La drunkorexia, el fatal mètode d’aprimar bevent alcohol

 

L’anorèxia i altres desordres alimentosos són un problema de salut que alarma a qualsevol, però quan es combina prescindir dels aliments amb l’alcoholisme, ja és un cas crític.

 

Aquest trastorn es coneix com a drunkorexia, un desordre alimentós en el qual els individus deixen d’ingerir aliments i compensen la falta d’aquests amb la ingesta desmesurada d’alcohol.

 

És més comú entre les dones els qui es creen la falsa idea que si mengen i al mateix temps beuen alcohol estaran consumint moltes calories, per tant, prefereixen beure qualsevol beguda alcohòlica pensant que aquesta els donarà els nutrients que no consumeixen per no menjar proteïnes o carbohidrats.

 

Origen de la Drunkorexia

La paraula drunkorexia deriva de la paraula “Drunk” (borratxo en anglés) i el sufix “orexia”, en semblar-se al trastorn alimentós que ha cobrat la vida de moltes models famoses.

 

A causa de l’alt contingut de calories que posseeix l’alcohol les persones que pateixen aquest trastorn pensen que si després de prendre vi o cervesa mengen aliments normals poden engreixar, llavors trien beure alcohol de manera incontrolada. Una altra raó per la qual beuen alcohol és l’afany de ser acceptats en la societat jove, qui pensa que el consum d’alcohol dona estatus i els fa sentir-se com a adults.

 

Símptomes de la Drunkorexia

La drunkorexia està vinculada amb trastorns alimentosos i el consum desmesurat d’alcohol. Les persones drunkorèxiques també tendeixen a provocar-se el vòmit quan senten que han menjat massa calories amb la finalitat de no engreixar.

 

L’alcoholisme pot causar-los problemes psicosocials en el seu entorn familiar, baixa autoestima en no acceptar el seu cos tal com és. Igual que l’anorèxia, els estereotips de bellesa on les dones sempre han de ser excessivament primes influeixen molt en aquest trastorn.

 

Tractament psicològic

Si no se sotmet a la persona drunkoréxica a un tractament psicològic immediatament, els danys físics i emocionals poden ser irreversibles. Grans quantitats d’alcohol en l’organisme poden causar deterioració dels òrgans, sent el fetge el més propens a danyar-se per una cirrosi.

 

Poden provocar a més danys severs al sistema nerviós i al cor. Tots dos danys poden posar fi a la vida de la persona. Per això es necessita la intervenció d’un psiquiatre i un nutricionista.

 

Com una altra mena de tractaments el més important és que el pacient comprenga el gran mal que s’està fent i que ha d’acceptar el seu cos com és, comptar amb un psicòleg especialista serà clau per a aquesta recuperació.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

2-2: Elx i Espanyol empaten i prolonguen la seua mala ratxa

Elx i Espanyol van firmar un 2-2 en un dol d'alternatives. El repartiment de punts no va trencar la seua mala dinàmica: cap va aconseguir encara guanyar en 2026.

Aturada de cinc minuts a l’Elx-Espanyol per un incident racista

L'àrbitre Iosu Galech Azpeitia va detindre cinc minuts l'Elx-Espanyol en el minut 76 per un incident racista. Després de l'aturada, es va llançar un avís per megafonia i el joc es va reprendre.

Una eixordadora mascletà ha donat principi a València a 19 dies de Falles

La primera mascletà en la plaça de l'Ajuntament ha encés 19 dies de Falles a València. Pirotècnia Peñarroja va cremar 141 quilos en menys de cinc minuts i va superar els 130 decibels.

Emergències reconeix el treball del voluntariat en el Dia de la Protecció Civil

El conseller Juan Carlos Valderrama ha posat en valor el paper del voluntariat en la Comunitat Valenciana amb motiu del Dia Internacional de la Protecció Civil. La xarxa suma 185 agrupacions i les ajudes per a equips i assegurances han crescut enfront de 2024.

Pérez Llorca complix tres mesos amb 133 actes i el focus en la baixada d’impostos

El president ha tancat el seu primer trimestre amb 133 actes i una agenda centrada en la rebaixa fiscal, el diàleg institucional i mesures per a jóvens, vivenda, sanitat i agricultura.

Controlat l’incendi en una nau industrial abandonada de Biar

Els bombers han donat per controlat l'incendi declarat el dijous en una nau abandonada de Biar. Es va controlar a les 22.40 del dissabte i seguixen les labors d'extinció, sense ferits.

Les Corts constituiran la comissió per a investigar les VPP d’Alacant i debatran sobre els ‘privilegis’ dels expresidents

Les Corts constituiran el dijous la comissió que investigarà les adjudicacions de VPP a Alacant i debatran la proposta de Compromís per a suprimir privilegis als expresidents. El ple inclourà la segona sessió de control, noves comissions sol·licitades per l'oposició i votacions pendents en transparència.

L’extrem Tunde renova amb el Llevant fins a juny de 2029

El Llevant i Kareem Tunde seguiran vinculats fins a juny de 2029 després d'ampliar l'extrem el seu contracte per tres temporades més. El jove ja ha sumat deu partits amb el primer equip des del seu debut al desembre.