1 de cada 4 llars troba dificultats per a cobrir les seues necessitats diàries

L’augment de la inflació en els últims mesos està generant dificultats significatives sobre l’economia domèstica, ja afeblida des de l’inici de la pandèmia. En concret, un 24% de les llars té dificultats per a cobrir aquestes necessitats i fins a un 34% no té cap marge d’estalvi, segons una enquesta realitzada per l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) a una mostra representativa d’espanyols d’entre 25 i 79 anys.

Aquestes dificultats no afecten a totes les llars per igual, els resultats venen determinats per una sèrie de condicionants com la mena de família, la situació professional, la propietat de l’habitatge i l’edat.

En concret, els que han resultat més perjudicats per aquestes pujades segons l’enquesta han sigut: en primer lloc, les famílies amb xiquets a càrrec (el 59% d’elles no tenen cap marge d’estalvi); després, els qui es troben en situació de desocupació (51% igualment sense marge d’estalvi); els que viuen de lloguer (46% incapaços d’estalviar); i, finalment, les persones del grup d’edat d’entre 45 i 59 anys (39% que tampoc poden estalviar res).

Per a tractar de reduir o minimitzar aquests impactes econòmics en l’economia familiar, són comunes diferents formes d’estalvi. Entre les mesures més emprades per les llars destaquen: comprar productes de marques més econòmiques en el supermercat o usar menys els electrodomèstics (42% dels enquestats); el 29% ha posposat la compra de roba o ha renunciat a fer-ho. A més, fins al 36% dels participants va revelar usar menys el seu cotxe per a estalviar gasolina, tal com s’explica en la revista Compra Mestra de juliol.

Davant aquesta situació, OCU demana a les diferents administracions una suspensió temporal d’impostos energètics, rebaixar l’IVA en els aliments, així com proporcionar xecs menjar a les famílies més vulnerables, especialment en el cas de llars amb xiquets i pares en situació de desocupació. A més, l’organització apunta la necessitat d’indicar amb claredat tota la informació sobre aquestes ajudes, els terminis i com sol·licitar-les.

Últimes notícies

Iván Ortolá firma la seua primera victòria en Moto2 després d’una volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha aconseguit a Brno la seua primera victòria en Moto2, malgrat complir una sanció de volta llarga, en una cursa decidida en l’última corba davant David Alonso.

Nou repte per al Villarreal: nou jugadors tornen de cessió i es juguen la plaça

El Villarreal CF recupera nou jugadors cedits en Primera i Segona i el tècnic Iñigo Pérez haurà de decidir en la pretemporada qui continua i qui torna a eixir cedit.

Iván Ortolá aconseguix la seua primera victòria en Moto2 amb sanció de volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha estrenat el seu palmarés en Moto2 al Gran Premi de la República Txeca, a Brno, malgrat complir una sanció de volta llarga. David Alonso ha sigut segon i el líder del Mundial, Manuel González, ha acabat cinqué després dun inici molt complicat.

Avis groc per calor intensa este dilluns en l’interior i el litoral nord de València

Aemet ha activat l’avís groc per altes temperatures este dilluns entre les 13 i les 21 hores en l’interior i el litoral nord de la província de València, on es podrien arribar als 36 graus.

Valencia Basket busca colp al Palau per acostar-se al títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket visita dilluns el Barça al Palau Blaugrana en el tercer partit de la final de la Lliga Endesa amb l’objectiu de mantindre el ritme del segon xoc, sumar el primer triomf fora de casa i quedar-se a una sola victòria del títol.

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Una investigació del Centre Crímina de la UMH revela que quasi una de cada cinc dones que juga a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un fort impacte emocional i canvis en els seus hàbits de joc.

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Quasi el 20 % de les dones que juguen a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un impacte emocional alt i conseqüències en els seus hàbits de joc.

La plantilla de Ford Almussafes es juga el seu futur laboral en plena recta final de l’ERTE Red

Ford Almussafes negocia ja el nou marc laboral i salarial que regirà a partir de 2027, mentre afronta els últims sis mesos de l’ERTE Red i prepara la planta per al nou Bronco.