Els mòbils de Huawei podrien quedar obsolets després que Google vete la companyia

Huawei

El veto de Google a Huawei podria acabar amb la companyia , ja que els telèfons quedarien obsolets | Cedida

 

Google ha suspés els seus negocis amb la marca telefònica Huawei, fet que afectarà la transferència de productes de ‘hardware’ i ‘software’, excepte els que estiguen coberts per llicències de codi obert, segons informa l’agència ‘Reuters’. Esta contundent decisió per part de Google arriba després que el govern de Donald Trump afegira l’empresa xinesa en una llista negra comercial. A més, cal recalcar que Huawei havia sigut acusat anteriorment d’espionatge, cosa que ha empitjorat la situació.

 

La notícia podria acabar amb l‘empresa, ja que sense Google no es podria actualitzar el sistema operatiu Android amb el que operen, no es podrien descarregar noves aplicacions i, en definitiva, els models de la marca Huawei quedarien immediatament obsolets. D’eixa manera es perdria qualsevol connexió amb Google, com el correu electrònic Gmail o Google Play Store.

 

Cal destacar que des de Google encara no s’han decidit els detalls dels servicis específics que es vetaran al gegant xinès, però el que és segur és que la companyia americana deixarà de prestar col·laboració i suport tècnic a Huawei pels seus servicis i els d’Android, tot i que l’empresa asiàtica podrà tindre accés a la versió d’Android disponible a través de llicències de codi obert.

 

Huawei

Tot i crear un nou sistema, Huawei deixaria de tindre accés a Gmail, Play Store i altres aplicacions Android | Reuters

 

Una mesura de Donald Trump

Esta situació és una conseqüència de la decisió de Trump d’afegir la companyia asiàtica a una llista negra per a poder protegir les xarxes de telecomunicacions nord-americanes. Esta ordre executiva dirigida al secretari de Comerç, invoca una llei que dona al president l’autoritat de regular el comerç en resposta d’una emergència nacional que amenace als Estats Units.

 

L’aplicació del veto es justifica pel suposat aprofitament de les vulnerabilitats de la tecnologia nord-americana de telecomunicacions per part d’adversaris estrangers, i senyala l’espionatge industrial com un tema de vital importància. La mesura suposa una nova escalada en la guerra comercial contra el gegant asiàtic.

 

Conseqüències greus en Espanya

Si es confirma el veto de Google, Huawei no tindria més remei que inventar el seu propi codi operatiu, el qual no seria suficient, ja que més del 70% de les aplicacions descarregades apareixen únicament en Google Play Store i el 85% dels telèfons del mercat funcionen amb Android, la resta, quasi al complet, amb el sistema d’Apple iOS.

 

La mesura tindria fortes repercussions en Espanya, a on la firma xinesa està present tant en les infraestructures de xarxes com en els dispositius mòbils, a més de treballar amb totes les operadores nacionals de telecomunicacions (Telefónica, Vodafone, Orange i MásMóvil) i ser el primer proveïdor tant de xarxes de banda ampla (fibra i ADSL) com de mòbil (4G).

 

A més, s’ha consolidat com el segon venedor d’’smartphones’ en Espanya, posició que té des de l’any 2015, només per darrere de Samsung. Fent comptes, un de cada tres mòbils que es venen en Espanya és de la companyia xinesa, qui ha conseguit situar els seus dispositius entre els més avançats del món.

 

Últimes notícies

El PP acusa el PSOE de viure de la corrupció i els pactes amb independentistes

El secretari general del PPCV, Carlos Gil, assegura que el PSOE només oferix un projecte basat en la corrupció i en pactes amb forces que volen trencar Espanya, i vincula a Diana Morant amb diversos casos sota sospita.

Morant crida a recompondre la majoria social que sustenta el projecte de Sánchez

Diana Morant defén que el Govern de Pedro Sánchez seguix recolzat per una majoria social i parlamentària i sosté que la dreta no oferix una alternativa política clara.

Un cigarret provoca l’incendi a l’hospital de Torrevieja i deixa dos ferits

L'incendi a l'hospital de Torrevieja es va originar quan un pacient va encendre un cigarret al costat d'una bombona d'oxigen, la qual cosa va causar una explosió, dos ferits i el desallotjament parcial del centre.

Pilar Bernabé arranca la seua carrera a l’alcaldia de València amb un compromís d’escolta i diàleg

Pilar Bernabé presenta la seua candidatura a l'alcaldia de València amb un projecte centrat en l'escolta veïnal, la defensa de l'educació pública i una ciutat oberta, diversa i pròxima.

Quinze detinguts per una estafa de 400.000 euros amb falses crides de bancs

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització que va estafar prop de 400.000 euros suplantant a bancs per telèfon i ha detingut a quinze persones en onze províncies.

El PP aplaudix que el Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre el cas Oltra

El PP en Les Corts valora que la Comissió de Peticions del Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre la gestió del cas d'abusos a una menor tutelada vinculat a l'entorn de Mónica Oltra mentres seguisca el procediment judicial a Espanya.

Paco Roca explora les relacions de parella en el seu nou còmic El viatge, que saltarà al cinema

El viatge, la nova novel·la gràfica de Paco Roca, indaga en les ruptures i les relacions de parella a llarg termini, ambientades a la Patagònia i amb adaptació al cinema en marxa.

Detingut a València per cobrar per empadronar il·legalment a estrangers

La Policia Nacional deté a València a un home de 42 anys acusat de falsedat documental i d'afavorir la immigració irregular mitjançant contractes de lloguer falsos per a empadronar a estrangers a canvi de diners.