10.6 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

La pujada de la llum dispara el preu del café amb un efecte en hostalers i clients

 

Aquest dilluns 17 de gener paguem la llum més cara en el que va d’any. El megavat/hora costa, de mitjana, prop de 245 euros. I aquesta vesprada fregarà els 286 a partir de les 7 de la vesprada. Aquesta pujada implica que es dispare també el preu de molts altres productes, com el blat, el sucre o café. En el cas d’aquest últim, l’estan notant en negocis com les cafeteries.

El preu del café s’ha disparat i s’ha duplicat en l’últim any. S’ha incrementat un 102% i això ha obligat molts bars a haver de repercutir aqueixa pujada en els seus clients. No han pogut aguantar més i en alguns establiments, des de l’1 de gener, el café costa 1,50. Són 10 cèntims més que l’any passat. De moment, els clients habituals entenen aqueixa pujada i els amos no tenen previst pujar cap altre producte més.

“Cal tirar avant tots el món i si estan ofegats, caldrà tirar-los una mà”, “1,40 és bastant perquè torne a pujar més“, “també és lògic que repercutisca d’alguna manera”, són lles opinions d’alguns clients de les cafeteries.

 

El preu de la llum baixa aquest dimarts

 

El preu de la llum ha donat una xicoteta treva aquest dimarts i ha descendit un 8,9%. D’aquesta manera, se situarà en 222,73 euros el megavat hora. Quant a franges horàries, la més cara ha sigut entre les 19.00 i les 20.00, quan costarà de mitjana 272,22 euros/MWh, mentre que la més barata va ser entre les 4.00 i les 5.00 de la matinada amb un preu mitjà de 193,99 euros/MWh.

Aquesta pujada del preu de la llum no sols afecta Espanya, també a Europa, i té a veure majoritàriament amb l’encariment del gas i a l’augment del preu dels drets d’emissió de diòxid de carboni.

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.