Nombrosos magatzems s’acumulen amb productes sense poder eixir

Nombroses empreses de l’alimentació alerten d’un desproveïment en supermercats i botigues d’alimentació a causa de la vaga de transports. Aliments bàsics com la llet, la farina o l’oli falten en nombrosos supermercats. Alerten d’una «crítica situació» si s’allarga l’atur.

És el cas del grup Gallo. L’empresa avisa que només queda pasta per a dos dies en els supermercats i que, si la situació continua, haurà de paralitzar la seua activitat fins a un altre avís. A ella se sumen altres empreses com Danone, el grup de Puleva o Heineken.

El sector del transport es troba en vaga indefinida des de fa 11 dies. Exigeixen una baixada en els preus del carburant després que registraren una pujada de fins més de dos euros el litre.

Moltes cooperatives andaluses informen d’una gran acumulació de litres i litres d’oli d’oliva. Els camions porten dies sense aparéixer davant la vaga de transport.

«Hui ha intentat entrar un camió i ha hagut de fer marxa enrere», expliquen. La planta d’envasament avisa que pararà la seua producció davant l’acumulació de l’oli en els magatzems.
Expliquen que, al dia, haurien d’eixir uns 10 camions amb tones d’oli. No obstant això, a penes ix un. En conseqüència, un milió de litres d’oli roman en el magatzem. La planta es veuria obligada a tancar.

El problema no és produir el producte, sinó enviar-lo per a vendre’l. «El problema és traure la mercaderia i servir als clients«, expliquen.

Desproveïment en supermercats

Les prestatgeries dels supermercats tenen un aspecte molt semblant al de la primera ona del coronavirus, és a dir, pràcticament buides.

Sobre aquest tema, els portaveus de les botigues expliquen que, “hi ha productes suficients en els magatzems centrals de l’empresa, però no estan arribant a les botigues amb normalitat perquè hi ha piquets en aqueix magatzem que impedeixen l’eixida de camions, a més que hi ha professionals del sector que treballen per a nosaltres i que estan secundant la vaga”.

Per tant, “el problema és fer arribar la mercaderia als supermercats perquè hi ha, encara que clar, no durarà un mes si això segueix així”.

El producte fresc és el que més ha escassejat fins al punt que, “la majoria de les pescateries han hagut de tancar per l’aturada també de la flota pesquera. Hi ha hagut que reubicar als treballadors o donar-los possibilitat d’agafar-se dies lliures o vacances a l’espera del que succeïsca”.

En les carnisseries “hi ha també alguns productes que no estan arribant, per què no està en magatzem, sinó que arriba directament del proveïdor. També, per exemple, tenien problemes amb el pa ratllat amb el qual elaboren croquetes i empanats”.

Entre els treballadors “hi ha inquietud perquè això se solucione ràpidament. Hi ha un magatzem ple de comandes sense poder eixir i això no és efectiu. Si seguim així, hi haurà un moment que haurà de parar. A les botigues passa el mateix”.

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.