La pujada de la llum dispara el preu del café amb un efecte en hostalers i clients

 

Aquest dilluns 17 de gener paguem la llum més cara en el que va d’any. El megavat/hora costa, de mitjana, prop de 245 euros. I aquesta vesprada fregarà els 286 a partir de les 7 de la vesprada. Aquesta pujada implica que es dispare també el preu de molts altres productes, com el blat, el sucre o café. En el cas d’aquest últim, l’estan notant en negocis com les cafeteries.

El preu del café s’ha disparat i s’ha duplicat en l’últim any. S’ha incrementat un 102% i això ha obligat molts bars a haver de repercutir aqueixa pujada en els seus clients. No han pogut aguantar més i en alguns establiments, des de l’1 de gener, el café costa 1,50. Són 10 cèntims més que l’any passat. De moment, els clients habituals entenen aqueixa pujada i els amos no tenen previst pujar cap altre producte més.

“Cal tirar avant tots el món i si estan ofegats, caldrà tirar-los una mà”, “1,40 és bastant perquè torne a pujar més“, “també és lògic que repercutisca d’alguna manera”, són lles opinions d’alguns clients de les cafeteries.

 

El preu de la llum baixa aquest dimarts

 

El preu de la llum ha donat una xicoteta treva aquest dimarts i ha descendit un 8,9%. D’aquesta manera, se situarà en 222,73 euros el megavat hora. Quant a franges horàries, la més cara ha sigut entre les 19.00 i les 20.00, quan costarà de mitjana 272,22 euros/MWh, mentre que la més barata va ser entre les 4.00 i les 5.00 de la matinada amb un preu mitjà de 193,99 euros/MWh.

Aquesta pujada del preu de la llum no sols afecta Espanya, també a Europa, i té a veure majoritàriament amb l’encariment del gas i a l’augment del preu dels drets d’emissió de diòxid de carboni.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSPV exigix una comissió per a aclarir el contracte en la Diputació de la parella de Pérez Llorca

El PSPV reclama una comissió d'investigació en la Diputació de València per a esclarir la contractació en comissió de servicis de la parella de Juanfran Pérez Llorca, que consideren un possible cas de enchufismo.

Catalá insistix que els festivals en la Ciutat de les Arts i les Ciències han d’acatar la sentència de soroll

L'alcaldessa de València, María José Catalá, subratlla que la continuïtat dels festivals en la Ciutat de les Arts i les Ciències no és objecte de negociació política, sinó el compliment immediat d'una sentència judicial sobre soroll i dret al descans.

València eleva el pressupost de les falles municipals de 2027 i reforça la gestió de les festes

L'Ajuntament de València incrementa el pressupost de les falles municipals de 2027 fins a 284.000 euros i veïns reclamen revisar el model festiu pels problemes patits en les Falles de 2026.

El Vila-real torna al treball el divendres amb tots els seus internacionals disponibles

El Vila-real reprendrà els entrenaments este divendres amb la incorporació de tots els seus internacionals i la possible volta de Ayoze Pérez per a preparar el dol davant el Girona del dilluns.

València tindrà ús gratuït del Nou Mestalla i avança el Poliesportiu de Benicalap

L'Ajuntament de València aprova un conveni amb el València CF per a usar gratis el Nou Mestalla en grans esdeveniments esportius i activa la tramitació del Poliesportiu Benicalap.

El València de Corberán s’agarra a Mestalla per a prolongar la seua bona ratxa després de les aturades

El València de Carlos Corberán ha guanyat els dos partits disputats a Mestalla després d'una aturada de seleccions i busca davant el Celta reforçar el seu allunyament del descens i acostar-se a Europa.

Bernabé acusa a Mazón d’obstaculitzar la justícia i retrau al PP que el continue protegint

Pilar Bernabé acusa a Carlos Mazón de continuar entorpint la labor judicial en la causa per la gestió de la DANA i critica que el PP continue protegint-lo en lloc d'exigir-li l'acta de diputat.

El ciclista Jaume Guardeño, en l’UCI després de xocar amb un cotxe mentres entrenava

El ciclista alacantí Jaume Guardeño roman en l'UCI de l'hospital Tauli de Sabadell amb lesions greus després de col·lidir amb un cotxe durant un entrenament.