València manca d’un servei d’ajuda d’oficina per a autoliquidar l’Impost de Successions

 

Un estudi comparatiu sobre la gestió de l‘Impost de Successions realitzat per l’Organització de Consumidors i Usuaris revela significatives diferències entre comunitats autònomes. En concret, València destaca per la facilitat per a gestionar en línia aquest tribut, encara que manca d’un servei presencial d’oficina per a la confecció de l’autoliquidació.

 

Tal com s’explica en un article publicat en la revista Diners i Drets de juliol, els residents a València compten amb un programa en línia d’autoliquidació de l’impost de successions que facilita significativament la presentació de l’impost, a més d’una eina telemàtica de valoració d’immobles, si fora necessari. És més, la Hisenda regional ofereix la possibilitat de presentar i pagar aquest impost en línia mitjançant el DNI electrònic, Clau PIN o el certificat CNMT, sempre que s’hauria formalitzat l’herència en una escriptura notarial. No obstant això, manca d’un servei d’ajuda d’oficina per a autoliquidar aquest impost, una gestió que sí que ofereixen la majoria de les comunitats autònomes.

 

La legislació valenciana contempla bonificacions de la quota de l’impost del 75% per als fills menors de 21 anys i discapacitats; i del 50% per al cònjuge, els fills majors i ascendents. També existeixen reduccions de la base imposable fins a 100.000 euros per a descendents i adoptats de 21 o més anys, així com per al cònjuge, ascendents i adoptants. Aquells descendents i adoptats menors de 21 anys sumen a més altres 8.000 euros per cada any menys d’aquesta edat, amb un límit de 156.000 euros.

 

De la mateixa manera existeixen reduccions de la base imposable per discapacitat o sobre l’habitatge habitual. Siga com siga, si s’anticipa que l’import a pagar serà alt, OCU València recomana fer testament i dividir l’herència entre el major nombre d’hereus, incloent-hi als nets, per exemple, el que disminueix l’impost i la progressivitat de l’impost.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La jutgessa cita com a testimonis a tres alts càrrecs de la Conselleria per les VPP de la Platja de Sant Joan

La jutgessa que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan cita com a testimonis a tres responsables de la Conselleria i reclama aclarir qui va elaborar els informes clau del cas.

Gayà passa noves proves mèdiques després d’un fort colp en el pòmul

José Luis Gayà se sotmet a noves proves mèdiques després del fort colp en el pòmul patit davant el Sevilla, mentres el València espera conéixer la seua evolució per al pròxim partit.

La DANA reobri el debat sobre un Cecopi gestionat només per tècnics

El subdirector d'Emergències de la Generalitat Valenciana defén en el Congrés que la DANA d'octubre de 2024 ha obert el debat sobre un Cecopi amb comandament estrictament tècnic i admet fallades en la percepció de la gravetat de l'episodi.

La jutgessa cita com a testimonis a tres alts càrrecs de la Conselleria per les VPP d’Alacant

La jutgessa que investiga les possibles irregularitats en les vivendes de protecció pública de la Platja de Sant Joan cita com a testimonis a tres alts càrrecs de la Conselleria i demana identificar a més tècnics implicats en els informes.

Tretze detinguts per ús indegut de pirotècnia en les Falles de València

La Policia Nacional va detindre a tretze hòmens, molts d'ells d'Alemanya i Paises Baixos, per l'ús indegut de material pirotècnic durant les Falles 2026 a València i va tramitar 60 propostes de sanció.

El València Basket es juga davant Olympiacos assegurar el play in de l’Eurolliga

El València Basket rep a Olympiacos en el Roig Arena amb l'opció de tallar la seua mala ratxa i deixar pràcticament tancat el play in, i fins i tot continuar aspirant a la passada directa a quarts.

Igualtat advertix a la confraria de Sagunt: el Govern intervindrà si s’impedix processionar a les dones

El Ministeri d'Igualtat anuncia que actuarà després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones participen en les processons de Setmana Santa.

Ampli dispositiu de busca per a localitzar a un home desaparegut a Requena

Emergències manté actiu un ampli operatiu terrestre i aeri per a localitzar a un home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, en el terme municipal de Requena.