La infanta Sofía estudiarà el batxillerat en el mateix internat de Gal·les que la seua germana

La Casa Reial ha confirmat que la infanta Sofía seguirà els passos de la seua germana, la princesa Leonor, i cursarà el Batxillerat Internacional a Gal·les. Serà en el mateix centre en el qual està cursant actualment l’hereua segon curs de batxillerat i no coincidiran allí, ja que Sofía començarà el pròxim curs.

Amb un comunicat en el qual afirmen: “Ses Majestats els Reis anuncien que Sa altesa Reial la Infanta Sofía, igual que la Princesa d’Astúries, cursarà el programa d’estudis del Batxillerat Internacional de la institució educativa Col·legis del Món Unit en l’UWC Atlantic College de Gal·les, el Regne Unit“, donem per resolta un gran dubte que ens portava rondant bastant temps.

El comunicat a més afig que “la Infanta Sofía també s’ha sotmés satisfactòriament a tot el procés de selecció exigit per la Fundació Comité Espanyol dels Col·legis del Món Unit (UWC España) www.colegiosmundounido.es”, per la qual cosa ja està dins de la institució, com va fer la seua germana la Princesa d’Astúries, l’anunci de la qual es va produir, precisament, el 10 de febrer de 2021. Fa pràcticament dos anys.

Com ha explicat la Zarzuela en aquest mateix comunicat: “El programa acadèmic es desenvolupa en dos cursos (2023-24 i 2024-25) i comprén tant matèries de ciències com de lletres. Aquest programa es completa amb un curs interdisciplinari comú sobre teoria del coneixement, una monografia de caràcter investigador, així com un programa especial de creativitat (teatre, música, art, etc.), acció (esports) i una activitat que implique un servei a la comunitat (suport en escoles locals, treball amb xiquets amb discapacitat intel·lectual, tercera edat, primers auxilis, manteniment de costes i boscos pròxims, control dels índexs de contaminació mediambiental, cura i recuperació d’espècies animals, rescat marítim, guardacostes, etc.)”.

Igual que fera la seua germana, “la incorporació al col·legi està prevista entre finals d’agost i primers de setembre“, com ha assegurat oficialment la Casa Reial. A més, sabem que “la Infanta Sofía també residirà, igual que la Princesa d’Astúries, d’acord amb el règim d’internat que l’UWC Atlantic College té establit dins del seu recinte”.

Ha volgut aclarir el Palau en aquest comunicat que “el cost del Batxillerat Internacional que cursarà la Infanta Sofía serà igualment satisfet en la seua integritat personalment per Ses Majestats els Reis amb la seua assignació anual i ascendeix a la quantitat de 74.000 lliures  esterlines (82.707 euros) pels dos cursos”, sense que hagen de designar una partida a part per a la seua educació.

Conclou aquesta comunicació informant que el Rei ja ha comunicat al president del Govern, Pedro Sánchez, “aquest nou període de l’educació de la infanta Sofía“.

Últimes notícies

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.

El PP reclama més prevenció després de la dana i critica la falta de resposta del Govern central

El PP conclou en el seu dictamen sobre la dana de 2024 que no n'hi ha prou amb reaccionar davant l'emergència i acusa el Govern central de falta de previsió, coordinació i transparència.

Expulsen d’Espanya a huit detinguts per usar pirotècnia prohibida en les Falles

La Subdelegació del Govern a València ordena l'expulsió i cinc anys de veto d'entrada a huit ciutadans comunitaris per llançar pirotècnia prohibida i perillosa durant les últimes Falles.

Agents mediambientals confirmen que no van ser mobilitzats durant la dana en la Comunitat Valenciana

Dos agents mediambientals de la Generalitat van declarar davant el jutjat de Catarroja que durant la dana del 29 d'octubre de 2024 no van rebre orde de mobilització ni avís d'alerta hidrològica.

La jutgessa de la DANA manté a Mazón com a testimoni i li nega accés a la causa

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA a Catarroja ratifica que Carlos Mazón continua sent testimoni, rebutja el seu recurs i li impedix accedir al sumari mentres no siga part en el procediment.