Obri les portes el primer Museu del Videojoc d’Espanya en Ibi

Museu del Videojoc Ibi

El Museu del Videjoc d’Ibi ja està en marxa | Arcade Vintage

 

La nostàlgia dels anys 80 i 90 arriba a Ibi amb el nou Museu del Videjoc que obri hui les seues portes en la localitat de la Foia de Castalla. Este primer museu del videojoc en Espanya compta amb un espai d’uns 900 metres quadrats amb més de 300 elements de la història arcade que varen tindre l’hegemonia de l’entreteniment abans de l’arribada de les noves tecnologies. 

 

Esta nova exposició s’ha instal·lat en el primer pis de l’antiga fàbrica Rico, un edifici arrelat a la cultura del joguet, i que ha sigut cedit per l’Ajuntament de la localitat amb l’objectiu de reunir estes peces que formen part de la història del videojoc. El projecte s’ha presentat este dijous amb representants de l’associació Arcade Vintange –impulsora del museu– i diferents membres de la corporació municipal.

 

Les maquinetes de l'Associació Arcade Vintage

Els dels 80 i 90 se sentiran en un saló recreatiu de la infantesa | Arcade Vintage

 

El nou museu té com a objectiu difondre i posar en valor la història de les populars maquinetes, que foren una de les fonts d’entreteniment juvenil més importants abans de l’arribada de les consoles a les cases i que, a més, servia de lloc de reunió dels adolescents de finals del segle XX.

 

Este espai de joc i divulgació vol fer que els majors recorden els moments que van viure d’adolescents i que els més menuts coneguen com era la indústria del videojoc abans de l’arribada de Willyrex, Call of Duty i demés elements actuals.

 

El museu obrirà tots els dissabtes –des de hui, que s’ha inaugurat– de les 10.00 a les 14.00 i de 17.00 a 21.00 hores. La intenció és reunir a les famílies i amants de l’entreteniment arcade i despertar-los la nostàlgia amagada darrere del famós ‘Insert Coin’. Però esta volta, per tal d’accedir al recinte, l’‘Insert Coin’ serà col·lectiu. Per un preu de 10€, els aduls, i 5€, els més menuts els visitants podran jugar a totes les màquines que vullguen.

 

 

Amb este museu, ja són 3 els espais dedicats als jocs i joguets en la comarca de l’Alcoià, amb el Museu Valencià del Joguet, també en Ibi, i el Museu de la Nina, d’Onil. No de bades, la indústria joguetera alacantina ha sigut referent en Espanya des dels anys 60, amb marques tan importants com Famosa o Moltó.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Nit històrica del Valencia Basket a l’Euroliga amb 111 punts al Baskonia

El Valencia Basket ha aconseguit la millor anotació de la seua història en l’Euroliga en sumar 111 punts davant el Kosner Baskonia en la segona jornada (111-88). Un triple final de Dylan Osetkowski ha fixat el nou rècord, que supera els 108 punts signats al febrer a Vitòria.

El Valencia Basket esclafa el Baskonia amb una exhibició a l’Eurolliga (111-88)

El Valencia Basket ha passat per damunt del Kosner Baskonia al Roig Arena (111-88) en la segona jornada de l’Eurolliga, amb un joc molt més ràpid i contundent que el del conjunt basc.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al nord de Castelló este dijous

Aemet ha activat per a este dijous a la vesprada l’avís taronja al nord de Castelló per pluges que poden arribar a 100 l/m2 en poques hores, i el nivell groc s’estén a València i al sud de la província castellonenca per ruixats intensos i tempestes.

La defensa d’Emilio Argüeso denuncia al CGPJ per no comunicar-li l’arxiu de les queixes contra la jutgessa de la DANA

La defensa de l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso ha denunciat davant el Defensor del Poble que el CGPJ haja fet públic a la premsa l’arxiu de les seues queixes contra la jutgessa de la DANA de Catarroja sense notificar-li formalment la resolució. Anuncien que impugnaran la decisió quan tinguen accés a l’acord complet.

Buñol reconeix Màxim Huerta com a Fill Adoptiu per la seua trajectòria cultural

El Ple de l’Ajuntament de Buñol ha nomenat l’escriptor i exministre de Cultura Màxim Huerta Fill Adoptiu del municipi, en reconeixement al seu vincle personal i a la seua aportació a la vida cultural local. El guardó destaca també el paper de la Llibreria de Doña Leo com a focus literari i motor de la Festa del Llibre.

El decret Mari Carmen, entre els titulars i la realitat de l’habitatge

Albert Llueca valora el decret Mari Carmen com a resposta a la crisi residencial i a la necessitat d'un habitatge digne.

La IA impulsa la transformació del teixit empresarial valencià, segons Jordi Sevilla

L’exministre Jordi Sevilla ha destacat a València la transformació del teixit empresarial valencià gràcies a la intel·ligència artificial i la digitalització, i ha advertit d’un cicle econòmic menys generós. Íñigo de la Serna ha reclamat reformes estructurals i més educació i formació per a reforçar la productivitat i la competitivitat d’Espanya i d’Europa.

València distingix Ceuta i els futbolistes valencians campions del món

El ple de l'Ajuntament de València ha aprovat els Honors i Distincions de 2026, amb una Medalla d'Honor excepcional per a Ceuta i títols per als futbolistes Ferran Torres i Alejandro Grimaldo, campions del món amb Espanya.