Li amputen diversos dits a Ainhoa Arteta després de patir un infart

 

Ainhoa Arteta no està passant un bon moment. Al seu divorci amb Matías Urrea i el còlic nefrític que la va portar a haver d’estar ingressada a l’hospital durant quasi un mes per una sèpsia, ara s’acaba de conéixer que la soprano va patir a la fi d’agost un infart amb complicacions que han portat als metges a haver d’amputar-li diversos dits de les seues mans, segons avança la revista ‘Semana’.

A conseqüència d’esta parada cardíaca de llarga duració que quasi li costa la vida, les extremitats de la cantant van acabar necrosándose, per la qual cosa els metges no van tindre una altra opció. La seua salut és encara molt delicada, però a poc a poc es recupera.

Siga com siga, no és l’únic problema de salut que ha patit Ainhoa Arteta en els últims mesos. A l’infart s’uneix el seu ingrés a l’hospital Virgen del Rocío, a Sevilla, per una infecció renal que va acabar en sèpsia. A causa del seu delicat diagnòstic, els metges van derivar a Ainhoa Arteta a l’UCI, on va romandre 10 dies sota la supervisió constant dels especialistes.

Va ser el dilluns 2 d’agost quan la de Tolosa va eixir de Vigilància intensiva i va passar a planta. Allí va estar fins al 25 d’agost, quan va rebre l’alta. Malgrat que al principi el seu estat de salut era catalogat com a «greu«, amb el pas dels dies, la soprano va evolucionar favorablement.

 

 

«Moltes gràcies per tots els missatges de suport que estic rebent. El vostre immens afecte i el de la meua família m’estan donant forces per a poder estar recuperada al més prompte possible. Amb moltes ganes de continuar compartint moments inoblidables. Cuidar-vos molt!!!», va postear després de rebre l’alta hospitalària.

A més, Arteta es va contagiar per la Covid-19 al començament del passat hivern, però una vegada superat el virus, les seqüeles que li van quedar van ser més que evidents. A la fi del mes d’abril, una notícia deixava preocupada a gran part de la societat espanyola, que encara se sorprén pels inesperats estralls que pot arribar a deixar al seu pas el coronavirus. «La cantant lírica Ainhoa Arteta, en cadira de rodes com a seqüela de la Covid-19», publicaven alguns mitjans.

La cantant s’ha instal·lat a Bilbao per a tractar de recuperar-se de les seqüeles i el trauma d’haver perdut diversos dits a conseqüència de les complicacions de l’infart.

També per a recuperar-se en el pla sentimental després de divorciar-se del seu quart marit: Matías Urrea. Des de feia un temps, la relació entre tots dos no era bona però no ha sigut fins ara quan han pres la decisió de posar el punt final al seu matrimoni.

La parella es va donar el sí, vull el 24 de juny de 2019 en una cerimònia en gran al Castell de Sant Marcos, situat el Port de Santa María Cadis. Unes noces a la qual van acudir uns 300 convidats, entre els quals es trobaven alts noms de la política i del món de la cultura.

 

Últimes notícies

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.
FILMOTECA D'ESTIU