Alguns negocis ja cobren un suplement pel coronavirus

Diverses persones amb mascareta el primer dia del seu ús obligatori a Màlaga, el 21 de maig del 2020

Alguns negocis comencen a cobrar als seus clients un suplement pel coronavirus | EuropaPress

 

Després del confinament per la crisi del coronavirus, la realitat va tornant, a poc a poc, a la nova normalitat a la que tot el món ens haurem d’acostumar. Esta ‘nova normalitat’, per exemple, implica reobrir negocis però amb noves normes que han de respectar segons les ordres de les autoritats sanitàries, com l’aforament màxim o la distància mínima entre clients. 

 

Eixe fet està provocant que alguns negocis, davant de la difícil situació econòmica que estan passant, hagen començat a aplicar un suplement als seus servicis per a pal·liar les pèrdues. Segons ha informat ‘ElNacional.cat’, eixe suplement s’anomenaria suplement coronavirus, i l’estarien començant a aplicar negocis com clíniques dentals o peluqueries, a causa dels canvis dels locals a on treballen. 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Des de la reobertura dels negocis, les autoritats sanitàries obliguen a la desinfecció dels locals, en molts casos més de dos voltes al dia, igual com a l’obligatorietat de l’ús de material com mascaretes i guants. En molts casos, les característiques dels locals impedixen que hi haja més d’un o de dos clients al mateix temps.

 

El cas dels dentistes i les peluqueries és més obvi, perquè per a dur a terme la seua faena han de tindre un contacte directe amb el client, un fet que fa que hagen de prendre encara més mesures higièniques i de seguretat. 

 

Els negocis han d’avisar i rebre l»Ok’ del client per a aplicar el suplement

Per a frenar les pèrdues econòmiques que provoquen estos gastos ‘extra’, que se sumen al menor volum de clientela a conseqüència de la limitació d’aforament, els professionals han implementat estos suplements. 

 

Però cal recordar que aplicar-lo només és legal si s’avisa el client i ell dona el seu consentiment. D’altra forma, el negoci estaria cometent una il·legalitat que el client podria reclamar, tal com ha recordat l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU). 

Últimes notícies

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.