1 de cada 4 llars troba dificultats per a cobrir les seues necessitats diàries

L’augment de la inflació en els últims mesos està generant dificultats significatives sobre l’economia domèstica, ja afeblida des de l’inici de la pandèmia. En concret, un 24% de les llars té dificultats per a cobrir aquestes necessitats i fins a un 34% no té cap marge d’estalvi, segons una enquesta realitzada per l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) a una mostra representativa d’espanyols d’entre 25 i 79 anys.

Aquestes dificultats no afecten a totes les llars per igual, els resultats venen determinats per una sèrie de condicionants com la mena de família, la situació professional, la propietat de l’habitatge i l’edat.

En concret, els que han resultat més perjudicats per aquestes pujades segons l’enquesta han sigut: en primer lloc, les famílies amb xiquets a càrrec (el 59% d’elles no tenen cap marge d’estalvi); després, els qui es troben en situació de desocupació (51% igualment sense marge d’estalvi); els que viuen de lloguer (46% incapaços d’estalviar); i, finalment, les persones del grup d’edat d’entre 45 i 59 anys (39% que tampoc poden estalviar res).

Per a tractar de reduir o minimitzar aquests impactes econòmics en l’economia familiar, són comunes diferents formes d’estalvi. Entre les mesures més emprades per les llars destaquen: comprar productes de marques més econòmiques en el supermercat o usar menys els electrodomèstics (42% dels enquestats); el 29% ha posposat la compra de roba o ha renunciat a fer-ho. A més, fins al 36% dels participants va revelar usar menys el seu cotxe per a estalviar gasolina, tal com s’explica en la revista Compra Mestra de juliol.

Davant aquesta situació, OCU demana a les diferents administracions una suspensió temporal d’impostos energètics, rebaixar l’IVA en els aliments, així com proporcionar xecs menjar a les famílies més vulnerables, especialment en el cas de llars amb xiquets i pares en situació de desocupació. A més, l’organització apunta la necessitat d’indicar amb claredat tota la informació sobre aquestes ajudes, els terminis i com sol·licitar-les.

Últimes notícies

Sarabia esclata després del Betis-Elx: el gol anul·lat ens condiciona totalment

Eder Sarabia considera que el gol anul·lat a Diangana davant el Betis era legal i que eixa decisió, unida a l'expulsió de Pétrot, va marcar el desenrotllament del partit i la baralla per la permanència.

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.