17 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Els mòbils de Huawei podrien quedar obsolets després que Google vete la companyia

Huawei

El veto de Google a Huawei podria acabar amb la companyia , ja que els telèfons quedarien obsolets | Cedida

 

Google ha suspés els seus negocis amb la marca telefònica Huawei, fet que afectarà la transferència de productes de ‘hardware’ i ‘software’, excepte els que estiguen coberts per llicències de codi obert, segons informa l’agència ‘Reuters’. Esta contundent decisió per part de Google arriba després que el govern de Donald Trump afegira l’empresa xinesa en una llista negra comercial. A més, cal recalcar que Huawei havia sigut acusat anteriorment d’espionatge, cosa que ha empitjorat la situació.

 

La notícia podria acabar amb l‘empresa, ja que sense Google no es podria actualitzar el sistema operatiu Android amb el que operen, no es podrien descarregar noves aplicacions i, en definitiva, els models de la marca Huawei quedarien immediatament obsolets. D’eixa manera es perdria qualsevol connexió amb Google, com el correu electrònic Gmail o Google Play Store.

 

Cal destacar que des de Google encara no s’han decidit els detalls dels servicis específics que es vetaran al gegant xinès, però el que és segur és que la companyia americana deixarà de prestar col·laboració i suport tècnic a Huawei pels seus servicis i els d’Android, tot i que l’empresa asiàtica podrà tindre accés a la versió d’Android disponible a través de llicències de codi obert.

 

Huawei

Tot i crear un nou sistema, Huawei deixaria de tindre accés a Gmail, Play Store i altres aplicacions Android | Reuters

 

Una mesura de Donald Trump

Esta situació és una conseqüència de la decisió de Trump d’afegir la companyia asiàtica a una llista negra per a poder protegir les xarxes de telecomunicacions nord-americanes. Esta ordre executiva dirigida al secretari de Comerç, invoca una llei que dona al president l’autoritat de regular el comerç en resposta d’una emergència nacional que amenace als Estats Units.

 

L’aplicació del veto es justifica pel suposat aprofitament de les vulnerabilitats de la tecnologia nord-americana de telecomunicacions per part d’adversaris estrangers, i senyala l’espionatge industrial com un tema de vital importància. La mesura suposa una nova escalada en la guerra comercial contra el gegant asiàtic.

 

Conseqüències greus en Espanya

Si es confirma el veto de Google, Huawei no tindria més remei que inventar el seu propi codi operatiu, el qual no seria suficient, ja que més del 70% de les aplicacions descarregades apareixen únicament en Google Play Store i el 85% dels telèfons del mercat funcionen amb Android, la resta, quasi al complet, amb el sistema d’Apple iOS.

 

La mesura tindria fortes repercussions en Espanya, a on la firma xinesa està present tant en les infraestructures de xarxes com en els dispositius mòbils, a més de treballar amb totes les operadores nacionals de telecomunicacions (Telefónica, Vodafone, Orange i MásMóvil) i ser el primer proveïdor tant de xarxes de banda ampla (fibra i ADSL) com de mòbil (4G).

 

A més, s’ha consolidat com el segon venedor d’’smartphones’ en Espanya, posició que té des de l’any 2015, només per darrere de Samsung. Fent comptes, un de cada tres mòbils que es venen en Espanya és de la companyia xinesa, qui ha conseguit situar els seus dispositius entre els més avançats del món.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.

Compromís critica la persecució a Mónica Oltra i demana democratitzar la justícia

Compromís ha denunciat una persecució judicial i política contra Mónica Oltra i ha demanat democratitzar la justícia després de l'obertura de juí oral. La coalició ha invocat decisions en la instrucció i el criteri de la Fiscalia per a defendre que 'no existix cas Mónica Oltra'.

La jutgessa veu decisiva l’exclusió voluntària de Mazón en les 230 morts de la DANA a València

La instructora atribuïx a Carlos Mazón una omissió equiparable a l'acció per la seua absència de coordinació durant la DANA i eleva el cas al TSJCV. Sosté un nexe causal amb la falta d'avisos que, al seu juí, va ser clau en 230 morts i múltiples lesions.

Govern i oposició demanen al PP que exigisca l’acta a Carlos Mazón després de la decisió de la jutgessa de la dana

Govern, PSPV-PSOE i Compromís han exigit al PP que demane a Carlos Mazón la seua acta de diputat autonòmic després de l'elevació al TSJCV de la causa per la dana. La pressió s'ha intensificat per la seua condició d'aforat.