Des de l’ombra: l’homenatge personal de Rocío Carrasco a la seua mare

Ejemplo de shortcode con estilo
  ‘Rocío: contar la verdad para seguir viva’ ha reobert velles ferides. Rocío Carrasco ha aconseguit alliberar-se de les cadenes contra les quals portava bregant des de fa anys, no obstant això, per a la seua família materna la sèrie documental ha suposat un cúmul d’alts i baixos en els últims mesos. Sincerar-se sobre la seua vida […]

 

‘Rocío: contar la verdad para seguir viva’ ha reobert velles ferides. Rocío Carrasco ha aconseguit alliberar-se de les cadenes contra les quals portava bregant des de fa anys, no obstant això, per a la seua família materna la sèrie documental ha suposat un cúmul d’alts i baixos en els últims mesos.

Sincerar-se sobre la seua vida ha ajudat la primogènita de l’artista a trencar amb tot el que portava més de dues dècades ocultant. El seu secret més ben guardat ha eixit per fi a la llum, alguna cosa que no a tots els ha assegut massa bé.

La ruptura del silenci de la dona de Fidel Albiac ha deixat en molt mal lloc a la seua família materna. Amb Els Mohedano Rocío Carrasco no té cap relació pràcticament des que la seua mare va morir afligida d’un càncer.

Rocío Carrasco ha visitat a la seua mare

 

Rocío Carrasco ha visitat el cementeri de San José de Chipiona en el dia en què es compleixen 15 anys de la mort de la seua mare, Rocío Jurado. Pel que sembla, ha tornat al lloc on va passar la seua infància i Carlota Corredera ha comptat en ‘Sálvame’ que Rocío ha patit un “atac d’ansietat”.

La presentadora entén que es tracta d’un moment molt emotiu no sols pel record de la seua mare i del moment de la seua defunció, també perquè és un lloc del qual ella s’ha allunyat: “Per a ella, Chipiona és bloqueig emocional total”.

 

El nexe d’unió de la família de Rocío Carrasco

 

El passat cap de setmana el clan es va reunir per a homenatjar l’artista en el 15 aniversari de la seua mort, un esdeveniment al qual l’ex d’Antonio David Flores per descomptat no va assistir. 

El museu que honra la figura de la qual fora dona de José Ortega Cano és ara el nexe d’unió de la protagonista de ‘Rocío: contar la verdad para seguir viva’ i Els Mohedano. La seua obertura s’ha dilatat en el temps i 15 anys després de la seua mort encara no ha vist la llum. Encara que l’any passat es pensava que podria obrir les seues portes abans d’este estiu, la veritat és que encara caldrà esperar més temps perquè queden temes per resoldre.

«Va bé, estem sense parar de treballar, però sense pressa perquè tot vaja correctament», ha assenyalat Luis Mario Aparcero, alcalde de Chipiona, segons publica la revista ‘Semana’.
Ell i la filla de Rocío Jurado han treballat durament perquè el museu, per fi, es materialitze. No obstant això, encara hi ha un procés pendent que esperen que arribe a la seua fi molt prompte.

Tots dos volien que estiguera obert per al primer semestre de 2020, però la pandèmia va trastocar tots els plans. Resignat amb la situació actual, Luis Mario Aparcero no es rendeix i ha explicat en quin punt es troba ara el museu. «Això té un llarg procés administratiu. A més, s’han adjudicat unes obres a l’interior del museu per a separar la cafeteria del museu perquè estaven units. Llavors, hi ha una subvenció com a municipi turístic… s’està arreglant esta part, s’està millorant la il·luminació, s’està posant la seguretat… Almenys, l’obra estarà dos o tres mesos més i alhora s’està fent una obra d’adaptació en el que és el magatzem per a tots els vestits i els vestits», ha destacat.

«També estem en la fase de sol·licitar a la Junta d’Andalusia l’autorització, encara que ja hi ha molta documentació en marxa, ens queda que ens aproven el pla de seguretat», ha afegit l’alcalde de Chipiona.
A tota la burocràcia, cal sumar-li l’adaptació del museu als temps actuals, on l’univers 2.0 és molt important. «Rebrem una subvenció per a tot el tema informàtic, la web, la cartelleria, els logotips, el disseny corporatiu… Quan això estiga sabrem quan serà la data d’inauguració», ha assenyalat Parcer.

 

Els Mohedano remen en la mateixa direcció que Rocío

 

La mare de Rocío i David Flores continua molt implicada en este assumpte, segons l’alcalde de Chipiona, «també es posarà en marxa el centre d’estudis de la cobla i de la cançó espanyola i, encara que el flamenc té referent en diversos punts, la cobla no. La nostra intenció és que no siga només un museu de vestits, discografia i fotografia… A més d’això, es farà un festival internacional de la música espanyola… Ens volem especialitzar, volem anar molt més enllà».

Amb qui també s’han posat en contacte des del consistori és amb l’Associació cultural de ‘La más grande’ que presideix la seua filla, Gloria Camila, i insisteixen que «el seu desig és que s’haguera obert ja fa molts anys», declaracions que evidencien que, malgrat la seua batalla familiar, tots lluiten per un mateix objectiu: que es reconega el paper artístic de Rocío Jurado.

Últimes notícies

Compromís denuncia a Antifraude contractes de l’Exaltació de 2024

Compromís ha denunciat davant Antifrau possibles irregularitats en els contractes de l’Exaltació de les Falleres Majors de València de 2024. L’Agència ha obert una investigació arran de la denúncia de Pere Fuset.

Quatre dones detingudes a Alacant per furtar en una perfumeria

La Policia Nacional ha detingut quatre dones d’entre 29 i 43 anys a Alacant. Presumptament, furtaven perfums mentre ocultaven la seua identitat amb roba d’aparença àrab.

La dana de 2024 se agravó por crecidas simultáneas en varios barrancos

La UPV concluye que las crecidas casi simultáneas de varios barrancos, los sedimentos y la urbanització de zones inundables van agreujar la dana de 2024 a l’Horta Sud.

Presó per deu atracaments a gasolineres de l’Horta Nord

Un home de 52 anys ha ingressat en presó preventiva per deu atracaments amb arma blanca a gasolineres de l’Horta Nord. Les estacions estaven ateses per dones que es trobaven soles.

Cheste reclama obras contra inundaciones más rápidas y alertas eficaces

José Morell reclama agilitzar les obres municipals pendents després de la dana de 2024 i repensar els sistemes d’emergències. A Cheste, les pluges encara generen por.

La reconstrucció després de la dana avança, però falta recuperar la confiança

Raúl Mérida afirma que més d’un centenar de mesures del Pla Endavant ja s’han completat. També reclama més diàleg i treball conjunt.

Les víctimes de la dana recorden el 29 d’octubre i reclamen més faena

Les associacions de víctimes recorden les 233 persones mortes en la dana de 2024 i alerten que encara queden reparació, justícia i prevenció.

Vent fort de matinada al nord interior de Castelló este dissabte

La Comunitat Valenciana tindrà cel poc nuvolós i núvols alts. A més, poden bufar ratxes molt fortes de matinada al nord interior de Castelló.