19.4 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Sanitat finançarà per primera volta l’anell vaginal

Farmàcia

Farmàcia | Unsplash

El Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social ha inclòs per primera volta dins la cartera de servicis del Sistema Nacional de Salut l’anell vaginal anticonceptiu. Este mètode està disponible en el sistema públic de salut des de l’1 de novembre. Es tracta d’un anticonceptiu hormonal combinat del que, segons el ministeri, es beneficiaran 37.000 dones. L’anell que es dispensa té els principis actius Etinilestradiol i Etonogestrel.

 

El nou mètode s’afegix als anticonceptius orals, hormonals combinats i a base de progestagen que ja s’inclouen en la cartera. També s’oferixen diferents anticonceptius reversibles de llarga duració com tres tipus de dispositius intrauterins (DIU), Medroxiprogesterona injectable o l’implant Etonogestrel.

 

Es fomentarà l’educació de salut sexual

Des del govern espanyol es destaca que la inclusió de nous anticonceptius d’última generació en la cartera de servis «contribueix» a complir la Llei de salut sexual i reproductiva de la interrupció voluntària de l’embaràs, del 2010. La norma establix que els servicis públics de salut han de garantir l’accés universal a pràctiques clíniques efectives de planificació de la reproducció.

 

La llei també establix la necessitat d’una educació afectiva sexual i reproductiva adequada com el mètode més efectiu per previndre infeccions de transmissió sexual, embarassos no desitjats i avortaments. En aquest marc, els ministeris de Sanitat i Educació han acordat fomentar la promoció i educació per a la salut sexual i reproductiva a partir de diferents iniciatives a l’escola.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Dimecres amb ratxes molt fortes de ponent en la Comunitat Valenciana

La borrasca Nils impulsa vent de l'oest amb avisos taronja en el litoral i interior sud de València i grocs a Castelló, interior nord de València i nord d'Alacant. Hi haurà nuvolositat variable i pluges febles a l'interior a la vesprada, amb mala mar en la costa.

La borrasca Nils deixa ratxes de 104 km/h i 23 graus de matinada en la Comunitat Valenciana

La borrasca Nils ha deixat ratxes de fins a 104 km/h i temperatures de 23 graus en plena matinada en diversos punts de la Comunitat Valenciana. Bombers han intervingut pels efectes del vent.

La primera semifinal del Benidorm Fest 2026 crema amb Kenneth i deixa sis finalistes

Kenneth ha segellat el seu passe a la final del dissabte amb una actuació d'alt voltatge. Li acompanyen Tony Grox i LucyCalys, Izan Llunas, Kitai, Mikel Herzog Jr i el duo María León i Julia Medina.

Que no qualle el feudal vassallatge

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana adverteix que acceptar el menyspreu, l’autoritarisme i la desigualtat és obrir la porta a una societat de vassalls, i defensa que cal reaccionar abans que aquest model es normalitze

La passió, ingredient essencial del periodisme esportiu

Lucía González, Rafael Escrig, Mónica Benavent i José Luis Gual protagonitzen a la UJI una taula redona moderada per la presidenta de l’Associació de la Premsa Esportiva de Castelló, Yolanda Peris

El ponent ha elevat a 25 graus les màximes a Xàbia i Miramar i Aemet ha activat l’avís taronja a València

El vent de ponent ha deixat 25,5 graus a Xàbia i 25,4 a Miramar, només per darrere de registres a Canàries. Aemet ha activat avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i València ha suspés els mercats extraordinaris del dimecres

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.