La drunkorexia, el fatal mètode d’aprimar bevent alcohol

 

L’anorèxia i altres desordres alimentosos són un problema de salut que alarma a qualsevol, però quan es combina prescindir dels aliments amb l’alcoholisme, ja és un cas crític.

 

Aquest trastorn es coneix com a drunkorexia, un desordre alimentós en el qual els individus deixen d’ingerir aliments i compensen la falta d’aquests amb la ingesta desmesurada d’alcohol.

 

És més comú entre les dones els qui es creen la falsa idea que si mengen i al mateix temps beuen alcohol estaran consumint moltes calories, per tant, prefereixen beure qualsevol beguda alcohòlica pensant que aquesta els donarà els nutrients que no consumeixen per no menjar proteïnes o carbohidrats.

 

Origen de la Drunkorexia

La paraula drunkorexia deriva de la paraula “Drunk” (borratxo en anglés) i el sufix “orexia”, en semblar-se al trastorn alimentós que ha cobrat la vida de moltes models famoses.

 

A causa de l’alt contingut de calories que posseeix l’alcohol les persones que pateixen aquest trastorn pensen que si després de prendre vi o cervesa mengen aliments normals poden engreixar, llavors trien beure alcohol de manera incontrolada. Una altra raó per la qual beuen alcohol és l’afany de ser acceptats en la societat jove, qui pensa que el consum d’alcohol dona estatus i els fa sentir-se com a adults.

 

Símptomes de la Drunkorexia

La drunkorexia està vinculada amb trastorns alimentosos i el consum desmesurat d’alcohol. Les persones drunkorèxiques també tendeixen a provocar-se el vòmit quan senten que han menjat massa calories amb la finalitat de no engreixar.

 

L’alcoholisme pot causar-los problemes psicosocials en el seu entorn familiar, baixa autoestima en no acceptar el seu cos tal com és. Igual que l’anorèxia, els estereotips de bellesa on les dones sempre han de ser excessivament primes influeixen molt en aquest trastorn.

 

Tractament psicològic

Si no se sotmet a la persona drunkoréxica a un tractament psicològic immediatament, els danys físics i emocionals poden ser irreversibles. Grans quantitats d’alcohol en l’organisme poden causar deterioració dels òrgans, sent el fetge el més propens a danyar-se per una cirrosi.

 

Poden provocar a més danys severs al sistema nerviós i al cor. Tots dos danys poden posar fi a la vida de la persona. Per això es necessita la intervenció d’un psiquiatre i un nutricionista.

 

Com una altra mena de tractaments el més important és que el pacient comprenga el gran mal que s’està fent i que ha d’acceptar el seu cos com és, comptar amb un psicòleg especialista serà clau per a aquesta recuperació.

Últimes notícies

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.

Trobada una bossa amb ossos humans a l’albelló de València

La Policia Nacional investiga una bossa amb restes òssies, presumptament humanes, localitzada en la xarxa d’albellons de València, a prop de la bomba de Cantarranas, al barri de Natzaret.