La pujada de la llum dispara el preu del café amb un efecte en hostalers i clients

 

Aquest dilluns 17 de gener paguem la llum més cara en el que va d’any. El megavat/hora costa, de mitjana, prop de 245 euros. I aquesta vesprada fregarà els 286 a partir de les 7 de la vesprada. Aquesta pujada implica que es dispare també el preu de molts altres productes, com el blat, el sucre o café. En el cas d’aquest últim, l’estan notant en negocis com les cafeteries.

El preu del café s’ha disparat i s’ha duplicat en l’últim any. S’ha incrementat un 102% i això ha obligat molts bars a haver de repercutir aqueixa pujada en els seus clients. No han pogut aguantar més i en alguns establiments, des de l’1 de gener, el café costa 1,50. Són 10 cèntims més que l’any passat. De moment, els clients habituals entenen aqueixa pujada i els amos no tenen previst pujar cap altre producte més.

«Cal tirar avant tots el món i si estan ofegats, caldrà tirar-los una mà», «1,40 és bastant perquè torne a pujar més«, «també és lògic que repercutisca d’alguna manera», són lles opinions d’alguns clients de les cafeteries.

 

El preu de la llum baixa aquest dimarts

 

El preu de la llum ha donat una xicoteta treva aquest dimarts i ha descendit un 8,9%. D’aquesta manera, se situarà en 222,73 euros el megavat hora. Quant a franges horàries, la més cara ha sigut entre les 19.00 i les 20.00, quan costarà de mitjana 272,22 euros/MWh, mentre que la més barata va ser entre les 4.00 i les 5.00 de la matinada amb un preu mitjà de 193,99 euros/MWh.

Aquesta pujada del preu de la llum no sols afecta Espanya, també a Europa, i té a veure majoritàriament amb l’encariment del gas i a l’augment del preu dels drets d’emissió de diòxid de carboni.

Últimes notícies

Especialistes proposen que l’Estat compre vivendes privades per a destinar-les a lloguer social

Un informe de la Fundació BBVA i l’Ivie defensa que les administracions públiques compren vivendes del mercat lliure per a ampliar de manera ràpida el parc de lloguer social i alleujar la greu escassetat d’habitatge a Espanya.

Una avaria en l’avió retrasa el retorn de Pérez Llorca des de Brussel·les a València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, retrasa el seu retorn des de Brussel·les a València per una avaria en el vol de tornada i es preveu que arribe al llarg del divendres. La vicepresidenta primera, Susana Camarero, l’ix al pas i presidirà el ple del Consell i un acte sobre L’Albufera i El Saler.

Canvi radical d’oratge al primer cap de setmana de juny: desplom tèrmic, vent i pluges

La Comunitat Valenciana viurà el primer cap de setmana de juny amb una brusca baixada de les temperatures, intervals de vent fort i ruixats sobretot este divendres a València i Alacant, segons Aemet.

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.