València manca d’un servei d’ajuda d’oficina per a autoliquidar l’Impost de Successions

 

Un estudi comparatiu sobre la gestió de l‘Impost de Successions realitzat per l’Organització de Consumidors i Usuaris revela significatives diferències entre comunitats autònomes. En concret, València destaca per la facilitat per a gestionar en línia aquest tribut, encara que manca d’un servei presencial d’oficina per a la confecció de l’autoliquidació.

 

Tal com s’explica en un article publicat en la revista Diners i Drets de juliol, els residents a València compten amb un programa en línia d’autoliquidació de l’impost de successions que facilita significativament la presentació de l’impost, a més d’una eina telemàtica de valoració d’immobles, si fora necessari. És més, la Hisenda regional ofereix la possibilitat de presentar i pagar aquest impost en línia mitjançant el DNI electrònic, Clau PIN o el certificat CNMT, sempre que s’hauria formalitzat l’herència en una escriptura notarial. No obstant això, manca d’un servei d’ajuda d’oficina per a autoliquidar aquest impost, una gestió que sí que ofereixen la majoria de les comunitats autònomes.

 

La legislació valenciana contempla bonificacions de la quota de l’impost del 75% per als fills menors de 21 anys i discapacitats; i del 50% per al cònjuge, els fills majors i ascendents. També existeixen reduccions de la base imposable fins a 100.000 euros per a descendents i adoptats de 21 o més anys, així com per al cònjuge, ascendents i adoptants. Aquells descendents i adoptats menors de 21 anys sumen a més altres 8.000 euros per cada any menys d’aquesta edat, amb un límit de 156.000 euros.

 

De la mateixa manera existeixen reduccions de la base imposable per discapacitat o sobre l’habitatge habitual. Siga com siga, si s’anticipa que l’import a pagar serà alt, OCU València recomana fer testament i dividir l’herència entre el major nombre d’hereus, incloent-hi als nets, per exemple, el que disminueix l’impost i la progressivitat de l’impost.

Últimes notícies

Gomar confia que la FIFA visite València a l’octubre per a definir les seus del Mundial 2030

Salvador Gomar preveu que la FIFA viatge a València a partir d'octubre per a avaluar el Nou Mestalla com a possible seu del Mundial 2030 i tancar també el mapa de subseus en la Comunitat Valenciana.

Aemet activa l’avís groc per pluges i tempestes amb graníssol a l’interior de Castelló este diumenge

Aemet activa per a este diumenge l'avís groc a l'interior de Castelló per pluges intenses, tempestes amb possible graníssol i ratxes molt fortes de vent entre les 14.00 i les 21.00 hores.

Una nova IA millora la gestió d’anomenades al 112 en emergències mèdiques

Investigadors de la UPV i el Servici d'Emergències Sanitàries de la Comunitat Valenciana han creat una ferramenta d'intel·ligència artificial que optimitza la gestió i priorització de les anomenades metgesses al 112.

Presó provisional per a dos detinguts per robatoris violents a ancians a Torrevieja

Dos hòmens de 31 i 32 anys han ingressat a la presó provisional acusats de cometre almenys quatre robatoris amb violència a persones d'entre 75 i 93 anys a Torrevieja i La Mata mitjançant el mètode de l'estirada.

Detingut a Torrent un home per agredir i amenaçar a la seua parella embarassada

La Policia Nacional ha detingut a Torrent a un home de 28 anys per presumptes maltractaments físics i psicològics a la seua parella, a la qual hauria agredit durant l'embaràs i després del naixement del bebé.

Detingut a Oliva un jove per agredir a un vianant per a robar-li una cadena d’or

Un jove de 18 anys ha sigut detingut a Oliva acusat de colpejar en la cara a un vianant per a arrabassar-li una cadena d'or. La Guàrdia Civil ho va identificar gràcies a testimonis i va recuperar la joia sostreta.

‘El meu pare és un Millennial’, el llibre que acosta a la generació Alfa a la vida sense mòbil

‘El meu pare és un Millennial’ és una novel·la juvenil del professor Jorge Morcillo que explica a la generació Alfa com era créixer en els 90 i 2000 sense mòbils ni Internet per a millorar el diàleg amb els seus pares.

Possibles ruixats este dissabte a l’interior de Castelló i València i baixada de les màximes

El dissabte es presenta amb cel poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, augment de núvols a la vesprada i possibles ruixats a l'interior de Castelló i València, amb descens de les màximes en el nord i el litoral central.