David Bustamante confessa les seues dificultats econòmiques i com les fa front

David Bustamante és un personatge eixit de la música però que ha transcendit a esta. El càntabre fa temps que va deixar de ser només cantant per a abraçar el món de l’entreteniment en la seua més àmplia descripció. “Ací, o faena o es va acabar”, ha dit recentment en una entrevista a ‘El País’.

Una frase que resumeix a la perfecció la seua manera d’entendre el treball i que explica per què eixa obertura de ment a l’hora d’acceptar projectes, ja siga llançar una colònia al mercat o participar en un concurs de cuina com és ‘MasterChef Celebrity’.

“Jo continue sent un treballador nat: un autònom que lluita, que n’ha passat en la pandèmia, a qui ningú li ha regalat res”, subratlla David Bustamante conscient que ara la fortuna torna a somriure-li, però sense oblidar que fa tan sols uns mesos tot el seu món es va enfonsar.

La pandèmia del coronavirus va posar en escac la seua forma de vida, en veure com els seus grans projectes o quedaven en l’oblit o eren ajornats sense data fixada en el calendari.

Això l’ha obligat a reinventar-se i mirar per un futur que potser li allunya de la música, però que li fa continuar demostrant la seua professionalitat, encara que siga en àmbits tan dispars com en un programa de proves variades, en un altre en el qual es mou entre fogons o llançant perfums amb el seu nom que es venen com a autèntiques rosquilles.

Al final, David Bustamante té clar una qüestió inamovible i és que sent autònom, si no treballa. no té ingressos i si en la música no li va com s’esperava, haurà de buscar noves fórmules per a continuar facturant.

Porta dos dècades sent famós, però, en este temps, no s’ha adormit sobre els llorers. Sap que per a ser, ha d’estar, d’aquí ve que la pandèmia, que va obligar a tots a frenar, però especialment als artistes, va ser molt dura per a ell.

 

La crisi sanitària li ha fet tocar fons

 

Esta frase fa intuir el complicat que ha hagut de ser la situació pandèmica a la seua casa, perquè els projectes que tenia van caure o es van veure ajornats, i això va portar amb si una ‘congelació’ en els seus ingressos, i és que com ell mateix diu, és autònom: si no treballa, no factura. Així de simple.

 

Ho dona tot en cada treball

 

“Continue sent de classe obrera, igual que tota la meua família”, revela David Bustamante qui no desisteix de la seua obstinació de deixar ben clar la sacrificada que pot arribar a ser la seua professió, “fique més hores que ningú, viatge, m’esforce, em fa mal tot el cos perquè he d’estar en forma per a oferir bona qualitat en els meus concerts”.

 

«Ningú m’ha regalat res»

 

 

 

 

Destaca que si està on està és perquè hi ha currat al llarg d’estes dos dècades, “ningú m’ha regalat res ni tinc un cognom noble ni un sou vitalici ni ajudes de cap mena. Ací o faena o es va acabar”.

Un treball que li paga les factures però al qual, a més, és addicte. “Necessite estar en contacte amb el públic perquè, al final, un es torna addicte a l’aplaudiment sense adonar-se. Per això en esta professió ningú es vol jubilar”. Tremenda xutada li espera ara amb ‘Ghost’.

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.