12.9 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

La malaltia d’un concursant de ‘Masterchef’ que el va deixar sense gust i olfacte

 

L’última entrega de ‘Masterchef Celebrity 5‘ va acabar amb l’expulsió -per segona vegada- de Lucía Dominguín. Un abandonament que va provocar un gran número de crítiques contra el programa, però, tot i el poc temps que ha durat l’actriu en el programa, hem pogut conèixer-la amb més profunditat.

 

Dins de les cuines del ‘talent’ culinari, la germana de Miguel Bosé ens ha deixat vore alguns detalls de la seua vida tal com va passar en una de les proves, quan va revelar les seqüeles que li havia deixat una malaltia.

 

Després de la prova d’exteriors al bar de Raquel Meroño, els concursants van afrontar un repte molt complicat en l’eliminació: els aspirants van haver de recrear un pastís sense vore’l, tan sols usant els seus sentits per descobrir els ingredients.

 

«Estic bloquejada. No puc amb això», va dir Lucía Dominguín durant el cuinat. L’actriu va confessar el nivell de dificultat que suposava per a ella esta prova.

 

 

L’afecció de Lucía Dominguín Bosé

La filla de Lucía Bosé patix una alteració olfactiva que li impedix percebre les olors i, per tant, el 100% dels sabors, perquè els dos sentits estan lligats. A demés, dos símptomes que també tenen les persones que han patit el coronavirus.

 

No obstant això, en el cas de la mare de Bimba Bosé no té res a vore amb este virus. En els pacients amb Covid-19, este símptoma es produïx d’una forma més abrupta i, a demés, no sol anar acompanyada del taponament nasal que és característic dels refredats.

 

Al contrari que amb el coronavirus, en un refredat o una sinusitis, la pèrdua de l’olfacte es produïx al mateix temps que la congestió nasal i com la sensació de l’olfacte està directament relacionada amb els sabors, això pot portar a la pèrdua del gust.

 

Anòsmia, la malaltia de la germana de Miguel Bosé

El cas de Lucía Dominguín encaixa amb el diagnòstic habitual de l’anòsmia, una malaltia que sorgix a partir d’una inflamació intranasal i que pot ser temporal o crònica.

 

La pèrdua de l’olfacte i el gust en l’actriu va sorgir a partir d’un fort refredat fa sis anys i encara que ella treballa per recuperar-los, encara no ho ha conseguit. «Vaig perdre l’olfacte fa sis anys. Jo mai he estat malalta, però em van baixar les defenses. Ho estic recuperant gràcies a l’homeopatia i l’acupuntura», va explicar en ‘Masterchef Celebrity’.

 

Dins del nas tenim unes neurones que s’encarreguen de portar determinada informació al cervell i que este desxifri a què es correspon cada olor. No obstant això, en les persones que pateixen d’anòsmia, el nervi olfactiu sol treballar d’una forma anòmala.

 

Lucia Domínguin, repescada en Masterchef Celebrity

Hi ha dos maneres diferents de tractar l’afecció. D’una banda, usant un tractament farmacològic que implica l’ús d’aerosols nasals i inhalacions de vapor. D’altra banda, el tractament quirúrgic, que s’utilitza quan hi ha una desviació de l’envà nasal, un problema de pòlips o la hipertròfia de cornets inferiors.

 

És per este motiu que els experts destaquen la importància de prevenir, i recomanen no exposar-se massa a gasos tòxics i/o contaminants, vacunar-se en la temporada de grip, hidratar-se correctament i evitar el contacte amb determinats al·lèrgens. Va ser esta afecció la que va conseguir derrotar per primera vegada a Lucía Dominguín a les cuines de ‘Masterchef Celebrity‘.

 

En aquella prova d’eliminació Lucía Dominguín va viure un dels moments més durs del programa, encara que l’actriu va saber remuntar i va conseguir ser la concursant repescada. Però la seua tornada a les cuines va ser completament fugaç i tan sols va durar una setmana.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut l’exmarit de la dona assassinada a Xilxes per infringir l’orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut a l'exmarit per infringir una orde d'allunyament vigent fins a 2027. Els cossos de la dona i la seua filla de 12 anys van ser trobats amb signes de violència i la Policia Judicial investiga.

Tècnics avaluen el retorn dels desallotjats per una solsida a Puçol

Els tècnics municipals revisaran este dimecres les vivendes desallotjades al carrer Sant Pere per a decidir si els veïns poden tornar. No hi ha ferits i 25 persones han sigut reallotjades en un hotel.

Cas Yelmo, Necessitat de canvis legals per a ‘les altres llengües’

Leo Giménez es lingüista y reclama un reforç legal del pluralisme lingüístic i del dret d’usar el valencià sense que això supose traves

Detingut el marit de la dona assassinada a Xilxes per infringir l’orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut al marit de la víctima per incomplir una orde que li prohibia acostar-se a 300 metres. Els cossos de la dona i la seua filla de 12 anys van ser trobats amb signes de violència.

Cel poc nuvolós i ratxes molt fortes a l’interior de València este dimecres

Dimecres amb cels poc nuvolosos i ratxes molt fortes de ponent a l'interior de València. El dijous es preveu un descens notable de les màximes, sobretot en el sud i l'interior de Castelló.

Dos actes per la unitat exhibixen les diferències a l’esquerra del PSOE

L'espai a l'esquerra del PSOE celebra dos cites per a reivindicar la unitat, però amb protagonistes i llistes de convidats diferents. Les presències i absències anticipen el pols pel lideratge i la marca.

Comença el ramadà a Espanya: dejuni diürn fins al 19 de març i ruptura amb el iftar

Més de 2,5 milions de musulmans a Espanya comencen este dimecres el ramadà, un mes d'oració, reflexió, caritat i dejuni durant les hores de sol, que es trencarà cada dia amb el iftar.

Detingut el marit de la dona assassinada a Xilxes per infringir una orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut al marit de la dona assassinada al costat de la seua filla de 12 anys a Xilxes per infringir l'orde d'allunyament vigent. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i la Policia Judicial investiga el doble crim.