OCU presenta demanda col·lectiva contra Apple

L’Organització de Consumidors (OCU) ha presentat una demanda col·lectiva per a defensar en judici als més de 400.000 afectats per l’obsolescència programada en la gamma d’iPhone 6, sobre la base de les pràctiques comercials injustes, enganyoses i agressives d’Apple, que per a l’organització ha actuat de manera fraudulenta ocultant informació als usuaris, vulnerant així la Llei de Competència Deslleial i la Llei General de Defensa dels Consumidors i Usuaris.

OCU considera que el gegant de la tecnologia va actualitzar el programari en els diferents models de l’iPhone 6 per a emmascarar els problemes de rendiment dels seus bateries, sabent que això causaria un alentiment i pèrdua de rendiment dels telèfons. En fer això, els usuaris van pensar que l’iPhone se’ls havia quedat vell, perquè els anava “més lent” un fet que els va espentar a canviar de model.

OCU considera que Apple de manera deliberada va condicionar als consumidors per a renovar els seus iPhones causant-los un perjudici econòmic que xifra entre 40 i 80 milions d’euros, aproximadament.

OCU ja va presentar el desembre de 2020 unes diligències preliminars per a sol·licitar a Apple que identificara als afectats, a fi que, sobre la base de la legitimació que té per a això, l’organització poguera defensar-los en un Jutjat.

Una vegada finalitzat aqueix tràmit, procedeix la presentació de la demanda en la qual OCU sol·licita a Apple una compensació, no sols pel perjudici causat pel canvi de mòbil o de bateria al qual es van veure obligats, sinó també pels danys morals: la pèrdua de rendiment dels seus dispositius va fer que veren frustrades les seues expectatives i el seu grau de satisfacció amb la marca. Per tot això, sol·licita una compensació d’entre 99 i 189 euros.

 Aquesta xifra procedeix de la suma de l’import de la bateria (entre 29 i 89 euros, segons si es va acollir o no al pla de reemplaçament), més un 10% del preu de compra del mòbil (entre 699 i 999 euros, segons el model, capacitat, etc.).

OCU assumirà la despesa necessària per a entaular aquesta contesa judicial, pagant els honoraris d’advocats i procuradors, perquè els afectats no hagen d’incórrer en cap cost. En cas de perdre l’acció judicial, els afectats tampoc hauran d’assumir les costes del procés. OCU confia que la justícia pose fre a aquests comportaments lesius per als consumidors afectats i la societat en general.

Amb aquesta acció OCU planta cara a les pràctiques injustes i enganyoses que tenen com a finalitat acurtar la vida útil dels dispositius. Aquesta és una acció més en el marc de la campanya que va posar en marxa una per a animar als usuaris afectats a lluitar contra l’obsolescència programada, en aquest sentit, continua animant no sols als afectats directes sinó a tots aquells consumidors que no estan disposats a tolerar aquest tipus d’accions deliberades en contra els seus drets al fet que s’unisquen a la campanya i que donen el seu suport necessari per a posar fre a aquestes pràctiques que d’una manera o d’una altra ens perjudiquen a tots.

Últimes notícies

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre Les Naus i critica el PSPV-PSOE per l'expedient a una tècnica a Alcoy.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la documentació sobre la promoció de Les Naus i rebutja les crítiques de falta de transparència, comparant la gestió amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha oferit tota la informació en temps real sobre la investigació de les vivendes públiques de Les Naus i retreta a l’esquerra les seues crítiques, comparant el cas amb l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa la gestió del PP en Les Naus i nega falta de transparència a Alacant

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern del PP està col·laborant i sent transparent en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la Platja de Sant Joan, i ha comparat esta situació amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus a la Platja de San Juan

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar (PP), ha assegurat que el govern local està col·laborant amb total transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en lajornament de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat aquesta actitud amb el cas dalcoi.

Quatre excaps d’ETA es neguen a declarar pels atemptats de Santa Pola i Madrid

Quatre antics dirigents d’ETA s’han acollit al dret a no declarar davant l’Audiència Nacional per la seua presumpta responsabilitat en l’atemptat contra la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola en 2002 i per l’assassinat del tinent coronel Pedro Antonio Blanco en 2000 a Madrid.

Avantatge de pista per al Valencia Basket davant un Joventut sense pressió en les semifinals de la Liga Endesa

Valencia Basket i Asisa Joventut obrin este dimecres al Roig Arena una semifinal de la Liga Endesa marcada per l’avantatge de pista taronja i el paper decisiu de Ricky Rubio. Pedro Martínez avisa del gran moment de forma de la Penya i afirma que l’eliminatòria està al 50%.

El Valencia Basket busca colpejar primer en la semifinal davant un Joventut sense pressió

El Valencia Basket arriba a la semifinal de la Lliga Endesa amb avantatge de pista i el paper de favorit davant un Asisa Joventut sense pressió, impulsat pel gran moment de Ricky Rubio i amb un Pedro Martínez que alerta del potencial verd-i-negre.