12.3 C
València
Dijous, 4 desembre, 2025

OCU presenta demanda col·lectiva contra Apple

L’Organització de Consumidors (OCU) ha presentat una demanda col·lectiva per a defensar en judici als més de 400.000 afectats per l’obsolescència programada en la gamma d’iPhone 6, sobre la base de les pràctiques comercials injustes, enganyoses i agressives d’Apple, que per a l’organització ha actuat de manera fraudulenta ocultant informació als usuaris, vulnerant així la Llei de Competència Deslleial i la Llei General de Defensa dels Consumidors i Usuaris.

OCU considera que el gegant de la tecnologia va actualitzar el programari en els diferents models de l’iPhone 6 per a emmascarar els problemes de rendiment dels seus bateries, sabent que això causaria un alentiment i pèrdua de rendiment dels telèfons. En fer això, els usuaris van pensar que l’iPhone se’ls havia quedat vell, perquè els anava “més lent” un fet que els va espentar a canviar de model.

OCU considera que Apple de manera deliberada va condicionar als consumidors per a renovar els seus iPhones causant-los un perjudici econòmic que xifra entre 40 i 80 milions d’euros, aproximadament.

OCU ja va presentar el desembre de 2020 unes diligències preliminars per a sol·licitar a Apple que identificara als afectats, a fi que, sobre la base de la legitimació que té per a això, l’organització poguera defensar-los en un Jutjat.

Una vegada finalitzat aqueix tràmit, procedeix la presentació de la demanda en la qual OCU sol·licita a Apple una compensació, no sols pel perjudici causat pel canvi de mòbil o de bateria al qual es van veure obligats, sinó també pels danys morals: la pèrdua de rendiment dels seus dispositius va fer que veren frustrades les seues expectatives i el seu grau de satisfacció amb la marca. Per tot això, sol·licita una compensació d’entre 99 i 189 euros.

 Aquesta xifra procedeix de la suma de l’import de la bateria (entre 29 i 89 euros, segons si es va acollir o no al pla de reemplaçament), més un 10% del preu de compra del mòbil (entre 699 i 999 euros, segons el model, capacitat, etc.).

OCU assumirà la despesa necessària per a entaular aquesta contesa judicial, pagant els honoraris d’advocats i procuradors, perquè els afectats no hagen d’incórrer en cap cost. En cas de perdre l’acció judicial, els afectats tampoc hauran d’assumir les costes del procés. OCU confia que la justícia pose fre a aquests comportaments lesius per als consumidors afectats i la societat en general.

Amb aquesta acció OCU planta cara a les pràctiques injustes i enganyoses que tenen com a finalitat acurtar la vida útil dels dispositius. Aquesta és una acció més en el marc de la campanya que va posar en marxa una per a animar als usuaris afectats a lluitar contra l’obsolescència programada, en aquest sentit, continua animant no sols als afectats directes sinó a tots aquells consumidors que no estan disposats a tolerar aquest tipus d’accions deliberades en contra els seus drets al fet que s’unisquen a la campanya i que donen el seu suport necessari per a posar fre a aquestes pràctiques que d’una manera o d’una altra ens perjudiquen a tots.

Últimes notícies

Els nous consellers juren el càrrec i Pérez Llorca fixa com a objectiu reforçar la confiança pública

El president apel·la a afiançar ponts institucionals, millorar la coordinació i estar 'més prop de la ciutadania' en l’inici del nou Consell

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.