altra a la Cañada del Fenollar.

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.