Alguns negocis ja cobren un suplement pel coronavirus

Diverses persones amb mascareta el primer dia del seu ús obligatori a Màlaga, el 21 de maig del 2020

Alguns negocis comencen a cobrar als seus clients un suplement pel coronavirus | EuropaPress

 

Després del confinament per la crisi del coronavirus, la realitat va tornant, a poc a poc, a la nova normalitat a la que tot el món ens haurem d’acostumar. Esta ‘nova normalitat’, per exemple, implica reobrir negocis però amb noves normes que han de respectar segons les ordres de les autoritats sanitàries, com l’aforament màxim o la distància mínima entre clients. 

 

Eixe fet està provocant que alguns negocis, davant de la difícil situació econòmica que estan passant, hagen començat a aplicar un suplement als seus servicis per a pal·liar les pèrdues. Segons ha informat ‘ElNacional.cat’, eixe suplement s’anomenaria suplement coronavirus, i l’estarien començant a aplicar negocis com clíniques dentals o peluqueries, a causa dels canvis dels locals a on treballen. 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Des de la reobertura dels negocis, les autoritats sanitàries obliguen a la desinfecció dels locals, en molts casos més de dos voltes al dia, igual com a l’obligatorietat de l’ús de material com mascaretes i guants. En molts casos, les característiques dels locals impedixen que hi haja més d’un o de dos clients al mateix temps.

 

El cas dels dentistes i les peluqueries és més obvi, perquè per a dur a terme la seua faena han de tindre un contacte directe amb el client, un fet que fa que hagen de prendre encara més mesures higièniques i de seguretat. 

 

Els negocis han d’avisar i rebre l»Ok’ del client per a aplicar el suplement

Per a frenar les pèrdues econòmiques que provoquen estos gastos ‘extra’, que se sumen al menor volum de clientela a conseqüència de la limitació d’aforament, els professionals han implementat estos suplements. 

 

Però cal recordar que aplicar-lo només és legal si s’avisa el client i ell dona el seu consentiment. D’altra forma, el negoci estaria cometent una il·legalitat que el client podria reclamar, tal com ha recordat l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU). 

Últimes notícies

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.

La calor dispara els termòmetres fins als 39,6 °C i activa avisos per risc d’incendis

Les màximes han superat ja els 39 graus en municipis de Castelló i Alacant. Aemet, Sanitat i Emergències han activat avisos per calor extrema i risc alt d’incendis en gran part del territori.

Pacients i personal d’Urgències del General de València pateixen més de 30 graus per les obres

El sindicat CSIF denuncia que el triage d’Urgències del General de València, reubicat per les obres en un espai xicotet i obert, arriba a superar els 30 graus i reclama mesures addicionals de refrigeració. L’hospital recorda que és una ubicació provisional i que ja ha instal·lat dos equips portàtils de climatització.

66,8 milions per a reforçar els recursos extraordinaris dels col·legis valencians el curs 2026-2027

Educació ha aprovat 66,8 milions d’euros per al programa REMA el curs 2026-2027, amb 1.000 docents més en centres públics i 124 en concertats per a reforçar l’aprenentatge i reduir l’abandó escolar.

Els majors de la Residència de Ferroviaris de Sant Joan viuen la cremà amb la visita de Juanfran Pérez Llorca

La Residència de Ferroviaris de Sant Joan d’Alacant ha celebrat la cremà de la seua foguera amb la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i de l’alcalde Santiago Román, en una iniciativa que acostava la festa als residents majors.

Visites multisensorials perquè les Fogueres d Alacant siguen accessibles per a tots

Un grup d investigació de la Universitat d Alacant i la Foguera Sèneca-Autobusos ha posat en marxa una prova pilot de visites multisensorials per a acostar el monument a persones amb discapacitat. El projecte FogUAccess busca fer l art i la festa més accessibles amb olors, sons, textures i explicacions adaptades.