La Loteria ja té data de tornada

 

La Societat Estatal de Loteries i Apostes de l’Estat (SELAE) preveu posar a la venda La Primitiva i EuroMillones la pròxima setmana, segons el pla per a la reobertura en el procés de desescalada, una planificació que no contempla la tornada a l’activitat abans del pròxim 18 de maig, a pesar de què, des d’este dilluns, el 51% dels espanyols es troben ja en la fase 1.

 

A partir d’este dilluns 11 de maig, el Govern permet a les províncies i zones que han passat a la fase 1 de la desescalada la reobertura al públic de les administracions de loteria, «sempre que tinguen una superfície útil d’exposició i venda igual o inferior a 400 metres quadrats», si bé s’exceptuen aquells que es troben dins de centres comercials sense accés directe i independent des de fora.

 

A pesar d’això, segons la planificació de SELAE, la societat estatal contempla dos escenaris per a la reobertura no abans del pròxim 18 de maig.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Escenari 1

En l’Escenari 1, Loteries i Apostes de l’Estat establix que, si dissabte que ve 16 de maig, es produïra alguna classe de recuperació de territoris per a la fase 1 (s’han quedat fora la Comunitat de Madrid i gran part de Catalunya, Castella i Lleó i la Comunitat Valenciana, excepte certes àrees dins d’estos tres últims territoris), l’obertura es faria el dia 18 de maig, amb l’inici de la venda de tots els jocs actius.

 

En este primer escenari, apunta que se sortejarien, en la setmana del 18 al 24 de maig, La Primitiva i EuroMillones; i que els sortejos de Bonoloto i la Grossa de la Primitiva es reiniciarien en la setmana del 25 al 31 de maig.

 

Escenari 2

Respecte a l’Escenari 2, SELAE detalla que, si el dissabte 16 de maig no es recuperaren territoris per a la fase 1, l’obertura es faria el 21 de maig, quan s’iniciarà la venda de tots els jocs actius, excepte en el cas d’EuroMillones, que s’iniciaria el dia 23 de maig de 2020. Els sortejos de tots els jocs actius s’iniciaran el dilluns 25 de maig de 2020.

 

En els dos escenaris, segons la planificació de SELAE, la Loteria Nacional tornarà a posar-se a la venda el dia en què s’inicie la venda de jocs actius i els sortejos es reprendran l’11 de juny de 2020.

 

 

Després de publicar-se el ‘Pla per a la Transició cap a una nova normalitat’ del Govern, fonts de la societat estatal asseguraven que SELAE té en compte «sempre com a prioritat la seguretat dels venedors i clients» i que «es prenen en estos establiments totes les mesures necessàries per a compatibilitzar l’activitat comercial i la seguretat dels ciutadans».

 

La venda de jocs, suspesa des del passat 15 de març

Loteries i Apostes de l’Estat va suspendre el passat 15 de març la venda de tots els jocs, considerant el que s’establix en el Reial decret pel que es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària provocada pel coronavirus.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.

La Fiscalia no veu indicis per a imputar a Mazón per la DANA i demana retornar la causa

La Fiscalia Superior valenciana sosté que, ara com ara, no hi ha base sòlida per a imputar a Carlos Mazón per la DANA i sol·licita que el cas torne al Jutjat 3 de Catarroja. El Ministeri Públic deixa oberta la possibilitat de revalorar-lo si la instrucció aporta nous elements.

El Consell insta el Govern a intervindre en totes les platges danyades i ampliar les obres després dels temporals

El Consell ha demanat al Govern ampliar l'abast de les obres d'emergència per a reparar els danys dels últims temporals i actuar en totes les platges afectades. La resolució estatal contempla 12 municipis a Castelló i València, amb terminis d'execució de fins a nou mesos.

Els brigadistes del Consorci de València obtenen el reconeixement de bombers forestals

El Consorci Provincial de Bombers de València ha firmat un marc laboral que regula de manera integral a bombers i brigades. L'acord reconeix als brigadistes com a bombers forestals i ordena jornada, torns, permisos, condicions econòmiques, formació i carrera professional

La degradació dels boscos secs tropicals reduïx la diversitat de carronyers i accelera el consum de carronya

Un estudi liderat per la Universitat d'Alacant revela que la degradació dels boscos secs tropicals simplifica les comunitats de carronyers i accelera la desaparició de les carronyes. Els autors advertixen que esta eficiència en àrees alterades no implica resiliència i reforcen la necessitat de conservar boscos ben estructurats.

La jutgessa de la DANA torna a rebutjar investigar per què no es van tallar les principals carreteres

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha reiterat la seua negativa a indagar per què no es van tallar les principals carreteres el 29 d'octubre de 2024. Rebutja demanar a la DGT gravacions i registres de la A-3, en considerar clau que l'alerta de protecció civil no es va emetre fins a les 20.11 hores.