València manca d’un servei d’ajuda d’oficina per a autoliquidar l’Impost de Successions

 

Un estudi comparatiu sobre la gestió de l‘Impost de Successions realitzat per l’Organització de Consumidors i Usuaris revela significatives diferències entre comunitats autònomes. En concret, València destaca per la facilitat per a gestionar en línia aquest tribut, encara que manca d’un servei presencial d’oficina per a la confecció de l’autoliquidació.

 

Tal com s’explica en un article publicat en la revista Diners i Drets de juliol, els residents a València compten amb un programa en línia d’autoliquidació de l’impost de successions que facilita significativament la presentació de l’impost, a més d’una eina telemàtica de valoració d’immobles, si fora necessari. És més, la Hisenda regional ofereix la possibilitat de presentar i pagar aquest impost en línia mitjançant el DNI electrònic, Clau PIN o el certificat CNMT, sempre que s’hauria formalitzat l’herència en una escriptura notarial. No obstant això, manca d’un servei d’ajuda d’oficina per a autoliquidar aquest impost, una gestió que sí que ofereixen la majoria de les comunitats autònomes.

 

La legislació valenciana contempla bonificacions de la quota de l’impost del 75% per als fills menors de 21 anys i discapacitats; i del 50% per al cònjuge, els fills majors i ascendents. També existeixen reduccions de la base imposable fins a 100.000 euros per a descendents i adoptats de 21 o més anys, així com per al cònjuge, ascendents i adoptants. Aquells descendents i adoptats menors de 21 anys sumen a més altres 8.000 euros per cada any menys d’aquesta edat, amb un límit de 156.000 euros.

 

De la mateixa manera existeixen reduccions de la base imposable per discapacitat o sobre l’habitatge habitual. Siga com siga, si s’anticipa que l’import a pagar serà alt, OCU València recomana fer testament i dividir l’herència entre el major nombre d’hereus, incloent-hi als nets, per exemple, el que disminueix l’impost i la progressivitat de l’impost.

Últimes notícies

El foc de Soneja queda extingit després de cremar 183 hectàrees i desallotjar 500 veïns

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja i que també ha afectat Azuébar s’ha donat per extingit este dissabte a les 20.25 hores, després de cremar 183 hectàrees i obligar al desallotjament de 500 veïns.

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.