Quan obrin els supermercats de la Comunitat per Setmana Santa?

Les grans superfícies de la Comunitat Valenciana, declarades de gran afluència turística de València i Alacant obriran en Divendres Sant (15 d’abril) i el diumenge 24 d’abril, vespra de Sant Vicent.

A més dels dies festius, cal tindre en compte els dies no laborables autoritzats per cada comunitat autònoma per a l’obertura de comerços, així com la normativa de cada supermercat a l’hora d’obrir els seus centres els diumenges i festius. Repassem la política d’horaris i els plans d’algunes de les principals cadenes d’alimentació de cara a la Setmana Santa.

L’associació de grans superfícies recomana en tot cas als consumidors consultar horaris d’obertura de les botigues en les seues respectives pàgines web. Segons Joaquín Cerveró, portaveu del col·lectiu, “l’arribada del bon temps, el volum de turisme intern, nacional i internacional que esperem rebre aquests dies, així com la necessitat d’adequar els segons habitatges i la presentació de noves col·leccions de moda, ens fan preveure una bona campanya de Setmana Santa i Pasqua”.

L’únic dia que romandran tancats tots els centres de la Comunitat Valenciana serà el dilluns de Pasqua, dia 18 d’abril. En ser festiu a València el dia de Sant Vicent, 25 d’abril, els centres de la ciutat no obriran les seues portes, però sí que ho faran en el seu horari habitual, de 10 a 22 hores, els centres d’Alacant i Castelló, mentre que Elx obrirà d’11 a 21 hores.

MERCADONA

Mercadona el Dijous Sant, no tancarà com sol fer la multinacional espanyola, però sí que reduirà el seu horari: estarà obert de 09.00 a 15.00 hores en les comunitats on no siga festiu. Per part seua, sí que tancarà el Divendres Sant, igual que el Diumenge de Resurrecció, ja que mai obri aquest dia.

Carrefour

La cadena Carrefour obrirà pràcticament tots els seus supermercats, sense importar que siga festiu. No obstant això, podria haver-hi reduccions d’hores i fins i tot tancar algunes botigues. Per això, es recomana consultar aquest cercador per a saber exactament l’horari de la teua botiga més pròxima. També cal tindre en compte que els seus ‘mini supermercats’, com Carrefour Express, sí que estaran oberts.

Lidl

Generalment, les botigues Lidl tancaran tant el Divendres Sant com el Diumenge de Resurrecció. Quant al Dijous Sant, obrirà de 09.00 a 21.00 hores a les ciutats on no és festiu, mentre que reduirà el seu horari de 10.00 a 15.00 en aquelles on si ho siga. És el mateix cas per a Aldi.

El Corte Inglés


No hi haurà grans canvis en els supermercats d’El Corte Inglés, obrint tots els festius de Setmana Santa. L’excepció serà el Divendres Sant, on sí que podria baixar la persiana en alguns centres. Per a saber les hores exactes, i saber en quines botigues ho farà, aquest és el seu horari per supermercat.

DIA

Supermercats DIA també mantindrà en línies generals els seus horaris. Tant el Dijous Sant com el Divendres Sant obrirà de 09.00 a 21.30 hores, encara que en última instància podria dependre de la gestió de cada botiga. En aquest localitzador es pot saber l’obertura i tancament de tots els seus establiments. Per part seua, el Diumenge de Resurrecció estarà obert de 10.00 a 14.30 hores.

Alcampo


Com en el cas anterior, Alcampo tampoc patirà grans modificacions horàries. No obstant això, sí que hi ha dos opcions possibles depenent de cada supermercat: obrir en el seu horari habitual (de 09.00 a 21.00 hores) o bé obrir el Dijous i Divendres Sant en horari reduït (de 10.00 a 14.30 hores). Es pot consultar en aquest cercador les hores exactes per a cada botiga.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La menstruació condiciona la vida diària de més del 80% de les dones a Espanya

Un estudi amb més de 4.000 participants assenyala que la menstruació impacta la vida quotidiana, la participació social i el benestar. El dolor i l'estigma impulsen canvis d'hàbits.

Detingut amb mig quilo de cocaïna i fàrmacs amb recepta en zones d’oci

Un home de 33 anys ha sigut detingut amb 493 grams de cocaïna, 730 comprimits subjectes a recepta i 166 butllofes. Part de la droga anava oculta en vapers manipulats.

El València busca aprofitar la ressaca copera del Baskonia per a afermar-se en l’Eurolliga

El València visita al Kosner Baskonia amb la idea de capitalitzar la ressaca del recent títol coper vitorià i sumar un triomf clau per a consolidar el Top-6.

Tallada l’AP-7 a Moncofa per dos accidents amb tres vehicles i dos camions

L'AP-7 roman tallada en sentit València a l'altura de Moncofa després de dos sinistres entre les 9.00 i les 10.00 hores. Trànsit desvia per la A-7 i la N-225 i no consten ferits.

Dos detinguts per huit robatoris de catalitzadors a la província de Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens de 30 i 43 anys vinculats amb huit sostraccions de catalitzadors en 2025 en diversos municipis de Castelló. La investigació continua oberta.

Detinguts dos britànics per fingir un segrest per a exigir 830 euros de rescat

Dos hòmens britànics han sigut detinguts en un hotel de Benidorm després de fingir un segrest i enviar vídeos amb sang i amenaces per a reclamar 830 euros. Se'ls atribuïxen delictes de simulació, estafa i usurpació d'identitat.

Comença la manifestació del taxi a València en un atur de 24 hores amb retencions

Els taxistes han iniciat la manifestació des de diversos punts de València en el marc d'un atur de 24 hores. Ja es registren retencions i el recorregut preveu final a les Torres de Serrans i concentració davant el Palau de la Generalitat fins a les 14.00.

Mercadona dedica més de 1.000 milions a primes, pujada salarial i 7 dies extra de vacacions

La cadena ha repartit 780 milions en primes per a 112.000 empleats i ha lligat els sous a l'IPC. A més, amplia les vacacions de 30 a 37 dies.