La malaltia d’un concursant de ‘Masterchef’ que el va deixar sense gust i olfacte

 

L’última entrega de ‘Masterchef Celebrity 5‘ va acabar amb l’expulsió -per segona vegada- de Lucía Dominguín. Un abandonament que va provocar un gran número de crítiques contra el programa, però, tot i el poc temps que ha durat l’actriu en el programa, hem pogut conèixer-la amb més profunditat.

 

Dins de les cuines del ‘talent’ culinari, la germana de Miguel Bosé ens ha deixat vore alguns detalls de la seua vida tal com va passar en una de les proves, quan va revelar les seqüeles que li havia deixat una malaltia.

 

Després de la prova d’exteriors al bar de Raquel Meroño, els concursants van afrontar un repte molt complicat en l’eliminació: els aspirants van haver de recrear un pastís sense vore’l, tan sols usant els seus sentits per descobrir els ingredients.

 

«Estic bloquejada. No puc amb això», va dir Lucía Dominguín durant el cuinat. L’actriu va confessar el nivell de dificultat que suposava per a ella esta prova.

 

 

L’afecció de Lucía Dominguín Bosé

La filla de Lucía Bosé patix una alteració olfactiva que li impedix percebre les olors i, per tant, el 100% dels sabors, perquè els dos sentits estan lligats. A demés, dos símptomes que també tenen les persones que han patit el coronavirus.

 

No obstant això, en el cas de la mare de Bimba Bosé no té res a vore amb este virus. En els pacients amb Covid-19, este símptoma es produïx d’una forma més abrupta i, a demés, no sol anar acompanyada del taponament nasal que és característic dels refredats.

 

Al contrari que amb el coronavirus, en un refredat o una sinusitis, la pèrdua de l’olfacte es produïx al mateix temps que la congestió nasal i com la sensació de l’olfacte està directament relacionada amb els sabors, això pot portar a la pèrdua del gust.

 

Anòsmia, la malaltia de la germana de Miguel Bosé

El cas de Lucía Dominguín encaixa amb el diagnòstic habitual de l’anòsmia, una malaltia que sorgix a partir d’una inflamació intranasal i que pot ser temporal o crònica.

 

La pèrdua de l’olfacte i el gust en l’actriu va sorgir a partir d’un fort refredat fa sis anys i encara que ella treballa per recuperar-los, encara no ho ha conseguit. «Vaig perdre l’olfacte fa sis anys. Jo mai he estat malalta, però em van baixar les defenses. Ho estic recuperant gràcies a l’homeopatia i l’acupuntura», va explicar en ‘Masterchef Celebrity’.

 

Dins del nas tenim unes neurones que s’encarreguen de portar determinada informació al cervell i que este desxifri a què es correspon cada olor. No obstant això, en les persones que pateixen d’anòsmia, el nervi olfactiu sol treballar d’una forma anòmala.

 

Lucia Domínguin, repescada en Masterchef Celebrity

Hi ha dos maneres diferents de tractar l’afecció. D’una banda, usant un tractament farmacològic que implica l’ús d’aerosols nasals i inhalacions de vapor. D’altra banda, el tractament quirúrgic, que s’utilitza quan hi ha una desviació de l’envà nasal, un problema de pòlips o la hipertròfia de cornets inferiors.

 

És per este motiu que els experts destaquen la importància de prevenir, i recomanen no exposar-se massa a gasos tòxics i/o contaminants, vacunar-se en la temporada de grip, hidratar-se correctament i evitar el contacte amb determinats al·lèrgens. Va ser esta afecció la que va conseguir derrotar per primera vegada a Lucía Dominguín a les cuines de ‘Masterchef Celebrity‘.

 

En aquella prova d’eliminació Lucía Dominguín va viure un dels moments més durs del programa, encara que l’actriu va saber remuntar i va conseguir ser la concursant repescada. Però la seua tornada a les cuines va ser completament fugaç i tan sols va durar una setmana.

Últimes notícies

Mazón estudiarà el rebuig de la jutgessa a la seua personació en la causa de la DANA

Carlos Mazón anuncia que analitzarà la decisió de la jutgessa que ha rebutjat la seua personació en la causa sobre la gestió de la DANA a Catarroja i actuarà en conseqüència.

La jutgessa de Catarroja nega a Mazón personar-se en la causa penal per la DANA

La magistrada de Catarroja manté a Carlos Mazón com a testimoni en la causa per la gestió de la DANA i rebutja el seu intent de personar-se, al no existir eixa figura en el procés penal espanyol.

La jutgessa de Catarroja impedix a Mazón personar-se en la causa penal per la dana

La jutgessa de Catarroja denega la sol·licitud de Carlos Mazón per a personar-se en la causa penal sobre la gestió de la dana i manté la seua condició de testimoni.

Un alt càrrec assenyala que Presidència va demanar la crida de Aemet filtrada de forma manipulada

El subdirector d'Emergències de la Generalitat declara davant el jutge que Presidència va sol·licitar la còpia de la crida entre Aemet i el 112 sobre la dana, la versió retallada de la qual es va filtrar després a la premsa, i detalla un procediment intern sense rastre documental formal.

L’oposició titlla de negoci el decret per a portar a València 220 obres de Sorolla

PSPV i Compromís critiquen la urgència del decret que permet a la Generalitat arrendar col·leccions culturals per a portar 220 obres de Sorolla, mentres PP i Vox ho defenen com una aposta per la cultura.

El Vila-real manté el seu ple de victòries de lliga en Montilivi davant el Girona

El Vila-real arriba a Montilivi amb un ple de cinc triomfs de lliga en les seues visites al Girona, inclosa l'última per 0-1 amb gol decisiu de Etta Eyong en el tram final.

Mazón reclama saber si seguix investigat en la causa judicial sobre la dana

Carlos Mazón defén que té dret a conéixer si continua sent investigat en la causa per la gestió de la dana en un jutjat de Catarroja i explica per què ha demanat personar-se en el procediment.

Alerta groga a Castelló per ratxes de vent de fins a 80 km/h

La Aemet activa l'avís groc en tota la província de Castelló per fortes ratxes de vent del nord-oest i per fenòmens costaners durant la matinada del dimecres.