Mor, el periodista rosa, Jesús Mariñas als 79 anys

Ejemplo de shortcode con estilo
El periodista corunyés, que va anunciar l'octubre de 2021 que patia càncer de bufeta, és considerat com el precursor de la crònica rosa a Espanya


Mor Jesús Mariñas als 79 anys. El periodista espanyol de La Corunya, va ser un dels grans rostres de la premsa del cor espanyola.

El periodista romania ingressat des de fa setmanes a causa de complicacions derivades del tractament al qual s’està sotmetent per a fer front al càncer de bufeta que patia.

En els últims dies, Elio Valderrama, marit de Jesús, havia compartit en les seues xarxes socials una preocupant imatge al costat del periodista durant la celebració del seu aniversari des de l’hospital.

El seu major suport en aquest complicat moment estava sent el seu espòs, qui es mantenia prop d’ell dia i nit durant tota la seua estada a l’hospital Ramón y Cajal de Madrid.

Encara que no era la manera en la qual a Elio li hauria agradat celebrar el seu aniversari, finalment va poder estar al costat de dos persones importants en la seua vida. «Apague la meua vela en companyia de Jesús Mariñas i Ana Parrilla«, va escriure.

Jesús Mariñas estava casat amb el fotògraf Elio Valderrama, l’amor de la seua vida i amb qui portava més de 32 anys de relació i sis de matrimoni.

Trajectòria

Jesús Mariñas va ser considerat el pare de la crònica rosa a Espanya, va saltar a la televisió en ‘La máquina de la verdad’.



Va ser protagonista indiscutible dels anys daurats dels programes de cor en televisió. La seua presència en ‘Tómbola’ li va col·locar en l’imaginari col·lectiu i frases com «¡Que te calles, Karmele!«, ressonen en la memòria de tot el país.

L’octubre de 2021, el periodista va fer públic que patia càncer de bufeta. Ja en aquell moment, va asseverar que no tenia por a la mort. “No, no tinc por, i pense molt en la mort. Però no li tinc por perquè mai l’he passada”.

Retirat del mitjà per la seua malaltia, Mariñas entrava el dilluns en l’etapa de sedació a conseqüència del tractament agressiu al qual s’estava sotmetent per a combatre el càncer.

María Teresa Campos el fitxa per a ‘Pasa la vida‘ i comença una relació d’amistat que li acompanyarà al llarg de la seua carrera. No obstant això, va ser el programa ‘Tómbola’ qui li va confirmar com el rei de la premsa del cor.

Últimes notícies

Morata defensa la força de l’economia valenciana davant la incertesa

El president de Cambra València, José Vicente Morata, reivindica els actius de l’economia valenciana per a afrontar la incertesa i reclama més suport a les pimes i a les infraestructures clau. La intervenció ha tingut lloc durant la Nit de l’Economia de Cambra València, on s’han entregat diversos premis empresarials.

Les pluges desallotgen 380 veïns d’Oliva: molts ho han perdut tot

Les inundacions provocades per la dana Adam han obligat a desallotjar 380 veïns d’Oliva, molts dels quals han perdut béns a les seues vivendes. El Centre Polivalent acull les persones evacuades, mentre Cruz Roja i els serveis d’emergència continuen l’assistència.

La dana obliga a rescats amb helicòpter i a suspendre les classes a la Marina Alta

La dana Adam ha deixat almenys 19 rescats en cases aïllades a la Marina Alta i 179 avisos als bombers, mentres El Verger suspén les classes i tota l’activitat cultural i esportiva per a este dimarts.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al litoral sud d’Alacant des de les 21.00

Aemet ha activat l’avís taronja per pluges intenses al litoral sud d’Alacant des de les 21.00 fins a les 3.00, amb fins a 40 litres per metre quadrat en una hora, i manté avisos grocs per pluja i tronades en tot el litoral alacantí.

Treballs en una desena de carreteres per reobrir el trànsit després de la dana Adam

Els equips de conservació de carreteres de la Generalitat treballen en una desena de vies, sobretot a la Safor i la Marina Alta, per restituir el trànsit després de les inundacions i despreniments causats per la dana Adam.

Torna la circulació dels Rodalies C1 i C2 després de les fortes pluges

Renfe ha restablit esta vesprada el servici a les línies de Rodalies C1 i C2, així com als trens de Llarga i Mitjana Distància afectats per les fortes pluges entre València i Alacant.

Els rescats més difícils ja s’han fet, però la Generalitat demana prudència per les inundacions

Els equips d’emergències han completat els rescats més complicats per les greus inundacions al sud de València i nord d’Alacant, però la Generalitat demana prudència perquè encara hi ha zones incomunicades i tres víctimes mortals.

Bernabé ressalta que la nova dana ha tingut avisos previs i millor coordinació

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha remarcat que la dana actual ha comptat amb anticipació, avisos a la població i coordinació institucional, a diferència de la de 2024, que va provocar 233 morts en la província de València.