1 de cada 4 llars troba dificultats per a cobrir les seues necessitats diàries

L’augment de la inflació en els últims mesos està generant dificultats significatives sobre l’economia domèstica, ja afeblida des de l’inici de la pandèmia. En concret, un 24% de les llars té dificultats per a cobrir aquestes necessitats i fins a un 34% no té cap marge d’estalvi, segons una enquesta realitzada per l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) a una mostra representativa d’espanyols d’entre 25 i 79 anys.

Aquestes dificultats no afecten a totes les llars per igual, els resultats venen determinats per una sèrie de condicionants com la mena de família, la situació professional, la propietat de l’habitatge i l’edat.

En concret, els que han resultat més perjudicats per aquestes pujades segons l’enquesta han sigut: en primer lloc, les famílies amb xiquets a càrrec (el 59% d’elles no tenen cap marge d’estalvi); després, els qui es troben en situació de desocupació (51% igualment sense marge d’estalvi); els que viuen de lloguer (46% incapaços d’estalviar); i, finalment, les persones del grup d’edat d’entre 45 i 59 anys (39% que tampoc poden estalviar res).

Per a tractar de reduir o minimitzar aquests impactes econòmics en l’economia familiar, són comunes diferents formes d’estalvi. Entre les mesures més emprades per les llars destaquen: comprar productes de marques més econòmiques en el supermercat o usar menys els electrodomèstics (42% dels enquestats); el 29% ha posposat la compra de roba o ha renunciat a fer-ho. A més, fins al 36% dels participants va revelar usar menys el seu cotxe per a estalviar gasolina, tal com s’explica en la revista Compra Mestra de juliol.

Davant aquesta situació, OCU demana a les diferents administracions una suspensió temporal d’impostos energètics, rebaixar l’IVA en els aliments, així com proporcionar xecs menjar a les famílies més vulnerables, especialment en el cas de llars amb xiquets i pares en situació de desocupació. A més, l’organització apunta la necessitat d’indicar amb claredat tota la informació sobre aquestes ajudes, els terminis i com sol·licitar-les.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.