Qui va ser el gran amor de Mila Ximénez? I no és Manolo Santana

 

En contra dels que creuen que Manolo Santana va ser el gran amor de Mila Ximénez, la realitat és ben diferent i ens porta a la ciutat marroquina de Tetuan. Allí exercia com a psiquiatre Rafael Aguilera, l’home pel qual bevia els vents la periodista, l’amor de la seua vida, amb el qual va mantindre una relació Intermitent de deu anys fins a la seua ruptura definitiva en 1998.

Es van conéixer a la fi dels huitanta, ell era un milionari empresari i psiquiatre de renom, ella una “estrela” mediàtica que acabava d’eixir d’un complicat divorci amb el seu fins llavors marit, el tenista Manolo Santana, para de la seua única filla, Alba. De seguida es van adonar que eren ànimes bessones, que estaven fets l’u per a l’altre.

Anys més tard, en el 2013, la col·laboradora de ‘Salvame’ em confessava que “continue portant a eixe home en el meu cor, impossible oblidar-li”. Es volien, però no s’entenien per igual. Parlaven per telèfon de tant en tant per a explicar-se les seues coses, però la reconciliació va brillar per la seua absència.

Ironies de la vida, Aguilera va morir víctima d’un infart el 23 de febrer del 2018, mentre menjava en un restaurant a escassos quatre-cents metres del domicili de la dona a la qual idolatrava. Un comiat infeliç marcat per la desgràcia.

Va ser el seu íntim amic, Kiko Hernández, qui li va donar tan fatídica notícia, minuts després que una persona pròxima a Rafael li comunicara la seua defunció. Ella es va posar immediatament en contacte amb aqueixa persona, potser buscant que la notícia no fora certa, però després de confirmar-la va cridar a la filla de Rafael, qui, emocionada, li va dir que el seu pare li va confessar que Mila era el seu gran amor, la dona que portava sempre en el seu cor.

La tertuliana va ratificar l’anterior amb sentides paraules: “va ser l’amor de la meua vida, no he tornat a mantindre una relació sentimental tan profunda des que vam trencar. Estic escarmentada. Hui els meus amors són la meua filla i els meus nets. No em compensa tornar a enamorar-me. Ja he viscut el que havia de viure en aqueixa parcel·la… el meu temps ara és per a mi i els meus. Vull estar tranquil·la”.

Eixe adeu irreversible la va sumir en una depressió terrible, i més en descobrir que podien haver-se travessat al carrer aquell dia tan fatídic. Una setmana més tard, en el seu blog de la revista Lecturas, una desconsolada Mila llançava un missatge e que demostrava un estat de dolor i impotència absoluts: “hui s’ha anat una part de la meua vida. La mort m’ha arrancat un futur carregat de passió i carícies alienes al món. Mai tornaré a abraçar-li en aqueix món màgic de clandestinitat”.

L’escriptora va confessar que fins hui es penedia de no haver pogut demostrar-li tot el seu amor a l’empresari marroquí i que després de la seua defunció s’anava un tros del seu cor amb ell.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.