Mor el periodista Jesús Quintero als 82 anys

El popular periodista Jesús Quintero ha mort aquest dilluns als 82 anys, segons ha publicat el periòdic ‘ABC de Sevilla’. Presentador, guionista i productor més conegut com ‘El loco de la colina’, Jesús Quintero ha sigut durant les últimes dècades un dels rostres més populars en ràdio i televisió i a ell es deu el recurs del silenci que va introduir en les més de 5000 entrevistes que va realitzar al llarg de la seua carrera professional.

El mític comunicador va menjar aquest migdia per última vegada, es va anar al llit a descansar i ja no es va despertar. Familiars del periodista van confirmar que patia una afecció respiratòria i que va ser operat d’una patologia cardíaca a l’Hospital Juan Ramón Jiménez de Huelva, on va arribar a ser ingressat en l’UCI, informen fonts familiars a ‘ABC de Sevilla’.

Biografia

Jesús Quintero va nàixer en San Juan del Puerto, Huelva, Espanya, el 18 d’agost de 1940. En els seus inicis va ser actor, la qual cosa li va permetre introduir-se en el món de la comunicació i rampell es va incorporar a l’emissora de Ràdio Popular a Huelva.

Com manager va donar a conéixer al guitarrista Paco de Lucía i va dirigir les carreres de coneguts artistes com Soledad Bravo, els pallassos Gaby, Fofo i Miliki, María Jiménez o la cantant colombiana Negra Grande. En els anys 60 va entrar per oposició en Ràdio Nacional d’Espanya (RNE) a Huelva, on va realitzar programes com a «Estudio 15-18″,»Ciudades» i «El hombre de la roulotte».

Amb quasi 30 anys, i per aquest últim programa va caure en una depressió i va romandre allunyat dels mitjans de comunicació. D’aqueixa experiència, va nàixer en 1982 un programa nocturn de radi emés des de Sevilla i que es va titular primer «Para mayores sin objecciones» i després se’l va conéixer a ell i al programa com «El loco de la colina».

En 1986 una «neurosi depressiva hipocondríaca» li va portar a abandonar la ràdio, però les ofereix rebudes durant el seu retir li porten a presentar ‘El loco de la colina’ a Mèxic i l’Argentina i a més crea l’emissora Ràdio Romàntica que va començar les seues emissions en 1988 a Sevilla, però que un mes després va ser clausurada per mancar de llicència.

El seu següent programa d’entrevistes «El perro verde» per a TVE en 1988, va ser un altre èxit d’audiència, que més tard va presentar a Buenos Aires, Veneçuela, Mèxic i en el Canal Hispà de Nova York. En 1990 va reobrir la seua emissora «Ràdio Amèrica» i aqueix any va tornar a TVE amb el programa «Que sabe nadie».

Posteriorment van seguir «Trece noches» o «La boca del Lobo«, una sèrie per a Antena 3 amb entrevistes a personatges polèmics del moment, com Mario Conde, Jesús Gil o el duc de Fira, Rafael Medina, que va portar al programa coincidint amb l’inici del judici per rapte i corrupció de menors.

Famosos van ser també els espais «La noche americana», «El lobo estepario», (1994), «Cuerda de presos» (1996), «El Vagamundo» (2000), «Ratones coloraos» o «La Noche de Quintero», amb el qual en 2007 va tornar a TVE, però que va estar un mes en antena.

Va ser un conegut home de la ràdio el que li va reorientar de les taules cap a aqueix mitjà en el qual va triomfar. «Va ser al final d’una actuació en el teatre Lope de Vega, quan se’m va acostar Rafael Santiesteban i em va parlar de les possibilitats de la meua veu per a la ràdio. Una veu que, segons va dir, arribava a l’última fila».

Les xarxes socials han volgut acomiadar-se del mític ‘Loco de la colina’

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.