La majoria de galletes infantils no són saludables

 

Lamentablement, les galletes constitueixen ara com ara la principal aportació nutricional del berenar de molts xiquets. No és estrany si es considera que amb elles els pares s’estalvien l’esforç de preparar el tradicional entrepà i els nens les consumeixen feliços, ignorants els uns i els altres dels riscos associats quan són presents de forma habitual a la dieta.

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) adverteix que huit de cada deu galletes infantils no són saludables.

L’OCU, en el marc del Projecte Alimentació saludable per al xicotet consumidor, adverteix que 253 de les 305 galletes infantils seleccionades tenen una valoració D o E a Nutriscore, la més baixa possible.

Només 15 galletes tenen una valoració A o una B i es tracta normalment de les tradicionals galetes tipus Maria sense sucres afegits, però amb edulcorants, que solen ser les menys desitjables per als xiquets.

És precisament el sucre, en aquest cas el seu excés, l’aspecte que més llasta la valoració nutricional.  OCU adverteix que, de mitjana, un de cada tres grams d’aquest tipus de galletes són directament sucre. I les que l’exclouen ho solen substituir per polialcohols, un tipus d’edulcorants el consum dels quals pot tenir efectes laxants, més en nens si és possible pel baix pes corporal.

Però és que la resta dels ingredients no són millors: greixos saturats, que poden sumar un altre terç del pes, farines refinades, aromes i tota classe d’additius. La poca fibra que tenen (un 3%) sol ser afegida, igual que els possibles minerals i vitamines, innecessaris si se segueix una dieta variada i equilibrada.

En definitiva, el consum de galletes ha de ser ocasional i en xicoteta quantitat, fins i tot de les que tenen una valoració nutricional A o B, ja que es tracta de productes ultra processats amb una àmplia varietat d’additius.

L’ideal és substituir-les per pa integral amb oli d’oliva, formatge, crema d’untar vegetal o tomàquet. Fins i tot un tros de pa integral amb un parell d’unces de xocolata negra (mínim 70% de cacau) resulta més sa. La fruita i els fruits secs naturals, sense fregir ni salar, també hi podrien ser presents.

 

Últimes notícies

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.