16.9 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

Les Coques de Sant Joan, una tradició per a la nit més màgica de l’any

 

Un any més la nit de Sant Joan serà atípica. No podrem saltar les ones, ni encendre fogueres a la platja, ni ballar en les revetles. Les celebracions d’esta festivitat que marca l’inici de l’estiu s’han suspés a causa de la covid-19.

No obstant això, el Gremi de Forners i Pastissers de València, en col·laboració amb la Diputació de València, no vol que la festivitat de Sant Joan passe desapercebuda i per això recupera per segon any consecutiu una tradició que, sens dubte, temptarà i atraurà l’esperit festiu dels valencians: les Coques de Sant Joan.

I és que tal com ha reivindicat Juan José Rausell, president del Gremi de Forners i Pastissers de València, la gastronomia té un pes molt important en qualsevol festivitat.

Durant els pròxims dies, els forns i pastisseries de barri de la ciutat oferiran als seus clients diferents varietats de les Coques de Sant Joan, dolces i salades, reivindicant així el seu caràcter més artesanal i posant en valor este producte tradicional típic de la zona del Mediterrani.

Per a això, el Gremi ha realitzat una campanya de comunicació interna per a incentivar l’elaboració de Coques de Sant Joan. En este sentit, el passat 17 de maig van organitzar una demostració i degustació de Coques de Sant Joan i Coques de Recapte per a tot el sector, amb demostracions a càrrec de Salva Pla (Pastisseria Monpla), Juanjo Rausell (president del Gremi i propietari de la Tahona de l’Avi), Vicente Sancho (Forn Pa i Dolços), Enric Canet (Forn Sant Pau), Cristóbal Esteve (Forn Pastisseria Hondures) i Javier Luna.

A més, per a consolidar les Coques de Sant Joan com a producte típic per a esta festa, i incentivar el consum de productes artesans en totes les fleques i pastisseries el Gremi llançarà una campanya de promoció i comunicació a través de ràdio, premsa, autobusos, pantalles leds, cartelleria i xarxes socials.

D’esta manera, el Gremi busca aconseguir que el producte artesà, de la mà de les Coques de Sant Joan, compartisca protagonisme amb l’aigua de la mar i el foc de les fogueres.

Segons ha comentat el president del Gremi de forners i pastissers de València, «esperem que enguany la resposta siga, almenys, tan bona com la rebuda l’any passat entre els nostres clients.

Hi havia molt d’interés per conéixer estes elaboracions artesanes i van ser molts els que van comprar les Coques de Sant Joan, tant dolces com salades. Esperem que en breu es convertisquen en un producte típic que no pot faltar cada Sant Joan».

Últimes notícies

4-1. El Vila-real recupera la inspiració i atropella a un Espanyol bloquejat

El Vila-real va golejar 4-1 a l'Espanyol i va tallar una ratxa de cinc partits sense guanyar, amb punts de Mikautadze, Pépé i Moleiro i un autogol de Salinas.

El Vila-real va trencar la seua mala ratxa amb un 4-1 davant l’Espanyol i va prolongar la del rival en 2026

El Vila-real va firmar un 4-1 que va tallar la seua mala dinàmica i va allargar la de l'Espanyol, encara sense victòries en 2026. Mikautadze va obrir el marcador en el 35' i el dol va quedar segellat a l'inici del segon temps.

El Vila-real deslliga cinc minuts letals i es va 2-0 al descans davant l’Espanyol

El Vila-real mana 2-0 a l'intermedi després d'un arreón final: van marcar Mikautadze i un autogol de José Salinas. A l'Espanyol li van anul·lar una miqueta.

Gerard Moreno cau de l’onze del Vila-real a última hora i entra Buchanan

El davanter ha caigut a última hora de l'onze inicial davant l'Espanyol i el seu lloc l'ocupa Tajon Buchanan. Mikautadze lidera l'atac i Gerard arranca en la banqueta.

El Vila-real remodela la defensa davant un Espanyol amb els retorns de Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real introduïx canvis en la seua saga amb les voltes de Mouriño, Pau Navarro i Sergi Cardona. L'Espanyol recupera a Pere Milla i Pol Lozano per a l'onze.

El Vila-real remodela el seu defensa davant un Espanyol que recupera a Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real retoca la seua saga amb els retorns de Mouriño, Pau Navarro i Cardona, mentres l'Espanyol torna a alinear a Pere Milla i Pol Lozano en l'onze.

Cuenca defén que el missatge a Pradas de no confinar durant la dana va ser una reflexió

L'excap de Gabinet de Carlos Mazón ha sostingut davant la comissió del Congrés que el 'de confinar, gens' dirigit a Salomé Pradas no va ser una orde, sinó una reflexió. Nega interferències i assegura que va dir la veritat.

Ferrer, de Varry Brava, creu que el Benidorm Fest es consolida com a internacional enguany

Óscar Ferrer, de Varry Brava, veu en la desvinculació d'Eurovisió una oportunitat perquè el Benidorm Fest s'aferme com a festival internacional. Actua amb Miranda i el seu projecte Bailamama amb el tema 'Despert amandote'.