9 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Els contagis de Covid entre els sanitaris han crescut més d’un 11% a Castelló

La Central Sindical Independent i de Funcionaris CSIF ha alertat que, si bé els experts vaticinen que el pic de la sisena onada de la pandèmia no s’assolirà fins d’aquí a uns dies, únicament durant les passades festes nadalenques el nombre de contagis de coronavirus entre els professionals sanitaris que exerceixen la seua tasca a la província de Castelló va créixer un 11,15%.

“Les xifres dels darrers dies demostren que els indicadors no fan més que créixer, ja que hem passat de comptabilitzar 1.597 casos positius de coronavirus entre el personal sanitari de la província a data del 23 de desembre a assolir els 1.775 contagis a data del 6 de gener, fet que suposa un increment de 178 casos només durant aquestes festes”, han explicat des de CSIF.

Des de la central sindical han destacat a més que “si acotem més les dates i comptabilitzem únicament els positius confirmats entre els professionals de la Sanitat des del passat 30 de desembre, veiem que en tot just 7 dies s’han confirmat 119 contagis, fet que suposa un augment del 7,19% des de la setmana anterior”. Un percentatge que resulta superior a la mitjana de la Comunitat Valenciana, que en aquest mateix període va registrar un augment del 6,6% quant a nous casos de Covid entre el personal sanitari.

Pel que fa a l’evolució de la pandèmia entre la població en general durant l’últim mes, des de CSIF han recalcat que “la incidència als hospitals de la província continua a l’alça, ja que les xifres indiquen que entre el passat 9 de desembre del 2021 i el 10 de gener del 2022 les hospitalitzacions han crescut en més d’un 124%, a passar de 90 pacients ingressats amb coronavirus a 202 en aquestes dates, és a dir, 112 persones més”.

De la mateixa manera, l’ocupació de les UCI Covid per als casos més greus s’ha incrementat en aquestes mateixes dates prop d’un 93%, en passar de 14 llits ocupats del 9 de desembre al 27 el 10 de gener.

“Tenint en compte que, previsiblement, el bec de la pandèmia arribarà en les pròximes setmanes, quan es complisquen els deu dies des de les últimes dates amb més índex d’activitats de tipus social, demanem a la Conselleria de Sanitat que prenga mesures per reforçar l’atenció sanitària, a més d’intensificar les campanyes de vacunació i garantir la distribució gratuïta de tests d’antígens entre la ciutadania”, han assenyalat des de CSIF.

Últimes notícies

El Reial Madrid remunta al València Basket (94-79) i reforça el seu lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va voltejar un 17 a baix i es va imposar 94-79 al València Basket per a afermar-se líder de la Lliga Endesa. Hezonja, Llull i Krämer van guiar la reacció.

El Reial Madrid remunta al València (94-79) i consolida el lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va derrotar 94-79 al València després de neutralitzar un inici irresistible des del triple. Hezonja va liderar la reacció i l'equip viatjarà a la Copa com a cap de sèrie.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits del València Basket

L'entrenador dirigix el seu partit 231 davant el Reial Madrid i empata amb Miki Vukovic en el ránking de trobades del club. Ja lidera en victòries amb 171.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits al València Basket

L'entrenador del València Basket aconseguix els 231 partits oficials dirigits i empata amb Miki Vukovic en el primer lloc de l'històric del club. Ja lidera en victòries amb 171 i és el primer a sumar més d'un títol amb l'equip masculí.

Hugo Duro agraïx els aplaudiments després dels xiulets en el seu retorn al Coliseum

El davanter del València va ser rebut amb xiulets i també amb aplaudiments en la seua tornada al Coliseum. Després del partit, va agrair el suport i va desitjar sort al Getafe.

València trenca huit mesos sense guanyar fora amb un 0-1 a Getafe

El València es va imposar 0-1 al Getafe i va firmar el seu primer triomf a domicili de la temporada. El resultat curta onze partits sense guanyar fora i la sequera en el Coliseum des de 2018.

Tárrega va patir un gir en el genoll i Corberán demana un central per al València

César Tárrega es va retirar a la mitja hora després d'un gir en el genoll davant el Getafe. Corberán va explicar l'antecedent d'edema ossi i va reclamar fitxar un central davant les baixes.

Corberán enaltix a Gayà com a exemple de sentiment valencianista

València va guanyar 0-1 al Getafe amb un gol decisiu de Gayà, la seua primera victòria a domicili del curs. Corberán va destacar el lideratge del capità i la necessitat de sumar.