20.6 C
València
Dissabte, 6 desembre, 2025

Quan obrin els supermercats de la Comunitat per Setmana Santa?

Les grans superfícies de la Comunitat Valenciana, declarades de gran afluència turística de València i Alacant obriran en Divendres Sant (15 d’abril) i el diumenge 24 d’abril, vespra de Sant Vicent.

A més dels dies festius, cal tindre en compte els dies no laborables autoritzats per cada comunitat autònoma per a l’obertura de comerços, així com la normativa de cada supermercat a l’hora d’obrir els seus centres els diumenges i festius. Repassem la política d’horaris i els plans d’algunes de les principals cadenes d’alimentació de cara a la Setmana Santa.

L’associació de grans superfícies recomana en tot cas als consumidors consultar horaris d’obertura de les botigues en les seues respectives pàgines web. Segons Joaquín Cerveró, portaveu del col·lectiu, “l’arribada del bon temps, el volum de turisme intern, nacional i internacional que esperem rebre aquests dies, així com la necessitat d’adequar els segons habitatges i la presentació de noves col·leccions de moda, ens fan preveure una bona campanya de Setmana Santa i Pasqua”.

L’únic dia que romandran tancats tots els centres de la Comunitat Valenciana serà el dilluns de Pasqua, dia 18 d’abril. En ser festiu a València el dia de Sant Vicent, 25 d’abril, els centres de la ciutat no obriran les seues portes, però sí que ho faran en el seu horari habitual, de 10 a 22 hores, els centres d’Alacant i Castelló, mentre que Elx obrirà d’11 a 21 hores.

MERCADONA

Mercadona el Dijous Sant, no tancarà com sol fer la multinacional espanyola, però sí que reduirà el seu horari: estarà obert de 09.00 a 15.00 hores en les comunitats on no siga festiu. Per part seua, sí que tancarà el Divendres Sant, igual que el Diumenge de Resurrecció, ja que mai obri aquest dia.

Carrefour

La cadena Carrefour obrirà pràcticament tots els seus supermercats, sense importar que siga festiu. No obstant això, podria haver-hi reduccions d’hores i fins i tot tancar algunes botigues. Per això, es recomana consultar aquest cercador per a saber exactament l’horari de la teua botiga més pròxima. També cal tindre en compte que els seus ‘mini supermercats’, com Carrefour Express, sí que estaran oberts.

Lidl

Generalment, les botigues Lidl tancaran tant el Divendres Sant com el Diumenge de Resurrecció. Quant al Dijous Sant, obrirà de 09.00 a 21.00 hores a les ciutats on no és festiu, mentre que reduirà el seu horari de 10.00 a 15.00 en aquelles on si ho siga. És el mateix cas per a Aldi.

El Corte Inglés


No hi haurà grans canvis en els supermercats d’El Corte Inglés, obrint tots els festius de Setmana Santa. L’excepció serà el Divendres Sant, on sí que podria baixar la persiana en alguns centres. Per a saber les hores exactes, i saber en quines botigues ho farà, aquest és el seu horari per supermercat.

DIA

Supermercats DIA també mantindrà en línies generals els seus horaris. Tant el Dijous Sant com el Divendres Sant obrirà de 09.00 a 21.30 hores, encara que en última instància podria dependre de la gestió de cada botiga. En aquest localitzador es pot saber l’obertura i tancament de tots els seus establiments. Per part seua, el Diumenge de Resurrecció estarà obert de 10.00 a 14.30 hores.

Alcampo


Com en el cas anterior, Alcampo tampoc patirà grans modificacions horàries. No obstant això, sí que hi ha dos opcions possibles depenent de cada supermercat: obrir en el seu horari habitual (de 09.00 a 21.00 hores) o bé obrir el Dijous i Divendres Sant en horari reduït (de 10.00 a 14.30 hores). Es pot consultar en aquest cercador les hores exactes per a cada botiga.

Últimes notícies

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.

Feijóo deixa en mans de Mazón la seua renúncia a l’acta de diputat

Alberto Núñez Feijóo ha sostingut que renunciar a l'escó és una decisió que correspon a Carlos Mazón i confia a tancar el seu relleu a la Comunitat Valenciana abans de cap d'any. També s'ha desmarcat de les versions sobre la DANA en afirmar que es va assabentar alhora que la premsa.

Buchanan i Mikautadze tomben al Getafe i afermen la ratxa del Vila-real

L'equip de Marcelino va encadenar huit partits seguits sense perdre a casa, amb set triomfs i un empat. Buchanan va obrir i Mikautadze va sentenciar després de la roja a Luis Milla.

El PSPV urgix al PP a deixar les excuses i exigir ja l’acta de diputat a Carlos Mazón

El PSPV ha reclamat al PP que demane immediatament l'acta de diputat a Carlos Mazón i ha acusat els populars de llançar cortines de fum contra Pilar Bernabé. També ha exigit disculpes i cessaments per casos d'assetjament sexual.

Corberán advertix que un Sevilla amb baixes i derrotes pot ser més perillós

Corberán va alertar que el Sevilla, malgrat les huit baixes i a dos derrotes seguides, podia resultar més perillós a Mestalla. El tècnic va recalcar que l'ambició del València no depenia del rival.

Feijóo sosté que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana després de l’eixida de Mazón

Feijóo ha reafirmat que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana i ha defés que Carlos Mazón ha assumit responsabilitats després de la polèmica pels seus missatges.

Les víctimes de la DANA condicionen reunir-se amb Pérez Llorca al fet que exigisca l’acta a Mazón

Les associacions de víctimes del 29-O no contemplen una reunió amb Juanfran Pérez Llorca si no demana a Carlos Mazón que entregue la seua acta de diputat. Vinculen el diàleg a un gest de responsabilitat política després dels missatges del 29 d'octubre de 2024.