Mor el periodista Tico Medina als 87 anys

El programa ‘Herrera en Cope’ ha informat este matí de la mort de Tico Medina. El periodista granadí ha mort este dilluns als 87 anys. Va ser un dels pioners de la televisió a Espanya, i va treballar en nombrosos mitjans de comunicació.

L’extensa carrera de Tico Medina

 

Els innombrables premis i reconeixements van ser en paral·lel a la gran popularitat que va collir durant els seus anys de professió. A la seua avançada edat, Tico Medina feia temps que s’havia retirat de l’esfera pública. Hui ens ha deixat, a la seua casa de Granada.

Escolàstic Medina García, més conegut com a Tico, era considerat com un mestre entre els professionals de la comunicació. El mateix Carlos Herrera s’ha emocionat en donar la notícia de la seua defunció en directe: «Sempre en el nostre cor, volgut Tico».

El comunicador de la cadena Cope li ha definit com a «mestre de periodistes, mestre incontestable, comunicador únic, col·laborador d’este programa, relat i escriptor de finor única». Visiblement emocionat, ha enviat una sincera abraçada a la seua família.

Segons ha revelat el mateix Carlos Herrera, el periodista estava greu per complicacions en el seu estat de salut. La setmana passada Santa, va intervindre per última vegada en la Cope. Va lamentar no poder celebrar-ho: «La saeta ja no està, però el món sona a saeta».

Tico Medina comptava amb un Ondas, una Antena d’Or, un Premi Internacional de Periodisme i una Caravel·la de Plata. També altres premis com el de la Premsa de Madrid o el Premi Nacional que concedeix la ciutat de Granada.

Reeixida trajectòria professional

 

Tico Medina va rebre innombrables premis i reconeixements. Entre ells va rebre l’Ondas (1961), l’Antena d’Or (1965), el Premi Internacional de Periodisme a Europa de l’Institut Hispànic d’Investigacions Internacionals de Nova York (1974); la Caravel·la de Plata (1977) de l’Associació de Corresponsals de Premsa Iberoamericana. La Ploma d’Or del Govern mexicà (1990), el premi Rodríguez Santamaría de l’Associació de la Premsa de Madrid (1996) o el granadí Premi Nacional de Periodisme Pedro Antoni d’Alarcón (2000).

També va rebre la Medalla de plata de la regió d’Astúries (1998), la Medalla d’Andalusia (2008) i la Medalla d’Or al Mèrit en el Treball (2017).

‘Llegenda’ i ‘mestre’

 

La notícia s’ha estés ràpidament causant una gran consternació en la professió periodística. Luis del Val ha recordat la seua figura: «Disparava les metàfores amb la rapidesa d’un pistoler, mai sabré si li costava molt o poc, però el resultat era enlluernador».

D’ell ha destacat l’olfacte periodístic, «eixe pressentiment que intueix on està la notícia i que no s’aprén en les facultats». El periodista i escriptor espanyol, col·laborador de la Cope, també s’ha mostrat molt afectat per la mort del seu col·lega.

El periodista Antonio San José també ha tingut un afectuós record per a Tico Medina: «Va marcar una important etapa del periodisme espanyol, gran periodista i gran persona». «Llegenda» i «mestre» són les dos paraules més repetides per a definir al personatge.

També RTVE ha volgut rendir un improvisat homenatge al comunicador mort. Ha penjat en el seu compte de Twitter un fragment d’una de les seues aparicions. Va anar presentant un reportatge sobre el frese de les tortugues marines, en 1980.

La seua trajectòria professional

 

Escolàstic Medina va nàixer en Píñar, Granada, en 1934. Va ser un dels pioners del mitjà televisiu a Espanya, i era molt conegut sobretot per les seues entrevistes. Va arribar a estar davant de personatges com Fidel Castro, el Che Guevara o Salvador Dalí.

En la seua faceta periodística va destacar també com a redactor. Els seus textos es podien llegir en publicacions com l’ABC, el diari Poble o Informacions. També escrivia per a la revista Hola, i va treballar com a corresponsal de guerra en diversos conflictes.

Va començar en la premsa local granadina fins que va fer el salt al periodisme de Madrid. Va compaginar la professió periodística amb la redacció de guions. Les generacions més joves li relacionen amb la premsa rosa i la crònica social.

Tico Medina va arribar a convertir-se en una de les cares més famoses de la televisió a Espanya. Va ser pioner en moltes coses i va destacar pel seu esperit innovador i el seu caràcter inconformista. Era a més un gran escriptor, que va deixar plasmat en diversos textos i guions per a la posteritat.

En la televisió va participar en molts programes com «300 millones», «A toda pàgina», «Las mañanas de Rosa» i «amb T de Tarde».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Inescop impulsa la formació d’experts africans en cuir sostenible a Elda

Inescop ha format a Elda a professionals del cuir i calçat de Tanzània, Uganda i Etiòpia en control de qualitat, sostenibilitat i noves metodologies de treball dins d'un projecte europeu.

Dimecres amb núvols alts, possible pols en suspensió i ruixats en el nord interior de la Comunitat

Este dimecres s'esperen intervals de núvols mitjans i alts en la Comunitat Valenciana, possibles boires i pols en suspensió en el sud i ruixats aïllats a l'interior nord, amb temperatures en lleuger ascens.

Un expert de la UPV resta alarma al terratrémol d’Ontinyent i el considera un fenomen normal

Un catedràtic de Geofísica de la UPV explica que el terratrémol de 3,5 graus registrat a Ontinyent és habitual en la zona i demana tranquil·litat a la població.

Ontinyent registra un terratrémol de magnitud 3,5 sentit en tot el municipi

Ontinyent ha registrat un terratrémol de magnitud 3,5, sentit en tot el municipi, dins d'una sèrie de huit sismes en poques hores que han despertat a part de la població.

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.