Claus per a reduir el consum energètic en vacances

Durant els mesos de juliol i agost, molts ciutadans es desplacen a la seua segona residència per a gaudir d’unes vacances o fins i tot per a teletreballar des de la seua casa en la costa o al poble, on les altes temperatures resulten més suportables que a la ciutat. No obstant això, tindre una segona casa suposa pagar una altra factura de llum més, per la qual cosa és important controlar la despesa energètica i alhora, reduir al mínim el cost de la factura de llum de l’habitatge habitual, evitant el conegut com a “consum fantasma” mentre no estem en ella.

Per això t’oferim algunes recomanacions perquè els usuaris puguen estalviar durant l’estiu en el rebut de la llum mitjançant un consum responsable i eficient.

Apagar l’habitatge actual

Abans d’eixir de vacances, és important evitar el temut consum fantasma en l’habitatge habitual. Aquest és la despesa energètica que generen els aparells connectats a la xarxa que no estan sent usats i pot suposar entorn del 12% de l’energia de la llar.

Per a evitar el consum en estand by, hem de desactivar de la xarxa tots els electrodomèstics com la televisió, ordinadors o carregadors del mòbil. Si es va passar fora una llarga temporada, convé acudir al comptador i desconnectar tots els electrodomèstics que no hagen de tindre un funcionament continu. Fins i tot es pot aprofitar per a buidar la nevera, la major consumidora entre els electrodomèstics de la llar, i així poder desendollar-la també.

Ús de ventiladors i control de l’aire condicionat

L’aire condicionat és un dels electrodomèstics que més eleva la factura elèctrica durant l’estiu, per això es recomana prioritzar l’ús de ventiladors de sostre o peu per a generar corrents d’aire i refrescar la casa de forma més sostenible reduint la despesa d’energia fins a un 90%.

En els casos en què siga necessari utilitzar l’aire condicionat, s’han de tindre en compte recomanacions com situar-lo en un lloc amb ombra i ventilat, regular la temperatura idònia entre els 24 °C i els 26 °C i utilitzar la manera ECO.

Finalment, és important fer un bon manteniment de l’aparell mitjançant la substitució de filtres cada canvi d’estació per a evitar que la pols i la brutícia obstruïsquen els conductes. Això ajudarà al fet que la qualitat de l’aire siga òptima i el preu de la factura siga menor.

Llum natural i ventilació

Aprofitant que a l’estiu els dies són més llargs, es pot reduir el consum de la llum artificial.

A més, mesures com ventilar la casa en les hores de menor temperatura, com les primeres hores del matí o durant la nit o aïllar portes, finestres i sòls de la casa, abaixar les persianes i cortines durant les hores més caloroses del dia o instal·lar tendals en les finestres, ajuden a crear una temperatura més agradable a l’interior i a un estalvi en la factura a final de mes.

Triar la tarifa de llum adequada

Aquestes recomanacions poden ajudar el consumidor a reduir l’ús d’energia, però no hem d’oblidar que el major estalvi es troba a triar una tarifa de llum que s’adapte al consum elèctric i a les necessitats de l’usuari durant tot l’any.

En primer lloc, cal recordar que no és necessari contractar la mateixa tarifa en totes les cases, ja que no es dona el mateix ús a la segona residència que a l’habitatge habitual.

Moltes persones desconeixen que una de les maneres d’optimitzar la factura de la llum és ajustar la potència elèctrica contractada. La forma més senzilla per a saber si es té contractada la potència adequada, és connectar tots els electrodomèstics alhora i comprovar si salten o no els ploms. Si fins i tot tenint tot connectat no salten, és perquè es té més potència elèctrica contractada de la qual realment es necessita.

Finalment, s’ha de tindre en compte que alguns contractes porten inclosos serveis addicionals, com el manteniment o l’assegurança de pagament, dels quals es pot prescindir en un segon habitatge i que encareixen la factura. 

Últimes notícies

Mestalla s’acomiadarà del Valencia CF en la jornada 37 davant l’Elx

El Valencia CF ha confirmat que no ha demanat a LaLiga acabar la campanya 2026-27 a Mestalla i que l’últim partit oficial a l’estadi serà en la jornada 37 davant l’Elche, fet que li dona una setmana més per al trasllat al Nou Mestalla.

Beques reforçades i matrícules gratis per a qui aprove primer de carrera a la Comunitat Valenciana

El Consell ha detallat a la Universitat Jaume I les línies del seu pla fins 2030 per enfortir el sistema universitari i investigador, amb més beques i incentius a l’esforç acadèmic. També prepara una nova Llei de Ciència i un Pla 2030 per estabilitzar i modernitzar el sistema.

La nova llei de ciència i el Pla 2030 blindaran el futur de les universitats valencianes

La Generalitat ha detallat a l’UJI la seua estratègia per a donar estabilitat al sistema universitari valencià, impulsar la investigació i reforçar les beques i la cultura de l’esforç.

Beca gratuïta i nova Llei de Ciència: així vol el Consell reforçar les universitats valencianes

El Consell prepara una nova Llei de Ciència i un Pla 2030 per a donar estabilitat al sistema universitari valencià i anuncia la gratuïtat de matrícula per a qui aprove tot primer curs.

Les noves beques i la matrícula gratis marquen l’estratègia del Consell per a la universitat valenciana

El Consell aposta per una nova Llei de Ciència, el Pla 2030, més beques i matrícula gratis per a qui aprove tot primer per a reforçar el sistema universitari valencià, tal com ha explicat Juanfran Pérez Llorca en la presa de possessió del nou rector de l’UJI, Jesús Lancis.

Beques més fortes i matrícula gratis si s’aprova tot: així vol el Consell reforçar la universitat valenciana

El Consell ha detallat a Castelló la seua estratègia per a reforçar el sistema universitari valencià, amb una nova Llei de Ciència, el Pla 2030, més beques i matrícula gratis per a qui aprove totes les assignatures del primer curs.

OWN València espera més de 20.000 aficionats als videojocs del 3 al 5 de juliol

El festival de videojocs, e-sports i cultura digital OWN reunix del 3 al 5 de juliol a Fira València més de 20.000 assistents i les principals companyies del sector.

València cedeix el relleu dels Gay Games a Perth, seu de l’edició de 2030

València, amfitriona dels Gay Games 2026 amb prop de deu mil participants, ha fet el traspàs simbòlic de seu a Perth, ciutat australiana que acollirà l’edició de 2030, amb un balanç positiu en economia i imatge de ciutat oberta i inclusiva.