L’emotiva volta a la ràdio de Julia Otero: cal celebrar la vida

 

“Quan es trepitja l’infern s’aprén ràpidament a celebrar la vida”, va ser uns dels primers missatges que va llançar ahir dilluns Julia Otero en el seu retorn a la ràdio després d’haver superat amb èxit un càncer de còlon diagnosticat el febrer del 2021.

“Quasi s’ha completat una volta al sol des que vaig deixar d’estar enfront d’aquest micròfon en Onda Cero; sembla ahir, però han passat moltíssimes coses, algunes fins i tot bones, encara que cal entrenar la vista i l’olfacte per a distingir aqueixes xicotetes alegries diàries que es van creuant en el camí. Sempre n’hi ha però existeix una condició, cal estar molt atents”, va afirmar la periodista.

 

“L’atmosfera no és bona però en temps de còlera apostar per la serenitat és el revolucionari”

 

Després de mostrar-se “enormement feliç” del reconeixement obtingut per Carmen Juan, la subdirectora del programa que l’ha substituïda aquest temps, Julia Otero va voler reivindicar la màgia de la ràdio: “Quan es trepitja l’infern s’aprén ràpidament a celebrar la vida i això és el que la ràdio ha d’intentar cada vesprada, celebrar la vida, divertir, entretindre, fer pensar, acompanyar i tocar una mica els nassos, això també”, va assegurar la directora i presentadora de ‘Julia en la Onda’ (Onda Cero).

“L’atmosfera circumdant no és bona, no ens enganyem: s’emporten els crits, la mala llet, les mentides, l’insult, la desqualificació però això no és el Congrés dels Diputats, això és la ràdio”, va fer broma. “I si cal navegar a contracorrent es fa. En temps de còlera el revolucionari és apostar per la serenitat”, va prosseguir per a a continuació reivindicar “l’educació que no és blanor, el respecte que no és covardia i la crítica que no és xisclar ni faltar sinó argumentar”. “Aqueixa és la ràdio que ens agrada”, va afirmar.

La periodista de 62 anys va mostrar els seus desitjos que en aquest any que acaba de començar “puguem eixir de ja d’aqueixa roda de hàmster en la qual estem des de principis del 2020. Veurem com arranca i com ho anem retratant”.

 

 

Després d’aqueixos a penes cinc minuts en els quals es va dirigir a l’audiència per a reprendre el contacte diari, la periodista ja va començar a avançar els continguts del seu programa, entre els quals destacava la presència de Joan Manel Serrat. “Ell ja no concedeix entrevistes, però hui fa una excepció amb la seua veïna del Poble Sec”, va dir orgullosa.

Tornava així a l’estudi d’Onda Cero a Barcelona onze mesos després que li fora diagnosticada la malaltia en un control mèdic rutinari. La periodista ho va anunciar llavors directament en el seu programa i també va revelar que no anava a desconnectar totalment de les ones: “Entre quimio i quimio em faré un volt per la ràdio”. I va complir amb la seua paraula. La periodista ha aparegut al llarg d’aquests mesos en Julia en l’ona amb entrevistes especials com la de Concha Velasco i emotius homenatges com el que li va realitzar a Almudena Grandes. Ahir ho va tornar a fer, però per a quedar-se.

Els usuaris de les xarxes socials han celebrat la volta de Julia Otero a Onda Cero.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga imposa una multa de cinc mil euros al València Basket pel llançament d'objectes a la pista davant el Panathinaikos i endurix el focus disciplinari sobre diversos incidents recents.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga ha multat al València Basket amb cinc mil euros per llançament d'objectes a la pista en el segon partit de quarts davant el Panathinaikos i ha imposat sancions addicionals al president del club grec i al jugador Mike James.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en l’Eurolliga

L'Eurolliga imposa al president del Panathinaikos una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir per invadir l'àrea d'anotadors i encarar-se amb els àrbitres a València.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en Eurolliga

El president del Panathinaikos, Dimitrios Giannakopoulos, ha sigut castigat amb una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir després de les seues protestes a València.

El València busca aprofitar les rotacions de l’Atlètic per a acostar-se a la permanència

El València rep a un Atlètic bolcat en la Champions amb l'opció de fer un pas quasi definitiu cap a la permanència. Les nombroses rotacions blanc-i-vermelles i el desgast europeu poden afavorir al conjunt local.

Tres jóvens espanyols, entre els 73 convidats al Combine previ al draft de la NBA 2026

Sergio De Larrea, Aday Mara i Bava Miller figuren entre els 73 jugadors citats al AWS NBA Draft Combine 2026, el gran aparador previ al draft a Chicago.

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.

El Consell reivindica la seua aposta per crear més i millor ocupació en la Comunitat Valenciana

La Generalitat subratlla el seu compromís amb una ocupació estable i de qualitat, amb especial atenció a jóvens i dones, i destaca la creació de més de 110.000 llocs de treball en l'últim any.