Alguns negocis ja cobren un suplement pel coronavirus

Diverses persones amb mascareta el primer dia del seu ús obligatori a Màlaga, el 21 de maig del 2020

Alguns negocis comencen a cobrar als seus clients un suplement pel coronavirus | EuropaPress

 

Després del confinament per la crisi del coronavirus, la realitat va tornant, a poc a poc, a la nova normalitat a la que tot el món ens haurem d’acostumar. Esta ‘nova normalitat’, per exemple, implica reobrir negocis però amb noves normes que han de respectar segons les ordres de les autoritats sanitàries, com l’aforament màxim o la distància mínima entre clients. 

 

Eixe fet està provocant que alguns negocis, davant de la difícil situació econòmica que estan passant, hagen començat a aplicar un suplement als seus servicis per a pal·liar les pèrdues. Segons ha informat ‘ElNacional.cat’, eixe suplement s’anomenaria suplement coronavirus, i l’estarien començant a aplicar negocis com clíniques dentals o peluqueries, a causa dels canvis dels locals a on treballen. 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Des de la reobertura dels negocis, les autoritats sanitàries obliguen a la desinfecció dels locals, en molts casos més de dos voltes al dia, igual com a l’obligatorietat de l’ús de material com mascaretes i guants. En molts casos, les característiques dels locals impedixen que hi haja més d’un o de dos clients al mateix temps.

 

El cas dels dentistes i les peluqueries és més obvi, perquè per a dur a terme la seua faena han de tindre un contacte directe amb el client, un fet que fa que hagen de prendre encara més mesures higièniques i de seguretat. 

 

Els negocis han d’avisar i rebre l”Ok’ del client per a aplicar el suplement

Per a frenar les pèrdues econòmiques que provoquen estos gastos ‘extra’, que se sumen al menor volum de clientela a conseqüència de la limitació d’aforament, els professionals han implementat estos suplements. 

 

Però cal recordar que aplicar-lo només és legal si s’avisa el client i ell dona el seu consentiment. D’altra forma, el negoci estaria cometent una il·legalitat que el client podria reclamar, tal com ha recordat l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU). 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El sector aeroespacial valencià es reforça amb un pla estratègic fins a 2030

El sector aeroespacial valencià, amb un creixement pròxim al 50% en el numere d'empreses i una facturacion anual de 735 milions, es recolza en un pla estrategico fins a 2030 per a guanyar posicion internacional. El full de ruta es basara en innovacion, sostenibilitat i colaboracion publique-privada, encara que fins i tot no té pressupost ni terminis tancats.

Detingut en l’aeroport de Múrcia un anglés per l’homicidi d’un txec en una platja de Torrevieja

La Guàrdia Civil ha detingut en l'aeroport de Múrcia a un ciutadà britanico de 40 anys amb antecedents, acusat de matar d'un tret al cap a un home txec en una platja de Torrevieja el passat 1 de març.

Compromís aplaudix que Mazón declare davant la jutgessa per la gestió de la DANA de 2024

Compromís celebra que la jutgessa cite com a testimoni a Carlos Mazón per la gestió de la DANA de 2024 i li recorda que està obligat a dir la veritat quan declare.

Debat en Les Corts per la Setmana Santa de Sagunt: tradició, igualtat i possible pèrdua de festa nacional

El PP defén compatibilitzar arrelament i inclusió en la Setmana Santa de Sagunt mentres PSPV i Compromís exigixen més fermesa per a garantir la igualtat de les dones en la confraria.

Compromís demana al Síndic de Comptes que investigue les irregularitats del bo comercie d’Alacant

Compromís defendrà en Les Corts una iniciativa perquè el Síndic de Comptes revise les presumptes irregularitats del bo comercie d'Alacant, mentres el PSPV reclama una comissió sobre els fons de Revolta.

El sol avança l’ambient de Setmana Santa i plena les platges d’Alacant

El sol i les temperatures suaus animen a molts veïns i visitants a gaudir ja de la platja del Postiguet i del passeig marítim a les portes de la Setmana Santa.

Mor una menor de 17 anys per meningitis a l’hospital de Dénia

Una jove de 17 anys ha mort per meningitis a l'hospital de Dénia després de ser traslladada en ambulància des d'una localitat de la Marina Alta. Sanitat ha activat el protocol de rastreig i quimioprofilaxi als contactes estrets.

El gelat europeu de l’any arriba a Alacant amb sabor de ricotta, mandarina i pistatxo

El nou gelat artesà Melody, triat sabor europeu de 2025 per la patronal de heladeros, combina ricotta cremosa, salsa de mandarina i cruixent de pistatxo i ja se servix a Alacant.