OCU denuncia a sis empreses per la reduflacció davant competència

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) denúncia que l’increment dels preus de l’energia i matèries primeres ha provocat una important pujada de preus de diferents béns i serveis. Un estudi realitzat per OCU xifra en un 9,4% la pujada anual en el cost d’alimentació.

OCU adverteix que en el sector de l’alimentació alguns grans fabricants per a evitar la penalització que suposa una pujada de preus han optat per una estratègia diferent: la reduflacció, que consisteix a oferir menys quantitat pel mateix preu. Un estudi d’OCU ha comprovat que almenys un 7% dels productes de la seua cistella de la compra s’ha vist afectat per la reduflacció.

Encara que en principi, des del punt de vista de la informació en l’envàs i etiquetatge dels productes es compleix amb la normativa, OCU considera que en realitat pot considerar-se una pràctica de competència deslleial, ja que no hi ha una informació clara per al consumidor sobre la pujada preus i aqueixa falta de transparència altera la competència.

El consumidor no té una informació completa sobre la vertadera naturalesa i característiques del producte induint-li a prendre decisions errònies que poden afectar els fabricants que pugen de manera clara el preu, i que es poden veure penalitzats enfront dels quals emmascaren les pujades amb reduccions en la quantitat de producte.

Per tot això OCU ha presentat una denúncia davant la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) perquè determine si la reduflacció, donar menys pel mateix, és una pràctica que poguera alterar la competència de manera deslleial, a causa de la falta de transparència per als consumidors. OCU ha denunciat a les sis empreses en les quals fins ara ha detectat aquesta pràctica, Pastas Gallo, Danone, Pescanova, Colacao, Tulipán i Campofrío.

A més de la denúncia a la CNMC l’organització informarà el Ministeri de Consum perquè estudie la implantació de mesures que obliguen els fabricants a millorar la informació que donen als consumidors sobre el preu i la quantitat dels seus productes.

OCU, amb independència de la legalitat de la reduflacció, critica aquestes pràctiques opaques, ja que en la majoria de les ocasions és imperceptible per als consumidors. Per això és necessari que OCU advertisca d’aquestes pujades encobertes als consumidors.

Per a aquesta tasca necessita la col·laboració dels consumidors i per a això posa en marxa la campanya #stopreduflacion a més del suport dels consumidors, els demanen que vigilen el pes i el volum dels productes que consumeixen habitualment per a detectar pujades camuflades de preus, i que denuncien públicament als qui de forma poc transparent apugen els preus.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Una potent mascletà obri els dies grans de les Falles 2026

Pirotècnia Aitana ha inaugurat els dies grans amb 'La bellesa del sota', 274 quilos de pólvora en sis minuts i l'adeu de Juan Bautista Mollà.

La Generalitat enaltix als CEVEX com els millors ambaixadors i anuncia un congrés a Peníscola

La Generalitat recupera l'esperit del Vaixell Faller amb una recepció en l'Edifici del Rellotge i situa als CEVEX com a pont amb la diàspora. Anuncia un congrés a Peníscola

Metrovalencia oferix més de 2.700 places d’aparcament gratuïtes en Falles

La xarxa habilita 1.513 places P+M i 1.248 municipals, totes gratuïtes i al costat d'estacions, per a accedir a València en dies amb més de 500 carrers tallats.

Emergències demana extremar precaucions pel fort vent a Castelló: alerta taronja a l’interior nord

La Generalitat ha elevat a taronja l'avís per vent a l'interior nord de Castelló per a demà, amb ratxes que podrien aconseguir els 100 km/h. Es manté el nivell groc en la resta.

Awa Fam prioritza a Espanya i aparca la WNBA mentres brilla en el Premundial

La pivot de 19 anys del València Basket va apostar per centrar-se en la selecció en el Premundial de Puerto Rico i aparcar, de moment, el seu salt a la WNBA. Va firmar 7 punts davant Nova Zelanda i 9 enfront del Senegal i va avisar del desafiament de jugar contra l'amfitriona.

Milers de persones clamen No a la guerra i exigixen frenar el conflicte a Orient Mitjà

Milers de persones es mobilitzen en més de 150 ciutats espanyoles per a exigir la fi de la guerra a l'Iran i a Orient Mitjà, en una crida pacífica i transversal.

València encarrega un mapa d’infraestructures crítiques i risc d’inundació

L'Ajuntament encarregarà un modelatge hidrodinàmic a escala de carrer amb 200.000 euros per a anticipar inundacions, prioritzar mesures i protegir infraestructures crítiques.

STEPV denuncia l’agressió a un docent en un centre d’Alcoi i exigix mesures a Educació

El sindicat va condemnar l'atac patit per un professor presumptament a les mans de familiars d'un alumne i va reclamar més recursos i una resposta institucional.