OCU denuncia a sis empreses per la reduflacció davant competència

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) denúncia que l’increment dels preus de l’energia i matèries primeres ha provocat una important pujada de preus de diferents béns i serveis. Un estudi realitzat per OCU xifra en un 9,4% la pujada anual en el cost d’alimentació.

OCU adverteix que en el sector de l’alimentació alguns grans fabricants per a evitar la penalització que suposa una pujada de preus han optat per una estratègia diferent: la reduflacció, que consisteix a oferir menys quantitat pel mateix preu. Un estudi d’OCU ha comprovat que almenys un 7% dels productes de la seua cistella de la compra s’ha vist afectat per la reduflacció.

Encara que en principi, des del punt de vista de la informació en l’envàs i etiquetatge dels productes es compleix amb la normativa, OCU considera que en realitat pot considerar-se una pràctica de competència deslleial, ja que no hi ha una informació clara per al consumidor sobre la pujada preus i aqueixa falta de transparència altera la competència.

El consumidor no té una informació completa sobre la vertadera naturalesa i característiques del producte induint-li a prendre decisions errònies que poden afectar els fabricants que pugen de manera clara el preu, i que es poden veure penalitzats enfront dels quals emmascaren les pujades amb reduccions en la quantitat de producte.

Per tot això OCU ha presentat una denúncia davant la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) perquè determine si la reduflacció, donar menys pel mateix, és una pràctica que poguera alterar la competència de manera deslleial, a causa de la falta de transparència per als consumidors. OCU ha denunciat a les sis empreses en les quals fins ara ha detectat aquesta pràctica, Pastas Gallo, Danone, Pescanova, Colacao, Tulipán i Campofrío.

A més de la denúncia a la CNMC l’organització informarà el Ministeri de Consum perquè estudie la implantació de mesures que obliguen els fabricants a millorar la informació que donen als consumidors sobre el preu i la quantitat dels seus productes.

OCU, amb independència de la legalitat de la reduflacció, critica aquestes pràctiques opaques, ja que en la majoria de les ocasions és imperceptible per als consumidors. Per això és necessari que OCU advertisca d’aquestes pujades encobertes als consumidors.

Per a aquesta tasca necessita la col·laboració dels consumidors i per a això posa en marxa la campanya #stopreduflacion a més del suport dels consumidors, els demanen que vigilen el pes i el volum dels productes que consumeixen habitualment per a detectar pujades camuflades de preus, i que denuncien públicament als qui de forma poc transparent apugen els preus.

Últimes notícies

Mazón sol·licita personar-se en la causa que investiga la gestió de la dana

Carlos Mazón demana a la jutgessa de Catarroja personar-se en la causa sobre la gestió de la dana i accedir a totes les diligències, després del rebuig del TSJCV a investigar-li penalment.

Plans critica que Compromís recórrega a Oltra i veu embolics i egos interns

José María Llanos, síndic de Vox en Les Corts, qüestiona que Compromís recórrega a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València i veu símptomes d'embolics, egos i lluites internes en la coalició.

Un comandament dubta que Basset desconeguera la retirada dels bombers en la DANA

El cap de Bombers Forestals d'Alzira declara que li costa creure que el exinspector cap José Miguel Basset no coneguera la desmobilització dels equips enviats a vigilar els llits del Magre i el Pedrís durant la DANA.

El València Basket culmina la seua reconstrucció conquistant la Copa de la Reina

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina després de diversos mesos de reconstrucció en plena temporada, amb el decisiu impacte de Khaalia Hillsman i els canvis en la plantilla interior i exterior.

Presó provisional per a tres dels set detinguts per una xarxa de narcotràfic desarticulada a Alzira

La Policia Nacional desarticula a Alzira una organització criminal que venia cocaïna, heroïna, marihuana i haixix i es quedava amb objectes robats com a pagament. Set persones han sigut detingudes i tres d'elles han ingressat a la presó provisional.

Baldoví tanca files amb Mónica Oltra i recolza la seua candidatura a l’Alcaldia de València

Joan Baldoví assegura que Compromís recolzarà a Mónica Oltra quan la seua candidatura a l'Alcaldia de València siga ferma i la definix com una líder absolutament neta enfront del que qualifica de lawfare de manual.

Pérez Llorca rebutja que Mónica Oltra torne a la política i siga candidata a València

Juanfran Pérez Llorca considera que Mónica Oltra no hauria de tornar a la primera línia ni presentar-se a l'alcaldia de València mentres afronta un juí pel presumpte encobriment d'abusos a una menor.

Avís groc a Castelló per fortes ratxes de vent de fins a 90 km/h

La Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral nord de Castelló per vent del nord-oest amb ratxes molt fortes, que podran aconseguir entre 80 i 90 km/h.