La malaltia d’un concursant de ‘Masterchef’ que el va deixar sense gust i olfacte

 

L’última entrega de ‘Masterchef Celebrity 5‘ va acabar amb l’expulsió -per segona vegada- de Lucía Dominguín. Un abandonament que va provocar un gran número de crítiques contra el programa, però, tot i el poc temps que ha durat l’actriu en el programa, hem pogut conèixer-la amb més profunditat.

 

Dins de les cuines del ‘talent’ culinari, la germana de Miguel Bosé ens ha deixat vore alguns detalls de la seua vida tal com va passar en una de les proves, quan va revelar les seqüeles que li havia deixat una malaltia.

 

Després de la prova d’exteriors al bar de Raquel Meroño, els concursants van afrontar un repte molt complicat en l’eliminació: els aspirants van haver de recrear un pastís sense vore’l, tan sols usant els seus sentits per descobrir els ingredients.

 

«Estic bloquejada. No puc amb això», va dir Lucía Dominguín durant el cuinat. L’actriu va confessar el nivell de dificultat que suposava per a ella esta prova.

 

 

L’afecció de Lucía Dominguín Bosé

La filla de Lucía Bosé patix una alteració olfactiva que li impedix percebre les olors i, per tant, el 100% dels sabors, perquè els dos sentits estan lligats. A demés, dos símptomes que també tenen les persones que han patit el coronavirus.

 

No obstant això, en el cas de la mare de Bimba Bosé no té res a vore amb este virus. En els pacients amb Covid-19, este símptoma es produïx d’una forma més abrupta i, a demés, no sol anar acompanyada del taponament nasal que és característic dels refredats.

 

Al contrari que amb el coronavirus, en un refredat o una sinusitis, la pèrdua de l’olfacte es produïx al mateix temps que la congestió nasal i com la sensació de l’olfacte està directament relacionada amb els sabors, això pot portar a la pèrdua del gust.

 

Anòsmia, la malaltia de la germana de Miguel Bosé

El cas de Lucía Dominguín encaixa amb el diagnòstic habitual de l’anòsmia, una malaltia que sorgix a partir d’una inflamació intranasal i que pot ser temporal o crònica.

 

La pèrdua de l’olfacte i el gust en l’actriu va sorgir a partir d’un fort refredat fa sis anys i encara que ella treballa per recuperar-los, encara no ho ha conseguit. «Vaig perdre l’olfacte fa sis anys. Jo mai he estat malalta, però em van baixar les defenses. Ho estic recuperant gràcies a l’homeopatia i l’acupuntura», va explicar en ‘Masterchef Celebrity’.

 

Dins del nas tenim unes neurones que s’encarreguen de portar determinada informació al cervell i que este desxifri a què es correspon cada olor. No obstant això, en les persones que pateixen d’anòsmia, el nervi olfactiu sol treballar d’una forma anòmala.

 

Lucia Domínguin, repescada en Masterchef Celebrity

Hi ha dos maneres diferents de tractar l’afecció. D’una banda, usant un tractament farmacològic que implica l’ús d’aerosols nasals i inhalacions de vapor. D’altra banda, el tractament quirúrgic, que s’utilitza quan hi ha una desviació de l’envà nasal, un problema de pòlips o la hipertròfia de cornets inferiors.

 

És per este motiu que els experts destaquen la importància de prevenir, i recomanen no exposar-se massa a gasos tòxics i/o contaminants, vacunar-se en la temporada de grip, hidratar-se correctament i evitar el contacte amb determinats al·lèrgens. Va ser esta afecció la que va conseguir derrotar per primera vegada a Lucía Dominguín a les cuines de ‘Masterchef Celebrity‘.

 

En aquella prova d’eliminació Lucía Dominguín va viure un dels moments més durs del programa, encara que l’actriu va saber remuntar i va conseguir ser la concursant repescada. Però la seua tornada a les cuines va ser completament fugaç i tan sols va durar una setmana.

Últimes notícies

8,7 milions per a la segona fase d’obres en la presa de Buseo després de la DANA

El Consell ha declarat d’emergència la segona fase d’obres en la presa de Buseo, amb una inversió de 8,7 milions per a reforçar-ne la seguretat després de la DANA d’octubre de 2024. Després d’una primera intervenció ja acabada, es preveu una tercera fase per a augmentar la capacitat de desguàs davant crescudes extraordinàries.

El Consell manté congelats els preus universitaris i amplia les ajudes de 500 euros per material escolar per la dana

El Consell ha aprovat mantindre congelats un any més els preus públics universitaris a la Comunitat Valenciana i ha ampliat les ajudes extraordinàries de 500 euros per a material escolar a nous col·lectius d’estudiants afectats per la dana, amb un pressupost màxim de 20 milions d’euros per a 2026.

56,4 milions per a recuperar les conques del Túria, Magre, Poyo i Picassent afectades per la dana

El Consell ha autoritzat una inversió de 56,4 milions en 48 mesos per a renaturalitzar les conques del Túria, Magre, Poyo i Picassent afectades per la dana. Els treballs arribaran a 52 municipis valencians i se centraran en previndre danys futurs i millorar la biodiversitat.

Alicant activa un ampli dispositiu de seguretat pel pròxim eclipsi solar

L’Ajuntament d’Alacant ha organitzat un operatiu especial de seguretat als principals punts d’observació de la ciutat per l’eclipsi solar del 12 d’agost, que arribarà a tapar el 99,14 % del sol. El dispositiu es reforçarà en castells i miradors, i inclou recomanacions per a una observació segura.

Quatre detinguts en desmantellar dos laboratoris de marihuana a la Marina Alta

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens i ha desmantellat dos laboratoris interiors de marihuana a la Marina Alta, amb registres a Oliva, Adsubia i la Vall de la Gallinera. Els arrestats, de 21 a 44 anys, estan investigats per pertinença a grup criminal, delicte contra la salut pública i altres càrrecs.

Sagunt a Escena programa ‘Original Greek’ i la proposta participativa ‘Bailarina a la carta’

El festival Sagunt a Escena acollirà este dijous 6 d’agost la comèdia ‘Original Greek’ i l’espectacle participatiu de dansa ‘Bailarina a la carta’ a Sagunt.

El Levante es mesura al Vila-real en el amistós més exigent de l’estiu

El Levante visitarà este dimecres la ciutat esportiva del Vila-real per disputar el seu amistós més exigent de l’estiu, l’únic davant un rival de Primera i penúltim test abans de LaLiga EA Sports.

Luis Rioja es perd l’entrenament del València i Foulquier ja treballa amb el grup

Luis Rioja no s’ha entrenat este dimarts a Paterna per unes molèsties i és baixa per al Trofeu Taronja, mentres que Foulquier ha completat per primera vegada una part de la sessió amb el grup.
FILMOTECA D'ESTIU