13.1 C
València
Dijous, 8 gener, 2026

Detecten pujades de preus per damunt del 10% en alguns supermercats

Els preus en línia en les principals cadenes de supermercats han pujat un 9,4% de mitjana entre el 20 de març de 2021 i el 8 de març de 2022, segons un estudi de preus de l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) sobre 156 productes d’alimentació, higiene i drogueria en deu ciutats espanyoles.

Un preocupant increment de preus que respon a diferents factors: el principal, l’escalada de preus de l’energia i de les matèries primeres, com els fertilitzants, el blat o l’oli, que graven la producció i la distribució de les explotacions agrícoles i ramaderes; però també la guerra d’Ucraïna i les consegüents tensions geopolítiques.

El cas és que no totes les cadenes de supermercats han augmentat d’igual manera els seus preus. Carrefour acumula una pujada del 12,1% els últims 12 mesos i Mercadona un 11,4%, mentre que en El Corte Inglés i Hipercor la pujada ha sigut del 7,7%. No obstant això, tant Mercadona com Carrefour continuen mantenint-se entre les cadenes nacionals més barates, juntament amb Alcampo.

Les pujades aconsegueixen al 84% dels productes analitzats, especialment els d’alimentació. Entre els més afectats destaquen els olis (pujada mitjana de preus del 34%), els peixos (16%), els aliments envasats (11%) i els lactis (11%). Pujades que se senten especialment en els productes de marca blanca, ja que parteixen de preus més baixos. De fet, OCU qualifica aquestes pujades com molt preocupants ja que, de mantindre’s, suposaran un increment de més de 500 euros a l’any en productes de la cistella de la compra d’una família mitjana.

Davant aquesta situació, OCU sol·licita a l’Administració que s’articulen mesures per a protegir les llars econòmicament més vulnerables. I aprofita per a recordar la importància de triar el supermercat més barat, per a això posa a la disposició dels consumidors els seus comparadors de preus. És vital identificar aquells establiments del barri amb una política de preus habitualment baixos, prioritzant-los sobre els quals es caracteritzen per ofertes estrela puntuals.

Últimes notícies

Rovira rebutja que el finançament autonòmic s’use com a moneda de canvi i exigix diàleg multilateral

Rovira ha criticat la reunió entre Sánchez i Junqueras i ha defés que el finançament es negocie en el CPFF, amb criteris comuns i solidaris. El Consell vigilarà la lletra xicoteta i reclama un fons transitori d'anivellament.

La Generalitat dividix en 18 sectors el projecte de parcs inundables en les conques del Pedrís i Túria

La Generalitat estructura la seua xarxa de parcs inundables en 18 sectors al llarg de les conques del Pedrís i del Túria. El pla abasta 1.485 ha i inclou més de 72 km de recorreguts verds.

RTVE prepara el Benidorm Fest més potent amb Chanel en la final

RTVE ultima la quinta edició del Benidorm Fest amb Chanel com a artista convidada en la final del 14 de febrer. La cadena reforça presentadors, cartell i imatge.

Indonèsia apura l’operatiu per a trobar al xiquet valencià desaparegut en Komodo

Els equips de rescat a Indonèsia apuren el termini que acaba el divendres al migdia després de 14 jornades sense resultats. El mal temps i els corrents dificulten la busca.

Detinguts a Castelló una empleada de farmàcia i la seua parella per suplantar a un pacient oncològic

La Policia Nacional ha detingut a Castelló a una treballadora de farmàcia i a la seua parella per suplantar a un pacient oncològic i fer-se amb un fàrmac subvencionat. Van manipular registres per a simular una dispensació correcta i el medicament no va arribar al verdader destinatari.

El jutge accepta la renúncia de l’advocat de Ábalos però li ordena acudir a la vista sobre la seua presó

Leopoldo Puente accepta la renúncia de Carlos Bautista però manté la seua compareixença el dia 15 per al recurs contra la presó provisional. Ábalos té cinc dies per a designar nou lletrat o se'l nomenarà un d'ofici.

FAMPA denúncia 9é en aules de la zona dana per falta de climatització

FAMPA-València ha denunciat que en centres educatius afectats per la dana s'aconseguixen fins a 9é en plena onada de fred. Reclama solucions urgents davant fallades de calefacció i de la xarxa elèctrica.

El Govern demana al PP donar suport al nou model de finançament perquè totes les comunitats guanyen

L'Executiu ha defés que la seua proposta de finançament autonòmic beneficia a tots els territoris i ha instat el PP a recolzar-la. ERC ha parlat de 4.700 milions addicionals per a Catalunya, xifra que Moncloa no ha confirmat a l'espera del pla que presentarà Hisenda.