8.8 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Sanitat finançarà per primera volta l’anell vaginal

Farmàcia

Farmàcia | Unsplash

El Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social ha inclòs per primera volta dins la cartera de servicis del Sistema Nacional de Salut l’anell vaginal anticonceptiu. Este mètode està disponible en el sistema públic de salut des de l’1 de novembre. Es tracta d’un anticonceptiu hormonal combinat del que, segons el ministeri, es beneficiaran 37.000 dones. L’anell que es dispensa té els principis actius Etinilestradiol i Etonogestrel.

 

El nou mètode s’afegix als anticonceptius orals, hormonals combinats i a base de progestagen que ja s’inclouen en la cartera. També s’oferixen diferents anticonceptius reversibles de llarga duració com tres tipus de dispositius intrauterins (DIU), Medroxiprogesterona injectable o l’implant Etonogestrel.

 

Es fomentarà l’educació de salut sexual

Des del govern espanyol es destaca que la inclusió de nous anticonceptius d’última generació en la cartera de servis «contribueix» a complir la Llei de salut sexual i reproductiva de la interrupció voluntària de l’embaràs, del 2010. La norma establix que els servicis públics de salut han de garantir l’accés universal a pràctiques clíniques efectives de planificació de la reproducció.

 

La llei també establix la necessitat d’una educació afectiva sexual i reproductiva adequada com el mètode més efectiu per previndre infeccions de transmissió sexual, embarassos no desitjats i avortaments. En aquest marc, els ministeris de Sanitat i Educació han acordat fomentar la promoció i educació per a la salut sexual i reproductiva a partir de diferents iniciatives a l’escola.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Colp a una xarxa amb més de 100 robatoris en gasolineres, comerços i vivendes en sis províncies

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre membres d'una xarxa a la qual atribuïx més de cent robatoris en gasolineres, comerços i vivendes d'Alacant, Múrcia i altres províncies. L'operació ha permés intervindre diners, joies i vehicles i esclarir assalts comesos de matinada amb un mateix patró.

Basset nega reticències per a enviar l’És_Alert i afirma: ‘calia enviar-la’

L'ex inspector cap José Miguel Basset ha negat reticències al Es_Alert durant la DANA i ha rebutjat que discutira amb el subdirector d'Emergències pel text de l'avís.

Cort en un tram de les línies 4 i 6 de Metrovalencia per danys en la catenària

Les línies 4 i 6 han quedat fora de servici entre Tarongers i Doctor Lluch després d'enganxar-se un camió amb remolc en la catenària. Tècnics valoren els danys i no hi ha hora estimada de normalitat.

Dimecres amb núvols alts, poques variacions tèrmiques i vent fluix en la Comunitat

Jornada estable amb cel poc nuvolós i intervals de núvols alts. El vent bufarà fluix de l'oest i el dijous es mantindrà el mateix patró.

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.