València manca d’un servei d’ajuda d’oficina per a autoliquidar l’Impost de Successions

 

Un estudi comparatiu sobre la gestió de l‘Impost de Successions realitzat per l’Organització de Consumidors i Usuaris revela significatives diferències entre comunitats autònomes. En concret, València destaca per la facilitat per a gestionar en línia aquest tribut, encara que manca d’un servei presencial d’oficina per a la confecció de l’autoliquidació.

 

Tal com s’explica en un article publicat en la revista Diners i Drets de juliol, els residents a València compten amb un programa en línia d’autoliquidació de l’impost de successions que facilita significativament la presentació de l’impost, a més d’una eina telemàtica de valoració d’immobles, si fora necessari. És més, la Hisenda regional ofereix la possibilitat de presentar i pagar aquest impost en línia mitjançant el DNI electrònic, Clau PIN o el certificat CNMT, sempre que s’hauria formalitzat l’herència en una escriptura notarial. No obstant això, manca d’un servei d’ajuda d’oficina per a autoliquidar aquest impost, una gestió que sí que ofereixen la majoria de les comunitats autònomes.

Anuncios

 

La legislació valenciana contempla bonificacions de la quota de l’impost del 75% per als fills menors de 21 anys i discapacitats; i del 50% per al cònjuge, els fills majors i ascendents. També existeixen reduccions de la base imposable fins a 100.000 euros per a descendents i adoptats de 21 o més anys, així com per al cònjuge, ascendents i adoptants. Aquells descendents i adoptats menors de 21 anys sumen a més altres 8.000 euros per cada any menys d’aquesta edat, amb un límit de 156.000 euros.

 

De la mateixa manera existeixen reduccions de la base imposable per discapacitat o sobre l’habitatge habitual. Siga com siga, si s’anticipa que l’import a pagar serà alt, OCU València recomana fer testament i dividir l’herència entre el major nombre d’hereus, incloent-hi als nets, per exemple, el que disminueix l’impost i la progressivitat de l’impost.

Anuncios

Últimes notícies

Urpa de Cap Verd el creuer amb brot de hantavirus rumb a Canàries

El creuer MV Hondius ha partit de Cap Verd cap al port de Granadilla de Abona, a Tenerife, després d'evacuar a tres persones amb hantavirus. A la seua arribada s'activarà un dispositiu sanitari per a avaluar i repatriar a tot el passatge, inclosos els espanyols a bord.

València Basket assalta el OAKA, força el 1-2 i allarga la sèrie davant el Panathinaikos

València Basket firma una exhibició col·lectiva en el OAKA, derrota al Panathinaikos per 87-91 i manté visca l'eliminatòria de quarts de final de l'Eurolliga.

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.