L’error amb la Loteria de Nadal que molts fan i has de conèixer abans de dimarts

 

Queden pocs dies per al sorteig de la Loteria de Nadal. El dia 22 de desembre serà un dia especial per a aquells als que la sort els somriu.

 

Estem a punt d’arribar a un dels dies més esperats de l’any. El sorteig de Nadal sempre és especial per a alguns, ja no sols per la il·lusió de vore com el teu dècim pot ser premiat, sinó per l’esperit nadalenc que implica.

 

Un sorteig molt desitjat després d’este llarg any

Enguany serà molt diferent. El sorteig es farà amb totes les mesures de seguretat i higiene necessàries per a evitar la propagació del virus. Enguany, a demés, hi ha hagut moltes famílies que han patit molts revessos econòmics.

 

Els diferents confinaments han provocat la pèrdua d’ocupacions massives. Per este motiu, el sorteig del 2020 serà molt seguit per tots. També és cert que les vendes d’enguany han estat molt per davall del que es preveu.

 

Sens dubte, estem davant d’un dels sortejos més importants dels últims anys, ja que la forta crisi a causa del coronavirus ha provocat que moltes persones necessiten els diners.

 

És important que quan la persona afortunada sàpiga que ha guanyat la Grossa tinga present diferents coses al cap. La bogeria i l’alegria en este instant és pràcticament incontrolable, ja que no cada dia es guanyen 400.000 euros. 

 

El gran error que cal evitar

El moment d’alegria pot encegar als guanyadors i portar-los a una distracció important que deixarà el premi en una quantitat un poc menor per qüestions fiscals. La Vanguardia ha recordat alguna cosa que ve advertint l’OCU estos dies. 

 

Cal tenir en compte unes quantes coses quan es guanya un premi al costat d’altres persones, és a dir, quan existix algun dècim compartit. Pel que pareix, segons afirma l’organisme, no és convenient cobrar la totalitat de l’import sense identificar als altres participants.

 

Pot sonar una cosa lògica, però a vegades l’eufòria porta a prendre decisions de manera impulsiva. «En repartir-ho pot parèixer que s’està donant els diners, la qual cosa obligaria al pagament de l’impost de donacions», han apuntat en una nota.

 

És molt típic que alguns locals, bars o associacions compartisquen el dècim amb els seus clients amb participacions. És per este motiu que els que compartisquen estos dècims han de tindre molt present els avisos de l’OCU.

 

El que es queda Hisenda

Moltes voltes la gent es creu que després de guanyar la Loteria es resoldran tots els seus problemes econòmics, ja que 400.000 euros són molts. Realment, el guanyador del sorteig de Nadal mai percebrà esta quantitat de diners pel fet que Hisenda es queda una quantitat de diners considerables.

 

Enguany, tots els premis inferiors a 40.000 euros queden exclosos del gravamen especial de loteries. No obstant això, els que superen este import hauran de tributar amb un tipus del 20% per la part del premi que supere esta quantitat.

 

Els afortunats que guanyen els 400.000 euros de la Loteria de Nadal hauran de pagar a Hisenda un total de 72.000 euros. Respecte al segon premi, l’agraciat haurà de pagar a Hisenda 17.000 euros.

 

Els guanyadors d’un algun quart o quint premi del sorteig no hauran de pagar impostos per estes quantitats, ja que són inferiors a 40.000 euros. En cas d’haver de pagar a Hisenda, serà Loteries i Apostes de l’Estat l’encarregat de restar de la quantitat guanyada.

 

Caldrà esperar al pròxim dimarts per a saber els qui són els afortunats que conseguixen l’anhelat premi que tanta falta li fa a la gran majoria d’espanyols.

 

Existixen molts aspectes curiosos sobre el sorteig de la Loteria de Nadal. Per estadística, la gran majoria prefereix jugar números baixos. Existeix la llegenda urbana que diu que el número 00000 no es pot comprar, ja que Loteries i Apostes de l’Estat el reserva per al rei.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU