Alguns negocis ja cobren un suplement pel coronavirus

Diverses persones amb mascareta el primer dia del seu ús obligatori a Màlaga, el 21 de maig del 2020

Alguns negocis comencen a cobrar als seus clients un suplement pel coronavirus | EuropaPress

 

Després del confinament per la crisi del coronavirus, la realitat va tornant, a poc a poc, a la nova normalitat a la que tot el món ens haurem d’acostumar. Esta ‘nova normalitat’, per exemple, implica reobrir negocis però amb noves normes que han de respectar segons les ordres de les autoritats sanitàries, com l’aforament màxim o la distància mínima entre clients. 

 

Eixe fet està provocant que alguns negocis, davant de la difícil situació econòmica que estan passant, hagen començat a aplicar un suplement als seus servicis per a pal·liar les pèrdues. Segons ha informat ‘ElNacional.cat’, eixe suplement s’anomenaria suplement coronavirus, i l’estarien començant a aplicar negocis com clíniques dentals o peluqueries, a causa dels canvis dels locals a on treballen. 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Des de la reobertura dels negocis, les autoritats sanitàries obliguen a la desinfecció dels locals, en molts casos més de dos voltes al dia, igual com a l’obligatorietat de l’ús de material com mascaretes i guants. En molts casos, les característiques dels locals impedixen que hi haja més d’un o de dos clients al mateix temps.

 

El cas dels dentistes i les peluqueries és més obvi, perquè per a dur a terme la seua faena han de tindre un contacte directe amb el client, un fet que fa que hagen de prendre encara més mesures higièniques i de seguretat. 

 

Els negocis han d’avisar i rebre l»Ok’ del client per a aplicar el suplement

Per a frenar les pèrdues econòmiques que provoquen estos gastos ‘extra’, que se sumen al menor volum de clientela a conseqüència de la limitació d’aforament, els professionals han implementat estos suplements. 

 

Però cal recordar que aplicar-lo només és legal si s’avisa el client i ell dona el seu consentiment. D’altra forma, el negoci estaria cometent una il·legalitat que el client podria reclamar, tal com ha recordat l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU). 

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.