OCU denuncia a sis empreses per la reduflacció davant competència

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) denúncia que l’increment dels preus de l’energia i matèries primeres ha provocat una important pujada de preus de diferents béns i serveis. Un estudi realitzat per OCU xifra en un 9,4% la pujada anual en el cost d’alimentació.

OCU adverteix que en el sector de l’alimentació alguns grans fabricants per a evitar la penalització que suposa una pujada de preus han optat per una estratègia diferent: la reduflacció, que consisteix a oferir menys quantitat pel mateix preu. Un estudi d’OCU ha comprovat que almenys un 7% dels productes de la seua cistella de la compra s’ha vist afectat per la reduflacció.

Encara que en principi, des del punt de vista de la informació en l’envàs i etiquetatge dels productes es compleix amb la normativa, OCU considera que en realitat pot considerar-se una pràctica de competència deslleial, ja que no hi ha una informació clara per al consumidor sobre la pujada preus i aqueixa falta de transparència altera la competència.

El consumidor no té una informació completa sobre la vertadera naturalesa i característiques del producte induint-li a prendre decisions errònies que poden afectar els fabricants que pugen de manera clara el preu, i que es poden veure penalitzats enfront dels quals emmascaren les pujades amb reduccions en la quantitat de producte.

Per tot això OCU ha presentat una denúncia davant la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) perquè determine si la reduflacció, donar menys pel mateix, és una pràctica que poguera alterar la competència de manera deslleial, a causa de la falta de transparència per als consumidors. OCU ha denunciat a les sis empreses en les quals fins ara ha detectat aquesta pràctica, Pastas Gallo, Danone, Pescanova, Colacao, Tulipán i Campofrío.

A més de la denúncia a la CNMC l’organització informarà el Ministeri de Consum perquè estudie la implantació de mesures que obliguen els fabricants a millorar la informació que donen als consumidors sobre el preu i la quantitat dels seus productes.

OCU, amb independència de la legalitat de la reduflacció, critica aquestes pràctiques opaques, ja que en la majoria de les ocasions és imperceptible per als consumidors. Per això és necessari que OCU advertisca d’aquestes pujades encobertes als consumidors.

Per a aquesta tasca necessita la col·laboració dels consumidors i per a això posa en marxa la campanya #stopreduflacion a més del suport dels consumidors, els demanen que vigilen el pes i el volum dels productes que consumeixen habitualment per a detectar pujades camuflades de preus, i que denuncien públicament als qui de forma poc transparent apugen els preus.

Últimes notícies

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.

La jutgessa de la DANA rebutja citar a declarar l’edil valencià Juan Carlos Caballero

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha denegat la declaració del regidor Juan Carlos Caballero i ha desestimat també un recurs per investigar un possible fals testimoni de la diputada provincial Reme Mazzolari.

De Foios a campió del món: el camí de Ferran Torres fins a batre el ‘Dibu’ Martínez

Ferran Torres ha passat de jugar amb els seus gossos al pati de casa en Foios a marcar el gol del segon Mundial d’Espanya davant l’Argentina del ‘Dibu’ Martínez a New Jersey. Un recorregut marcat per l’ambició, els sacrificis familiars i una carrera d’elit que ara arriba al seu punt més alt.

Les màximes superen ja els 38 graus a la Comunitat Valenciana abans de la nova ona de calor

Les màximes han superat este dilluns els 38 graus en diversos municipis de València i Alacant, en la jornada prèvia a una nova ona de calor.

Dos asteroides porten ja el nom de dos investigadors de la Universitat d’Alacant

Dos asteroides han sigut batejats amb els noms de la geòloga Laura M. Parro i l’enginyer aeroespacial Eloy Peña Asensio, investigadors de la Universitat d’Alacant especialistes en petits cossos del sistema solar i defensa planetària.

De Foios al cim del món: el camí de Ferran Torres fins al gol de la final del Mundial

Ferran Torres, criat entre regats al carrer Major de Foios i partides amb els seus gossos, ha donat a Espanya el seu segon Mundial amb un gol decisiu davant l’Argentina del Dibu Martínez a New Jersey.

La nit de celebració pel Mundial deixa dos morts, dotze detinguts i més de huitanta ferits a Espanya

La victòria d’Espanya en la final del Mundial de futbol ha deixat un balanç tràgic: dos morts, més de huitanta ferits i almenys dotze detinguts en diferents punts del país, amb incidents destacats a Madrid, Barcelona i diverses localitats.