La pujada de la llum dispara el preu del café amb un efecte en hostalers i clients

 

Aquest dilluns 17 de gener paguem la llum més cara en el que va d’any. El megavat/hora costa, de mitjana, prop de 245 euros. I aquesta vesprada fregarà els 286 a partir de les 7 de la vesprada. Aquesta pujada implica que es dispare també el preu de molts altres productes, com el blat, el sucre o café. En el cas d’aquest últim, l’estan notant en negocis com les cafeteries.

El preu del café s’ha disparat i s’ha duplicat en l’últim any. S’ha incrementat un 102% i això ha obligat molts bars a haver de repercutir aqueixa pujada en els seus clients. No han pogut aguantar més i en alguns establiments, des de l’1 de gener, el café costa 1,50. Són 10 cèntims més que l’any passat. De moment, els clients habituals entenen aqueixa pujada i els amos no tenen previst pujar cap altre producte més.

«Cal tirar avant tots el món i si estan ofegats, caldrà tirar-los una mà», «1,40 és bastant perquè torne a pujar més«, «també és lògic que repercutisca d’alguna manera», són lles opinions d’alguns clients de les cafeteries.

 

El preu de la llum baixa aquest dimarts

 

El preu de la llum ha donat una xicoteta treva aquest dimarts i ha descendit un 8,9%. D’aquesta manera, se situarà en 222,73 euros el megavat hora. Quant a franges horàries, la més cara ha sigut entre les 19.00 i les 20.00, quan costarà de mitjana 272,22 euros/MWh, mentre que la més barata va ser entre les 4.00 i les 5.00 de la matinada amb un preu mitjà de 193,99 euros/MWh.

Aquesta pujada del preu de la llum no sols afecta Espanya, també a Europa, i té a veure majoritàriament amb l’encariment del gas i a l’augment del preu dels drets d’emissió de diòxid de carboni.

Últimes notícies

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.

Reobrin la CV-500 i la CV-401 i València inicia la neteja de la Devesa després de l’incendi

Les carreteres CV-500 i CV-401 han reobert amb normalitat després de l’incendi intencionat d’El Saler, ja controlat, i l’Ajuntament de València ha posat en marxa els treballs de neteja de la Devesa.

Elx licita la rehabilitació integral de les Clarisas per 10,1 milions d’euros

L’Ajuntament d’Elx ha tret a licitació per 10,1 milions la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, conegut com les Clarisas, amb un termini d’execució de 36 mesos i nous usos culturals i ciutadans.