La majoria de galletes infantils no són saludables

 

Lamentablement, les galletes constitueixen ara com ara la principal aportació nutricional del berenar de molts xiquets. No és estrany si es considera que amb elles els pares s’estalvien l’esforç de preparar el tradicional entrepà i els nens les consumeixen feliços, ignorants els uns i els altres dels riscos associats quan són presents de forma habitual a la dieta.

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) adverteix que huit de cada deu galletes infantils no són saludables.

L’OCU, en el marc del Projecte Alimentació saludable per al xicotet consumidor, adverteix que 253 de les 305 galletes infantils seleccionades tenen una valoració D o E a Nutriscore, la més baixa possible.

Només 15 galletes tenen una valoració A o una B i es tracta normalment de les tradicionals galetes tipus Maria sense sucres afegits, però amb edulcorants, que solen ser les menys desitjables per als xiquets.

És precisament el sucre, en aquest cas el seu excés, l’aspecte que més llasta la valoració nutricional.  OCU adverteix que, de mitjana, un de cada tres grams d’aquest tipus de galletes són directament sucre. I les que l’exclouen ho solen substituir per polialcohols, un tipus d’edulcorants el consum dels quals pot tenir efectes laxants, més en nens si és possible pel baix pes corporal.

Però és que la resta dels ingredients no són millors: greixos saturats, que poden sumar un altre terç del pes, farines refinades, aromes i tota classe d’additius. La poca fibra que tenen (un 3%) sol ser afegida, igual que els possibles minerals i vitamines, innecessaris si se segueix una dieta variada i equilibrada.

En definitiva, el consum de galletes ha de ser ocasional i en xicoteta quantitat, fins i tot de les que tenen una valoració nutricional A o B, ja que es tracta de productes ultra processats amb una àmplia varietat d’additius.

L’ideal és substituir-les per pa integral amb oli d’oliva, formatge, crema d’untar vegetal o tomàquet. Fins i tot un tros de pa integral amb un parell d’unces de xocolata negra (mínim 70% de cacau) resulta més sa. La fruita i els fruits secs naturals, sense fregir ni salar, també hi podrien ser presents.

 

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.