16.8 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Mor el periodista Jesús Quintero als 82 anys

El popular periodista Jesús Quintero ha mort aquest dilluns als 82 anys, segons ha publicat el periòdic ‘ABC de Sevilla’. Presentador, guionista i productor més conegut com ‘El loco de la colina’, Jesús Quintero ha sigut durant les últimes dècades un dels rostres més populars en ràdio i televisió i a ell es deu el recurs del silenci que va introduir en les més de 5000 entrevistes que va realitzar al llarg de la seua carrera professional.

El mític comunicador va menjar aquest migdia per última vegada, es va anar al llit a descansar i ja no es va despertar. Familiars del periodista van confirmar que patia una afecció respiratòria i que va ser operat d’una patologia cardíaca a l’Hospital Juan Ramón Jiménez de Huelva, on va arribar a ser ingressat en l’UCI, informen fonts familiars a ‘ABC de Sevilla’.

Biografia

Jesús Quintero va nàixer en San Juan del Puerto, Huelva, Espanya, el 18 d’agost de 1940. En els seus inicis va ser actor, la qual cosa li va permetre introduir-se en el món de la comunicació i rampell es va incorporar a l’emissora de Ràdio Popular a Huelva.

Com manager va donar a conéixer al guitarrista Paco de Lucía i va dirigir les carreres de coneguts artistes com Soledad Bravo, els pallassos Gaby, Fofo i Miliki, María Jiménez o la cantant colombiana Negra Grande. En els anys 60 va entrar per oposició en Ràdio Nacional d’Espanya (RNE) a Huelva, on va realitzar programes com a “Estudio 15-18″,”Ciudades” i “El hombre de la roulotte”.

Amb quasi 30 anys, i per aquest últim programa va caure en una depressió i va romandre allunyat dels mitjans de comunicació. D’aqueixa experiència, va nàixer en 1982 un programa nocturn de radi emés des de Sevilla i que es va titular primer “Para mayores sin objecciones” i després se’l va conéixer a ell i al programa com “El loco de la colina”.

En 1986 una “neurosi depressiva hipocondríaca” li va portar a abandonar la ràdio, però les ofereix rebudes durant el seu retir li porten a presentar ‘El loco de la colina’ a Mèxic i l’Argentina i a més crea l’emissora Ràdio Romàntica que va començar les seues emissions en 1988 a Sevilla, però que un mes després va ser clausurada per mancar de llicència.

El seu següent programa d’entrevistes “El perro verde” per a TVE en 1988, va ser un altre èxit d’audiència, que més tard va presentar a Buenos Aires, Veneçuela, Mèxic i en el Canal Hispà de Nova York. En 1990 va reobrir la seua emissora “Ràdio Amèrica” i aqueix any va tornar a TVE amb el programa “Que sabe nadie”.

Posteriorment van seguir “Trece noches” o “La boca del Lobo“, una sèrie per a Antena 3 amb entrevistes a personatges polèmics del moment, com Mario Conde, Jesús Gil o el duc de Fira, Rafael Medina, que va portar al programa coincidint amb l’inici del judici per rapte i corrupció de menors.

Famosos van ser també els espais “La noche americana”, “El lobo estepario”, (1994), “Cuerda de presos” (1996), “El Vagamundo” (2000), “Ratones coloraos” o “La Noche de Quintero”, amb el qual en 2007 va tornar a TVE, però que va estar un mes en antena.

Va ser un conegut home de la ràdio el que li va reorientar de les taules cap a aqueix mitjà en el qual va triomfar. «Va ser al final d’una actuació en el teatre Lope de Vega, quan se’m va acostar Rafael Santiesteban i em va parlar de les possibilitats de la meua veu per a la ràdio. Una veu que, segons va dir, arribava a l’última fila».

Les xarxes socials han volgut acomiadar-se del mític ‘Loco de la colina’

Últimes notícies

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’homicidi d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga l'homicidi d'un menor de 13 anys a Sueca després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Educació activa el protocol d’acompanyament emocional després de l’assassinat d’un menor a Sueca

La Generalitat ha activat el dispositiu de suport psicològic en el centre del menor de 13 anys assassinat a Sueca. La Guàrdia Civil investiga el crim després de la confessió d'un home de 48 anys.

El PSPV es persona en la causa per la manipulació d’àudios de la DANA

El PSPV-PSOE ha anunciat la seua personació com a acusació popular en la investigació sobre l'obtenció i possible manipulació d'un àudio entre AEMET i el 112 durant la DANA d'octubre de 2024.

Quasi mitja plantilla de l’Elx ja ha marcat en la Lliga

En 21 jornades, 12 jugadors de l'Elx han vist porta. El repartiment de gols, amb aportacions des de totes les línies, reduïx la dependència d'un només nou.

Luís Castro impulsa al Llevant i rellança a Pablo Martínez, Matturro i Losada

El Llevant ha sumat set punts en quatre jornades amb el tècnic portugués, que ha reposicionat a Pablo Martínez i ha donat protagonisme a Matturro i Losada. Uns altres com Etta Eyong, Carlos Álvarez i Arriaga busquen la seua millor versió.

El València encadena dos triomfs en Lliga huit mesos després

El València ha enllaçat dos victòries de lliga després de véncer a l'Espanyol (3-2) i al Getafe (0-1). Amb 23 punts i tres dates sense perdre, ha eixit del descens.

Juan Foyth patix trencament del tendó d’Aquil·les i serà operat

El central del Vila-real es va retirar davant el Reial Madrid i les proves van confirmar el trencament del tendó d'Aquil·les esquerre. Serà operat i el club no dona terminis.