Obri les portes el primer Museu del Videojoc d’Espanya en Ibi

Museu del Videojoc Ibi

El Museu del Videjoc d’Ibi ja està en marxa | Arcade Vintage

 

La nostàlgia dels anys 80 i 90 arriba a Ibi amb el nou Museu del Videjoc que obri hui les seues portes en la localitat de la Foia de Castalla. Este primer museu del videojoc en Espanya compta amb un espai d’uns 900 metres quadrats amb més de 300 elements de la història arcade que varen tindre l’hegemonia de l’entreteniment abans de l’arribada de les noves tecnologies. 

 

Esta nova exposició s’ha instal·lat en el primer pis de l’antiga fàbrica Rico, un edifici arrelat a la cultura del joguet, i que ha sigut cedit per l’Ajuntament de la localitat amb l’objectiu de reunir estes peces que formen part de la història del videojoc. El projecte s’ha presentat este dijous amb representants de l’associació Arcade Vintange –impulsora del museu– i diferents membres de la corporació municipal.

 

Les maquinetes de l'Associació Arcade Vintage

Els dels 80 i 90 se sentiran en un saló recreatiu de la infantesa | Arcade Vintage

 

El nou museu té com a objectiu difondre i posar en valor la història de les populars maquinetes, que foren una de les fonts d’entreteniment juvenil més importants abans de l’arribada de les consoles a les cases i que, a més, servia de lloc de reunió dels adolescents de finals del segle XX.

 

Este espai de joc i divulgació vol fer que els majors recorden els moments que van viure d’adolescents i que els més menuts coneguen com era la indústria del videojoc abans de l’arribada de Willyrex, Call of Duty i demés elements actuals.

 

El museu obrirà tots els dissabtes –des de hui, que s’ha inaugurat– de les 10.00 a les 14.00 i de 17.00 a 21.00 hores. La intenció és reunir a les famílies i amants de l’entreteniment arcade i despertar-los la nostàlgia amagada darrere del famós ‘Insert Coin’. Però esta volta, per tal d’accedir al recinte, l’‘Insert Coin’ serà col·lectiu. Per un preu de 10€, els aduls, i 5€, els més menuts els visitants podran jugar a totes les màquines que vullguen.

 

 

Amb este museu, ja són 3 els espais dedicats als jocs i joguets en la comarca de l’Alcoià, amb el Museu Valencià del Joguet, també en Ibi, i el Museu de la Nina, d’Onil. No de bades, la indústria joguetera alacantina ha sigut referent en Espanya des dels anys 60, amb marques tan importants com Famosa o Moltó.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.

Gràffica, la revista que s’ha convertit en arxiu viu de la cultura visual en espanyol

La revista Gràffica va nàixer com un projecte per a divulgar el disseny gràfic des de dins del sector i s'ha consolidat en dèsset anys com a mitjà de referència i arxiu viu de la cultura visual en espanyol.

Ruixats amb tempesta i possible graníssol a l’interior de Castelló i màximes en descens

Este diumenge s'esperen ruixats amb tempesta i possible graníssol, puntualment forts a l'interior de Castelló, i un descens de les temperatures màximes en bona part de la Comunitat Valenciana.

Avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l’interior de Castelló i València

La Aemet activa l'avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l'interior de Castelló i del nord de València, amb el risc de graníssol i ratxes fortes de vent.

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.