OCU presenta demanda col·lectiva contra Apple

L’Organització de Consumidors (OCU) ha presentat una demanda col·lectiva per a defensar en judici als més de 400.000 afectats per l’obsolescència programada en la gamma d’iPhone 6, sobre la base de les pràctiques comercials injustes, enganyoses i agressives d’Apple, que per a l’organització ha actuat de manera fraudulenta ocultant informació als usuaris, vulnerant així la Llei de Competència Deslleial i la Llei General de Defensa dels Consumidors i Usuaris.

OCU considera que el gegant de la tecnologia va actualitzar el programari en els diferents models de l’iPhone 6 per a emmascarar els problemes de rendiment dels seus bateries, sabent que això causaria un alentiment i pèrdua de rendiment dels telèfons. En fer això, els usuaris van pensar que l’iPhone se’ls havia quedat vell, perquè els anava “més lent” un fet que els va espentar a canviar de model.

OCU considera que Apple de manera deliberada va condicionar als consumidors per a renovar els seus iPhones causant-los un perjudici econòmic que xifra entre 40 i 80 milions d’euros, aproximadament.

OCU ja va presentar el desembre de 2020 unes diligències preliminars per a sol·licitar a Apple que identificara als afectats, a fi que, sobre la base de la legitimació que té per a això, l’organització poguera defensar-los en un Jutjat.

Una vegada finalitzat aqueix tràmit, procedeix la presentació de la demanda en la qual OCU sol·licita a Apple una compensació, no sols pel perjudici causat pel canvi de mòbil o de bateria al qual es van veure obligats, sinó també pels danys morals: la pèrdua de rendiment dels seus dispositius va fer que veren frustrades les seues expectatives i el seu grau de satisfacció amb la marca. Per tot això, sol·licita una compensació d’entre 99 i 189 euros.

 Aquesta xifra procedeix de la suma de l’import de la bateria (entre 29 i 89 euros, segons si es va acollir o no al pla de reemplaçament), més un 10% del preu de compra del mòbil (entre 699 i 999 euros, segons el model, capacitat, etc.).

OCU assumirà la despesa necessària per a entaular aquesta contesa judicial, pagant els honoraris d’advocats i procuradors, perquè els afectats no hagen d’incórrer en cap cost. En cas de perdre l’acció judicial, els afectats tampoc hauran d’assumir les costes del procés. OCU confia que la justícia pose fre a aquests comportaments lesius per als consumidors afectats i la societat en general.

Amb aquesta acció OCU planta cara a les pràctiques injustes i enganyoses que tenen com a finalitat acurtar la vida útil dels dispositius. Aquesta és una acció més en el marc de la campanya que va posar en marxa una per a animar als usuaris afectats a lluitar contra l’obsolescència programada, en aquest sentit, continua animant no sols als afectats directes sinó a tots aquells consumidors que no estan disposats a tolerar aquest tipus d’accions deliberades en contra els seus drets al fet que s’unisquen a la campanya i que donen el seu suport necessari per a posar fre a aquestes pràctiques que d’una manera o d’una altra ens perjudiquen a tots.

Últimes notícies

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.
FILMOTECA D'ESTIU