20.5 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

La majoria de galletes infantils no són saludables

 

Lamentablement, les galletes constitueixen ara com ara la principal aportació nutricional del berenar de molts xiquets. No és estrany si es considera que amb elles els pares s’estalvien l’esforç de preparar el tradicional entrepà i els nens les consumeixen feliços, ignorants els uns i els altres dels riscos associats quan són presents de forma habitual a la dieta.

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) adverteix que huit de cada deu galletes infantils no són saludables.

L’OCU, en el marc del Projecte Alimentació saludable per al xicotet consumidor, adverteix que 253 de les 305 galletes infantils seleccionades tenen una valoració D o E a Nutriscore, la més baixa possible.

Només 15 galletes tenen una valoració A o una B i es tracta normalment de les tradicionals galetes tipus Maria sense sucres afegits, però amb edulcorants, que solen ser les menys desitjables per als xiquets.

És precisament el sucre, en aquest cas el seu excés, l’aspecte que més llasta la valoració nutricional.  OCU adverteix que, de mitjana, un de cada tres grams d’aquest tipus de galletes són directament sucre. I les que l’exclouen ho solen substituir per polialcohols, un tipus d’edulcorants el consum dels quals pot tenir efectes laxants, més en nens si és possible pel baix pes corporal.

Però és que la resta dels ingredients no són millors: greixos saturats, que poden sumar un altre terç del pes, farines refinades, aromes i tota classe d’additius. La poca fibra que tenen (un 3%) sol ser afegida, igual que els possibles minerals i vitamines, innecessaris si se segueix una dieta variada i equilibrada.

En definitiva, el consum de galletes ha de ser ocasional i en xicoteta quantitat, fins i tot de les que tenen una valoració nutricional A o B, ja que es tracta de productes ultra processats amb una àmplia varietat d’additius.

L’ideal és substituir-les per pa integral amb oli d’oliva, formatge, crema d’untar vegetal o tomàquet. Fins i tot un tros de pa integral amb un parell d’unces de xocolata negra (mínim 70% de cacau) resulta més sa. La fruita i els fruits secs naturals, sense fregir ni salar, també hi podrien ser presents.

 

Últimes notícies

Que no qualle el feudal vassallatge

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana adverteix que acceptar el menyspreu, l’autoritarisme i la desigualtat és obrir la porta a una societat de vassalls, i defensa que cal reaccionar abans que aquest model es normalitze

La passió, ingredient essencial del periodisme esportiu

Lucía González, Rafael Escrig, Mónica Benavent i José Luis Gual protagonitzen a la UJI una taula redona moderada per la presidenta de l’Associació de la Premsa Esportiva de Castelló, Yolanda Peris

El ponent ha elevat a 25 graus les màximes a Xàbia i Miramar i Aemet ha activat l’avís taronja a València

El vent de ponent ha deixat 25,5 graus a Xàbia i 25,4 a Miramar, només per darrere de registres a Canàries. Aemet ha activat avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i València ha suspés els mercats extraordinaris del dimecres

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.