La drunkorexia, el fatal mètode d’aprimar bevent alcohol

 

L’anorèxia i altres desordres alimentosos són un problema de salut que alarma a qualsevol, però quan es combina prescindir dels aliments amb l’alcoholisme, ja és un cas crític.

 

Aquest trastorn es coneix com a drunkorexia, un desordre alimentós en el qual els individus deixen d’ingerir aliments i compensen la falta d’aquests amb la ingesta desmesurada d’alcohol.

 

És més comú entre les dones els qui es creen la falsa idea que si mengen i al mateix temps beuen alcohol estaran consumint moltes calories, per tant, prefereixen beure qualsevol beguda alcohòlica pensant que aquesta els donarà els nutrients que no consumeixen per no menjar proteïnes o carbohidrats.

 

Origen de la Drunkorexia

La paraula drunkorexia deriva de la paraula “Drunk” (borratxo en anglés) i el sufix “orexia”, en semblar-se al trastorn alimentós que ha cobrat la vida de moltes models famoses.

 

A causa de l’alt contingut de calories que posseeix l’alcohol les persones que pateixen aquest trastorn pensen que si després de prendre vi o cervesa mengen aliments normals poden engreixar, llavors trien beure alcohol de manera incontrolada. Una altra raó per la qual beuen alcohol és l’afany de ser acceptats en la societat jove, qui pensa que el consum d’alcohol dona estatus i els fa sentir-se com a adults.

 

Símptomes de la Drunkorexia

La drunkorexia està vinculada amb trastorns alimentosos i el consum desmesurat d’alcohol. Les persones drunkorèxiques també tendeixen a provocar-se el vòmit quan senten que han menjat massa calories amb la finalitat de no engreixar.

 

L’alcoholisme pot causar-los problemes psicosocials en el seu entorn familiar, baixa autoestima en no acceptar el seu cos tal com és. Igual que l’anorèxia, els estereotips de bellesa on les dones sempre han de ser excessivament primes influeixen molt en aquest trastorn.

 

Tractament psicològic

Si no se sotmet a la persona drunkoréxica a un tractament psicològic immediatament, els danys físics i emocionals poden ser irreversibles. Grans quantitats d’alcohol en l’organisme poden causar deterioració dels òrgans, sent el fetge el més propens a danyar-se per una cirrosi.

 

Poden provocar a més danys severs al sistema nerviós i al cor. Tots dos danys poden posar fi a la vida de la persona. Per això es necessita la intervenció d’un psiquiatre i un nutricionista.

 

Com una altra mena de tractaments el més important és que el pacient comprenga el gran mal que s’està fent i que ha d’acceptar el seu cos com és, comptar amb un psicòleg especialista serà clau per a aquesta recuperació.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Motxilles, documentació i carteres lideren els objectes perduts en el TRAM d’Alacant en 2025

El TRAM d'Alacant va registrar en 2025 un total de 2.439 objectes perduts, amb motxilles, documentació i carteres com a articles més oblidats pels usuaris.

Un jove detingut i dos ferits greus en una baralla de matinada en una discoteca de Gandia

Un jove de 20 anys ha sigut detingut després d'una violenta baralla en una discoteca de la platja de Gandia que s'ha saldat amb dos ferits, un d'ells operat d'urgència per ferides en el coll.

Girona busca allunyar-se del descens davant un Vila-real que frega la Champions

Girona i Vila-real es mesuren en Montilivi amb objectius molt distints: els locals volen fugir del descens i somiar amb Europa, i els visitants afermar la plaça de Champions.

Retencions en l’A-3 cap a Madrid i boira densa en la V-21 compliquen el retorn de Setmana Santa

Les primeres retencions importants es registren en l'A-3 en sentit Madrid, amb cues que aconseguixen els dotze quilòmetres, mentres un banc de boira en la V-21 ha dificultat la visibilitat durant diverses hores.

Localitzen en internet un manuscrit del segle XVII desaparegut de l’Arxiu de la Seda de València

La Policia de la Generalitat ha localitzat en internet un manuscrit del segle XVII del Gremi de Velluters, desaparegut de l'Arxiu del Col·legi de l'Art Major de la Seda de València a inicis del segle XX i lloc a la venda per 71.900 euros.

Marcelino apel·la a la millor versió del Vila-real per a afermar la tercera plaça a Girona

Marcelino García Toral insistix que el Vila-real ha d'oferir la seua millor versió en el camp del Girona per a fer un pas clau en la lluita per la tercera plaça i la classificació a la Champions.

El Consell eleva un 22% les ajudes a la innovació fins a 59 milions d’euros

El Consell incrementa un 22% el pressupost d'ajudes del Ivace+i Innovació fins a 59 milions, amb menys tràmits i major impacte exigit en les empreses.

Un any i mig després de la dana encara queden 471 ascensors sense reparar a València

La dana d'octubre de 2024 va deixar inutilitzats 7.530 ascensors en vivendes de València i, any i mig després, encara queden 471 per reparar o substituir, molts bloquejats pel cost i la complexitat de les obres.