Anuncios

OCU denuncia a sis empreses per la reduflacció davant competència

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) denúncia que l’increment dels preus de l’energia i matèries primeres ha provocat una important pujada de preus de diferents béns i serveis. Un estudi realitzat per OCU xifra en un 9,4% la pujada anual en el cost d’alimentació.

OCU adverteix que en el sector de l’alimentació alguns grans fabricants per a evitar la penalització que suposa una pujada de preus han optat per una estratègia diferent: la reduflacció, que consisteix a oferir menys quantitat pel mateix preu. Un estudi d’OCU ha comprovat que almenys un 7% dels productes de la seua cistella de la compra s’ha vist afectat per la reduflacció.

Anuncios

Encara que en principi, des del punt de vista de la informació en l’envàs i etiquetatge dels productes es compleix amb la normativa, OCU considera que en realitat pot considerar-se una pràctica de competència deslleial, ja que no hi ha una informació clara per al consumidor sobre la pujada preus i aqueixa falta de transparència altera la competència.

El consumidor no té una informació completa sobre la vertadera naturalesa i característiques del producte induint-li a prendre decisions errònies que poden afectar els fabricants que pugen de manera clara el preu, i que es poden veure penalitzats enfront dels quals emmascaren les pujades amb reduccions en la quantitat de producte.

Per tot això OCU ha presentat una denúncia davant la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) perquè determine si la reduflacció, donar menys pel mateix, és una pràctica que poguera alterar la competència de manera deslleial, a causa de la falta de transparència per als consumidors. OCU ha denunciat a les sis empreses en les quals fins ara ha detectat aquesta pràctica, Pastas Gallo, Danone, Pescanova, Colacao, Tulipán i Campofrío.

A més de la denúncia a la CNMC l’organització informarà el Ministeri de Consum perquè estudie la implantació de mesures que obliguen els fabricants a millorar la informació que donen als consumidors sobre el preu i la quantitat dels seus productes.

OCU, amb independència de la legalitat de la reduflacció, critica aquestes pràctiques opaques, ja que en la majoria de les ocasions és imperceptible per als consumidors. Per això és necessari que OCU advertisca d’aquestes pujades encobertes als consumidors.

Per a aquesta tasca necessita la col·laboració dels consumidors i per a això posa en marxa la campanya #stopreduflacion a més del suport dels consumidors, els demanen que vigilen el pes i el volum dels productes que consumeixen habitualment per a detectar pujades camuflades de preus, i que denuncien públicament als qui de forma poc transparent apugen els preus.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

La Fiscalia recolza que se cite a Barrachina i Rovira en la causa per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València demana a la jutgessa que revoque la seua decisió i cite com a testimonis als consellers Miguel Barrachina i José Antonio Rovira en la investigació penal per la gestió de la dana.

Celta i Llevant es juguen la temporada en Balaídos

Celta i Llevant arriben en bon moment a un partit clau en Balaídos: els gallecs busquen afermar la lluita per Europa i els valencians eixir del descens.

Barrachina reclama una PAC que assegure relleu generacional i continuïtat del camp valencià

El conseller Miguel Barrachina defén una PAC justa i adaptada al camp valencià que garantisca relleu generacional, competitivitat i continuïtat de l'activitat agrària enfront de les retallades i la renacionalització.

València oferix formació gratuïta en intel·ligència artificial a ciutadania i personal municipal

L'Ajuntament de València llança, al costat de Microsoft i Founderz, un programa gratuït de formació i certificació en intel·ligència artificial per a tota la ciutadania i més de 5.500 empleats públics.

El TSJCV manté els servicis mínims per a la vaga indefinida de docents

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana rebutja suspendre els servicis mínims fixats per la Generalitat per a la vaga indefinida en l'ensenyança pública no universitària, després de les peticions de CSIF i CCOO.

PP i Vox prioritzen els drets de l’alumnat mentres l’oposició recolza la vaga docent

PP i Vox insistixen a protegir el dret de l'alumnat a finalitzar el curs i la PAU, mentres PSPV i Compromís donen suport a la vaga indefinida del professorat per a millorar condicions i infraestructures.

El comissionat de la dana defén un esforç titànic de la Generalitat malgrat la pressió del Govern

El comissionat per a la recuperació després de la dana de 2024 sosté que la Generalitat va fer un esforç titànic malgrat una pressió asfixiant del Govern i reclama canvis legals per a agilitzar la resposta institucional en futures emergències.

Un estudi confirma que els antioxidants milloren el tractament de la MPOC

Una investigació coordinada per la Universitat de València conclou que els antioxidants, especialment la N-Acetilcisteïna, reduïxen de manera significativa el risc d'empitjorament de la MPOC i reforcen els tractaments habituals.
Anuncios