17.7 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

1 de cada 4 llars troba dificultats per a cobrir les seues necessitats diàries

L’augment de la inflació en els últims mesos està generant dificultats significatives sobre l’economia domèstica, ja afeblida des de l’inici de la pandèmia. En concret, un 24% de les llars té dificultats per a cobrir aquestes necessitats i fins a un 34% no té cap marge d’estalvi, segons una enquesta realitzada per l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) a una mostra representativa d’espanyols d’entre 25 i 79 anys.

Aquestes dificultats no afecten a totes les llars per igual, els resultats venen determinats per una sèrie de condicionants com la mena de família, la situació professional, la propietat de l’habitatge i l’edat.

En concret, els que han resultat més perjudicats per aquestes pujades segons l’enquesta han sigut: en primer lloc, les famílies amb xiquets a càrrec (el 59% d’elles no tenen cap marge d’estalvi); després, els qui es troben en situació de desocupació (51% igualment sense marge d’estalvi); els que viuen de lloguer (46% incapaços d’estalviar); i, finalment, les persones del grup d’edat d’entre 45 i 59 anys (39% que tampoc poden estalviar res).

Per a tractar de reduir o minimitzar aquests impactes econòmics en l’economia familiar, són comunes diferents formes d’estalvi. Entre les mesures més emprades per les llars destaquen: comprar productes de marques més econòmiques en el supermercat o usar menys els electrodomèstics (42% dels enquestats); el 29% ha posposat la compra de roba o ha renunciat a fer-ho. A més, fins al 36% dels participants va revelar usar menys el seu cotxe per a estalviar gasolina, tal com s’explica en la revista Compra Mestra de juliol.

Davant aquesta situació, OCU demana a les diferents administracions una suspensió temporal d’impostos energètics, rebaixar l’IVA en els aliments, així com proporcionar xecs menjar a les famílies més vulnerables, especialment en el cas de llars amb xiquets i pares en situació de desocupació. A més, l’organització apunta la necessitat d’indicar amb claredat tota la informació sobre aquestes ajudes, els terminis i com sol·licitar-les.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.

La Policia Local d’Alacant ha iniciat un operatiu per a aclarir qui viu en 140 VPP de la Platja de Sant Joan

La Policia Local va activar a la vesprada un dispositiu per a comprovar la residència real en 140 vivendes protegides de la Platja de Sant Joan. La mesura, sol·licitada per la Conselleria, busca assegurar l'ús conforme a les condicions d'adjudicació.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís s'ha rebut esta vesprada per un possible doble crim.

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.

Pérez Llorca: l’aeroport de Castelló té potencial per a augmentar usuaris i rutes

Pérez Llorca ha defés el potencial de l'aeroport de Castelló després de tancar 2025 amb més de 318.000 usuaris i un inici d'any a l'alça. En 2026 hi haurà 16 rutes, amb noves connexions a Manchester i Bolonya des de juny.

València adopta Cap i Casal com a nou lema institucional

L'Ajuntament emprarà el lema al costat de l'escut per a identificar la ciutat i reforçar la seua imatge. L'anunci arriba amb crítiques pel cost de 10.000 euros.