16.5 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Nombrosos magatzems s’acumulen amb productes sense poder eixir

Nombroses empreses de l’alimentació alerten d’un desproveïment en supermercats i botigues d’alimentació a causa de la vaga de transports. Aliments bàsics com la llet, la farina o l’oli falten en nombrosos supermercats. Alerten d’una “crítica situació” si s’allarga l’atur.

És el cas del grup Gallo. L’empresa avisa que només queda pasta per a dos dies en els supermercats i que, si la situació continua, haurà de paralitzar la seua activitat fins a un altre avís. A ella se sumen altres empreses com Danone, el grup de Puleva o Heineken.

El sector del transport es troba en vaga indefinida des de fa 11 dies. Exigeixen una baixada en els preus del carburant després que registraren una pujada de fins més de dos euros el litre.

Moltes cooperatives andaluses informen d’una gran acumulació de litres i litres d’oli d’oliva. Els camions porten dies sense aparéixer davant la vaga de transport.

“Hui ha intentat entrar un camió i ha hagut de fer marxa enrere”, expliquen. La planta d’envasament avisa que pararà la seua producció davant l’acumulació de l’oli en els magatzems.
Expliquen que, al dia, haurien d’eixir uns 10 camions amb tones d’oli. No obstant això, a penes ix un. En conseqüència, un milió de litres d’oli roman en el magatzem. La planta es veuria obligada a tancar.

El problema no és produir el producte, sinó enviar-lo per a vendre’l. “El problema és traure la mercaderia i servir als clients“, expliquen.

Desproveïment en supermercats

Les prestatgeries dels supermercats tenen un aspecte molt semblant al de la primera ona del coronavirus, és a dir, pràcticament buides.

Sobre aquest tema, els portaveus de les botigues expliquen que, “hi ha productes suficients en els magatzems centrals de l’empresa, però no estan arribant a les botigues amb normalitat perquè hi ha piquets en aqueix magatzem que impedeixen l’eixida de camions, a més que hi ha professionals del sector que treballen per a nosaltres i que estan secundant la vaga”.

Per tant, “el problema és fer arribar la mercaderia als supermercats perquè hi ha, encara que clar, no durarà un mes si això segueix així”.

El producte fresc és el que més ha escassejat fins al punt que, “la majoria de les pescateries han hagut de tancar per l’aturada també de la flota pesquera. Hi ha hagut que reubicar als treballadors o donar-los possibilitat d’agafar-se dies lliures o vacances a l’espera del que succeïsca”.

En les carnisseries “hi ha també alguns productes que no estan arribant, per què no està en magatzem, sinó que arriba directament del proveïdor. També, per exemple, tenien problemes amb el pa ratllat amb el qual elaboren croquetes i empanats”.

Entre els treballadors “hi ha inquietud perquè això se solucione ràpidament. Hi ha un magatzem ple de comandes sense poder eixir i això no és efectiu. Si seguim així, hi haurà un moment que haurà de parar. A les botigues passa el mateix”.

Últimes notícies

Detingut després de robar mostraris de joies valorats en 1,5 milions en una àrea de servici

La Policia Nacional ha detingut a un home i ha recuperat mostraris de joies valorats en més de 1,5 milions després d'un robatori en una estació de servici de la A-3 a Conca. El material va ser trobat en un domicili de Alcorcón tres dies després.

L’Advocacia de la Generalitat ha confirmat que va donar el vistiplau al confinament durant la DANA

El coordinador jurídic ha declarat que l'encaix legal permetia restringir moviments i que el vistiplau va ser verbal. Després de les crides no es va demanar informe formal.

El menor de 13 anys de Sueca va morir en el bany de la casa de l’agressor

L'agressió que va posar fi a la vida d'un xiquet de 13 anys a Sueca es va produir en el bany de la vivenda del suposat autor. El detingut es va entregar, va confessar i passarà a disposició judicial el dimarts.

Es disparen a 1.650 els poemes que opten al Premi Internacional Miguel Hernández

La convocatòria del Premi Internacional de Poesia Miguel Hernández ha reunit 1.650 obres, un 50% més que fa un any. La fallada està prevista per a les pròximes setmanes.

Tres familiars han sigut detinguts per una plantació de marihuana amb 573 plantes a Ibi

Dos hòmens de 41 i 68 anys i una dona de 72, tots amb antecedents i pertanyents a la mateixa família, han sigut detinguts en desmantellar un cultiu interior en el seu domicili d'Ibi. S'han intervingut 573 plantes, 4,5 quilos de cabdells, diners i material de cultiu, i han quedat en llibertat amb mesures cautelars.

El menor de 13 anys assassinat a Sueca va morir en el bany de la casa de l’agressor

L'agressió va tindre lloc en el bany del domicili del supòsit agressor. El detingut, de 48 anys, es va entregar, va confessar els fets i passarà a disposició judicial el dimarts.

Aemet activa l’avís groc per vent de fins a 80 km/h i mar adversa en la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat per a este dimarts l'avís groc per vent de l'oest en zones de l'interior i litoral de Castelló, València i Alacant, amb ratxes de fins a 80 km/h i fenòmens costaners a Alacant.

Els termòmetres han marcat 18é a Pego i han fregat 17é a València a primera hora

Pego ha registrat 18é de matinada i València ha fregat els 17é a primera hora d'este dimarts. El vent de l'oest bufarà moderat a fort, amb ratxes molt fortes a l'interior.