Obri les portes el primer Museu del Videojoc d’Espanya en Ibi

Museu del Videojoc Ibi

El Museu del Videjoc d’Ibi ja està en marxa | Arcade Vintage

 

La nostàlgia dels anys 80 i 90 arriba a Ibi amb el nou Museu del Videjoc que obri hui les seues portes en la localitat de la Foia de Castalla. Este primer museu del videojoc en Espanya compta amb un espai d’uns 900 metres quadrats amb més de 300 elements de la història arcade que varen tindre l’hegemonia de l’entreteniment abans de l’arribada de les noves tecnologies. 

 

Esta nova exposició s’ha instal·lat en el primer pis de l’antiga fàbrica Rico, un edifici arrelat a la cultura del joguet, i que ha sigut cedit per l’Ajuntament de la localitat amb l’objectiu de reunir estes peces que formen part de la història del videojoc. El projecte s’ha presentat este dijous amb representants de l’associació Arcade Vintange –impulsora del museu– i diferents membres de la corporació municipal.

 

Les maquinetes de l'Associació Arcade Vintage

Els dels 80 i 90 se sentiran en un saló recreatiu de la infantesa | Arcade Vintage

 

El nou museu té com a objectiu difondre i posar en valor la història de les populars maquinetes, que foren una de les fonts d’entreteniment juvenil més importants abans de l’arribada de les consoles a les cases i que, a més, servia de lloc de reunió dels adolescents de finals del segle XX.

 

Este espai de joc i divulgació vol fer que els majors recorden els moments que van viure d’adolescents i que els més menuts coneguen com era la indústria del videojoc abans de l’arribada de Willyrex, Call of Duty i demés elements actuals.

 

El museu obrirà tots els dissabtes –des de hui, que s’ha inaugurat– de les 10.00 a les 14.00 i de 17.00 a 21.00 hores. La intenció és reunir a les famílies i amants de l’entreteniment arcade i despertar-los la nostàlgia amagada darrere del famós ‘Insert Coin’. Però esta volta, per tal d’accedir al recinte, l’‘Insert Coin’ serà col·lectiu. Per un preu de 10€, els aduls, i 5€, els més menuts els visitants podran jugar a totes les màquines que vullguen.

 

 

Amb este museu, ja són 3 els espais dedicats als jocs i joguets en la comarca de l’Alcoià, amb el Museu Valencià del Joguet, també en Ibi, i el Museu de la Nina, d’Onil. No de bades, la indústria joguetera alacantina ha sigut referent en Espanya des dels anys 60, amb marques tan importants com Famosa o Moltó.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.
FILMOTECA D'ESTIU