OCU presenta demanda col·lectiva contra Apple

L’Organització de Consumidors (OCU) ha presentat una demanda col·lectiva per a defensar en judici als més de 400.000 afectats per l’obsolescència programada en la gamma d’iPhone 6, sobre la base de les pràctiques comercials injustes, enganyoses i agressives d’Apple, que per a l’organització ha actuat de manera fraudulenta ocultant informació als usuaris, vulnerant així la Llei de Competència Deslleial i la Llei General de Defensa dels Consumidors i Usuaris.

OCU considera que el gegant de la tecnologia va actualitzar el programari en els diferents models de l’iPhone 6 per a emmascarar els problemes de rendiment dels seus bateries, sabent que això causaria un alentiment i pèrdua de rendiment dels telèfons. En fer això, els usuaris van pensar que l’iPhone se’ls havia quedat vell, perquè els anava “més lent” un fet que els va espentar a canviar de model.

OCU considera que Apple de manera deliberada va condicionar als consumidors per a renovar els seus iPhones causant-los un perjudici econòmic que xifra entre 40 i 80 milions d’euros, aproximadament.

OCU ja va presentar el desembre de 2020 unes diligències preliminars per a sol·licitar a Apple que identificara als afectats, a fi que, sobre la base de la legitimació que té per a això, l’organització poguera defensar-los en un Jutjat.

Una vegada finalitzat aqueix tràmit, procedeix la presentació de la demanda en la qual OCU sol·licita a Apple una compensació, no sols pel perjudici causat pel canvi de mòbil o de bateria al qual es van veure obligats, sinó també pels danys morals: la pèrdua de rendiment dels seus dispositius va fer que veren frustrades les seues expectatives i el seu grau de satisfacció amb la marca. Per tot això, sol·licita una compensació d’entre 99 i 189 euros.

 Aquesta xifra procedeix de la suma de l’import de la bateria (entre 29 i 89 euros, segons si es va acollir o no al pla de reemplaçament), més un 10% del preu de compra del mòbil (entre 699 i 999 euros, segons el model, capacitat, etc.).

OCU assumirà la despesa necessària per a entaular aquesta contesa judicial, pagant els honoraris d’advocats i procuradors, perquè els afectats no hagen d’incórrer en cap cost. En cas de perdre l’acció judicial, els afectats tampoc hauran d’assumir les costes del procés. OCU confia que la justícia pose fre a aquests comportaments lesius per als consumidors afectats i la societat en general.

Amb aquesta acció OCU planta cara a les pràctiques injustes i enganyoses que tenen com a finalitat acurtar la vida útil dels dispositius. Aquesta és una acció més en el marc de la campanya que va posar en marxa una per a animar als usuaris afectats a lluitar contra l’obsolescència programada, en aquest sentit, continua animant no sols als afectats directes sinó a tots aquells consumidors que no estan disposats a tolerar aquest tipus d’accions deliberades en contra els seus drets al fet que s’unisquen a la campanya i que donen el seu suport necessari per a posar fre a aquestes pràctiques que d’una manera o d’una altra ens perjudiquen a tots.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un comandament de la UME sosté que en el Cecopi manava la consellera, no Mazón, el 29-O

Un comandant de la UME ha declarat davant la jutgessa que la vesprada del 29-O en el Cecopi qui va dirigir l'emergència va ser la consellera Salomé Pradas. Segons el seu testimoniatge, Mazón va arribar, va fer preguntes i no va prendre decisions.

Avís groc per pluges este dijous a Castelló i en zones d’Alacant i València

Aemet ha establit per al dijous l'avís groc per pluges a Castelló, el sud de València i el litoral nord d'Alacant. Per a este dimecres està actiu a Alacant per vent i mala mar.

La nostra llengua necessita un estatus indiscriminat

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa que el valencià perd ús perquè no té el mateix reconeixement i exigència que el castellà. Proposa reforçar-lo amb canvis legals i facilitar-ne l’ús amb una normativa escrita més accessible, per evitar que acabe sent una llengua amb prestigi però poc viva

José Francisco Molina, nou seleccionador d’Hondures amb el Mundial 2030 en l’horitzó

El tècnic valencià va ser presentat i va assumir una gran responsabilitat amb un missatge d'unitat. El seu primer amistós serà davant el Perú a Espanya el 31 de març.

Pluges amb fang i ratxes molt fortes este dimecres per la borrasca Regina

La borrasca Regina, situada sobre el Marroc, deixarà un canvi de temps marcat: pluges amb fang, ratxes molt fortes i baixada de les màximes en la mitat sud. Les precipitacions avançaran de sud a nord i seran més intenses a Andalusia, amb incidència també a Castella-la Manxa i Madrid, a més de calitja a Balears i pluges amb vent a Canàries.

Pluges en el sud de València i nord d’Alacant i vent amb ratxes molt fortes

Cels molt nuvolosos este dimecres amb pluges febles, persistents en el sud de València i nord d'Alacant, i vent del nord-est amb ratxes molt fortes. El dijous arribaran precipitacions generalitzades amb fang i baixaran les màximes.

PLD Space tanca una ronda de 180 milions per a impulsar Miura 5 i el seu salt comercial

PLD Space ha tancat una Sèrie C de 180 milions liderada per Mitsubishi Electric i COFIDES. El capital accelera Miura 5, l'expansió industrial i el passe a operacions comercials.

Un accident entre dos camions i dos cotxes talla l’A-7 a Moncofa (Castelló)

El sinistre en el punt quilomètric 457 ha obligat a tallar l'A-7 en sentit València. La DGT ha activat desviaments per la N-340 i la N-225.