El Govern d’Espanya aprovarà este dijous una rebaixa limitada de l’IVA de la llum

 

El Govern d’Espanya ha decidit llançar una ofensiva per a abaratir la factura de la llum quan els preus de l’electricitat estan en màxims i, sobretot, quan està immers en una agra polèmica pels indults als polítics condemnats de Catalunya.

Casualment, les mesures es van anunciar poques hores després que el president de l’Executiu, Pedro Sánchez, anticiparà que el Consell de Ministres aprovarà hui els indults.

Segons ha informat el propi Executiu, el Reial decret llei per a reduir el cost del subministrament d’energia elèctrica que es tramitarà en Consell de Ministres extraordinari constarà de tres punts principals.

D’una banda, l'»aplicació del 10% [actualment el tipus és del 21%] d’IVA fins a cap d’any per a tots els consumidors amb potència contractada fins a 10 kW, sempre que el preu mitjà mensual del mercat majorista de l’electricitat estiga per damunt dels 45 euros per MWh».

I encara dins l’IVA, s’aplicarà eixe mateix tipus del 10% «a tots els consumidors vulnerables severs fins a cap d’any amb independència de la seua potència contractada i del preu del mercat».

Això vol dir que no s’aplicarà una reducció generalitzada de l’impost sobre el valor afegit, com havia lliscat i volia la formació ara dirigida per Ione Belarra, i que en moments d’una certa normalitat en el mercat elèctric no existirà cap mena de reducció. I, a més, en absolut es tracta d’una reducció indefinida si no que només tindrà vigència en el present 2021.

Per a completar el paquet de mesures, l’Executiu també anunciarà la «suspensió del 7% de l’Impost sobre el Valor de la Producció d’Energia Elèctrica durant el tercer trimestre d’enguany».

Al juny està actualment en 82,5 euros el MWh després que al maig aconseguira els 67,12 euros, a l’abril els 65,02 euros i al març 45,44 euros.

Només al febrer (28,5 euros) va estar per davall del mínim establit ara, ja que al gener va arribar a 60,16 euros.

Rebaixa de 6,6 euros

 

La rebaixa de l’IVA suposa que l’import total dels rebuts de la llum seran un 11% més barats.

Per exemple, una factura de 60 euros es reduirà en 6,6 euros, i quedarà en 53,4 euros. Per a un import de 50 euros, l’estalvi serà de 5,5 euros, fins als 44,5 euros.

Cal recordar que l’IVA s’aplica sobre l’import final del consum elèctric i no afecta els preus de la llum. És a dir, si les tarifes continuen altes, com en l’actualitat, l’import del rebut serà més car i l’IVA aplicat pujarà, encara que a partir d’ara siga del 10%.

La baixada de l’esmentat impost afectarà tant els consumidors amb tarifa regulada o pvpc com als que tenen contractes en el mercat liberalitzat (preu fix durant 12 mesos).

Últimes notícies

La Malva-rosa s’atura per a viure l’eclipsi total de sol

Milers de persones han convertit la platja de la Malva-rosa en un amfiteatre a cel obert per a seguir l’eclipsi solar total, en un ambient de silenci, emoció i festa que s’ha estés fins a Alboraia i Port Saplaya.

El Valencia Basket incorpora l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit

El Valencia Basket ha tancat l’arribada de l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit per una campanya, ampliable fins a la temporada 2026-27 si es ratifica.

Una errada de Rivero castiga la unitat B del València contra el Terol

El València CF ha caigut 0-1 davant el CD Teruel en un amistós a Paterna, amb un equip ple de canterans, per una eixida en fals de Cristian Rivero.

Un incendi arrasa 34 vehicles a Peníscola i deixa diversos ferits

Un incendi iniciat en un cotxe a Peníscola ha acabat calcinant 34 vehicles i ha provocat diversos ferits, mentres els bombers han evitat que el foc afectara vivendes pròximes.

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.