Les famílies destinen a la Nit de Nadal el 50% del pressupost per Nadal

 

La nit de Nadal és, sense cap dubte, la celebració que arrasa entre els valencians i valencianes i a la qual es destina més pressupost durant les festes. En concret, el 46% de les famílies de la Comunitat Valenciana assenyalen esta festivitat com la reina del Nadal, seguida de lluny a la nit de Cap d’Any (25%).

En canvi, altres celebracions com el dinar i sopar del Dia de Nadal queden relegades al pressupost dels valencians i valencianes, amb un 15% i un 6%, respectivament. Així, es desprén de l’Informe sobre la compra d’aliments per a les celebracions nadalenques a Espanya d’ALDI 2021, un estudi quantitatiu realitzat a una mostra de 1.500 consumidors.

 

El mateix pressupost, o més, que l’any passat

 

Segons l’estudi, que este 2021 suma la tercera edició, el 90% de les llars de la Comunitat Valenciana manifesta que té previst destinar als àpats nadalencs el mateix pressupost o més que l’any passat. Així mateix, un 9% de les famílies valencianes afirmen que augmentaran el pressupost en comparació amb el de l’any passat.

En línies generals, els espanyols i les espanyoles tenen intenció d’invertir entre 50 i 200 euros en aliments per a la celebració de la qual consideren la festa principal. Esta xifra augmenta per a la nit de Nadal i el dinar del Dia de Nadal a mesura que l’amfitrió és de més edat, mentre que la nit de Cap d’Any és la celebració a què els joves destinen més despesa.

El 2020, prop del 20% de les famílies van optar per retallar el pressupost destinat als dinars de Nadal, una xifra que este any ha caigut a la meitat, un 10%.

Pel que fa a la inversió prevista, més de la meitat dels espanyols i espanyoles, el 54%, gastaran entre 100 i 300 euros en la compra d’aliments per Nadal. Destaca un 13% de les famílies, que assegura que té pensat superar els 300 euros per a esta partida, mentre que un 27% es pretén gastar entre 50 i 100 euros. Per edats, la despesa prevista creix a mesura que augmenta l’edat sent els més grans de 65 anys els consumidors que més pressupost dediquen, i quasi la meitat, un 49%, preveu destinar-li més de 200 euros estes festes.

Les famílies espanyoles confien en els supermercats per a les compres nadalenques

 

Les famílies espanyoles continuen confiant en els supermercats per a les compres d’aliments per a celebracions nadalenques. El 67% dels espanyols i espanyoles recorreran al seu supermercat habitual com a principal canal de compra, per davant d’altres opcions com ara el mercat (32%) o la gran superfície (27%).

Els consumidors espanyols són previsors a l’hora de comprar productes per a les celebracions nadalenques i molt pocs, només un 5%, ho deixen per a última hora. Quasi el 20% de les llars espanyoles avança les compres d’aliments per al Nadal més de dos setmanes, excepte per als productes frescos, encara que el gran gruixut, 6 de cada 10 (64%), fa les compres entre una setmana abans i la mateixa setmana de la celebració en qüestió.

 

El marisc continua sent el rei per Nadal

 

El peix i el marisc segueixen sent els grans protagonistes dels dinars i sopars nadalencs a les llars espanyoles, tant en consum com en pressupost.

En concret, esta partida és la més important este 2021 per a un 52% de les famílies, 7 punts més que el 2020. En segon lloc i a molta distància hi ha la carn, amb un 24%, i, molt lluny, altres categories com els dolços, la xarcuteria i el vi, amb un 4-5%.

Les gambes, els llagostins i els escamarlans són els productes estrella del Nadal per a un 24% de les llars espanyoles. El pernil és també un dels infal·libles, amb un 21%; seguit del xai i el cabrit, amb un 18%; els formatges, amb un 15%; els vins i consums, amb un 14%; i els torrons, amb el 13%.

Últimes notícies

Els hotels de la Comunitat Valenciana freguen el 87 % d’ocupació en l’inici de juliol

Els hotels de la Comunitat Valenciana associats a Hosbec han assolit un 86,8 % d’ocupació en la primera quinzena de juliol, per damunt de 2025. València lidera amb un 90,8 %, amb Gandia i la ciutat de València entre els destins amb millors resultats.

Les màximes freguen els 37 °C a Orihuela la vigília de l’ona de calor

Les temperatures han superat este dilluns els 35 graus en nombrosos municipis de la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,8 °C a Orihuela, en la jornada prèvia a l’ona de calor.

La espera per a operar pacients amb risc vital cau de 61 a 17 dies a la Comunitat

Sanitat ha reduït a 17 dies la demora mitjana per a operar pacients amb risc vital (prioritat 1), molt per davall del límit clínic de 30 dies, i ha retallat a la mitat el nombre d’afectats en esta categoria.

Detinguts 17 joves per assaltar dones majors i robar-los les joies a la Marina Baixa

La Guàrdia Civil ha detingut 17 persones, d’entre 17 i 31 anys, acusades de 18 robatoris amb violència i 3 furts a dones majors a Altea, l’Alfàs del Pi i altres municipis de la Marina Baixa. La banda presumptament les seguia fins al portal de casa per arrancar-los les joies, sovint amb lesions.

Mor un home de 76 anys després d’una parada cardiorespiratòria a la platja de Ponent-Los Náufragos de Torrevella

Un home de 76 anys ha mort a primera hora del matí a la platja de Ponent-Los Náufragos de Torrevella després de patir una parada cardiorespiratòria, malgrat els intents de reanimació del personal sanitari.

Anselmi explica quin Elx vol: agressiu, valent i sempre mirant la porteria rival

L argentí Martín Anselmi definix el seu model per a l Elx: un equip agressiu, solidari, dinàmic i molt connectat en atac i pressió.

Judici oral a un jove per injuriar Carlos Mazón en xarxes mig any després de la dana

Una jutgessa de València ha obert judici oral contra un jove de 21 anys que, en abril de 2025, va insultar en obert l’aleshores president de la Generalitat, Carlos Mazón, a la xarxa social X. La Fiscalia demana una multa de 3.000 euros per un presumpte delicte d’injúries contra autoritat.

El relat més íntim de Ferran Torres: quan va pensar a deixar el futbol

Ferran Torres, heroi de la segona estrela d’Espanya, ha revelat que va arribar a perdre la il·lusió pel futbol i va pensar a deixar-lo per la pressió i les crítiques, fins que va demanar ajuda psicològica.