Els mòbils de Huawei podrien quedar obsolets després que Google vete la companyia

Ejemplo de shortcode con estilo
El veto de Google a Huawei podria acabar amb la companyia , ja que els telèfons quedarien obsolets | Cedida   Google ha suspés els seus negocis amb la marca telefònica Huawei, fet que afectarà la transferència de productes de ‘hardware’ i ‘software’, excepte els que estiguen coberts per llicències de codi obert, segons informa l’agència […]
Huawei

El veto de Google a Huawei podria acabar amb la companyia , ja que els telèfons quedarien obsolets | Cedida

 

Google ha suspés els seus negocis amb la marca telefònica Huawei, fet que afectarà la transferència de productes de ‘hardware’ i ‘software’, excepte els que estiguen coberts per llicències de codi obert, segons informa l’agència ‘Reuters’. Esta contundent decisió per part de Google arriba després que el govern de Donald Trump afegira l’empresa xinesa en una llista negra comercial. A més, cal recalcar que Huawei havia sigut acusat anteriorment d’espionatge, cosa que ha empitjorat la situació.

 

La notícia podria acabar amb l‘empresa, ja que sense Google no es podria actualitzar el sistema operatiu Android amb el que operen, no es podrien descarregar noves aplicacions i, en definitiva, els models de la marca Huawei quedarien immediatament obsolets. D’eixa manera es perdria qualsevol connexió amb Google, com el correu electrònic Gmail o Google Play Store.

 

Cal destacar que des de Google encara no s’han decidit els detalls dels servicis específics que es vetaran al gegant xinès, però el que és segur és que la companyia americana deixarà de prestar col·laboració i suport tècnic a Huawei pels seus servicis i els d’Android, tot i que l’empresa asiàtica podrà tindre accés a la versió d’Android disponible a través de llicències de codi obert.

 

Huawei

Tot i crear un nou sistema, Huawei deixaria de tindre accés a Gmail, Play Store i altres aplicacions Android | Reuters

 

Una mesura de Donald Trump

Esta situació és una conseqüència de la decisió de Trump d’afegir la companyia asiàtica a una llista negra per a poder protegir les xarxes de telecomunicacions nord-americanes. Esta ordre executiva dirigida al secretari de Comerç, invoca una llei que dona al president l’autoritat de regular el comerç en resposta d’una emergència nacional que amenace als Estats Units.

 

L’aplicació del veto es justifica pel suposat aprofitament de les vulnerabilitats de la tecnologia nord-americana de telecomunicacions per part d’adversaris estrangers, i senyala l’espionatge industrial com un tema de vital importància. La mesura suposa una nova escalada en la guerra comercial contra el gegant asiàtic.

 

Conseqüències greus en Espanya

Si es confirma el veto de Google, Huawei no tindria més remei que inventar el seu propi codi operatiu, el qual no seria suficient, ja que més del 70% de les aplicacions descarregades apareixen únicament en Google Play Store i el 85% dels telèfons del mercat funcionen amb Android, la resta, quasi al complet, amb el sistema d’Apple iOS.

 

La mesura tindria fortes repercussions en Espanya, a on la firma xinesa està present tant en les infraestructures de xarxes com en els dispositius mòbils, a més de treballar amb totes les operadores nacionals de telecomunicacions (Telefónica, Vodafone, Orange i MásMóvil) i ser el primer proveïdor tant de xarxes de banda ampla (fibra i ADSL) com de mòbil (4G).

 

A més, s’ha consolidat com el segon venedor d’’smartphones’ en Espanya, posició que té des de l’any 2015, només per darrere de Samsung. Fent comptes, un de cada tres mòbils que es venen en Espanya és de la companyia xinesa, qui ha conseguit situar els seus dispositius entre els més avançats del món.

 

Últimes notícies

Pluges intenses i tronades este dissabte a la Comunitat Valenciana

El cel estarà este dissabte molt nuvolós a la Comunitat Valenciana, amb ruixats i tronades fortes, sobretot al sud, i temperatures màximes en lleuger ascens. Diumenge continuarà l’inestabilitat, amb possibles acumulats de fins a 300 litres per metre quadrat en zones de València i Alacant.

Compromís-Front Valencià celebra un acord d’esquerres que EU vol projectar fins a 2027

Les quatre forces d’esquerra que han tancat in extremis la coalició Compromís: Front Valencià per al Congrés han definit l’acord com a històric, mentres Esquerra Unida reclama treballar ja amb la mirada posada en les autonòmiques de 2027.

Una nova dana amenaça la Comunitat Valenciana amb fins a 300 l/m² en 24 hores

La dana Adam pot deixar fins a 300 litres per metre quadrat en 24 hores, sobretot al sud d’Alacant, i podria comportar inundacions importants, segons ha advertit el conseller Juan Carlos Valderrama.

Els acusats del ‘cas Bar España’ demanen prescriure les injúries i calúmnies

Les defenses dels set acusats de difondre el bulo del conegut com a ‘cas Bar España’ han sol·licitat al jutge a Castelló que declare prescrits els delictes d’injúries i calúmnies i que rebutge el paper de la Fiscalia com a part acusadora. El judici ha començat amb llargues qüestions prèvies i problemes tècnics que han impedit la primera declaració prevista per videoconferència.

Les víctimes de la DANA demanen empatia per a la marxa del segon aniversari a València

Les associacions de víctimes de la DANA han fet una crida a la ciutadania perquè secunde la manifestació convocada a València el 31 d’octubre, quan es compliran dos anys de les riudes que van causar 233 morts. Reclamen empatia, unitat i responsabilitats polítiques al Consell per la gestió d’aquella catàstrofe.

Esquerra Unida se suma finalment a la coalició Compromís-Front Valencià per al 23J valencià

Esquerra Unida del País Valencià ha acceptat l últim oferiment de Compromís per a concórrer junta a Podem i Esquerra Republicana del País Valencià a les generals del 29 de novembre, en una candidatura que es dirà Compromís-Front Valencià i que encara ha de ser ratificada per la militància d EUPV.

L’assetjador de Mazón va revisar 170 vegades la seua agenda i va buscar dades de la seua dona

Un home investigat per amenaçar de mort Carlos Mazón després de la dana de 2024 ha consultat 170 vegades la seua agenda pública i ha buscat informació sobre el seu domicili i la seua dona. Un nou informe policial ha motivat la reobertura de la causa i el jutjat dona ara deu dies a Fiscalia i acusacions per demanar juí oral o l’arxiu.

Els equips del SAMU reanimen enguany 1.841 persones en parada cardíaca a la Comunitat Valenciana

Els equips mèdics del SAMU han reanimat enguany 1.841 persones en parada cardiorrespiratòria a la Comunitat Valenciana, 902 d’elles a la província de València. Sanitat impulsa jornades de formació en reanimació cardiopulmonar bàsica per a la població.