27.6 C
València
Divendres, 4 juliol, 2025

La princesa Elionor eclipsa la seua germana Sofia dels focus dels mitjans

Las princesas, Leonor y Sofía.

La princesa Elionor i la seua germana, la infanta Sofia | Cedida.

 

Des que el passat 31 d’octubre la princesa Elionor va fer 12 anys, i amb ells arribara el primer retrat oficial de la futura reina d’Espanya, la primogènita del rei Felip i Letícia van passar a ocupar el primer pla de la informació en alguns mitjans, tot i la insistència de la seua mare de mantenir a les dos xiques el més apartades possible dels focus de l’opinió pública.

- Advertisement -Telegram València Diari

 

Encara que no es porta molta diferència d’edat amb la seva germana Sofia, un any i mig, és ella qui ha aclaparat l’interès dels mitjans pel paper fonamental que desenvoluparà en el futur d’Espanya i de la Corona. Així doncs, la infanta Sofia apareix sempre en un segon pla i mentre Elionor ja ha estat protagonista de diverses polèmiques per les seves aparicions —o no aparicions— públiques, la petita observa des del gairebé anonimat l’ascens de la seva germana.

 

Conflicte per la successió a la Corona espanyola

Alguns experts ja estan començant a plantejar la idea que amb el pas dels anys, les germanes es veuran enmig de molta més pressió mediàtica i això podria facilitar tensions entre elles i provocar confrontaments dins de la Casa Reial. Quan Felip era l’hereditari de la Corona, el seu paper estava molt més clar com successor de Joan Carles, especialment en ser l’únic hereditari baró de la seva descendència. 

 

Les seves germanes Cristina i Elena van assumir el seu paper secundari, establit per la normativa i pels hàbits socials, però la situació de Elionor i Sofia és molt diferent de la de les seves ties. Elionor, com a primogènita, és l’hereva de la corona ja que no hi ha descendent masculí, fet que va estar a punt de provocar una crisi a la institució i al país en aparèixer l’obligació de canviar la Constitució perquè prevalgui l’ordre del naixement i no el gènere de l’hereditari.

 

La princesa Leonor y la infanta Sofía

La princesa Elionor i la infanta Sofia | CatalunyaDiari.cat

Últimes notícies

Primera proposta del calendari per a Falles 2026 amb Crida el 22 de febrer i revetles al març

La Mesa del Diàleg Faller proposa que la Crida per a les Falles 2026 se celebre el 22 de febrer i les revetles els caps de setmana del 7 i 14 de març, anticipant la planificació per a facilitar permisos i organització.

Damnificats per la DANA a València exigixen millores en infraestructures i formació davant futures emergències

L'agrupació 'Tots a una veu', formada per afectats per la DANA a València, sol·licita al president de la Generalitat, Carlos Mazón, millores en infraestructures, protocols de formació i major coordinació entre administracions per a previndre futures catàstrofes.

La Comissió Gestora de la PAU reconeix el malestar per pregunta sobre la dana en examen de Geografia

La Comissió Gestora de la PAU lamenta el malestar generat per una pregunta sobre la dana en l'examen de Geografia de la convocatòria de juliol, que va incloure una imatge sensible del barranc de Chiva després de la riuada.

Germán Valera es convertix en el primer fitxatge de l’Elx per al seu retorn a Primera Divisió

L'extrem murcià Germán Valera és el primer fitxatge oficial de l'Elx per a la pròxima temporada després del seu traspàs des del València. El jugador firma per dos anys i torna al club després d'una cessió exitosa que va contribuir a l'ascens a Primera Divisió.

El Ministre d’Indústria destaca a PowerCo com a referent en la transformació cap a la mobilitat elèctrica a Espanya

El ministre d'Indústria destaca la gigafactoria PowerCo a Sagunt com a símbol de la transformació cap a la mobilitat sostenible i electrificada a Espanya, amb una inversió de fins a 3.500 milions euros.

Jordi Hereu defén la integritat del PSOE malgrat la deshonestedat de tres integrants

El ministre Jordi Hereu afirma que el comportament deshonest de tres membres no deteriora un projecte socialista que ha contribuït al progrés d'Espanya durant set anys.

Moren dos persones per colps de calor a Castelló i Alacant durant onada de calor històrica

Un home de 52 anys i una dona de 53 moren per colps de calor a Castelló i Alacant respectivament, en ple episodi de calor extrema segons Sanitat.

Tanquen temporalment les platges de Cullera i Calp per contaminació bacteriana en l’aigua

Les platges de Dosser a Cullera i Arenal-Bol a Calp han sigut tancades temporalment per la detecció de bacteris en l'aigua. Es realitzen anàlisi i remostrejos per a garantir la seguretat.