Els mòbils de Huawei podrien quedar obsolets després que Google vete la companyia

Huawei

El veto de Google a Huawei podria acabar amb la companyia , ja que els telèfons quedarien obsolets | Cedida

 

Google ha suspés els seus negocis amb la marca telefònica Huawei, fet que afectarà la transferència de productes de ‘hardware’ i ‘software’, excepte els que estiguen coberts per llicències de codi obert, segons informa l’agència ‘Reuters’. Esta contundent decisió per part de Google arriba després que el govern de Donald Trump afegira l’empresa xinesa en una llista negra comercial. A més, cal recalcar que Huawei havia sigut acusat anteriorment d’espionatge, cosa que ha empitjorat la situació.

 

La notícia podria acabar amb l‘empresa, ja que sense Google no es podria actualitzar el sistema operatiu Android amb el que operen, no es podrien descarregar noves aplicacions i, en definitiva, els models de la marca Huawei quedarien immediatament obsolets. D’eixa manera es perdria qualsevol connexió amb Google, com el correu electrònic Gmail o Google Play Store.

 

Cal destacar que des de Google encara no s’han decidit els detalls dels servicis específics que es vetaran al gegant xinès, però el que és segur és que la companyia americana deixarà de prestar col·laboració i suport tècnic a Huawei pels seus servicis i els d’Android, tot i que l’empresa asiàtica podrà tindre accés a la versió d’Android disponible a través de llicències de codi obert.

 

Huawei

Tot i crear un nou sistema, Huawei deixaria de tindre accés a Gmail, Play Store i altres aplicacions Android | Reuters

 

Una mesura de Donald Trump

Esta situació és una conseqüència de la decisió de Trump d’afegir la companyia asiàtica a una llista negra per a poder protegir les xarxes de telecomunicacions nord-americanes. Esta ordre executiva dirigida al secretari de Comerç, invoca una llei que dona al president l’autoritat de regular el comerç en resposta d’una emergència nacional que amenace als Estats Units.

 

L’aplicació del veto es justifica pel suposat aprofitament de les vulnerabilitats de la tecnologia nord-americana de telecomunicacions per part d’adversaris estrangers, i senyala l’espionatge industrial com un tema de vital importància. La mesura suposa una nova escalada en la guerra comercial contra el gegant asiàtic.

 

Conseqüències greus en Espanya

Si es confirma el veto de Google, Huawei no tindria més remei que inventar el seu propi codi operatiu, el qual no seria suficient, ja que més del 70% de les aplicacions descarregades apareixen únicament en Google Play Store i el 85% dels telèfons del mercat funcionen amb Android, la resta, quasi al complet, amb el sistema d’Apple iOS.

 

La mesura tindria fortes repercussions en Espanya, a on la firma xinesa està present tant en les infraestructures de xarxes com en els dispositius mòbils, a més de treballar amb totes les operadores nacionals de telecomunicacions (Telefónica, Vodafone, Orange i MásMóvil) i ser el primer proveïdor tant de xarxes de banda ampla (fibra i ADSL) com de mòbil (4G).

 

A més, s’ha consolidat com el segon venedor d’’smartphones’ en Espanya, posició que té des de l’any 2015, només per darrere de Samsung. Fent comptes, un de cada tres mòbils que es venen en Espanya és de la companyia xinesa, qui ha conseguit situar els seus dispositius entre els més avançats del món.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta taronja per vent en el nord de Castelló amb ratxes de fins a 120 km/h el dimecres i dijous

Aemet activa l'avís taronja per fortes ratxes de vent del nord-oest a l'interior i litoral nord de Castelló entre la vesprada del dimecres i el matí del dijous.

Cel poc nuvolós i màximes a l’alça en la Comunitat Valenciana excepte en el sud d’Alacant

La Comunitat Valenciana afronta una jornada de cel poc nuvolós i temperatures màximes en ascens generalitzat, excepte en la mitat sud d'Alacant, amb vent fluix i mar en calma relativa.

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.