Sanitat finançarà per primera volta l’anell vaginal

Farmàcia

Farmàcia | Unsplash

El Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social ha inclòs per primera volta dins la cartera de servicis del Sistema Nacional de Salut l’anell vaginal anticonceptiu. Este mètode està disponible en el sistema públic de salut des de l’1 de novembre. Es tracta d’un anticonceptiu hormonal combinat del que, segons el ministeri, es beneficiaran 37.000 dones. L’anell que es dispensa té els principis actius Etinilestradiol i Etonogestrel.

 

El nou mètode s’afegix als anticonceptius orals, hormonals combinats i a base de progestagen que ja s’inclouen en la cartera. També s’oferixen diferents anticonceptius reversibles de llarga duració com tres tipus de dispositius intrauterins (DIU), Medroxiprogesterona injectable o l’implant Etonogestrel.

 

Es fomentarà l’educació de salut sexual

Des del govern espanyol es destaca que la inclusió de nous anticonceptius d’última generació en la cartera de servis «contribueix» a complir la Llei de salut sexual i reproductiva de la interrupció voluntària de l’embaràs, del 2010. La norma establix que els servicis públics de salut han de garantir l’accés universal a pràctiques clíniques efectives de planificació de la reproducció.

 

La llei també establix la necessitat d’una educació afectiva sexual i reproductiva adequada com el mètode més efectiu per previndre infeccions de transmissió sexual, embarassos no desitjats i avortaments. En aquest marc, els ministeris de Sanitat i Educació han acordat fomentar la promoció i educació per a la salut sexual i reproductiva a partir de diferents iniciatives a l’escola.

 

 

També pots llegir…

Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana eleva un 5,9% l’arribada de turistes internacionals i el gasto creix un 4,7% fins a març

La Comunitat Valenciana rep 2,25 milions de turistes internacionals fins a març, un 5,9% més, i aconseguix un gasto de 2.872 milions, mentres Espanya marca nous rècords trimestrals i al març.

La Copa Faulconbridge inicia etapa com Challenger 175 i es prepara per al comiat de Baptista i Zapata

La Copa Faulconbridge estrena categoria ATP Challenger 175 i nova data en el Club de Tenis València, en una edició marcada pel comiat de Roberto Bautista i Bernabé Zapata.

OceanFest torna a València amb una edició dedicada als ecosistemes polars

El Oceanogràfic de València celebra del 18 al 24 de maig la quarta edició de OceanFest, un festival que posa el focus en els ecosistemes polars amb art, divulgació i tallers familiars.

El València Basket es juga la vida en l’Eurolliga en la pista del Panathinaikos

El València Basket visita la pista del Panathinaikos obligat a guanyar per a seguir amb opcions en els quarts de final de l'Eurolliga, després de dos ajustes derrotes en el Roig Arena.

Ortí defén els servicis mínims i reclama compatibilitzar la vaga docent amb la protecció de l’alumnat

La Conselleria d'Educació negociarà els servicis mínims de la vaga indefinida del professorat des de l'escolta i el diàleg, amb l'objectiu de garantir el dret a la protesta sense comprometre l'atenció a l'alumnat, especialment el més vulnerable i el que afronta les PAU.

Pedro Martínez confia a allargar la sèrie davant Panathinaikos malgrat el 0-2

Pedro Martínez assumix l'escenari límit del València Basket en l'Eurolliga, però manté la confiança a guanyar en la pista del Panathinaikos i allargar la sèrie de quarts.

PP i Vox bloquegen la pròrroga de la comissió de la dana i el PSPV portarà el cas al Constitucional

PP i Vox impedixen ampliar la comissió d'investigació sobre la dana de 2024 en Les Corts, que conclourà este mes, i el PSPV anuncia un recurs d'empara davant el Tribunal Constitucional.

Augmenten un 13,65% les consultes psicosocials en l’Associació Contra el Càncer de València

L'Associació Espanyola contra el Càncer a València va atendre en 2025 a 6.313 persones, amb un augment del 13,65% en les consultes psicosocials i un perfil majoritari de dones de mitjana edat en tractament actiu.