9.7 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Detecten pujades de preus per damunt del 10% en alguns supermercats

Els preus en línia en les principals cadenes de supermercats han pujat un 9,4% de mitjana entre el 20 de març de 2021 i el 8 de març de 2022, segons un estudi de preus de l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) sobre 156 productes d’alimentació, higiene i drogueria en deu ciutats espanyoles.

Un preocupant increment de preus que respon a diferents factors: el principal, l’escalada de preus de l’energia i de les matèries primeres, com els fertilitzants, el blat o l’oli, que graven la producció i la distribució de les explotacions agrícoles i ramaderes; però també la guerra d’Ucraïna i les consegüents tensions geopolítiques.

El cas és que no totes les cadenes de supermercats han augmentat d’igual manera els seus preus. Carrefour acumula una pujada del 12,1% els últims 12 mesos i Mercadona un 11,4%, mentre que en El Corte Inglés i Hipercor la pujada ha sigut del 7,7%. No obstant això, tant Mercadona com Carrefour continuen mantenint-se entre les cadenes nacionals més barates, juntament amb Alcampo.

Les pujades aconsegueixen al 84% dels productes analitzats, especialment els d’alimentació. Entre els més afectats destaquen els olis (pujada mitjana de preus del 34%), els peixos (16%), els aliments envasats (11%) i els lactis (11%). Pujades que se senten especialment en els productes de marca blanca, ja que parteixen de preus més baixos. De fet, OCU qualifica aquestes pujades com molt preocupants ja que, de mantindre’s, suposaran un increment de més de 500 euros a l’any en productes de la cistella de la compra d’una família mitjana.

Davant aquesta situació, OCU sol·licita a l’Administració que s’articulen mesures per a protegir les llars econòmicament més vulnerables. I aprofita per a recordar la importància de triar el supermercat més barat, per a això posa a la disposició dels consumidors els seus comparadors de preus. És vital identificar aquells establiments del barri amb una política de preus habitualment baixos, prioritzant-los sobre els quals es caracteritzen per ofertes estrela puntuals.

Últimes notícies

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.

Andreas Almgren tornarà al 10k València a la recerca d’un altre rècord

El plusmarquista europeu de 5.000 metres ha confirmat que correrà l'11 de gener el 10k València Ibercaja. Arriba després de fer història en l'última edició amb 26:53.