David Bustamante confessa les seues dificultats econòmiques i com les fa front

David Bustamante és un personatge eixit de la música però que ha transcendit a esta. El càntabre fa temps que va deixar de ser només cantant per a abraçar el món de l’entreteniment en la seua més àmplia descripció. “Ací, o faena o es va acabar”, ha dit recentment en una entrevista a ‘El País’.

Una frase que resumeix a la perfecció la seua manera d’entendre el treball i que explica per què eixa obertura de ment a l’hora d’acceptar projectes, ja siga llançar una colònia al mercat o participar en un concurs de cuina com és ‘MasterChef Celebrity’.

“Jo continue sent un treballador nat: un autònom que lluita, que n’ha passat en la pandèmia, a qui ningú li ha regalat res”, subratlla David Bustamante conscient que ara la fortuna torna a somriure-li, però sense oblidar que fa tan sols uns mesos tot el seu món es va enfonsar.

La pandèmia del coronavirus va posar en escac la seua forma de vida, en veure com els seus grans projectes o quedaven en l’oblit o eren ajornats sense data fixada en el calendari.

Això l’ha obligat a reinventar-se i mirar per un futur que potser li allunya de la música, però que li fa continuar demostrant la seua professionalitat, encara que siga en àmbits tan dispars com en un programa de proves variades, en un altre en el qual es mou entre fogons o llançant perfums amb el seu nom que es venen com a autèntiques rosquilles.

Al final, David Bustamante té clar una qüestió inamovible i és que sent autònom, si no treballa. no té ingressos i si en la música no li va com s’esperava, haurà de buscar noves fórmules per a continuar facturant.

Porta dos dècades sent famós, però, en este temps, no s’ha adormit sobre els llorers. Sap que per a ser, ha d’estar, d’aquí ve que la pandèmia, que va obligar a tots a frenar, però especialment als artistes, va ser molt dura per a ell.

 

La crisi sanitària li ha fet tocar fons

 

Esta frase fa intuir el complicat que ha hagut de ser la situació pandèmica a la seua casa, perquè els projectes que tenia van caure o es van veure ajornats, i això va portar amb si una ‘congelació’ en els seus ingressos, i és que com ell mateix diu, és autònom: si no treballa, no factura. Així de simple.

 

Ho dona tot en cada treball

 

“Continue sent de classe obrera, igual que tota la meua família”, revela David Bustamante qui no desisteix de la seua obstinació de deixar ben clar la sacrificada que pot arribar a ser la seua professió, “fique més hores que ningú, viatge, m’esforce, em fa mal tot el cos perquè he d’estar en forma per a oferir bona qualitat en els meus concerts”.

 

“Ningú m’ha regalat res”

 

 

 

 

Destaca que si està on està és perquè hi ha currat al llarg d’estes dos dècades, “ningú m’ha regalat res ni tinc un cognom noble ni un sou vitalici ni ajudes de cap mena. Ací o faena o es va acabar”.

Un treball que li paga les factures però al qual, a més, és addicte. “Necessite estar en contacte amb el públic perquè, al final, un es torna addicte a l’aplaudiment sense adonar-se. Per això en esta professió ningú es vol jubilar”. Tremenda xutada li espera ara amb ‘Ghost’.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.