El xicotet comerç avança les campanyes comercials per a reactivar l’econòmica

 

Un ritme de venda més lent de l’esperat i la confusa flexibilització de campanyes comercials com el ‘black friday’, que ningú sap exactament com es regulen, fa que els xicotets comerços de la Comunitat Valenciana parlen d’una “reactivació comercial” que no va la velocitat esperada.

Des de Confecomerç, l’associació autonòmica que aglutina una part important d’este sector, parlen d’“un final d’any atípic, en què a les portes de la que serà la primera campanya de Black Friday i de Nadal sense estat d’alarma i sense restriccions després de la Covid, tot apuntava a unes bones previsions, però la veritat és que encara estem amb un ritme menor de reactivació de l’activitat comercial del que s’esperava”.

Per això encara asseguren que el xicotet comerç “continua el seu camí cap a la recuperació” també apunten que encara “no s’entreveu un escenari similar al que teníem abans de la pandèmia i proper a la normalitat”.

Entre les raons d’este alentiment que no permet assolir les expectatives, Comfecomerç fa referència a factors externs com és l’increment dels costos energètics (llum, gas, benzina), l’alça de la inflació (la desmesurada pujada de preus per l’encariment de les matèries primeres), l’augment del transport com els nòlits marítims que representen obstacles que estan alentint i contenint la reactivació comercial”.

A més, adverteixen que a sectors com el d’equipament personal “(roba, calçat, complements) els està costant força més que a altres activitats i fins i tot alguns casos estan pitjor que abans de la pandèmia”.

 

‘Retards’ i temor al desproveïment

 

Amb este escenari, reconeixen que les campanyes s’avancen, però és que a més a això “s’hi suma la previsió que estan tenint els consumidors d’adquisició de productes davant de possibles ‘retards‘ que pogueren produir-se fonamentalment d’articles relacionats amb telefonia, tecnologia, jocs d’atzar o joguines, precisament a causa de la manca de semiconductors i altres matèries primeres que són l’origen de la manca de subministraments”, asseguren des de la confederació autonòmica.

D’altra banda, malgrat que els comerços recomanen als consumidors que facen una planificació de les seues compres, de cara a evitar possibles faltes d’estoc en productes puntuals com ara tecnologia o determinades joguines, des de Confecomerç insisteixen que “en línies generals els comerços estan abastits i ho estaran d’aquí a Nadal”.

 

Ofertes i regulació a les campanyes

 

Quant a les campanyes puntuals com Black Friday o Cibermonday assenyalen que no sembla que este any tinguen una durada de pocs dies, “sinó que cada cop s’avança més en l’oratge”. En este sentit, alerten que “ara més que mai els consumidors han d’estar atents i vigilants davant les ofertes del comerç en línia, ja que aprofitant la tirada i la forta promoció que tenen estes campanyes algunes accions poden resultar fraudulentes”.

Pel que fa als permanents descomptes, des de Confecomerç assenyalen “la necessitat de comptar amb un marc normatiu idoni que regule els períodes de rebaixes, per tal que la pràctica comercial complisca totes les garanties per al comerciant i el consumidor”.

 

Esperança a les vendes de Nadal

 

De cara a les pròximes setmanes, asseguren que els comerciants “tenen les seues esperances dipositades principalment a la campanya de Nadal, no exempta d’obstacles com hem esmentat anteriorment, però que este any per primera vegada es reprenen els esdeveniments, cosa que representa un element diferencial, que potser permeta reactivar el sector”.

“A això a més se li suma la motivació pels actes previstos amb motiu de les festes i reprendre les celebracions, fet que encoratja a una regeneració de l’activitat, que, encara que no es preveu que siga a un nivell prepandèmia, pot ser un punt de partida de cara al pròxim any”, conclouen amb cert optimisme.

Últimes notícies

València suspén les classes des de les 15.00 hores per l’alerta roja de pluges

L’Ajuntament de València ha ordenat el tancament de tots els centres educatius des de les 15.00 hores d’este dijous i durant divendres per l’alerta roja per pluges i tempestes al litoral.

El Port de València acollix una mostra pels 100 anys de l’esgrima valenciana

L’Edifici del Rellotge del Port de València acollirà des d’este dissabte i fins al 14 d’octubre una exposició que repassa un segle d’esgrima a la ciutat i tanca els actes del centenari de la Federació de Esgrima de la Comunitat Valenciana.

Les infeccions respiratòries creixen un 34 % a la Comunitat Valenciana i colpegen sobretot els menors de 4 anys

La incidència d’infeccions respiratòries agudes ha augmentat un 33,7 % en una setmana a la Comunitat Valenciana, amb un fort impacte en xiquets menors de 4 anys. Les hospitalitzacions greus quasi no varien i la grip i el VRS es mantenen en nivells molt baixos.

La Comunitat Valenciana celebra el Nou d’Octubre reivindicant el llegat de Jaume I 750 anys després

La Generalitat impulsa una programació amb música, gastronomia, activitats infantils, projeccions i focs artificials a diferents municipis

Detinguts cinc joves per dos agressions d’odi a Tavernes de la Valldigna

La Guàrdia Civil ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per dos agressions contra un jove magribí i un altre senegalés durant les festes de Tavernes de la Valldigna, investigades com a delictes d’odi.

El Circuit Ricardo Tormo tornarà al Mundial de Superbike en 2027

El Circuit de la Comunitat Valenciana Ricardo Tormo acollirà del 2 al 4 d’abril de 2027 la tercera prova del Mundial de Superbike, en un calendari on Jerez queda fora per obres de reforma.

Pérez Llorca demana molta precaució per les alertes taronja i roja per pluges a la Comunitat

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha instat la població de les zones amb avís taronja i roig per pluges a extremar la precaució i seguir només la informació dels canals oficials a partir de la vesprada d’este dijous.

Així avancen les obres del Nou Mestalla: coberta en octubre i butaques en maig

Les obres del Nou Mestalla continuen segons el calendari previst pel Valencia CF, que preveu acabar l’itzat de la coberta a finals d’octubre i instal·lar les butaques entre abril i maig de 2027, amb l’objectiu d’inaugurar l’estadi l’estiu de 2027.