14.8 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Isabel Pantoja s’esfondra en tornar al jutjat

Isabel Pantoja s’ha assegut de nou aquest dimarts en el banc dels acusats en el Jutjat penal número 5 de Màlaga a causa d’un presumpte delicte d’insolvència punible. Aquest judici suposa la primera que se senta a la sala després del conegut com el cas ‘Malaya’, ocorregut fa nou anys, i pel qual va ser condemnada a presó.

La Fiscalia malaguenya sol·licita inicialment en el seu escrit d’acusació que se li imposen a la cantant un pena de tres anys de presó en acusar-la com a suposada cooperadora necessària d’un delicte d’insolvència punible.

Isabel Pantoja ha arribat a la Ciutat de la Justícia de Màlaga vestida de negre i visiblement plorosa, poc abans de les 10.00 hores, acompanyada pel seu germà, Agustín. Ha sigut rebuda per nombrosos periodistes que esperaven la seua arribada, a més d’un grup de seguidors que l’han rebuda amb crits de bonica.

Envoltada per mitja dotzena de guàrdies civils, l’artista ha avançat a pas lent fins a la seu judicial.

Una vegada dins de la sala, i després de dedicar uns minuts al fet que les càmeres de la premsa retrataren a la cantant de nou en el banc dels acusats, Pantoja ha esclafit a plorar quan el jutge li preguntava com es trobava, moment en el qual la cantant ha negat amb el cap.

La causa

En aquesta causa, que s’ha instruït en els jutjats de Marbella, també està acusat, però com a suposat autor del mateix delicte l’administrador d’una societat, que va arribar a un acord extrajudicial amb l’empresa de Pantoja per un deute, presumptament en perjudici d’una tercera signatura.

Així, segons l’escrit provisional del fiscal, aqueixa societat de la qual era administrador únic l’acusat tenia en 2002 un deute amb una altra empresa i alhora tenia un altre plet en els tribunals de Madrid en el qual reclamava una determinada quantitat a l’empresa de Pantoja.

El procediment entre Panriver 56 i aqueixa societat va concloure amb una sentència que condemnava a l’empresa de la cantant a pagar 114.100 euros i, al mateix temps, en l’altre plet, els jutjats van declarar embargat el crèdit que la primera poguera tindre a favor seu respecte a la de Pantoja.

Segons explica el ministeri públic en les seues conclusions provisionals, en el procediment d’execució, ja el març de 2009, es va declarar embargat el solar i l’habitatge, situats en la zona de nova Andalusia de Marbella, propietat de Pantoja a través de Panriver 56.

Es va arxivar el procediment

A la vista que l’empresa tenia embargat el seu crèdit a favor de l’altra, “per la qual cosa no podria disposar de la quantitat per la qual havia despatxat execució”, i que Panriver “estava interessada en la venda dels immobles -per a això resultava necessari cancel·lar l’embargament sobre aquests-“, els acusats “es van concertar per a beneficiar-se mútuament”, diu el fiscal.

Però d’aquesta manera, assenyala la Fiscalia, van actuar “en perjudici dels drets de crèdit” de l’altra societat, de manera que mitjançant escriptura pública van arribar a un acord que consistia en el fet que Panriver 56 pagava el deute, que es rebaixava a 62.759 euros; i l’altra renunciava a qualsevol reclamació.

10.800 EUROS

Al mateix temps, tots dos van instar que s’arxivara el procediment, “impedint així que l’altra empresa cobrara la quantitat per la qual s’havia despatxat de 114.108 euros, així com la realització de les finques embargades”.

La reacció d’Isa Pantoja

Per part seua, la seua filla, Isa Pantoja, ha valorat així la volta de la seua mare als jutjats en una compareixença televisiva: “Aquesta nit no he pogut dormir perquè pensava molt en ella i pensava que no anava a acudir. Li hauran vingut a la ment molts records i ara mateix amb el seu estat anímic el perjudica més encara”.

Isa P., després de comentar sobre l’estat anímic de la cantant, critica la ineficàcia del desplegament de seguretat: “No hi ha hagut protecció, no ho entenc, ni com a filla ni com a ciutadana”.

La col·laboradora comenta l’absència de “tanques” com a mitjà de seguretat i afig: “Entenc que els mitjans de comunicació hagen de fer el seu treball. Ho veig lògic, ja que és ací en persona, es volen acostar per a traure informació i veure la reacció de la meua mare el més a prop possible”.

D’altra banda, arremet novament contra la seguretat recordant esdeveniments passats: “Sabent a més el que va passar l’última vegada, que es va desmaiar, la van tirar del pèl… ja no solament la premsa, sinó la gent que s’acosta, tu no saps si volen secundar-la o no”. A més, afig: “Supose que ella o el meu oncle Agustín hauran sol·licitat que hi haja algun tipus de protecció, però no sé si s’hauran negat”.

Anabel mostra el seu enuig en les xarxes socials

Però ella no ha sigut l’única, Anabel Pantoja a través de les seues xarxes socials no ha volgut quedar-se callada. La neboda de la cançonetista ha volgut reclamar “els drets d’un ésser humà” davant la gran repercussió mediàtica que ha tingut la seua arribada al jutjat: “És un judici que serà jutjat, no és un concert. Com es nota que no som els mateixos davant la justícia. I les tanques? I la seguretat? I la humiliació”?

Últimes notícies

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.

Pérez Llorca defén el retorn de menors no acompanyats i dades de delinqüència transparents

En la seua investidura, Pérez Llorca ha defés ordenar la immigració amb sentit comú i ha plantejat el retorn de menors no acompanyats als seus països d'origen. Ha reclamat dades transparents sobre delinqüència, controls d'edat i cooperació estatal i europea per a combatre màfies i reforçar la vigilància.

Pérez Llorca veu el Pacte Verd Europeu com la major amenaça per al camp i recolza Cofrentes

En la seua investidura en Les Corts, Juanfran Pérez Llorca ha denunciat que el Pacte Verd Europeu imposa costos i burocràcia i ha demanat igualtat enfront d'importacions de tercers països. També ha defés mantindre oberta la central de Cofrentes