La majoria de galletes infantils no són saludables

 

Lamentablement, les galletes constitueixen ara com ara la principal aportació nutricional del berenar de molts xiquets. No és estrany si es considera que amb elles els pares s’estalvien l’esforç de preparar el tradicional entrepà i els nens les consumeixen feliços, ignorants els uns i els altres dels riscos associats quan són presents de forma habitual a la dieta.

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) adverteix que huit de cada deu galletes infantils no són saludables.

L’OCU, en el marc del Projecte Alimentació saludable per al xicotet consumidor, adverteix que 253 de les 305 galletes infantils seleccionades tenen una valoració D o E a Nutriscore, la més baixa possible.

Només 15 galletes tenen una valoració A o una B i es tracta normalment de les tradicionals galetes tipus Maria sense sucres afegits, però amb edulcorants, que solen ser les menys desitjables per als xiquets.

És precisament el sucre, en aquest cas el seu excés, l’aspecte que més llasta la valoració nutricional.  OCU adverteix que, de mitjana, un de cada tres grams d’aquest tipus de galletes són directament sucre. I les que l’exclouen ho solen substituir per polialcohols, un tipus d’edulcorants el consum dels quals pot tenir efectes laxants, més en nens si és possible pel baix pes corporal.

Però és que la resta dels ingredients no són millors: greixos saturats, que poden sumar un altre terç del pes, farines refinades, aromes i tota classe d’additius. La poca fibra que tenen (un 3%) sol ser afegida, igual que els possibles minerals i vitamines, innecessaris si se segueix una dieta variada i equilibrada.

En definitiva, el consum de galletes ha de ser ocasional i en xicoteta quantitat, fins i tot de les que tenen una valoració nutricional A o B, ja que es tracta de productes ultra processats amb una àmplia varietat d’additius.

L’ideal és substituir-les per pa integral amb oli d’oliva, formatge, crema d’untar vegetal o tomàquet. Fins i tot un tros de pa integral amb un parell d’unces de xocolata negra (mínim 70% de cacau) resulta més sa. La fruita i els fruits secs naturals, sense fregir ni salar, també hi podrien ser presents.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez valora la remuntada del València Basket davant el Armani Milà i el passe a quarts

Pedro Martínez ressalta el treball coral i la mentalitat del València Basket per a remuntar 14 punts davant el Armani Milà i segellar el passe a quarts de l'Eurolliga.

Montero impulsa al València Basket cap als quarts de l’Eurolliga després de remuntar 14 punts

El València Basket remunta 14 punts davant el Armani Milà, s'assegura els quarts de final de l'Eurolliga i s'aferma en el top 4 amb un partit encés per Jean Montero i Papi Badio.

Gandia acomiada entre aplaudiments i emoció a l’escriptor i poeta Josep Piera

Centenars de persones de l'àmbit cultural, social i polític assistixen en el Palau Ducal de Gandia al comiat cívic de l'escriptor i poeta Josep Piera, fill predilecte de la ciutat.

Es retiren els mitjans aeris de l’incendi de Tibi per falta de llum solar

Els mitjans aeris s'han retirat de l'incendi forestal de Tibi per la falta de llum solar, mentres continuen en la zona dotacions de bombers i unitats forestals des de terra.

Presó provisional per a un home acusat d’intentar matar a la seua veïna a Silla

La jutgessa de guàrdia de Carlet decreta presó provisional sense fiança per a un home acusat d'intentar matar a la seua veïna a Silla després de tirar-la per les escales. La víctima, de 64 anys, roman hospitalitzada en coma des de l'1 d'abril.

Desplegament de mitjans aeris i terrestres per a frenar un incendi en la serra del Maigmó a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a un ampli desplegament de mitjans aeris i terrestres per a tractar de frenar l'avanç del foc.

Incendi forestal en les faldes del Maigmó mobilitza nombrosos mitjans a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a desplegar un ampli dispositiu de mitjans aeris i terrestres per a frenar l'avanç de les flames.

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.