17.3 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

Detecten pujades de preus per damunt del 10% en alguns supermercats

Els preus en línia en les principals cadenes de supermercats han pujat un 9,4% de mitjana entre el 20 de març de 2021 i el 8 de març de 2022, segons un estudi de preus de l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) sobre 156 productes d’alimentació, higiene i drogueria en deu ciutats espanyoles.

Un preocupant increment de preus que respon a diferents factors: el principal, l’escalada de preus de l’energia i de les matèries primeres, com els fertilitzants, el blat o l’oli, que graven la producció i la distribució de les explotacions agrícoles i ramaderes; però també la guerra d’Ucraïna i les consegüents tensions geopolítiques.

El cas és que no totes les cadenes de supermercats han augmentat d’igual manera els seus preus. Carrefour acumula una pujada del 12,1% els últims 12 mesos i Mercadona un 11,4%, mentre que en El Corte Inglés i Hipercor la pujada ha sigut del 7,7%. No obstant això, tant Mercadona com Carrefour continuen mantenint-se entre les cadenes nacionals més barates, juntament amb Alcampo.

Les pujades aconsegueixen al 84% dels productes analitzats, especialment els d’alimentació. Entre els més afectats destaquen els olis (pujada mitjana de preus del 34%), els peixos (16%), els aliments envasats (11%) i els lactis (11%). Pujades que se senten especialment en els productes de marca blanca, ja que parteixen de preus més baixos. De fet, OCU qualifica aquestes pujades com molt preocupants ja que, de mantindre’s, suposaran un increment de més de 500 euros a l’any en productes de la cistella de la compra d’una família mitjana.

Davant aquesta situació, OCU sol·licita a l’Administració que s’articulen mesures per a protegir les llars econòmicament més vulnerables. I aprofita per a recordar la importància de triar el supermercat més barat, per a això posa a la disposició dels consumidors els seus comparadors de preus. És vital identificar aquells establiments del barri amb una política de preus habitualment baixos, prioritzant-los sobre els quals es caracteritzen per ofertes estrela puntuals.

Últimes notícies

Morant carrega contra PP i Vox i tatxa de ‘negligents i mentideres’ les seues coalicions

Diana Morant ha acusat PP i Vox de sostindre coalicions 'negligents i mentideres' i ha exigit retornar la veu al poble. Ha criticat la gestió de la DANA i ha assenyalat a Mompó i Camarero per falta d'explicacions i mentides.

PSOE i diversos grups del Congrés acusen a Mompó de contradiccions sobre la DANA

PSOE i diversos grups del Congrés han acusat a Vicente Mompó d'incórrer en contradiccions i llacunes sobre el seu paper durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Han qüestionat la seua memòria i la seua coherència, mentres PP i Vox han centrat el focus en el Govern central.

Investigador de la UPV rep a Brussel·les un dels Premis Jóvens Científics de l’Hidrogen 2025

Marco López Juárez, del CMT-Motors Tèrmics de la UPV, va ser un dels cinc menors de 35 reconeguts per Hydrogen Europe Research a Brussel·les. El seu treball millora l'eficiència, la durabilitat i les emissions de la propulsió amb piles de combustible, amb aplicació en mobilitat terrestre i aèria.

Mompó sosté que va faltar informació per a decidir durant la dana

Mompó ha afirmat davant la comissió del Congrés que el dia de la dana va faltar informació clau i que no es va articular una resposta nacional. Ha defés que el Govern havia d'haver liderat més l'emergència.

La Generalitat va pagar a proveïdors en 31,44 dies al setembre, per damunt de la mitjana

La Generalitat Valenciana va tancar setembre amb un període mitjà de pagament a proveïdors de 31,44 dies, per damunt de la mitjana autonòmica de 27,63 i del límit legal de 30 dies. L'Estat, els ajuntaments i la Seguretat Social van retallar els seus terminis.

Mompó es reafirma davant la comissió de la DANA: ‘Jo no he mentit mai’

El president de la Diputació de València ha defés davant la comissió de la DANA en el Congrés que no ha mentit ni incorregut en contradiccions. Ha negat dirigir l'emergència i ha lamentat el retard en l'enviament del Es-alert.

El CVC recolza l’autonomia i credibilitat de l’AVL davant els intents de desacreditar-la

El ple del CVC ha aprovat una declaració amb 13 vots a favor i un en contra en defensa de l'AVL, criticant retallades i apel·lant a revertir mesures.

Baldoví diu sentir la mateixa vergonya amb Camarero en el Congrés que amb Mazón

Baldoví ha dit que sent la mateixa vergonya en escoltar a Susana Camarero en la comissió de la DANA que la que va sentir amb Carlos Mazón. Li retrau falta de lideratge, coordinació i alertes durant l'emergència.