17.5 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

La majoria de galletes infantils no són saludables

 

Lamentablement, les galletes constitueixen ara com ara la principal aportació nutricional del berenar de molts xiquets. No és estrany si es considera que amb elles els pares s’estalvien l’esforç de preparar el tradicional entrepà i els nens les consumeixen feliços, ignorants els uns i els altres dels riscos associats quan són presents de forma habitual a la dieta.

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) adverteix que huit de cada deu galletes infantils no són saludables.

L’OCU, en el marc del Projecte Alimentació saludable per al xicotet consumidor, adverteix que 253 de les 305 galletes infantils seleccionades tenen una valoració D o E a Nutriscore, la més baixa possible.

Només 15 galletes tenen una valoració A o una B i es tracta normalment de les tradicionals galetes tipus Maria sense sucres afegits, però amb edulcorants, que solen ser les menys desitjables per als xiquets.

És precisament el sucre, en aquest cas el seu excés, l’aspecte que més llasta la valoració nutricional.  OCU adverteix que, de mitjana, un de cada tres grams d’aquest tipus de galletes són directament sucre. I les que l’exclouen ho solen substituir per polialcohols, un tipus d’edulcorants el consum dels quals pot tenir efectes laxants, més en nens si és possible pel baix pes corporal.

Però és que la resta dels ingredients no són millors: greixos saturats, que poden sumar un altre terç del pes, farines refinades, aromes i tota classe d’additius. La poca fibra que tenen (un 3%) sol ser afegida, igual que els possibles minerals i vitamines, innecessaris si se segueix una dieta variada i equilibrada.

En definitiva, el consum de galletes ha de ser ocasional i en xicoteta quantitat, fins i tot de les que tenen una valoració nutricional A o B, ja que es tracta de productes ultra processats amb una àmplia varietat d’additius.

L’ideal és substituir-les per pa integral amb oli d’oliva, formatge, crema d’untar vegetal o tomàquet. Fins i tot un tros de pa integral amb un parell d’unces de xocolata negra (mínim 70% de cacau) resulta més sa. La fruita i els fruits secs naturals, sense fregir ni salar, també hi podrien ser presents.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.