12.9 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

El Govern d’Espanya aprovarà este dijous una rebaixa limitada de l’IVA de la llum

 

El Govern d’Espanya ha decidit llançar una ofensiva per a abaratir la factura de la llum quan els preus de l’electricitat estan en màxims i, sobretot, quan està immers en una agra polèmica pels indults als polítics condemnats de Catalunya.

Casualment, les mesures es van anunciar poques hores després que el president de l’Executiu, Pedro Sánchez, anticiparà que el Consell de Ministres aprovarà hui els indults.

Segons ha informat el propi Executiu, el Reial decret llei per a reduir el cost del subministrament d’energia elèctrica que es tramitarà en Consell de Ministres extraordinari constarà de tres punts principals.

D’una banda, l'”aplicació del 10% [actualment el tipus és del 21%] d’IVA fins a cap d’any per a tots els consumidors amb potència contractada fins a 10 kW, sempre que el preu mitjà mensual del mercat majorista de l’electricitat estiga per damunt dels 45 euros per MWh”.

I encara dins l’IVA, s’aplicarà eixe mateix tipus del 10% “a tots els consumidors vulnerables severs fins a cap d’any amb independència de la seua potència contractada i del preu del mercat”.

Això vol dir que no s’aplicarà una reducció generalitzada de l’impost sobre el valor afegit, com havia lliscat i volia la formació ara dirigida per Ione Belarra, i que en moments d’una certa normalitat en el mercat elèctric no existirà cap mena de reducció. I, a més, en absolut es tracta d’una reducció indefinida si no que només tindrà vigència en el present 2021.

Per a completar el paquet de mesures, l’Executiu també anunciarà la “suspensió del 7% de l’Impost sobre el Valor de la Producció d’Energia Elèctrica durant el tercer trimestre d’enguany”.

Al juny està actualment en 82,5 euros el MWh després que al maig aconseguira els 67,12 euros, a l’abril els 65,02 euros i al març 45,44 euros.

Només al febrer (28,5 euros) va estar per davall del mínim establit ara, ja que al gener va arribar a 60,16 euros.

Rebaixa de 6,6 euros

 

La rebaixa de l’IVA suposa que l’import total dels rebuts de la llum seran un 11% més barats.

Per exemple, una factura de 60 euros es reduirà en 6,6 euros, i quedarà en 53,4 euros. Per a un import de 50 euros, l’estalvi serà de 5,5 euros, fins als 44,5 euros.

Cal recordar que l’IVA s’aplica sobre l’import final del consum elèctric i no afecta els preus de la llum. És a dir, si les tarifes continuen altes, com en l’actualitat, l’import del rebut serà més car i l’IVA aplicat pujarà, encara que a partir d’ara siga del 10%.

La baixada de l’esmentat impost afectarà tant els consumidors amb tarifa regulada o pvpc com als que tenen contractes en el mercat liberalitzat (preu fix durant 12 mesos).

Últimes notícies

Corberán demana al València mentalitat de classificació davant el Burgos

Corberán va subratllar que el València ha de viatjar a Burgos amb la mentalitat d'estar en la següent ronda. Va mostrar respecte pel rival i malestar per l'horari.

El sorteig de la Copa del Rei de bàsquet serà el dia 26 a València

El sorteig d'aparellaments de la Copa del Rei de bàsquet se celebrarà el 26 de gener a les 12.00 en el Teatre Martin i Soler de València. El torneig es disputarà del 19 al 22 de febrer en el Roig Arena, amb cinc equips ja classificats i tres places encara en joc.

Basset es desvincula de la mobilització i la retirada dels bombers en els llits el 29-O

Basset ha declarat que no va ordenar ni la mobilització ni la retirada dels bombers que vigilaven els llits el 29 d'octubre. També ha sostingut que l'És_Alert de les 20.11 no va ser decidit pel Cecopi.

Compromís ha demanat canviar el nom de l’auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar reconeixements públics

Compromís ha demanat canviar el nom de l'auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar honors al cantant després de la investigació oberta per la fiscalia. PP i PSPV-PSOE han demanat prudència i apel·len a la presumpció d'innocència mentres avança el cas.

Les infeccions per grip han caigut quasi a la mitat en la Comunitat Valenciana en una setmana

La incidència de grip ha baixat a 121 per 100.000, un 48,2% menys que la setmana prèvia. El VRS ha pujat, la COVID-19 seguix sense casos i els ingressos greus han disminuït.

El Consell avança el nou reglament de bous al carrer amb més seguretat i inspeccions

El Consell avança el nou reglament de bous al carrer després de la participació ciutadana, amb inspeccions periòdiques, més seguretat, benestar animal i protocols davant el clima.

Detenen a un policia nacional per agressió sexual a una agent en pràctiques a València

Un policia nacional ha sigut detingut a València per presumptes tocaments a una agent en pràctiques durant un menjar de treball al desembre. Va ser arrestat el 9 de gener i passe a disposició judicial eixe mateix dia.

La jutgessa de la DANA cita al xofer de Mazón i a l’Advocacia de la Generalitat Valenciana

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha anomenat com a testimonis al xofer de Carlos Mazón i a responsables de l'Advocacia de la Generalitat. El calendari de compareixences arranca el 27 de gener i s'estén fins al 27 de febrer.