12.7 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

David Bustamante confessa les seues dificultats econòmiques i com les fa front

David Bustamante és un personatge eixit de la música però que ha transcendit a esta. El càntabre fa temps que va deixar de ser només cantant per a abraçar el món de l’entreteniment en la seua més àmplia descripció. “Ací, o faena o es va acabar”, ha dit recentment en una entrevista a ‘El País’.

Una frase que resumeix a la perfecció la seua manera d’entendre el treball i que explica per què eixa obertura de ment a l’hora d’acceptar projectes, ja siga llançar una colònia al mercat o participar en un concurs de cuina com és ‘MasterChef Celebrity’.

“Jo continue sent un treballador nat: un autònom que lluita, que n’ha passat en la pandèmia, a qui ningú li ha regalat res”, subratlla David Bustamante conscient que ara la fortuna torna a somriure-li, però sense oblidar que fa tan sols uns mesos tot el seu món es va enfonsar.

La pandèmia del coronavirus va posar en escac la seua forma de vida, en veure com els seus grans projectes o quedaven en l’oblit o eren ajornats sense data fixada en el calendari.

Això l’ha obligat a reinventar-se i mirar per un futur que potser li allunya de la música, però que li fa continuar demostrant la seua professionalitat, encara que siga en àmbits tan dispars com en un programa de proves variades, en un altre en el qual es mou entre fogons o llançant perfums amb el seu nom que es venen com a autèntiques rosquilles.

Al final, David Bustamante té clar una qüestió inamovible i és que sent autònom, si no treballa. no té ingressos i si en la música no li va com s’esperava, haurà de buscar noves fórmules per a continuar facturant.

Porta dos dècades sent famós, però, en este temps, no s’ha adormit sobre els llorers. Sap que per a ser, ha d’estar, d’aquí ve que la pandèmia, que va obligar a tots a frenar, però especialment als artistes, va ser molt dura per a ell.

 

La crisi sanitària li ha fet tocar fons

 

Esta frase fa intuir el complicat que ha hagut de ser la situació pandèmica a la seua casa, perquè els projectes que tenia van caure o es van veure ajornats, i això va portar amb si una ‘congelació’ en els seus ingressos, i és que com ell mateix diu, és autònom: si no treballa, no factura. Així de simple.

 

Ho dona tot en cada treball

 

“Continue sent de classe obrera, igual que tota la meua família”, revela David Bustamante qui no desisteix de la seua obstinació de deixar ben clar la sacrificada que pot arribar a ser la seua professió, “fique més hores que ningú, viatge, m’esforce, em fa mal tot el cos perquè he d’estar en forma per a oferir bona qualitat en els meus concerts”.

 

“Ningú m’ha regalat res”

 

 

 

 

Destaca que si està on està és perquè hi ha currat al llarg d’estes dos dècades, “ningú m’ha regalat res ni tinc un cognom noble ni un sou vitalici ni ajudes de cap mena. Ací o faena o es va acabar”.

Un treball que li paga les factures però al qual, a més, és addicte. “Necessite estar en contacte amb el públic perquè, al final, un es torna addicte a l’aplaudiment sense adonar-se. Per això en esta professió ningú es vol jubilar”. Tremenda xutada li espera ara amb ‘Ghost’.

Últimes notícies

Adif limita a 160 km/h un tram de l’AVE Madrid-València després d’avisos d’un maquinista

Adif ha limitat temporalment a 160 km/h un tram de 1,8 km de l'AVE Madrid-València després d'avisos d'un maquinista. La resta de la línia manté la velocitat habitual.

Un jutge ordena a Benidorm complir el pagament de 350 milions pels terrenys de Serra Gelada

El jutjat ha instat l'Ajuntament de Benidorm a executar la sentència del TSJCV pel APR-7 de Serra Gelada i a articular el pagament d'uns 350 milions.

Madrid i la Comunitat Valenciana pacten impulsar junts el seu turisme amb un conveni estratègic

Madrid i la Comunitat Valenciana han firmat un conveni per a coordinar la seua promoció turística i guanyar projecció internacional. L'acord es recolza en innovació, dades i formació per a atraure més visitants.

Rovira ha defés que un finançament just és condició per a invertir en infraestructures

Rovira ha defés que un finançament just és condició per a invertir en infraestructures, fer costat al teixit productiu i guanyar productivitat. Ha assenyalat una menor dotació per càpita i un marge limitat després de cobrir servicis essencials.

PSPV acudirà a la reunió amb Pérez Llorca i Compromís la supedita a l’eixida de Mazón

Pérez Llorca ha citat als síndics el 27 de gener per a una ronda de treball amb voluntat de 'arribar a acords'. El PSPV acudirà; Compromís condiciona la trobada al fet que Mazón deixe la seua acta i a reactivar l'activitat en Les Corts.

Ángeles Solanes formalitza la seua candidatura i es convertix en la tercera aspirant al Rectorat de la UV

La catedràtica ha registrat davant la Junta Electoral la seua candidatura a rectora de la Universitat de València, tercera a fer-ho. El procés fixa proclamacions el 23 i 30 de gener i la votació el 3 de març.

Gandia acollirà al maig l’acte nacional del 40 aniversari de la Bandera Blava

Gandia ha sigut triada seu del 40 aniversari de la Bandera Blava, que se celebrarà del 28 al 31 de maig a la platja Nord. El programa combinarà reconeixements, formació tècnica i activitats d'educació ambiental.

Ximo Puig defén que la proposta de finançament no es pot rebutjar i beneficia a la Comunitat

Ximo Puig ha sostingut que l'oferta d'Hisenda no ha de bloquejar-se per partidisme i que la Comunitat és la més beneficiada en haver sigut la més perjudicada. La xifra plantejada ascendix a 3.660 milions per a la regió dins d'un paquet estatal de 21.000 milions.