La princesa Elionor eclipsa la seua germana Sofia dels focus dels mitjans

Las princesas, Leonor y Sofía.

La princesa Elionor i la seua germana, la infanta Sofia | Cedida.

 

Des que el passat 31 d’octubre la princesa Elionor va fer 12 anys, i amb ells arribara el primer retrat oficial de la futura reina d’Espanya, la primogènita del rei Felip i Letícia van passar a ocupar el primer pla de la informació en alguns mitjans, tot i la insistència de la seua mare de mantenir a les dos xiques el més apartades possible dels focus de l’opinió pública.

 

Encara que no es porta molta diferència d’edat amb la seva germana Sofia, un any i mig, és ella qui ha aclaparat l’interès dels mitjans pel paper fonamental que desenvoluparà en el futur d’Espanya i de la Corona. Així doncs, la infanta Sofia apareix sempre en un segon pla i mentre Elionor ja ha estat protagonista de diverses polèmiques per les seves aparicions —o no aparicions— públiques, la petita observa des del gairebé anonimat l’ascens de la seva germana.

 

Conflicte per la successió a la Corona espanyola

Alguns experts ja estan començant a plantejar la idea que amb el pas dels anys, les germanes es veuran enmig de molta més pressió mediàtica i això podria facilitar tensions entre elles i provocar confrontaments dins de la Casa Reial. Quan Felip era l’hereditari de la Corona, el seu paper estava molt més clar com successor de Joan Carles, especialment en ser l’únic hereditari baró de la seva descendència. 

 

Les seves germanes Cristina i Elena van assumir el seu paper secundari, establit per la normativa i pels hàbits socials, però la situació de Elionor i Sofia és molt diferent de la de les seves ties. Elionor, com a primogènita, és l’hereva de la corona ja que no hi ha descendent masculí, fet que va estar a punt de provocar una crisi a la institució i al país en aparèixer l’obligació de canviar la Constitució perquè prevalgui l’ordre del naixement i no el gènere de l’hereditari.

 

La princesa Leonor y la infanta Sofía

La princesa Elionor i la infanta Sofia | CatalunyaDiari.cat

Últimes notícies

La Malva-rosa s’atura per a viure l’eclipsi total de sol

Milers de persones han convertit la platja de la Malva-rosa en un amfiteatre a cel obert per a seguir l’eclipsi solar total, en un ambient de silenci, emoció i festa que s’ha estés fins a Alboraia i Port Saplaya.

El Valencia Basket incorpora l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit

El Valencia Basket ha tancat l’arribada de l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit per una campanya, ampliable fins a la temporada 2026-27 si es ratifica.

Una errada de Rivero castiga la unitat B del València contra el Terol

El València CF ha caigut 0-1 davant el CD Teruel en un amistós a Paterna, amb un equip ple de canterans, per una eixida en fals de Cristian Rivero.

Un incendi arrasa 34 vehicles a Peníscola i deixa diversos ferits

Un incendi iniciat en un cotxe a Peníscola ha acabat calcinant 34 vehicles i ha provocat diversos ferits, mentres els bombers han evitat que el foc afectara vivendes pròximes.

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.