La pujada de la llum dispara el preu del café amb un efecte en hostalers i clients

 

Aquest dilluns 17 de gener paguem la llum més cara en el que va d’any. El megavat/hora costa, de mitjana, prop de 245 euros. I aquesta vesprada fregarà els 286 a partir de les 7 de la vesprada. Aquesta pujada implica que es dispare també el preu de molts altres productes, com el blat, el sucre o café. En el cas d’aquest últim, l’estan notant en negocis com les cafeteries.

El preu del café s’ha disparat i s’ha duplicat en l’últim any. S’ha incrementat un 102% i això ha obligat molts bars a haver de repercutir aqueixa pujada en els seus clients. No han pogut aguantar més i en alguns establiments, des de l’1 de gener, el café costa 1,50. Són 10 cèntims més que l’any passat. De moment, els clients habituals entenen aqueixa pujada i els amos no tenen previst pujar cap altre producte més.

«Cal tirar avant tots el món i si estan ofegats, caldrà tirar-los una mà», «1,40 és bastant perquè torne a pujar més«, «també és lògic que repercutisca d’alguna manera», són lles opinions d’alguns clients de les cafeteries.

 

El preu de la llum baixa aquest dimarts

 

El preu de la llum ha donat una xicoteta treva aquest dimarts i ha descendit un 8,9%. D’aquesta manera, se situarà en 222,73 euros el megavat hora. Quant a franges horàries, la més cara ha sigut entre les 19.00 i les 20.00, quan costarà de mitjana 272,22 euros/MWh, mentre que la més barata va ser entre les 4.00 i les 5.00 de la matinada amb un preu mitjà de 193,99 euros/MWh.

Aquesta pujada del preu de la llum no sols afecta Espanya, també a Europa, i té a veure majoritàriament amb l’encariment del gas i a l’augment del preu dels drets d’emissió de diòxid de carboni.

Últimes notícies

Elda immortalitza Pedrito Rico amb una escultura a la plaça Major

Elda ha homenatjat el cantant Pedrito Rico amb la inauguració d’una escultura en bronze a la plaça Major, obra de l’escultor local Carlos Martínez, en un acte emotiu amb família i veïns.

Un home ferit en un xoc entre dos camions a la Font de la Figuera

Un home ha resultat ferit este dijous en col·lisionar dos camions a la Font de la Figuera. Els bombers l'han excarcerat i un helicòpter medicalitzat l'ha traslladat a l'hospital.

El Valencia Basket incorpora Mouhamadou Gueye per reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge de l’ala-pivot Mouhamadou Gueye, nord-americà amb passaport senegalés, per una temporada, en el seu primer pas pel bàsquet europeu.

Reventons càlids amb ratxes de més de 90 km/h sacsegen el sud d’Alacant

Diverses zones del sud de la província d’Alacant han patit esta vesprada reventons càlids amb ratxes de vent molt fortes i una pujada sobtada de temperatures, en una jornada amb avís roig per calor extrema.

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.