6.8 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

OCU denuncia a sis empreses per la reduflacció davant competència

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) denúncia que l’increment dels preus de l’energia i matèries primeres ha provocat una important pujada de preus de diferents béns i serveis. Un estudi realitzat per OCU xifra en un 9,4% la pujada anual en el cost d’alimentació.

OCU adverteix que en el sector de l’alimentació alguns grans fabricants per a evitar la penalització que suposa una pujada de preus han optat per una estratègia diferent: la reduflacció, que consisteix a oferir menys quantitat pel mateix preu. Un estudi d’OCU ha comprovat que almenys un 7% dels productes de la seua cistella de la compra s’ha vist afectat per la reduflacció.

Encara que en principi, des del punt de vista de la informació en l’envàs i etiquetatge dels productes es compleix amb la normativa, OCU considera que en realitat pot considerar-se una pràctica de competència deslleial, ja que no hi ha una informació clara per al consumidor sobre la pujada preus i aqueixa falta de transparència altera la competència.

El consumidor no té una informació completa sobre la vertadera naturalesa i característiques del producte induint-li a prendre decisions errònies que poden afectar els fabricants que pugen de manera clara el preu, i que es poden veure penalitzats enfront dels quals emmascaren les pujades amb reduccions en la quantitat de producte.

Per tot això OCU ha presentat una denúncia davant la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) perquè determine si la reduflacció, donar menys pel mateix, és una pràctica que poguera alterar la competència de manera deslleial, a causa de la falta de transparència per als consumidors. OCU ha denunciat a les sis empreses en les quals fins ara ha detectat aquesta pràctica, Pastas Gallo, Danone, Pescanova, Colacao, Tulipán i Campofrío.

A més de la denúncia a la CNMC l’organització informarà el Ministeri de Consum perquè estudie la implantació de mesures que obliguen els fabricants a millorar la informació que donen als consumidors sobre el preu i la quantitat dels seus productes.

OCU, amb independència de la legalitat de la reduflacció, critica aquestes pràctiques opaques, ja que en la majoria de les ocasions és imperceptible per als consumidors. Per això és necessari que OCU advertisca d’aquestes pujades encobertes als consumidors.

Per a aquesta tasca necessita la col·laboració dels consumidors i per a això posa en marxa la campanya #stopreduflacion a més del suport dels consumidors, els demanen que vigilen el pes i el volum dels productes que consumeixen habitualment per a detectar pujades camuflades de preus, i que denuncien públicament als qui de forma poc transparent apugen els preus.

Últimes notícies

La Aemet preveu gelades al costat de la costa i mínimes de fins a -6 a l’interior

La pròxima matinada portarà gelades fins i tot prop del litoral i descensos de fins a -6 en àrees de l'interior. Hi ha avisos grocs per fred i vent.

Set triomfs del Llevant davant l’Espanyol en el Ciutat, l’últim en 2016

El Llevant rep este diumenge a l'Espanyol amb un balanç a casa de set triomfs en quinze dols de Primera. No guanya en el Ciutat des de 2016.

El València només ha perdut una vegada amb l’Elx a Mestalla: 1-2 en la 65-66

El València rebrà este dissabte a l'Elx en la jornada 19 amb un balanç aclaparador a Mestalla: 16 victòries, 7 empats i 1 derrota. L'últim precedent, en 2022, va acabar en empat.

El Vila-real encadena quatre triomfs i un empat en les últimes cinc visites de l’Alabés

L'equip groc rep a l'Alabés en la jornada 19 amb una ratxa en La Ceràmica: quatre victòries i un empat des de 2019, quasi sempre amb marcadors inflats.

El 6.703 del Xiquet repartix el primer premi en 20 localitats de la Comunitat Valenciana

El número 6.703 ha resultat premiat amb el primer premi del sorteig del Xiquet, dotat amb 2 milions per sèrie i 200.000 euros al dècim, amb fort repartiment en la Comunitat Valenciana. El segon i el tercer han quedat més concentrats.

Dos ferits per l’explosió d’un càmping gas en una autocaravana al Campello

Una dona de 66 i un home de 76 han patit cremades després de l'explosió d'un càmping gas en una autocaravana en un càmping del Campello. Van ser atesos en el lloc i traslladats als hospitals d'Alacant i Sant Joan.

Ademuz marca la mínima en la Comunitat Valenciana amb 7 graus sota zero

Ademuz ha registrat -7 graus, la mínima de la Comunitat Valenciana, seguida per Castellfort i Fredes. En el litoral, les capitals han quedat per damunt de zero.

Troben un tercer cos i el casc del vaixell del naufragi d’una família espanyola a Indonèsia

Els equips de rescat van trobar un tercer cos i el casc del KM Putri Sakinah, afonat el 26 de desembre en Komodo amb una família espanyola a bord. Dos menors seguixen desapareguts.