Des de l’ombra: l’homenatge personal de Rocío Carrasco a la seua mare

 

‘Rocío: contar la verdad para seguir viva’ ha reobert velles ferides. Rocío Carrasco ha aconseguit alliberar-se de les cadenes contra les quals portava bregant des de fa anys, no obstant això, per a la seua família materna la sèrie documental ha suposat un cúmul d’alts i baixos en els últims mesos.

Sincerar-se sobre la seua vida ha ajudat la primogènita de l’artista a trencar amb tot el que portava més de dues dècades ocultant. El seu secret més ben guardat ha eixit per fi a la llum, alguna cosa que no a tots els ha assegut massa bé.

La ruptura del silenci de la dona de Fidel Albiac ha deixat en molt mal lloc a la seua família materna. Amb Els Mohedano Rocío Carrasco no té cap relació pràcticament des que la seua mare va morir afligida d’un càncer.

Rocío Carrasco ha visitat a la seua mare

 

Rocío Carrasco ha visitat el cementeri de San José de Chipiona en el dia en què es compleixen 15 anys de la mort de la seua mare, Rocío Jurado. Pel que sembla, ha tornat al lloc on va passar la seua infància i Carlota Corredera ha comptat en ‘Sálvame’ que Rocío ha patit un “atac d’ansietat”.

La presentadora entén que es tracta d’un moment molt emotiu no sols pel record de la seua mare i del moment de la seua defunció, també perquè és un lloc del qual ella s’ha allunyat: “Per a ella, Chipiona és bloqueig emocional total”.

 

El nexe d’unió de la família de Rocío Carrasco

 

El passat cap de setmana el clan es va reunir per a homenatjar l’artista en el 15 aniversari de la seua mort, un esdeveniment al qual l’ex d’Antonio David Flores per descomptat no va assistir. 

El museu que honra la figura de la qual fora dona de José Ortega Cano és ara el nexe d’unió de la protagonista de ‘Rocío: contar la verdad para seguir viva’ i Els Mohedano. La seua obertura s’ha dilatat en el temps i 15 anys després de la seua mort encara no ha vist la llum. Encara que l’any passat es pensava que podria obrir les seues portes abans d’este estiu, la veritat és que encara caldrà esperar més temps perquè queden temes per resoldre.

«Va bé, estem sense parar de treballar, però sense pressa perquè tot vaja correctament», ha assenyalat Luis Mario Aparcero, alcalde de Chipiona, segons publica la revista ‘Semana’.
Ell i la filla de Rocío Jurado han treballat durament perquè el museu, per fi, es materialitze. No obstant això, encara hi ha un procés pendent que esperen que arribe a la seua fi molt prompte.

Tots dos volien que estiguera obert per al primer semestre de 2020, però la pandèmia va trastocar tots els plans. Resignat amb la situació actual, Luis Mario Aparcero no es rendeix i ha explicat en quin punt es troba ara el museu. «Això té un llarg procés administratiu. A més, s’han adjudicat unes obres a l’interior del museu per a separar la cafeteria del museu perquè estaven units. Llavors, hi ha una subvenció com a municipi turístic… s’està arreglant esta part, s’està millorant la il·luminació, s’està posant la seguretat… Almenys, l’obra estarà dos o tres mesos més i alhora s’està fent una obra d’adaptació en el que és el magatzem per a tots els vestits i els vestits», ha destacat.

«També estem en la fase de sol·licitar a la Junta d’Andalusia l’autorització, encara que ja hi ha molta documentació en marxa, ens queda que ens aproven el pla de seguretat», ha afegit l’alcalde de Chipiona.
A tota la burocràcia, cal sumar-li l’adaptació del museu als temps actuals, on l’univers 2.0 és molt important. «Rebrem una subvenció per a tot el tema informàtic, la web, la cartelleria, els logotips, el disseny corporatiu… Quan això estiga sabrem quan serà la data d’inauguració», ha assenyalat Parcer.

 

Els Mohedano remen en la mateixa direcció que Rocío

 

La mare de Rocío i David Flores continua molt implicada en este assumpte, segons l’alcalde de Chipiona, «també es posarà en marxa el centre d’estudis de la cobla i de la cançó espanyola i, encara que el flamenc té referent en diversos punts, la cobla no. La nostra intenció és que no siga només un museu de vestits, discografia i fotografia… A més d’això, es farà un festival internacional de la música espanyola… Ens volem especialitzar, volem anar molt més enllà».

Amb qui també s’han posat en contacte des del consistori és amb l’Associació cultural de ‘La más grande’ que presideix la seua filla, Gloria Camila, i insisteixen que «el seu desig és que s’haguera obert ja fa molts anys», declaracions que evidencien que, malgrat la seua batalla familiar, tots lluiten per un mateix objectiu: que es reconega el paper artístic de Rocío Jurado.

Últimes notícies

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.

Anselmi vol revifar la tradició dels tècnics argentins en l’Elx

Martín Anselmi, nou tècnic argentí de l’Elx, arriba sense experiència en Europa amb l’objectiu de recuperar el protagonisme dels entrenadors del seu país al club il·licità després d’uns anys discrets.

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.

Mes de maig rècord al TRAM d’Alacant amb més d’1,6 milions de viatgers

La xarxa del TRAM d’Alacant ha transportat 1.654.238 persones en maig, una xifra molt similar a la de 2025, amb la Línia 2 com la més utilitzada i un creixement destacat a la Línia 9.

Un jove quasi quadruplica la taxa d’alcohol mentre circulava amb patinet elèctric a Gandia

La Guàrdia Civil ha denunciat un jove de 25 anys que circulava amb un patinet elèctric al Grau de Gandia amb quasi quatre vegades la taxa d’alcohol permesa i sense haver inscrit el vehicle en el registre obligatori de la DGT.

Nous materials prefabricats sostenibles facilitaran la construcció a la Comunitat Valenciana

La Conselleria dIndustria ha finançat, a través dIvace+i Innovació i amb fons FEDER, el desenvolupament de nous materials ecosostenibles per a elements prefabricats que reduïxen ciment, àrids i petjada de carboni en la construcció.

Feijóo carrega contra el rebuig a la moció per exigir eleccions i parla de degradació màxima del sanchisme

Alberto Núñez Feijóo ha criticat a Sueca que la Mesa del Congrés no haja admés a tràmit una moció per demanar a Pedro Sánchez la convocatòria d’eleccions, i ha afirmat que és la degradació màxima del sanchisme.