12.8 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Des de l’ombra: l’homenatge personal de Rocío Carrasco a la seua mare

 

‘Rocío: contar la verdad para seguir viva’ ha reobert velles ferides. Rocío Carrasco ha aconseguit alliberar-se de les cadenes contra les quals portava bregant des de fa anys, no obstant això, per a la seua família materna la sèrie documental ha suposat un cúmul d’alts i baixos en els últims mesos.

Sincerar-se sobre la seua vida ha ajudat la primogènita de l’artista a trencar amb tot el que portava més de dues dècades ocultant. El seu secret més ben guardat ha eixit per fi a la llum, alguna cosa que no a tots els ha assegut massa bé.

La ruptura del silenci de la dona de Fidel Albiac ha deixat en molt mal lloc a la seua família materna. Amb Els Mohedano Rocío Carrasco no té cap relació pràcticament des que la seua mare va morir afligida d’un càncer.

Rocío Carrasco ha visitat a la seua mare

 

Rocío Carrasco ha visitat el cementeri de San José de Chipiona en el dia en què es compleixen 15 anys de la mort de la seua mare, Rocío Jurado. Pel que sembla, ha tornat al lloc on va passar la seua infància i Carlota Corredera ha comptat en ‘Sálvame’ que Rocío ha patit un “atac d’ansietat”.

La presentadora entén que es tracta d’un moment molt emotiu no sols pel record de la seua mare i del moment de la seua defunció, també perquè és un lloc del qual ella s’ha allunyat: “Per a ella, Chipiona és bloqueig emocional total”.

 

El nexe d’unió de la família de Rocío Carrasco

 

El passat cap de setmana el clan es va reunir per a homenatjar l’artista en el 15 aniversari de la seua mort, un esdeveniment al qual l’ex d’Antonio David Flores per descomptat no va assistir. 

El museu que honra la figura de la qual fora dona de José Ortega Cano és ara el nexe d’unió de la protagonista de ‘Rocío: contar la verdad para seguir viva’ i Els Mohedano. La seua obertura s’ha dilatat en el temps i 15 anys després de la seua mort encara no ha vist la llum. Encara que l’any passat es pensava que podria obrir les seues portes abans d’este estiu, la veritat és que encara caldrà esperar més temps perquè queden temes per resoldre.

“Va bé, estem sense parar de treballar, però sense pressa perquè tot vaja correctament”, ha assenyalat Luis Mario Aparcero, alcalde de Chipiona, segons publica la revista ‘Semana’.
Ell i la filla de Rocío Jurado han treballat durament perquè el museu, per fi, es materialitze. No obstant això, encara hi ha un procés pendent que esperen que arribe a la seua fi molt prompte.

Tots dos volien que estiguera obert per al primer semestre de 2020, però la pandèmia va trastocar tots els plans. Resignat amb la situació actual, Luis Mario Aparcero no es rendeix i ha explicat en quin punt es troba ara el museu. “Això té un llarg procés administratiu. A més, s’han adjudicat unes obres a l’interior del museu per a separar la cafeteria del museu perquè estaven units. Llavors, hi ha una subvenció com a municipi turístic… s’està arreglant esta part, s’està millorant la il·luminació, s’està posant la seguretat… Almenys, l’obra estarà dos o tres mesos més i alhora s’està fent una obra d’adaptació en el que és el magatzem per a tots els vestits i els vestits”, ha destacat.

“També estem en la fase de sol·licitar a la Junta d’Andalusia l’autorització, encara que ja hi ha molta documentació en marxa, ens queda que ens aproven el pla de seguretat”, ha afegit l’alcalde de Chipiona.
A tota la burocràcia, cal sumar-li l’adaptació del museu als temps actuals, on l’univers 2.0 és molt important. “Rebrem una subvenció per a tot el tema informàtic, la web, la cartelleria, els logotips, el disseny corporatiu… Quan això estiga sabrem quan serà la data d’inauguració”, ha assenyalat Parcer.

 

Els Mohedano remen en la mateixa direcció que Rocío

 

La mare de Rocío i David Flores continua molt implicada en este assumpte, segons l’alcalde de Chipiona, “també es posarà en marxa el centre d’estudis de la cobla i de la cançó espanyola i, encara que el flamenc té referent en diversos punts, la cobla no. La nostra intenció és que no siga només un museu de vestits, discografia i fotografia… A més d’això, es farà un festival internacional de la música espanyola… Ens volem especialitzar, volem anar molt més enllà”.

Amb qui també s’han posat en contacte des del consistori és amb l’Associació cultural de ‘La más grande’ que presideix la seua filla, Gloria Camila, i insisteixen que “el seu desig és que s’haguera obert ja fa molts anys”, declaracions que evidencien que, malgrat la seua batalla familiar, tots lluiten per un mateix objectiu: que es reconega el paper artístic de Rocío Jurado.

Últimes notícies

Aemet preveu en la Comunitat Valenciana el nadal més fred des de 2010

Aemet preveu que Nadal de 2025 en la Comunitat Valenciana siga la més freda des de 2010 per l'entrada d'aire fred, amb clar contrast respecte a anys recents.

Nou mil menús nadalencs de xefs Michelin per a persones vulnerables a Alacant

Més de 9.000 menús solidaris seran elaborats en les cuines d'Alacant Gastronòmica Solidària per a persones vulnerables i es repartiran en les principals dates nadalenques.

Ruth Merino relleva a Pablo Broseta com a secretària autonòmica davant la UE i les CCAA

Ruth Merino serà la nova secretària autonòmica de Representació davant la Unió Europea i les Comunitats Autònomes en substitució de Pablo Broseta. El Consell confirma el relleu després del ple.

Valderrama anuncia un pla d’infraestructures de seguretat i emergències de 40 milions i un protocol automàtic

El conseller ha situat este pla com a eix de la seua gestió l'any i mig restant. Inclou la modernització de bases, millores en el centre de coordinació i un protocol de resposta.

Marcelino admet que és difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça malgrat la ratxa del Vila-real

El tècnic del Vila-real va defendre que el seu equip pot estar prop dels grans, però va subratllar que barallar-los la Lliga és molt complicat. En la prèvia del dol davant el líder, va posar el focus en les àrees i en la gestió emocional dels partits.

Intervingudes 48 tones de gasos fluorats a una xarxa que els comerciava il·legalment

Policia i Vigilància Duanera han desarticulat una xarxa que comercialitzava il·legalment gasos fluorats en tres províncies, amb 5 detinguts i 48.000 quilos intervinguts. L'operació Summer ha realitzat 11 inspeccions en 9 empreses i ha confiscat 4.700 envasos valorats en tres milions d'euros.

L’excap de gabinet de Pradas afirma que la exconsellera no va retardar l’És-Alert durant la DANA

L'excap de gabinet de Salomé Pradas ha declarat que la exconsellera no va retardar l'És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Situa el debat des de les 19.00 i l'enviament a les 20.11, després de deliberacions en el Cecopi

La Guàrdia Civil desbloqueja més de 6 milions després d’una estafa digital a una empresa amb seu a València

La Guàrdia Civil ha desbloquejat més de sis milions d'euros retinguts després d'una estafa de màrqueting digital que va generar càrrecs pròxims a huit milions en una empresa amb seu a València. La investigació seguix oberta després d'acreditar l'ús fraudulent de permisos i reforçar la seguretat dels servidors.