La drunkorexia, el fatal mètode d’aprimar bevent alcohol

 

L’anorèxia i altres desordres alimentosos són un problema de salut que alarma a qualsevol, però quan es combina prescindir dels aliments amb l’alcoholisme, ja és un cas crític.

 

Aquest trastorn es coneix com a drunkorexia, un desordre alimentós en el qual els individus deixen d’ingerir aliments i compensen la falta d’aquests amb la ingesta desmesurada d’alcohol.

 

És més comú entre les dones els qui es creen la falsa idea que si mengen i al mateix temps beuen alcohol estaran consumint moltes calories, per tant, prefereixen beure qualsevol beguda alcohòlica pensant que aquesta els donarà els nutrients que no consumeixen per no menjar proteïnes o carbohidrats.

 

Origen de la Drunkorexia

La paraula drunkorexia deriva de la paraula “Drunk” (borratxo en anglés) i el sufix “orexia”, en semblar-se al trastorn alimentós que ha cobrat la vida de moltes models famoses.

 

A causa de l’alt contingut de calories que posseeix l’alcohol les persones que pateixen aquest trastorn pensen que si després de prendre vi o cervesa mengen aliments normals poden engreixar, llavors trien beure alcohol de manera incontrolada. Una altra raó per la qual beuen alcohol és l’afany de ser acceptats en la societat jove, qui pensa que el consum d’alcohol dona estatus i els fa sentir-se com a adults.

 

Símptomes de la Drunkorexia

La drunkorexia està vinculada amb trastorns alimentosos i el consum desmesurat d’alcohol. Les persones drunkorèxiques també tendeixen a provocar-se el vòmit quan senten que han menjat massa calories amb la finalitat de no engreixar.

 

L’alcoholisme pot causar-los problemes psicosocials en el seu entorn familiar, baixa autoestima en no acceptar el seu cos tal com és. Igual que l’anorèxia, els estereotips de bellesa on les dones sempre han de ser excessivament primes influeixen molt en aquest trastorn.

 

Tractament psicològic

Si no se sotmet a la persona drunkoréxica a un tractament psicològic immediatament, els danys físics i emocionals poden ser irreversibles. Grans quantitats d’alcohol en l’organisme poden causar deterioració dels òrgans, sent el fetge el més propens a danyar-se per una cirrosi.

 

Poden provocar a més danys severs al sistema nerviós i al cor. Tots dos danys poden posar fi a la vida de la persona. Per això es necessita la intervenció d’un psiquiatre i un nutricionista.

 

Com una altra mena de tractaments el més important és que el pacient comprenga el gran mal que s’està fent i que ha d’acceptar el seu cos com és, comptar amb un psicòleg especialista serà clau per a aquesta recuperació.

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.