Com evitar la contaminació creuada en la cuina

 

La contaminació creuada és una de les causes més comunes d’intoxicació a través de l’alimentació, ocasiona molèsties com a gastroenteritis o vòmits. Consisteix en la transmissió de bacteris d’un aliment contaminat, generalment cru, a un altre també cru o cuinat i pot realitzar-se tant per contacte directe com indirecte, a través de les mans, per l’ús d’utensilis de cuina compartits o per conservar-los de manera incorrecta.

 

Per aquest motiu, us donem els consells i bons hàbits per a elaborar o conservar menjar i així previndre malalties. 

  • És important tindre en compte l’ordre dins de la nevera. Com a regla general, els aliments crus sempre han d’anar per davall dels aliments cuinats. Això serveix per a evitar que es contaminen els aliments que estan llestos per a ser consumits i per a millorar la conservació dels crus. Cal guardar els aliments per separat i hermèticament.
  • Cal mantindre el frigorífic a una temperatura adequada, ha d’estar entorn dels 4 °C i el congelador a -18 °C.
  • Per a descongelar aliments, és millor fer-ho dins de la nevera i no a l’aire lliure per a evitar possibles contagis.
  • Cal llavar molt bé els aliments crus abans d’introduir-los en la nevera, especialment la fruita i verdura.
  • Cal llavar-se correctament les mans abans de manipular els aliments, durant el procés i després.
  • En el moment d’utilitzar taules de tall o de picar, és aconsellable que s’utilitze una per a cada tipus d’aliment o que es precise una rentada i desinfectat minuciós. Així com, convé no utilitzar els mateixos utensilis de cuina per a manipular aliments crus i cuinats.
  • En mesura del possible, convé no utilitzar eines de fusta, ja que és més propens a l’acumulació de microorganismes en el seu interior.
  • En servir el menjar, no cal utilitzar plats on s’haja col·locat algun aliment abans, especialment si és cru.
  • És important mantindre la cuina, els utensilis i el frigorífic sempre nets i desinfectats de manera periòdica.
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Vida nocturna i experiències de benestar per a adults a València

Descobreix les experiències de benestar a València, des de la seua rica cultura gastronòmica fins a activitats d'oci relaxants.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.