La malaltia d’un concursant de ‘Masterchef’ que el va deixar sense gust i olfacte

 

L’última entrega de ‘Masterchef Celebrity 5‘ va acabar amb l’expulsió -per segona vegada- de Lucía Dominguín. Un abandonament que va provocar un gran número de crítiques contra el programa, però, tot i el poc temps que ha durat l’actriu en el programa, hem pogut conèixer-la amb més profunditat.

 

Dins de les cuines del ‘talent’ culinari, la germana de Miguel Bosé ens ha deixat vore alguns detalls de la seua vida tal com va passar en una de les proves, quan va revelar les seqüeles que li havia deixat una malaltia.

 

Després de la prova d’exteriors al bar de Raquel Meroño, els concursants van afrontar un repte molt complicat en l’eliminació: els aspirants van haver de recrear un pastís sense vore’l, tan sols usant els seus sentits per descobrir els ingredients.

 

«Estic bloquejada. No puc amb això», va dir Lucía Dominguín durant el cuinat. L’actriu va confessar el nivell de dificultat que suposava per a ella esta prova.

 

 

L’afecció de Lucía Dominguín Bosé

La filla de Lucía Bosé patix una alteració olfactiva que li impedix percebre les olors i, per tant, el 100% dels sabors, perquè els dos sentits estan lligats. A demés, dos símptomes que també tenen les persones que han patit el coronavirus.

 

No obstant això, en el cas de la mare de Bimba Bosé no té res a vore amb este virus. En els pacients amb Covid-19, este símptoma es produïx d’una forma més abrupta i, a demés, no sol anar acompanyada del taponament nasal que és característic dels refredats.

 

Al contrari que amb el coronavirus, en un refredat o una sinusitis, la pèrdua de l’olfacte es produïx al mateix temps que la congestió nasal i com la sensació de l’olfacte està directament relacionada amb els sabors, això pot portar a la pèrdua del gust.

 

Anòsmia, la malaltia de la germana de Miguel Bosé

El cas de Lucía Dominguín encaixa amb el diagnòstic habitual de l’anòsmia, una malaltia que sorgix a partir d’una inflamació intranasal i que pot ser temporal o crònica.

 

La pèrdua de l’olfacte i el gust en l’actriu va sorgir a partir d’un fort refredat fa sis anys i encara que ella treballa per recuperar-los, encara no ho ha conseguit. «Vaig perdre l’olfacte fa sis anys. Jo mai he estat malalta, però em van baixar les defenses. Ho estic recuperant gràcies a l’homeopatia i l’acupuntura», va explicar en ‘Masterchef Celebrity’.

 

Dins del nas tenim unes neurones que s’encarreguen de portar determinada informació al cervell i que este desxifri a què es correspon cada olor. No obstant això, en les persones que pateixen d’anòsmia, el nervi olfactiu sol treballar d’una forma anòmala.

 

Lucia Domínguin, repescada en Masterchef Celebrity

Hi ha dos maneres diferents de tractar l’afecció. D’una banda, usant un tractament farmacològic que implica l’ús d’aerosols nasals i inhalacions de vapor. D’altra banda, el tractament quirúrgic, que s’utilitza quan hi ha una desviació de l’envà nasal, un problema de pòlips o la hipertròfia de cornets inferiors.

 

És per este motiu que els experts destaquen la importància de prevenir, i recomanen no exposar-se massa a gasos tòxics i/o contaminants, vacunar-se en la temporada de grip, hidratar-se correctament i evitar el contacte amb determinats al·lèrgens. Va ser esta afecció la que va conseguir derrotar per primera vegada a Lucía Dominguín a les cuines de ‘Masterchef Celebrity‘.

 

En aquella prova d’eliminació Lucía Dominguín va viure un dels moments més durs del programa, encara que l’actriu va saber remuntar i va conseguir ser la concursant repescada. Però la seua tornada a les cuines va ser completament fugaç i tan sols va durar una setmana.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca descarta pensar en la seua reelecció i reivindica que només treballa per la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca insistix que no dedica temps a la seua possible reelecció com president de la Generalitat i que centra tot el seu esforç en la recuperació i en les necessitats dels valencians.

Xoc en Les Corts per la derogació del decret de lloguers i el vot del PP

La derogació en el Congrés del decret que prorrogava contractes de lloguer i limitava pujades enfronta a PP, PSPV, Compromís i Vox en Les Corts.

El PP defén a Susana Camarero davant la seua citació per la dana i el PSPV reclama que diga la veritat

El PP es mostra confiat davant la citació judicial de Susana Camarero per la gestió de la dana, mentres el PSPV insistix que haurà de dir la veritat i Compromís planteja canvis en emergències.

Tania Candiani convertix l’IVAM en un ecosistema especulatiu amb arrels imaginades

L'exposició Radix de Tania Candiani transforma una sala de l'IVAM en un ecosistema immersiu on es creuen art, ciència i pensament ecològic per a explorar l'invisible que sosté la vida.

El jutjat eximix al tècnic municipal en la causa del castell unflable de Mislata

El Jutjat d'Instrucció número 4 de Mislata ha exonerat a l'enginyer tècnic municipal per l'accident del castell unflable en el qual van morir dos xiquetes en 2022 i manté l'acusació contra el propietari i responsables de la atraccion.

El porter del Llevant Álex Primo passarà per quiròfan per una lesió en el muscle dret

Álex Primo, tercer porter del Llevant de 21 anys, serà operat en les pròximes setmanes d'una luxació en el muscle dret amb lesió de labrum després de lesionar-se en un entrenament.

El València Basket busca reacció davant el Panathinaikos per a viatjar amb avantatge a Atenes

El València Basket rep de nou al Panathinaikos amb l'obligació de reaccionar en el Roig Arena després de perdre el primer partit i sense marge per a fallar abans de viatjar a Atenes.

Josep Puerto apel·la a la motivació del València Basket després de l’ajustada derrota davant Panathinaikos

Josep Puerto ressalta que la forma en què Panathinaikos va celebrar la victòria per un punt reforça la motivació del València Basket per a lluitar el segon partit de quarts de l'Eurolliga en el Roig Arena.