L’emotiva volta a la ràdio de Julia Otero: cal celebrar la vida

 

“Quan es trepitja l’infern s’aprén ràpidament a celebrar la vida”, va ser uns dels primers missatges que va llançar ahir dilluns Julia Otero en el seu retorn a la ràdio després d’haver superat amb èxit un càncer de còlon diagnosticat el febrer del 2021.

“Quasi s’ha completat una volta al sol des que vaig deixar d’estar enfront d’aquest micròfon en Onda Cero; sembla ahir, però han passat moltíssimes coses, algunes fins i tot bones, encara que cal entrenar la vista i l’olfacte per a distingir aqueixes xicotetes alegries diàries que es van creuant en el camí. Sempre n’hi ha però existeix una condició, cal estar molt atents”, va afirmar la periodista.

 

“L’atmosfera no és bona però en temps de còlera apostar per la serenitat és el revolucionari”

 

Després de mostrar-se “enormement feliç” del reconeixement obtingut per Carmen Juan, la subdirectora del programa que l’ha substituïda aquest temps, Julia Otero va voler reivindicar la màgia de la ràdio: “Quan es trepitja l’infern s’aprén ràpidament a celebrar la vida i això és el que la ràdio ha d’intentar cada vesprada, celebrar la vida, divertir, entretindre, fer pensar, acompanyar i tocar una mica els nassos, això també”, va assegurar la directora i presentadora de ‘Julia en la Onda’ (Onda Cero).

“L’atmosfera circumdant no és bona, no ens enganyem: s’emporten els crits, la mala llet, les mentides, l’insult, la desqualificació però això no és el Congrés dels Diputats, això és la ràdio”, va fer broma. “I si cal navegar a contracorrent es fa. En temps de còlera el revolucionari és apostar per la serenitat”, va prosseguir per a a continuació reivindicar “l’educació que no és blanor, el respecte que no és covardia i la crítica que no és xisclar ni faltar sinó argumentar”. “Aqueixa és la ràdio que ens agrada”, va afirmar.

La periodista de 62 anys va mostrar els seus desitjos que en aquest any que acaba de començar “puguem eixir de ja d’aqueixa roda de hàmster en la qual estem des de principis del 2020. Veurem com arranca i com ho anem retratant”.

 

 

Després d’aqueixos a penes cinc minuts en els quals es va dirigir a l’audiència per a reprendre el contacte diari, la periodista ja va començar a avançar els continguts del seu programa, entre els quals destacava la presència de Joan Manel Serrat. “Ell ja no concedeix entrevistes, però hui fa una excepció amb la seua veïna del Poble Sec”, va dir orgullosa.

Tornava així a l’estudi d’Onda Cero a Barcelona onze mesos després que li fora diagnosticada la malaltia en un control mèdic rutinari. La periodista ho va anunciar llavors directament en el seu programa i també va revelar que no anava a desconnectar totalment de les ones: “Entre quimio i quimio em faré un volt per la ràdio”. I va complir amb la seua paraula. La periodista ha aparegut al llarg d’aquests mesos en Julia en l’ona amb entrevistes especials com la de Concha Velasco i emotius homenatges com el que li va realitzar a Almudena Grandes. Ahir ho va tornar a fer, però per a quedar-se.

Els usuaris de les xarxes socials han celebrat la volta de Julia Otero a Onda Cero.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.