Obri les portes el primer Museu del Videojoc d’Espanya en Ibi

Museu del Videojoc Ibi

El Museu del Videjoc d’Ibi ja està en marxa | Arcade Vintage

 

La nostàlgia dels anys 80 i 90 arriba a Ibi amb el nou Museu del Videjoc que obri hui les seues portes en la localitat de la Foia de Castalla. Este primer museu del videojoc en Espanya compta amb un espai d’uns 900 metres quadrats amb més de 300 elements de la història arcade que varen tindre l’hegemonia de l’entreteniment abans de l’arribada de les noves tecnologies. 

 

Esta nova exposició s’ha instal·lat en el primer pis de l’antiga fàbrica Rico, un edifici arrelat a la cultura del joguet, i que ha sigut cedit per l’Ajuntament de la localitat amb l’objectiu de reunir estes peces que formen part de la història del videojoc. El projecte s’ha presentat este dijous amb representants de l’associació Arcade Vintange –impulsora del museu– i diferents membres de la corporació municipal.

 

Les maquinetes de l'Associació Arcade Vintage

Els dels 80 i 90 se sentiran en un saló recreatiu de la infantesa | Arcade Vintage

 

El nou museu té com a objectiu difondre i posar en valor la història de les populars maquinetes, que foren una de les fonts d’entreteniment juvenil més importants abans de l’arribada de les consoles a les cases i que, a més, servia de lloc de reunió dels adolescents de finals del segle XX.

 

Este espai de joc i divulgació vol fer que els majors recorden els moments que van viure d’adolescents i que els més menuts coneguen com era la indústria del videojoc abans de l’arribada de Willyrex, Call of Duty i demés elements actuals.

 

El museu obrirà tots els dissabtes –des de hui, que s’ha inaugurat– de les 10.00 a les 14.00 i de 17.00 a 21.00 hores. La intenció és reunir a les famílies i amants de l’entreteniment arcade i despertar-los la nostàlgia amagada darrere del famós ‘Insert Coin’. Però esta volta, per tal d’accedir al recinte, l’‘Insert Coin’ serà col·lectiu. Per un preu de 10€, els aduls, i 5€, els més menuts els visitants podran jugar a totes les màquines que vullguen.

 

 

Amb este museu, ja són 3 els espais dedicats als jocs i joguets en la comarca de l’Alcoià, amb el Museu Valencià del Joguet, també en Ibi, i el Museu de la Nina, d’Onil. No de bades, la indústria joguetera alacantina ha sigut referent en Espanya des dels anys 60, amb marques tan importants com Famosa o Moltó.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Un espectacle de flamenc obri les portes a les persones sordes al Teatre Rialto

L’artista Irene de la Rosa presenta a València 'Antoñita: cuerpo y memoria', una peça de flamenc dissenyada amb la comunitat sorda i FESORD, amb tecnologia i recursos visuals per a fer la dansa accessible.

La Fiscalia demana arxivar la querella contra Juanfran Pérez Llorca per l’entrada del Mundial

La Fiscalia de la Comunitat Valenciana ha sol·licitat inadmetre i arxivar la querella contra el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, per una entrada per a la final del Mundial 2026 a Nova York, en no vore indicis penals. L’escrit destaca que la relació entre la invitació i les ajudes de la Generalitat a la RFEF és merament especulativa.

Les Corts guardaran un minut de silenci per Maricarmen al ple d’aquest dijous

Les Corts Valencianes iniciaran el ple d’aquest dijous amb un minut de silenci per Maricarmen Abascal, de 87 anys, desnonada fa dos setmanes i morta ahir en un hospital de Madrid. Tots els grups han acordat este gest abans de la sessió de control al president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca.

Ràfegues de fins a 126 km/h al nord de Castelló, en avís groc per vent

La meitat nord de la província de Castelló està hui en avís groc per vent, amb una ràfega màxima registrada de 126 km/h a La Pobla de Benifassà.

César Sánchez dirigirà la campanya del PPCV i Gerardo Camps en serà el portaveu

El PPCV ha configurat el seu comitè de campanya per a les generals del 29 de novembre, amb César Sánchez com a director i Gerardo Camps com a portaveu, i la incorporació dels tres presidents provincials a la coordinació autonòmica.

Pont del 9 d’Octubre amb vent molt fort a Castelló i descens de temperatures

La Comunitat Valenciana inicia el pont del 9 d’Octubre amb oratge estable però més fresc i amb ratxes de vent del nord-oest molt fortes al nord de Castelló, especialment entre hui dijous i demà divendres.

Diana Morant renuncia a les generals per dedicar-se a les autonòmiques valencianes

La líder del PSPV i ministra de Ciència, Diana Morant, ha anunciat que no anirà en les llistes del 29-N per dedicar-se en exclusiva a preparar les eleccions autonòmiques a la Comunitat Valenciana.

Enrique Arce, nomenat Ambaixador de la Comunitat Valenciana pel seu arrelament a València

L’actor valencià Enrique Arce ha sigut distingit com a Ambaixador de la Comunitat Valenciana per la Generalitat, un reconeixement que rep amb honor i humilitat després de dècades projectant València arreu del món.