10.9 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

La Loteria ja té data de tornada

 

La Societat Estatal de Loteries i Apostes de l’Estat (SELAE) preveu posar a la venda La Primitiva i EuroMillones la pròxima setmana, segons el pla per a la reobertura en el procés de desescalada, una planificació que no contempla la tornada a l’activitat abans del pròxim 18 de maig, a pesar de què, des d’este dilluns, el 51% dels espanyols es troben ja en la fase 1.

 

A partir d’este dilluns 11 de maig, el Govern permet a les províncies i zones que han passat a la fase 1 de la desescalada la reobertura al públic de les administracions de loteria, «sempre que tinguen una superfície útil d’exposició i venda igual o inferior a 400 metres quadrats», si bé s’exceptuen aquells que es troben dins de centres comercials sense accés directe i independent des de fora.

 

A pesar d’això, segons la planificació de SELAE, la societat estatal contempla dos escenaris per a la reobertura no abans del pròxim 18 de maig.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Escenari 1

En l’Escenari 1, Loteries i Apostes de l’Estat establix que, si dissabte que ve 16 de maig, es produïra alguna classe de recuperació de territoris per a la fase 1 (s’han quedat fora la Comunitat de Madrid i gran part de Catalunya, Castella i Lleó i la Comunitat Valenciana, excepte certes àrees dins d’estos tres últims territoris), l’obertura es faria el dia 18 de maig, amb l’inici de la venda de tots els jocs actius.

 

En este primer escenari, apunta que se sortejarien, en la setmana del 18 al 24 de maig, La Primitiva i EuroMillones; i que els sortejos de Bonoloto i la Grossa de la Primitiva es reiniciarien en la setmana del 25 al 31 de maig.

 

Escenari 2

Respecte a l’Escenari 2, SELAE detalla que, si el dissabte 16 de maig no es recuperaren territoris per a la fase 1, l’obertura es faria el 21 de maig, quan s’iniciarà la venda de tots els jocs actius, excepte en el cas d’EuroMillones, que s’iniciaria el dia 23 de maig de 2020. Els sortejos de tots els jocs actius s’iniciaran el dilluns 25 de maig de 2020.

 

En els dos escenaris, segons la planificació de SELAE, la Loteria Nacional tornarà a posar-se a la venda el dia en què s’inicie la venda de jocs actius i els sortejos es reprendran l’11 de juny de 2020.

 

 

Després de publicar-se el ‘Pla per a la Transició cap a una nova normalitat’ del Govern, fonts de la societat estatal asseguraven que SELAE té en compte «sempre com a prioritat la seguretat dels venedors i clients» i que «es prenen en estos establiments totes les mesures necessàries per a compatibilitzar l’activitat comercial i la seguretat dels ciutadans».

 

La venda de jocs, suspesa des del passat 15 de març

Loteries i Apostes de l’Estat va suspendre el passat 15 de març la venda de tots els jocs, considerant el que s’establix en el Reial decret pel que es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària provocada pel coronavirus.

Últimes notícies

El Barcelona protegix el lideratge amb un 1-3 a Elx i agreuja la ratxa local

El Barcelona es va imposar 1-3 en el Martínez Valero després d'un partit dominat i amb moltes ocasions. L'Elx seguix sense guanyar en 2026 i s'acosta al descens.

1-3: el Barcelona aferma el lideratge i complica la vida a l’Elx

El Barcelona va guanyar 1-3 en el Martínez Valero i va protegir el lideratge una jornada més. L'Elx va seguir sense guanyar en 2026 i va quedar més prop del descens.

Sorloth, sense fractures ni hematomes cranials, torna a Madrid amb l’equip

Les proves mèdiques descarten fractures i hematomes cranials en Alexander Sorloth després del xoc de cap en el Llevant-Atlètic (0-0). El davanter torna a Madrid amb l'expedició i queda pendent d'evolució.

El Barcelona mana al descans davant l’Elx (1-2)

El Barcelona mana 1-2 al descans gràcies a Lamine Yamal i Ferran Torres; l'Elx va arribar a igualar per mitjà d'Álvaro Rodríguez. Els blaugranes han generat moltes ocasions i els pals han evitat un avantatge major.

Empat sense gols entre Llevant i Atlètic marcat per un xoc de caps

Llevant i Atlètic van empatar 0-0 en el Ciutat de València en un partit amb poques ocasions i condicionat per un fort xoc de caps entre Sorloth i Moreno. Luís Castro no va quedar satisfet malgrat la millora del seu equip després del descans.

0-0: Llevant i Atlètic, sense pegada després d’un fort xoc

Empat sense gols en el Ciutat de València en un dol amb poques arribades, marcat pel xoc de Sorloth i Matías Moreno i per les parades de Ryan i Oblak.

0-0: El Llevant domina a l’Atlètic però paga la seua falta de gol

El Llevant va millorar després del descans, va estrényer amb pressió alta i pilota parada i es va topar amb un Oblak brillant. L'Atlètic va generar molt poc i va rescatar un punt.

Nova manifestació per la dana exigix a Mazón entregar la seua acta de diputat

Centenars de persones han marxat per Benetússer, Sedaví i Alfafar per a exigir justícia i que Mazón entregue la seua acta i acudisca a declarar davant la jutgessa de Catarroja.