OCU presenta demanda col·lectiva contra Apple

L’Organització de Consumidors (OCU) ha presentat una demanda col·lectiva per a defensar en judici als més de 400.000 afectats per l’obsolescència programada en la gamma d’iPhone 6, sobre la base de les pràctiques comercials injustes, enganyoses i agressives d’Apple, que per a l’organització ha actuat de manera fraudulenta ocultant informació als usuaris, vulnerant així la Llei de Competència Deslleial i la Llei General de Defensa dels Consumidors i Usuaris.

OCU considera que el gegant de la tecnologia va actualitzar el programari en els diferents models de l’iPhone 6 per a emmascarar els problemes de rendiment dels seus bateries, sabent que això causaria un alentiment i pèrdua de rendiment dels telèfons. En fer això, els usuaris van pensar que l’iPhone se’ls havia quedat vell, perquè els anava “més lent” un fet que els va espentar a canviar de model.

OCU considera que Apple de manera deliberada va condicionar als consumidors per a renovar els seus iPhones causant-los un perjudici econòmic que xifra entre 40 i 80 milions d’euros, aproximadament.

OCU ja va presentar el desembre de 2020 unes diligències preliminars per a sol·licitar a Apple que identificara als afectats, a fi que, sobre la base de la legitimació que té per a això, l’organització poguera defensar-los en un Jutjat.

Una vegada finalitzat aqueix tràmit, procedeix la presentació de la demanda en la qual OCU sol·licita a Apple una compensació, no sols pel perjudici causat pel canvi de mòbil o de bateria al qual es van veure obligats, sinó també pels danys morals: la pèrdua de rendiment dels seus dispositius va fer que veren frustrades les seues expectatives i el seu grau de satisfacció amb la marca. Per tot això, sol·licita una compensació d’entre 99 i 189 euros.

 Aquesta xifra procedeix de la suma de l’import de la bateria (entre 29 i 89 euros, segons si es va acollir o no al pla de reemplaçament), més un 10% del preu de compra del mòbil (entre 699 i 999 euros, segons el model, capacitat, etc.).

OCU assumirà la despesa necessària per a entaular aquesta contesa judicial, pagant els honoraris d’advocats i procuradors, perquè els afectats no hagen d’incórrer en cap cost. En cas de perdre l’acció judicial, els afectats tampoc hauran d’assumir les costes del procés. OCU confia que la justícia pose fre a aquests comportaments lesius per als consumidors afectats i la societat en general.

Amb aquesta acció OCU planta cara a les pràctiques injustes i enganyoses que tenen com a finalitat acurtar la vida útil dels dispositius. Aquesta és una acció més en el marc de la campanya que va posar en marxa una per a animar als usuaris afectats a lluitar contra l’obsolescència programada, en aquest sentit, continua animant no sols als afectats directes sinó a tots aquells consumidors que no estan disposats a tolerar aquest tipus d’accions deliberades en contra els seus drets al fet que s’unisquen a la campanya i que donen el seu suport necessari per a posar fre a aquestes pràctiques que d’una manera o d’una altra ens perjudiquen a tots.

Últimes notícies

Tres dones majors ferides en un atropellament a Torreblanca per un cotxe en sentit contrari

Tres dones d’avançada edat han resultat ferides a Torreblanca després de ser atropellades quan estaven assegudes a la vorera. El conductor circulava en sentit contrari i es va negar a fer-se la prova d’alcoholèmia.

Les penyes de Bous al Carrer porten al TSJCV el nou reglament de festejos taurins

La Federació de Penyes de Bous al Carrer ha presentat un recurs contenciós administratiu davant del TSJCV contra el nou reglament autonòmic de festejos taurins, que entrarà en vigor l’1 de gener de 2027, sobretot per la major intervenció dels ajuntaments i el cost de les inspeccions tècniques.

Estabilitat i cels clars demà divendres, amb calor forta en punts del Mediterrani

L’anticicló mantindrà demà divendres un oratge estable, sense pluges i amb cels en general rasos. A la Comunitat Valenciana les temperatures es mantindran, amb lleuger repunt de les màximes a l’interior de València.

La Universitat de València marca noves regles per a usar la IA de manera responsable

La Universitat de València ha aprovat unes noves directrius per a l’ús responsable de la intel·ligència artificial i ha iniciat un pla estratègic amb infraestructures pròpies, convenis amb proveïdors i formació per a tota la comunitat universitària.

El còctel ‘Puig d’Amaltea’ triomfa com a còctel de l’any a Benidorm

El còctel 'Puig d'Amaltea', que combina ron, vermut a l'oli d'oliva, formatge de cabra i mel cítrica, ha sigut distingit com el millor còctel de 2026 en un concurs organitzat per l'associació de bars, restaurants i cafeteries de Benidorm.

Pérez Llorca defensarà en Les Corts la ‘normalitat’ i la reconstrucció després de la dana

Juanfran Pérez Llorca defensarà dilluns en Les Corts les polítiques del Consell per recuperar la normalitat del debat públic, l’estabilitat institucional i l’eficàcia de la reconstrucció després de la dana. El debat de política general servirà també per repassar la gestió d’esta legislatura i avançar els principals reptes i mesures de futur per a la Comunitat Valenciana.

La fàbrica de Ford Almussafes es consolida com a pol mundial d’innovació amb quatre premis en tres anys

La planta de Ford Almussafes ha encadenat quatre Henry Ford Technology Award entre 2023 i 2025 gràcies a projectes d’intel·ligència artificial aplicats a qualitat, pintura, ferramentes i producció.

L’Alzheimer ja es pot detectar prompte, però l’accés no és igual per a tots

La neurobiòloga Mara Dierssen alerta a Alfara del Patriarca que el diagnòstic precoç de l’Alzheimer ja és possible, però el Sistema Nacional de Salut encara no el garantix de manera homogènia i equitativa. També reclama abordar els dilemes legals i ètics que genera esta malaltia devastadora i creixent.