Nombrosos magatzems s’acumulen amb productes sense poder eixir

Nombroses empreses de l’alimentació alerten d’un desproveïment en supermercats i botigues d’alimentació a causa de la vaga de transports. Aliments bàsics com la llet, la farina o l’oli falten en nombrosos supermercats. Alerten d’una «crítica situació» si s’allarga l’atur.

És el cas del grup Gallo. L’empresa avisa que només queda pasta per a dos dies en els supermercats i que, si la situació continua, haurà de paralitzar la seua activitat fins a un altre avís. A ella se sumen altres empreses com Danone, el grup de Puleva o Heineken.

El sector del transport es troba en vaga indefinida des de fa 11 dies. Exigeixen una baixada en els preus del carburant després que registraren una pujada de fins més de dos euros el litre.

Moltes cooperatives andaluses informen d’una gran acumulació de litres i litres d’oli d’oliva. Els camions porten dies sense aparéixer davant la vaga de transport.

«Hui ha intentat entrar un camió i ha hagut de fer marxa enrere», expliquen. La planta d’envasament avisa que pararà la seua producció davant l’acumulació de l’oli en els magatzems.
Expliquen que, al dia, haurien d’eixir uns 10 camions amb tones d’oli. No obstant això, a penes ix un. En conseqüència, un milió de litres d’oli roman en el magatzem. La planta es veuria obligada a tancar.

El problema no és produir el producte, sinó enviar-lo per a vendre’l. «El problema és traure la mercaderia i servir als clients«, expliquen.

Desproveïment en supermercats

Les prestatgeries dels supermercats tenen un aspecte molt semblant al de la primera ona del coronavirus, és a dir, pràcticament buides.

Sobre aquest tema, els portaveus de les botigues expliquen que, “hi ha productes suficients en els magatzems centrals de l’empresa, però no estan arribant a les botigues amb normalitat perquè hi ha piquets en aqueix magatzem que impedeixen l’eixida de camions, a més que hi ha professionals del sector que treballen per a nosaltres i que estan secundant la vaga”.

Per tant, “el problema és fer arribar la mercaderia als supermercats perquè hi ha, encara que clar, no durarà un mes si això segueix així”.

El producte fresc és el que més ha escassejat fins al punt que, “la majoria de les pescateries han hagut de tancar per l’aturada també de la flota pesquera. Hi ha hagut que reubicar als treballadors o donar-los possibilitat d’agafar-se dies lliures o vacances a l’espera del que succeïsca”.

En les carnisseries “hi ha també alguns productes que no estan arribant, per què no està en magatzem, sinó que arriba directament del proveïdor. També, per exemple, tenien problemes amb el pa ratllat amb el qual elaboren croquetes i empanats”.

Entre els treballadors “hi ha inquietud perquè això se solucione ràpidament. Hi ha un magatzem ple de comandes sense poder eixir i això no és efectiu. Si seguim així, hi haurà un moment que haurà de parar. A les botigues passa el mateix”.

Últimes notícies

Detingut a Elx per assaltar la casa d’una dona major fent-se passar per tècnic

Un home de 37 anys va ser detingut a Elx per entrar a la força en la vivenda d'una dona d'avançada edat, després de fer-se passar per tècnic d'internet i sostraure un televisor i joies.

Un nou hidrogel intel·ligent promet acurtar la recuperació de les fractures òssies

Investigadors desenrotllen un hidrogel intel·ligent injectable per a tractar fractures òssies vertebrals i alveolars, que busca accelerar la regeneració de l'os i reduir complicacions.

Domingo estable en la Comunitat Valenciana amb cel buidat i una mica de boira en el litoral

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge estable, amb cels buidats, boires matinals en el litoral, temperatures sense canvis i vent fluix de component este en les hores centrals.

Els partits valencians acceleren la preparació per a les autonòmiques i municipals de 2027

A un any de les autonòmiques i municipals de 2027 en la Comunitat Valenciana, PP, PSPV, Compromís i Vox han iniciat ja la mobilització interna i el disseny de les seues estratègies electorals.

Una ruta cultural rescata la història negra i esclavista esborrada de València

Una ruta guiada pel centre de València recupera la memòria negra i esclavista de la ciutat, esborrada de la vista pública malgrat el seu pes històric. El recorregut es basa en investigacions documentades i busca arribar també a les aules com a ferramenta de reflexió social.

Álvaro Rodríguez celebra la permanència de l’Elx a Girona

Un gol d'Álvaro Rodríguez a Girona certifica la permanència de l'Elx en LaLiga EA Sports. El davanter es mostra feliç, reivindica al club i dedica el punt al seu pare mort.

Sarabia celebra la permanència de l’Elx: un altre exitazo espectacular

Eder Sarabia celebra la permanència de l'Elx en LaLiga després de l'empat davant el Girona i destaca dos anys meravellosos de projecte, ascens i consolidació en Primera.

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.