Des de l’ombra: l’homenatge personal de Rocío Carrasco a la seua mare

 

‘Rocío: contar la verdad para seguir viva’ ha reobert velles ferides. Rocío Carrasco ha aconseguit alliberar-se de les cadenes contra les quals portava bregant des de fa anys, no obstant això, per a la seua família materna la sèrie documental ha suposat un cúmul d’alts i baixos en els últims mesos.

Sincerar-se sobre la seua vida ha ajudat la primogènita de l’artista a trencar amb tot el que portava més de dues dècades ocultant. El seu secret més ben guardat ha eixit per fi a la llum, alguna cosa que no a tots els ha assegut massa bé.

La ruptura del silenci de la dona de Fidel Albiac ha deixat en molt mal lloc a la seua família materna. Amb Els Mohedano Rocío Carrasco no té cap relació pràcticament des que la seua mare va morir afligida d’un càncer.

Rocío Carrasco ha visitat a la seua mare

 

Rocío Carrasco ha visitat el cementeri de San José de Chipiona en el dia en què es compleixen 15 anys de la mort de la seua mare, Rocío Jurado. Pel que sembla, ha tornat al lloc on va passar la seua infància i Carlota Corredera ha comptat en ‘Sálvame’ que Rocío ha patit un “atac d’ansietat”.

La presentadora entén que es tracta d’un moment molt emotiu no sols pel record de la seua mare i del moment de la seua defunció, també perquè és un lloc del qual ella s’ha allunyat: “Per a ella, Chipiona és bloqueig emocional total”.

 

El nexe d’unió de la família de Rocío Carrasco

 

El passat cap de setmana el clan es va reunir per a homenatjar l’artista en el 15 aniversari de la seua mort, un esdeveniment al qual l’ex d’Antonio David Flores per descomptat no va assistir. 

El museu que honra la figura de la qual fora dona de José Ortega Cano és ara el nexe d’unió de la protagonista de ‘Rocío: contar la verdad para seguir viva’ i Els Mohedano. La seua obertura s’ha dilatat en el temps i 15 anys després de la seua mort encara no ha vist la llum. Encara que l’any passat es pensava que podria obrir les seues portes abans d’este estiu, la veritat és que encara caldrà esperar més temps perquè queden temes per resoldre.

«Va bé, estem sense parar de treballar, però sense pressa perquè tot vaja correctament», ha assenyalat Luis Mario Aparcero, alcalde de Chipiona, segons publica la revista ‘Semana’.
Ell i la filla de Rocío Jurado han treballat durament perquè el museu, per fi, es materialitze. No obstant això, encara hi ha un procés pendent que esperen que arribe a la seua fi molt prompte.

Tots dos volien que estiguera obert per al primer semestre de 2020, però la pandèmia va trastocar tots els plans. Resignat amb la situació actual, Luis Mario Aparcero no es rendeix i ha explicat en quin punt es troba ara el museu. «Això té un llarg procés administratiu. A més, s’han adjudicat unes obres a l’interior del museu per a separar la cafeteria del museu perquè estaven units. Llavors, hi ha una subvenció com a municipi turístic… s’està arreglant esta part, s’està millorant la il·luminació, s’està posant la seguretat… Almenys, l’obra estarà dos o tres mesos més i alhora s’està fent una obra d’adaptació en el que és el magatzem per a tots els vestits i els vestits», ha destacat.

«També estem en la fase de sol·licitar a la Junta d’Andalusia l’autorització, encara que ja hi ha molta documentació en marxa, ens queda que ens aproven el pla de seguretat», ha afegit l’alcalde de Chipiona.
A tota la burocràcia, cal sumar-li l’adaptació del museu als temps actuals, on l’univers 2.0 és molt important. «Rebrem una subvenció per a tot el tema informàtic, la web, la cartelleria, els logotips, el disseny corporatiu… Quan això estiga sabrem quan serà la data d’inauguració», ha assenyalat Parcer.

 

Els Mohedano remen en la mateixa direcció que Rocío

 

La mare de Rocío i David Flores continua molt implicada en este assumpte, segons l’alcalde de Chipiona, «també es posarà en marxa el centre d’estudis de la cobla i de la cançó espanyola i, encara que el flamenc té referent en diversos punts, la cobla no. La nostra intenció és que no siga només un museu de vestits, discografia i fotografia… A més d’això, es farà un festival internacional de la música espanyola… Ens volem especialitzar, volem anar molt més enllà».

Amb qui també s’han posat en contacte des del consistori és amb l’Associació cultural de ‘La más grande’ que presideix la seua filla, Gloria Camila, i insisteixen que «el seu desig és que s’haguera obert ja fa molts anys», declaracions que evidencien que, malgrat la seua batalla familiar, tots lluiten per un mateix objectiu: que es reconega el paper artístic de Rocío Jurado.

Últimes notícies

Pérez Llorca acusa el PSPV d’usar dosiers i el compara amb el cas de la jutgessa d’Extremadura

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha acusat el PSPV en Les Corts d’emprar ‘cloacas, dosiers i informes’ per a danyar la seua imatge i ha insinuat que l’ataquen com, al seu juí, ha passat amb la jutgessa d’Extremadura que va processar David Sánchez.

Pérez Llorca acusa el PSPV de usar clavegueres i dosiers per atacar-lo

Juanfran Pérez Llorca acusa el PSPV en Les Corts d’usar clavegueres, dosiers i informes per atacar la seua imatge i els retreu que, com en el cas de la jutgessa d’Extremadura, ja només els falta demanar un sicari. El president defensa que totes les denúncies contra ell i la seua dona s’han arxivat i que la Fiscalia ha sol·licitat tombar també la querella pel Mundial.

Cinc treballadors de l’Hospital General de València causen baixa després d’un vessament químic

El comité d’empresa assegura que la Inspecció de Treball ha proposat un recàrrec del 30 % en les prestacions i ha donat tres mesos per aplicar mesures correctores

Citen com a investigats tres responsables de la cooperativa de vivendes d’Alacant

La jutgessa que investiga possibles irregularitats en les adjudicacions de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan ha citat com a investigats el president, la vicepresidenta i la secretària del consell rector de la cooperativa promotora del complex residencial Les Naus.

Suspenen un desnonament a Benimàmet el primer dia del nou decret d’habitatge

Un jutjat de València ha suspés el desnonament d’una vivenda a Benimàmet el mateix dia que ha entrat en vigor el nou decret llei d’habitatge del Govern espanyol, després del recurs presentat per la defensa de les ocupants i la intervenció del Sindicat de Llogateres.

Sueca culmina en octubre el panteó que honra 54 víctimes del franquisme

Sueca finalitzarà en octubre la construcció d’un panteó de la memòria històrica al cementeri municipal, situat sobre la fosa comuna, per a honrar 54 víctimes del franquisme. El projecte, finançat per la Diputació de València i l’Ajuntament, permetrà soterrar dignament els restos identificats i oferirà un espai estable de record i reparació.

Mor un policia nacional a Alacant atropellat pel cotxe patrulla

La Policia Nacional investiga la mort d un agent a la calle Campo de Mirra, al barri de San Blas d Alacant, presumptament atropellat pel seu propi cotxe patrulla. Els investigadors esperen l autòpsia per a confirmar la hipòtesi principal.

Les Corts guarden silenci per Maricarmen Abascal amb l’absència de Vox

El ple de Les Corts ha guardat un minut de silenci per Maricarmen Abascal, anciana de 87 anys desnonada a València, amb l’absència del grup Vox a l’hemicicle.