Des de l’ombra: l’homenatge personal de Rocío Carrasco a la seua mare

 

‘Rocío: contar la verdad para seguir viva’ ha reobert velles ferides. Rocío Carrasco ha aconseguit alliberar-se de les cadenes contra les quals portava bregant des de fa anys, no obstant això, per a la seua família materna la sèrie documental ha suposat un cúmul d’alts i baixos en els últims mesos.

Sincerar-se sobre la seua vida ha ajudat la primogènita de l’artista a trencar amb tot el que portava més de dues dècades ocultant. El seu secret més ben guardat ha eixit per fi a la llum, alguna cosa que no a tots els ha assegut massa bé.

La ruptura del silenci de la dona de Fidel Albiac ha deixat en molt mal lloc a la seua família materna. Amb Els Mohedano Rocío Carrasco no té cap relació pràcticament des que la seua mare va morir afligida d’un càncer.

Rocío Carrasco ha visitat a la seua mare

 

Rocío Carrasco ha visitat el cementeri de San José de Chipiona en el dia en què es compleixen 15 anys de la mort de la seua mare, Rocío Jurado. Pel que sembla, ha tornat al lloc on va passar la seua infància i Carlota Corredera ha comptat en ‘Sálvame’ que Rocío ha patit un “atac d’ansietat”.

La presentadora entén que es tracta d’un moment molt emotiu no sols pel record de la seua mare i del moment de la seua defunció, també perquè és un lloc del qual ella s’ha allunyat: “Per a ella, Chipiona és bloqueig emocional total”.

 

El nexe d’unió de la família de Rocío Carrasco

 

El passat cap de setmana el clan es va reunir per a homenatjar l’artista en el 15 aniversari de la seua mort, un esdeveniment al qual l’ex d’Antonio David Flores per descomptat no va assistir. 

El museu que honra la figura de la qual fora dona de José Ortega Cano és ara el nexe d’unió de la protagonista de ‘Rocío: contar la verdad para seguir viva’ i Els Mohedano. La seua obertura s’ha dilatat en el temps i 15 anys després de la seua mort encara no ha vist la llum. Encara que l’any passat es pensava que podria obrir les seues portes abans d’este estiu, la veritat és que encara caldrà esperar més temps perquè queden temes per resoldre.

«Va bé, estem sense parar de treballar, però sense pressa perquè tot vaja correctament», ha assenyalat Luis Mario Aparcero, alcalde de Chipiona, segons publica la revista ‘Semana’.
Ell i la filla de Rocío Jurado han treballat durament perquè el museu, per fi, es materialitze. No obstant això, encara hi ha un procés pendent que esperen que arribe a la seua fi molt prompte.

Tots dos volien que estiguera obert per al primer semestre de 2020, però la pandèmia va trastocar tots els plans. Resignat amb la situació actual, Luis Mario Aparcero no es rendeix i ha explicat en quin punt es troba ara el museu. «Això té un llarg procés administratiu. A més, s’han adjudicat unes obres a l’interior del museu per a separar la cafeteria del museu perquè estaven units. Llavors, hi ha una subvenció com a municipi turístic… s’està arreglant esta part, s’està millorant la il·luminació, s’està posant la seguretat… Almenys, l’obra estarà dos o tres mesos més i alhora s’està fent una obra d’adaptació en el que és el magatzem per a tots els vestits i els vestits», ha destacat.

«També estem en la fase de sol·licitar a la Junta d’Andalusia l’autorització, encara que ja hi ha molta documentació en marxa, ens queda que ens aproven el pla de seguretat», ha afegit l’alcalde de Chipiona.
A tota la burocràcia, cal sumar-li l’adaptació del museu als temps actuals, on l’univers 2.0 és molt important. «Rebrem una subvenció per a tot el tema informàtic, la web, la cartelleria, els logotips, el disseny corporatiu… Quan això estiga sabrem quan serà la data d’inauguració», ha assenyalat Parcer.

 

Els Mohedano remen en la mateixa direcció que Rocío

 

La mare de Rocío i David Flores continua molt implicada en este assumpte, segons l’alcalde de Chipiona, «també es posarà en marxa el centre d’estudis de la cobla i de la cançó espanyola i, encara que el flamenc té referent en diversos punts, la cobla no. La nostra intenció és que no siga només un museu de vestits, discografia i fotografia… A més d’això, es farà un festival internacional de la música espanyola… Ens volem especialitzar, volem anar molt més enllà».

Amb qui també s’han posat en contacte des del consistori és amb l’Associació cultural de ‘La más grande’ que presideix la seua filla, Gloria Camila, i insisteixen que «el seu desig és que s’haguera obert ja fa molts anys», declaracions que evidencien que, malgrat la seua batalla familiar, tots lluiten per un mateix objectiu: que es reconega el paper artístic de Rocío Jurado.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.