La malaltia d’un concursant de ‘Masterchef’ que el va deixar sense gust i olfacte

 

L’última entrega de ‘Masterchef Celebrity 5‘ va acabar amb l’expulsió -per segona vegada- de Lucía Dominguín. Un abandonament que va provocar un gran número de crítiques contra el programa, però, tot i el poc temps que ha durat l’actriu en el programa, hem pogut conèixer-la amb més profunditat.

 

Dins de les cuines del ‘talent’ culinari, la germana de Miguel Bosé ens ha deixat vore alguns detalls de la seua vida tal com va passar en una de les proves, quan va revelar les seqüeles que li havia deixat una malaltia.

 

Després de la prova d’exteriors al bar de Raquel Meroño, els concursants van afrontar un repte molt complicat en l’eliminació: els aspirants van haver de recrear un pastís sense vore’l, tan sols usant els seus sentits per descobrir els ingredients.

 

«Estic bloquejada. No puc amb això», va dir Lucía Dominguín durant el cuinat. L’actriu va confessar el nivell de dificultat que suposava per a ella esta prova.

 

 

L’afecció de Lucía Dominguín Bosé

La filla de Lucía Bosé patix una alteració olfactiva que li impedix percebre les olors i, per tant, el 100% dels sabors, perquè els dos sentits estan lligats. A demés, dos símptomes que també tenen les persones que han patit el coronavirus.

 

No obstant això, en el cas de la mare de Bimba Bosé no té res a vore amb este virus. En els pacients amb Covid-19, este símptoma es produïx d’una forma més abrupta i, a demés, no sol anar acompanyada del taponament nasal que és característic dels refredats.

 

Al contrari que amb el coronavirus, en un refredat o una sinusitis, la pèrdua de l’olfacte es produïx al mateix temps que la congestió nasal i com la sensació de l’olfacte està directament relacionada amb els sabors, això pot portar a la pèrdua del gust.

 

Anòsmia, la malaltia de la germana de Miguel Bosé

El cas de Lucía Dominguín encaixa amb el diagnòstic habitual de l’anòsmia, una malaltia que sorgix a partir d’una inflamació intranasal i que pot ser temporal o crònica.

 

La pèrdua de l’olfacte i el gust en l’actriu va sorgir a partir d’un fort refredat fa sis anys i encara que ella treballa per recuperar-los, encara no ho ha conseguit. «Vaig perdre l’olfacte fa sis anys. Jo mai he estat malalta, però em van baixar les defenses. Ho estic recuperant gràcies a l’homeopatia i l’acupuntura», va explicar en ‘Masterchef Celebrity’.

 

Dins del nas tenim unes neurones que s’encarreguen de portar determinada informació al cervell i que este desxifri a què es correspon cada olor. No obstant això, en les persones que pateixen d’anòsmia, el nervi olfactiu sol treballar d’una forma anòmala.

 

Lucia Domínguin, repescada en Masterchef Celebrity

Hi ha dos maneres diferents de tractar l’afecció. D’una banda, usant un tractament farmacològic que implica l’ús d’aerosols nasals i inhalacions de vapor. D’altra banda, el tractament quirúrgic, que s’utilitza quan hi ha una desviació de l’envà nasal, un problema de pòlips o la hipertròfia de cornets inferiors.

 

És per este motiu que els experts destaquen la importància de prevenir, i recomanen no exposar-se massa a gasos tòxics i/o contaminants, vacunar-se en la temporada de grip, hidratar-se correctament i evitar el contacte amb determinats al·lèrgens. Va ser esta afecció la que va conseguir derrotar per primera vegada a Lucía Dominguín a les cuines de ‘Masterchef Celebrity‘.

 

En aquella prova d’eliminació Lucía Dominguín va viure un dels moments més durs del programa, encara que l’actriu va saber remuntar i va conseguir ser la concursant repescada. Però la seua tornada a les cuines va ser completament fugaç i tan sols va durar una setmana.

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.