Alguns negocis ja cobren un suplement pel coronavirus

Diverses persones amb mascareta el primer dia del seu ús obligatori a Màlaga, el 21 de maig del 2020

Alguns negocis comencen a cobrar als seus clients un suplement pel coronavirus | EuropaPress

 

Després del confinament per la crisi del coronavirus, la realitat va tornant, a poc a poc, a la nova normalitat a la que tot el món ens haurem d’acostumar. Esta ‘nova normalitat’, per exemple, implica reobrir negocis però amb noves normes que han de respectar segons les ordres de les autoritats sanitàries, com l’aforament màxim o la distància mínima entre clients. 

 

Eixe fet està provocant que alguns negocis, davant de la difícil situació econòmica que estan passant, hagen començat a aplicar un suplement als seus servicis per a pal·liar les pèrdues. Segons ha informat ‘ElNacional.cat’, eixe suplement s’anomenaria suplement coronavirus, i l’estarien començant a aplicar negocis com clíniques dentals o peluqueries, a causa dels canvis dels locals a on treballen. 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Des de la reobertura dels negocis, les autoritats sanitàries obliguen a la desinfecció dels locals, en molts casos més de dos voltes al dia, igual com a l’obligatorietat de l’ús de material com mascaretes i guants. En molts casos, les característiques dels locals impedixen que hi haja més d’un o de dos clients al mateix temps.

 

El cas dels dentistes i les peluqueries és més obvi, perquè per a dur a terme la seua faena han de tindre un contacte directe amb el client, un fet que fa que hagen de prendre encara més mesures higièniques i de seguretat. 

 

Els negocis han d’avisar i rebre l”Ok’ del client per a aplicar el suplement

Per a frenar les pèrdues econòmiques que provoquen estos gastos ‘extra’, que se sumen al menor volum de clientela a conseqüència de la limitació d’aforament, els professionals han implementat estos suplements. 

 

Però cal recordar que aplicar-lo només és legal si s’avisa el client i ell dona el seu consentiment. D’altra forma, el negoci estaria cometent una il·legalitat que el client podria reclamar, tal com ha recordat l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU). 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.