Els mòbils de Huawei podrien quedar obsolets després que Google vete la companyia

Huawei

El veto de Google a Huawei podria acabar amb la companyia , ja que els telèfons quedarien obsolets | Cedida

 

Google ha suspés els seus negocis amb la marca telefònica Huawei, fet que afectarà la transferència de productes de ‘hardware’ i ‘software’, excepte els que estiguen coberts per llicències de codi obert, segons informa l’agència ‘Reuters’. Esta contundent decisió per part de Google arriba després que el govern de Donald Trump afegira l’empresa xinesa en una llista negra comercial. A més, cal recalcar que Huawei havia sigut acusat anteriorment d’espionatge, cosa que ha empitjorat la situació.

 

La notícia podria acabar amb l‘empresa, ja que sense Google no es podria actualitzar el sistema operatiu Android amb el que operen, no es podrien descarregar noves aplicacions i, en definitiva, els models de la marca Huawei quedarien immediatament obsolets. D’eixa manera es perdria qualsevol connexió amb Google, com el correu electrònic Gmail o Google Play Store.

 

Cal destacar que des de Google encara no s’han decidit els detalls dels servicis específics que es vetaran al gegant xinès, però el que és segur és que la companyia americana deixarà de prestar col·laboració i suport tècnic a Huawei pels seus servicis i els d’Android, tot i que l’empresa asiàtica podrà tindre accés a la versió d’Android disponible a través de llicències de codi obert.

 

Huawei

Tot i crear un nou sistema, Huawei deixaria de tindre accés a Gmail, Play Store i altres aplicacions Android | Reuters

 

Una mesura de Donald Trump

Esta situació és una conseqüència de la decisió de Trump d’afegir la companyia asiàtica a una llista negra per a poder protegir les xarxes de telecomunicacions nord-americanes. Esta ordre executiva dirigida al secretari de Comerç, invoca una llei que dona al president l’autoritat de regular el comerç en resposta d’una emergència nacional que amenace als Estats Units.

 

L’aplicació del veto es justifica pel suposat aprofitament de les vulnerabilitats de la tecnologia nord-americana de telecomunicacions per part d’adversaris estrangers, i senyala l’espionatge industrial com un tema de vital importància. La mesura suposa una nova escalada en la guerra comercial contra el gegant asiàtic.

 

Conseqüències greus en Espanya

Si es confirma el veto de Google, Huawei no tindria més remei que inventar el seu propi codi operatiu, el qual no seria suficient, ja que més del 70% de les aplicacions descarregades apareixen únicament en Google Play Store i el 85% dels telèfons del mercat funcionen amb Android, la resta, quasi al complet, amb el sistema d’Apple iOS.

 

La mesura tindria fortes repercussions en Espanya, a on la firma xinesa està present tant en les infraestructures de xarxes com en els dispositius mòbils, a més de treballar amb totes les operadores nacionals de telecomunicacions (Telefónica, Vodafone, Orange i MásMóvil) i ser el primer proveïdor tant de xarxes de banda ampla (fibra i ADSL) com de mòbil (4G).

 

A més, s’ha consolidat com el segon venedor d’’smartphones’ en Espanya, posició que té des de l’any 2015, només per darrere de Samsung. Fent comptes, un de cada tres mòbils que es venen en Espanya és de la companyia xinesa, qui ha conseguit situar els seus dispositius entre els més avançats del món.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.