18.1 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

La infanta Sofía estudiarà el batxillerat en el mateix internat de Gal·les que la seua germana

La Casa Reial ha confirmat que la infanta Sofía seguirà els passos de la seua germana, la princesa Leonor, i cursarà el Batxillerat Internacional a Gal·les. Serà en el mateix centre en el qual està cursant actualment l’hereua segon curs de batxillerat i no coincidiran allí, ja que Sofía començarà el pròxim curs.

Amb un comunicat en el qual afirmen: “Ses Majestats els Reis anuncien que Sa altesa Reial la Infanta Sofía, igual que la Princesa d’Astúries, cursarà el programa d’estudis del Batxillerat Internacional de la institució educativa Col·legis del Món Unit en l’UWC Atlantic College de Gal·les, el Regne Unit“, donem per resolta un gran dubte que ens portava rondant bastant temps.

El comunicat a més afig que “la Infanta Sofía també s’ha sotmés satisfactòriament a tot el procés de selecció exigit per la Fundació Comité Espanyol dels Col·legis del Món Unit (UWC España) www.colegiosmundounido.es”, per la qual cosa ja està dins de la institució, com va fer la seua germana la Princesa d’Astúries, l’anunci de la qual es va produir, precisament, el 10 de febrer de 2021. Fa pràcticament dos anys.

Com ha explicat la Zarzuela en aquest mateix comunicat: “El programa acadèmic es desenvolupa en dos cursos (2023-24 i 2024-25) i comprén tant matèries de ciències com de lletres. Aquest programa es completa amb un curs interdisciplinari comú sobre teoria del coneixement, una monografia de caràcter investigador, així com un programa especial de creativitat (teatre, música, art, etc.), acció (esports) i una activitat que implique un servei a la comunitat (suport en escoles locals, treball amb xiquets amb discapacitat intel·lectual, tercera edat, primers auxilis, manteniment de costes i boscos pròxims, control dels índexs de contaminació mediambiental, cura i recuperació d’espècies animals, rescat marítim, guardacostes, etc.)”.

Igual que fera la seua germana, “la incorporació al col·legi està prevista entre finals d’agost i primers de setembre“, com ha assegurat oficialment la Casa Reial. A més, sabem que “la Infanta Sofía també residirà, igual que la Princesa d’Astúries, d’acord amb el règim d’internat que l’UWC Atlantic College té establit dins del seu recinte”.

Ha volgut aclarir el Palau en aquest comunicat que “el cost del Batxillerat Internacional que cursarà la Infanta Sofía serà igualment satisfet en la seua integritat personalment per Ses Majestats els Reis amb la seua assignació anual i ascendeix a la quantitat de 74.000 lliures  esterlines (82.707 euros) pels dos cursos”, sense que hagen de designar una partida a part per a la seua educació.

Conclou aquesta comunicació informant que el Rei ja ha comunicat al president del Govern, Pedro Sánchez, “aquest nou període de l’educació de la infanta Sofía“.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La pólvora i la música tornen a València en la Crida que obri les Falles 2026

La Crida marcarà l'inici oficial de les Falles 2026 amb milers de fallers davant les Torres de Serrans. La jornada inclou despertà, bandes i la primera mascletà.

Catalá demana canvis en el Codi Tècnic de l’Edificació per a evitar incendis com el de Campanar

Catalá ha reclamat al Govern modificar el Codi Tècnic de l'Edificació per a reforçar la seguretat després de l'incendi de Campanar. València ha activat una fitxa per a bombers i bonifica el 95% del ICIO, amb 68 sol·licituds en tràmit.

Kipngeno i Hariso dominen la Marató bp Castelló amb victòries en solitari

Els kenians Leonard Kipngeno i Keleitu Kayamo Hariso es van imposar amb autoritat en la Marató bp Castelló. Cap va batre el rècord, però van firmar àmplies victòries.

Pérez Llorca subratlla l’hospitalitat com a nexe entre valencians i andalusos

Pérez Llorca ha reivindicat l'hospitalitat, l'enteniment i l'alegria com a trets compartits per valencians i andalusos. Ho ha fet a Burjassot, en l'acte del Dia d'Andalusia organitzat per FECACV, que enguany ret homenatge a Huelva.

Catalá demana revisar el Codi Tècnic per a evitar incendis com el de Campanar

L'alcaldessa de València ha demanat al Govern modificar el Codi Tècnic de l'Edificació per a reforçar la seguretat i evitar materials que agreugen incendis. Ha detallat mesures locals i ajudes fiscals ja en marxa i l'avanç en 68 sol·licituds.

Cepeda va assegurar que l’Elx està capacitat i apunta a l’Espanyol per a frenar la mala ratxa

El xilé va defendre que l'equip està preparat per a revertir la mala dinàmica i va demanar passar pàgina després de la derrota a Bilbao. Va assenyalar el dol a casa davant l'Espanyol com a opció immediata per a sumar i allunyar el descens.

Harbert Kibet firma la millor marca mundial de 2026 en el 10K de Castelló; Schrub i Keith, rècords d’Europa

Harbert Kibet es va imposar en el 10K Facsa Castelló amb 26:39, millor marca mundial de l'any. Yann Schrub (26:43) i Megan Keith (30:07) van batre els rècords d'Europa. Caroline Makandi va guanyar en dones amb 29:34.

Tres detinguts a Almoradí per robatoris amb violència i furts en vehicles

Guàrdia Civil i Policia Local han arrestat a tres hòmens d'entre 19 i 29 anys per una sèrie de robatoris amb violència, robatoris amb força i furts a la Vega Baixa. Els fets, vinculats mitjançant cambres i testimonis, van derivar en detencions el 7 i 8 de febrer; els sospitosos van quedar en llibertat amb mesures cautelars.