Les famílies destinen a la Nit de Nadal el 50% del pressupost per Nadal

 

La nit de Nadal és, sense cap dubte, la celebració que arrasa entre els valencians i valencianes i a la qual es destina més pressupost durant les festes. En concret, el 46% de les famílies de la Comunitat Valenciana assenyalen esta festivitat com la reina del Nadal, seguida de lluny a la nit de Cap d’Any (25%).

En canvi, altres celebracions com el dinar i sopar del Dia de Nadal queden relegades al pressupost dels valencians i valencianes, amb un 15% i un 6%, respectivament. Així, es desprén de l’Informe sobre la compra d’aliments per a les celebracions nadalenques a Espanya d’ALDI 2021, un estudi quantitatiu realitzat a una mostra de 1.500 consumidors.

 

El mateix pressupost, o més, que l’any passat

 

Segons l’estudi, que este 2021 suma la tercera edició, el 90% de les llars de la Comunitat Valenciana manifesta que té previst destinar als àpats nadalencs el mateix pressupost o més que l’any passat. Així mateix, un 9% de les famílies valencianes afirmen que augmentaran el pressupost en comparació amb el de l’any passat.

En línies generals, els espanyols i les espanyoles tenen intenció d’invertir entre 50 i 200 euros en aliments per a la celebració de la qual consideren la festa principal. Esta xifra augmenta per a la nit de Nadal i el dinar del Dia de Nadal a mesura que l’amfitrió és de més edat, mentre que la nit de Cap d’Any és la celebració a què els joves destinen més despesa.

El 2020, prop del 20% de les famílies van optar per retallar el pressupost destinat als dinars de Nadal, una xifra que este any ha caigut a la meitat, un 10%.

Pel que fa a la inversió prevista, més de la meitat dels espanyols i espanyoles, el 54%, gastaran entre 100 i 300 euros en la compra d’aliments per Nadal. Destaca un 13% de les famílies, que assegura que té pensat superar els 300 euros per a esta partida, mentre que un 27% es pretén gastar entre 50 i 100 euros. Per edats, la despesa prevista creix a mesura que augmenta l’edat sent els més grans de 65 anys els consumidors que més pressupost dediquen, i quasi la meitat, un 49%, preveu destinar-li més de 200 euros estes festes.

Les famílies espanyoles confien en els supermercats per a les compres nadalenques

 

Les famílies espanyoles continuen confiant en els supermercats per a les compres d’aliments per a celebracions nadalenques. El 67% dels espanyols i espanyoles recorreran al seu supermercat habitual com a principal canal de compra, per davant d’altres opcions com ara el mercat (32%) o la gran superfície (27%).

Els consumidors espanyols són previsors a l’hora de comprar productes per a les celebracions nadalenques i molt pocs, només un 5%, ho deixen per a última hora. Quasi el 20% de les llars espanyoles avança les compres d’aliments per al Nadal més de dos setmanes, excepte per als productes frescos, encara que el gran gruixut, 6 de cada 10 (64%), fa les compres entre una setmana abans i la mateixa setmana de la celebració en qüestió.

 

El marisc continua sent el rei per Nadal

 

El peix i el marisc segueixen sent els grans protagonistes dels dinars i sopars nadalencs a les llars espanyoles, tant en consum com en pressupost.

En concret, esta partida és la més important este 2021 per a un 52% de les famílies, 7 punts més que el 2020. En segon lloc i a molta distància hi ha la carn, amb un 24%, i, molt lluny, altres categories com els dolços, la xarcuteria i el vi, amb un 4-5%.

Les gambes, els llagostins i els escamarlans són els productes estrella del Nadal per a un 24% de les llars espanyoles. El pernil és també un dels infal·libles, amb un 21%; seguit del xai i el cabrit, amb un 18%; els formatges, amb un 15%; els vins i consums, amb un 14%; i els torrons, amb el 13%.

Últimes notícies

Greus cogides als banderillers Fernando Sánchez i Andrés Revuelta a la Fira de Fogueres d’Alacant

Els banderillers de la quadrilla de Tomás Rufo, Fernando Sánchez i Andrés Revuelta, han sigut cogits pel sisé bou de la quarta de abonament de la Fira de Fogueres d’Alacant, durant el terç de banderilles.

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.