Obri les portes el primer Museu del Videojoc d’Espanya en Ibi

Museu del Videojoc Ibi

El Museu del Videjoc d’Ibi ja està en marxa | Arcade Vintage

 

La nostàlgia dels anys 80 i 90 arriba a Ibi amb el nou Museu del Videjoc que obri hui les seues portes en la localitat de la Foia de Castalla. Este primer museu del videojoc en Espanya compta amb un espai d’uns 900 metres quadrats amb més de 300 elements de la història arcade que varen tindre l’hegemonia de l’entreteniment abans de l’arribada de les noves tecnologies. 

 

Esta nova exposició s’ha instal·lat en el primer pis de l’antiga fàbrica Rico, un edifici arrelat a la cultura del joguet, i que ha sigut cedit per l’Ajuntament de la localitat amb l’objectiu de reunir estes peces que formen part de la història del videojoc. El projecte s’ha presentat este dijous amb representants de l’associació Arcade Vintange –impulsora del museu– i diferents membres de la corporació municipal.

 

Les maquinetes de l'Associació Arcade Vintage

Els dels 80 i 90 se sentiran en un saló recreatiu de la infantesa | Arcade Vintage

 

El nou museu té com a objectiu difondre i posar en valor la història de les populars maquinetes, que foren una de les fonts d’entreteniment juvenil més importants abans de l’arribada de les consoles a les cases i que, a més, servia de lloc de reunió dels adolescents de finals del segle XX.

 

Este espai de joc i divulgació vol fer que els majors recorden els moments que van viure d’adolescents i que els més menuts coneguen com era la indústria del videojoc abans de l’arribada de Willyrex, Call of Duty i demés elements actuals.

 

El museu obrirà tots els dissabtes –des de hui, que s’ha inaugurat– de les 10.00 a les 14.00 i de 17.00 a 21.00 hores. La intenció és reunir a les famílies i amants de l’entreteniment arcade i despertar-los la nostàlgia amagada darrere del famós ‘Insert Coin’. Però esta volta, per tal d’accedir al recinte, l’‘Insert Coin’ serà col·lectiu. Per un preu de 10€, els aduls, i 5€, els més menuts els visitants podran jugar a totes les màquines que vullguen.

 

 

Amb este museu, ja són 3 els espais dedicats als jocs i joguets en la comarca de l’Alcoià, amb el Museu Valencià del Joguet, també en Ibi, i el Museu de la Nina, d’Onil. No de bades, la indústria joguetera alacantina ha sigut referent en Espanya des dels anys 60, amb marques tan importants com Famosa o Moltó.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

La Justícia avala l’ampliació nord del port de València i rebutja el recurs ecologista

El TSJCV ha desestimat el recurs d’Acció Ecologista Agró contra el projecte del nou moll de contenidors de l’ampliació nord del port de València, valorat en més de 660 milions d’euros, en considerar vigent la seua declaració d’impacte ambiental.

Mathew Ryan es consolida com un dels porters amb més parades de LaLiga

El porter del Levante Mathew Ryan suma 17 parades en quatre jornades i compartix liderat estadístic amb Álex Remiro i Unai Simón, reforçant el seu pes en l’inici de LaLiga EA Sports.

La investigació pel robatori del Tresor de Villena avança amb la Guàrdia Civil bolcada

La Guàrdia Civil manté el cas del robatori del Tresor de Villena com una prioritat i guarda el màxim sigil mentres avancen les investigacions per localitzar els tres encaputxats i les peces sostretes, valorades en uns 5 milions d’euros.

El Consell culpa el Botànic i Sánchez dels mals resultats de l’informe PISA

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha atribuït els mals resultats de l’informe PISA a les reformes educatives del Govern de Pedro Sánchez i ha assegurat que, en la Comunitat Valenciana, s’han agreujat per la gestió del Botànic.

La comunitat noruega de l’Alfàs seguirà en directe el funeral del rei Harald V

El Club Noruego Costa Blanca i la Iglesia Noruega de l'Albir han anunciat que seguiran en directe el funeral del rei Harald V des de l'Alfàs del Pi, en una jornada de dol molt sentida per a la nombrosa colònia noruega del municipi.

254 conductors acaben davant del jutge a l’agost per delictes de trànsit a la Comunitat Valenciana

La Agrupación de Tráfico de la Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 254 conductors a l’agost per delictes contra la seguretat viària, amb especial incidència de l’alcohol i la falta de permís. A la província de València s’han registrat 121 d’estos fets.

Fiscalia demana 4 anys i mig de presó per un presumpte alçament de béns a Alacant

Una dona, la seua parella i el fill d’ell s’enfronten a 4 anys i mig de presó per un presumpte delicte d’alçament de béns per eludir una deuda amb Hisenda, en un juí que es farà a l’Audiència d’Alacant.

El València torna a ser cuer quasi dos anys després

El València és cuer de LaLiga amb un punt després de la quarta jornada, situació que no vivia des de gener de 2025. L’equip de Carlos Corberán encadena tres derrotes i un empat i només supera l’Elx en gols.