Anuncios

Nombrosos magatzems s’acumulen amb productes sense poder eixir

Nombroses empreses de l’alimentació alerten d’un desproveïment en supermercats i botigues d’alimentació a causa de la vaga de transports. Aliments bàsics com la llet, la farina o l’oli falten en nombrosos supermercats. Alerten d’una “crítica situació” si s’allarga l’atur.

És el cas del grup Gallo. L’empresa avisa que només queda pasta per a dos dies en els supermercats i que, si la situació continua, haurà de paralitzar la seua activitat fins a un altre avís. A ella se sumen altres empreses com Danone, el grup de Puleva o Heineken.

Anuncios

El sector del transport es troba en vaga indefinida des de fa 11 dies. Exigeixen una baixada en els preus del carburant després que registraren una pujada de fins més de dos euros el litre.

Moltes cooperatives andaluses informen d’una gran acumulació de litres i litres d’oli d’oliva. Els camions porten dies sense aparéixer davant la vaga de transport.

“Hui ha intentat entrar un camió i ha hagut de fer marxa enrere”, expliquen. La planta d’envasament avisa que pararà la seua producció davant l’acumulació de l’oli en els magatzems.
Expliquen que, al dia, haurien d’eixir uns 10 camions amb tones d’oli. No obstant això, a penes ix un. En conseqüència, un milió de litres d’oli roman en el magatzem. La planta es veuria obligada a tancar.

El problema no és produir el producte, sinó enviar-lo per a vendre’l. “El problema és traure la mercaderia i servir als clients“, expliquen.

Desproveïment en supermercats

Les prestatgeries dels supermercats tenen un aspecte molt semblant al de la primera ona del coronavirus, és a dir, pràcticament buides.

Sobre aquest tema, els portaveus de les botigues expliquen que, “hi ha productes suficients en els magatzems centrals de l’empresa, però no estan arribant a les botigues amb normalitat perquè hi ha piquets en aqueix magatzem que impedeixen l’eixida de camions, a més que hi ha professionals del sector que treballen per a nosaltres i que estan secundant la vaga”.

Per tant, “el problema és fer arribar la mercaderia als supermercats perquè hi ha, encara que clar, no durarà un mes si això segueix així”.

El producte fresc és el que més ha escassejat fins al punt que, “la majoria de les pescateries han hagut de tancar per l’aturada també de la flota pesquera. Hi ha hagut que reubicar als treballadors o donar-los possibilitat d’agafar-se dies lliures o vacances a l’espera del que succeïsca”.

En les carnisseries “hi ha també alguns productes que no estan arribant, per què no està en magatzem, sinó que arriba directament del proveïdor. També, per exemple, tenien problemes amb el pa ratllat amb el qual elaboren croquetes i empanats”.

Entre els treballadors “hi ha inquietud perquè això se solucione ràpidament. Hi ha un magatzem ple de comandes sense poder eixir i això no és efectiu. Si seguim així, hi haurà un moment que haurà de parar. A les botigues passa el mateix”.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Els bombers donen per controlat l’incendi en una fàbrica de teules d’Agost

L'incendi declarat en una fàbrica de teules d'Agost ha quedat controlat de matinada i els bombers mantenen diverses dotacions refrescant l'estructura de la nau, molt afectada per les flames.

Controlen un incendi en una fàbrica de teules d’Agost sense causar ferits

Un incendi declarat en una fàbrica de teules d'Agost, al costat de la CV-820, evoluciona de manera favorable i no ha causat ferits, segons el Consorci Provincial de Bombers.

Román aconseguix una orella insuficient davant un gran bou de Conde de Mayalde a San Isidro

Román només va obtindre una orella considerada curta enfront del millor bou de Conde de Mayalde en una llarga vesprada de San Isidro marcada per la lesió de David Galván i per fins a cinc avisos.

Pedro Martínez destaca la reacció del València Basket malgrat la derrota davant Baskonia

Pedro Martínez ressalta l'actitud competitiva de València Basket després de remuntar catorze punts i fregar la victòria davant Baskonia abans d'un decisiu dol d'Eurolliga.

Segon PCR negatiu descarta ara com ara hantavirus en la dona aïllada a Alacant

La dona aïllada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu en una segona PCR, encara que Sanitat manté l'aïllament i repetirà la prova en 48 hores.

El Baskonia assalta el Roig Arena i s’enganxa a la lluita per la zona alta

El Baskonia es va imposar 86-88 al València Basket en el Roig Arena després d'un dol ple d'alternatives, aprofitant el desgast europeu del quadre taronja malgrat la remuntada final local.

Gayá reivindica al València després de guanyar en San Mamés: hem demostrat que no ens rendim

José Luis Gayá celebra el triomf del València en San Mamés, destaca que l'equip no es rendix i defén a Hugo Duro i Dimitrievski després d'un partit clau per a aconseguir els 42 punts en LaLiga.

Empat sense gols al descans en San Mamés després del penal fallat d’Hugo Duro i la lesió de Nico Williams

Athletic i València arriben al descans amb 0-0 en San Mamés després d'un penal al travesser d'Hugo Duro i la lesió muscular de Nico Williams, substituït per Iñaki.
Anuncios