17 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

El Govern d’Espanya aprovarà este dijous una rebaixa limitada de l’IVA de la llum

 

El Govern d’Espanya ha decidit llançar una ofensiva per a abaratir la factura de la llum quan els preus de l’electricitat estan en màxims i, sobretot, quan està immers en una agra polèmica pels indults als polítics condemnats de Catalunya.

Casualment, les mesures es van anunciar poques hores després que el president de l’Executiu, Pedro Sánchez, anticiparà que el Consell de Ministres aprovarà hui els indults.

Segons ha informat el propi Executiu, el Reial decret llei per a reduir el cost del subministrament d’energia elèctrica que es tramitarà en Consell de Ministres extraordinari constarà de tres punts principals.

D’una banda, l'”aplicació del 10% [actualment el tipus és del 21%] d’IVA fins a cap d’any per a tots els consumidors amb potència contractada fins a 10 kW, sempre que el preu mitjà mensual del mercat majorista de l’electricitat estiga per damunt dels 45 euros per MWh”.

I encara dins l’IVA, s’aplicarà eixe mateix tipus del 10% “a tots els consumidors vulnerables severs fins a cap d’any amb independència de la seua potència contractada i del preu del mercat”.

Això vol dir que no s’aplicarà una reducció generalitzada de l’impost sobre el valor afegit, com havia lliscat i volia la formació ara dirigida per Ione Belarra, i que en moments d’una certa normalitat en el mercat elèctric no existirà cap mena de reducció. I, a més, en absolut es tracta d’una reducció indefinida si no que només tindrà vigència en el present 2021.

Per a completar el paquet de mesures, l’Executiu també anunciarà la “suspensió del 7% de l’Impost sobre el Valor de la Producció d’Energia Elèctrica durant el tercer trimestre d’enguany”.

Al juny està actualment en 82,5 euros el MWh després que al maig aconseguira els 67,12 euros, a l’abril els 65,02 euros i al març 45,44 euros.

Només al febrer (28,5 euros) va estar per davall del mínim establit ara, ja que al gener va arribar a 60,16 euros.

Rebaixa de 6,6 euros

 

La rebaixa de l’IVA suposa que l’import total dels rebuts de la llum seran un 11% més barats.

Per exemple, una factura de 60 euros es reduirà en 6,6 euros, i quedarà en 53,4 euros. Per a un import de 50 euros, l’estalvi serà de 5,5 euros, fins als 44,5 euros.

Cal recordar que l’IVA s’aplica sobre l’import final del consum elèctric i no afecta els preus de la llum. És a dir, si les tarifes continuen altes, com en l’actualitat, l’import del rebut serà més car i l’IVA aplicat pujarà, encara que a partir d’ara siga del 10%.

La baixada de l’esmentat impost afectarà tant els consumidors amb tarifa regulada o pvpc com als que tenen contractes en el mercat liberalitzat (preu fix durant 12 mesos).

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.