15.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Detecten pujades de preus per damunt del 10% en alguns supermercats

Els preus en línia en les principals cadenes de supermercats han pujat un 9,4% de mitjana entre el 20 de març de 2021 i el 8 de març de 2022, segons un estudi de preus de l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) sobre 156 productes d’alimentació, higiene i drogueria en deu ciutats espanyoles.

Un preocupant increment de preus que respon a diferents factors: el principal, l’escalada de preus de l’energia i de les matèries primeres, com els fertilitzants, el blat o l’oli, que graven la producció i la distribució de les explotacions agrícoles i ramaderes; però també la guerra d’Ucraïna i les consegüents tensions geopolítiques.

El cas és que no totes les cadenes de supermercats han augmentat d’igual manera els seus preus. Carrefour acumula una pujada del 12,1% els últims 12 mesos i Mercadona un 11,4%, mentre que en El Corte Inglés i Hipercor la pujada ha sigut del 7,7%. No obstant això, tant Mercadona com Carrefour continuen mantenint-se entre les cadenes nacionals més barates, juntament amb Alcampo.

Les pujades aconsegueixen al 84% dels productes analitzats, especialment els d’alimentació. Entre els més afectats destaquen els olis (pujada mitjana de preus del 34%), els peixos (16%), els aliments envasats (11%) i els lactis (11%). Pujades que se senten especialment en els productes de marca blanca, ja que parteixen de preus més baixos. De fet, OCU qualifica aquestes pujades com molt preocupants ja que, de mantindre’s, suposaran un increment de més de 500 euros a l’any en productes de la cistella de la compra d’una família mitjana.

Davant aquesta situació, OCU sol·licita a l’Administració que s’articulen mesures per a protegir les llars econòmicament més vulnerables. I aprofita per a recordar la importància de triar el supermercat més barat, per a això posa a la disposició dels consumidors els seus comparadors de preus. És vital identificar aquells establiments del barri amb una política de preus habitualment baixos, prioritzant-los sobre els quals es caracteritzen per ofertes estrela puntuals.

Últimes notícies

La Diputació de València afig nous recursos de memòria democràtica

La Diputació de València ha presentat un llibre sobre Isidro Escandell i el webdoc 'Els fosses de la vergonya', ampliant el seu catàleg de recursos de Memòria Democràtica. La institució reforça així la seua estratègia per a facilitar ferramentes d'anàlisis i divulgació.

Grup Ferrero invertix 140 milions per a crear un centre tecnològic de gelats a Alzira

Grup Ferrero transforma la planta ICFC d'Alzira en la seua hub tecnològic europeu de gelats amb una inversió de 140 milions. Deixarà la marca blanca en 2026 i garantix l'ocupació.

Merino afirma que l’avís de la UE pels Pressupostos evidencia que el Govern no governa

Merino ha vinculat l'avís de la Comissió Europea per la falta de Pressupostos a la debilitat del Govern i ha demanat més marge fiscal i reformar el finançament autonòmic. També ha mostrat escepticisme amb els terminis anunciats per Hisenda i ha retret la gestió del FLA extraordinari.

El Consell ha aprovat el decret que activa ajudes directes per a entitats esportives afectades per la DANA

El Consell ha aprovat un decret que permet concedir de manera directa 761.000 euros a entitats esportives en municipis afectats per la DANA. El pla inclou suport psicosocial i més recursos per a reparar la depuradora de Quart-Benàger.

Benidorm adjudica la gestió dels grans esdeveniments a una UTE després de la marxa del Low Festival

L'Ajuntament ha adjudicat per quatre anys l'organització dels esdeveniments estivals en els Germans Martínez Munuera a una UTE única. El contracte fixa entre 3 i 5 macroconcerts per estiu, més actuacions de format mitjà, i inclou un cànon de 0,51 euros per entrada.

Cuenca es va plantejar que Mazón fora a Utiel el 29-O i Pradas va advertir que no es podia entrar

José Manuel Cuenca ha declarat que va valorar desplaçar a Carlos Mazón a Utiel la vesprada del 29 d'octubre, però Salomé Pradas ho va desaconsellar pel tancament d'accessos. Va sostindre que el Cecopi era un òrgan tècnic i que van seguir l'emergència amb les previsions oficials

El Consell aprova 455.000 € en ajudes al lloguer per a afectats per l’incendi de Campanar

La Generalitat ha activat un decret amb 455.000 € per a sufragar el lloguer de propietaris que van perdre la seua vivenda en l'incendi de Campanar. L'ajuda cobrirà fins a 12 mensualitats de 2025, amb topalls segons la unitat de convivència.

Mazón assistirà este dijous al debat d’investidura del seu successor en Les Corts

Carlos Mazón assistirà este dijous al debat d'investidura en Les Corts que ha de triar al seu successor, Juanfran Pérez Llorca. El Consell en funcions defén la seua gestió de la dana i retrau falta d'ajudes estatals.