La princesa Elionor eclipsa la seua germana Sofia dels focus dels mitjans

Las princesas, Leonor y Sofía.

La princesa Elionor i la seua germana, la infanta Sofia | Cedida.

 

Des que el passat 31 d’octubre la princesa Elionor va fer 12 anys, i amb ells arribara el primer retrat oficial de la futura reina d’Espanya, la primogènita del rei Felip i Letícia van passar a ocupar el primer pla de la informació en alguns mitjans, tot i la insistència de la seua mare de mantenir a les dos xiques el més apartades possible dels focus de l’opinió pública.

 

Encara que no es porta molta diferència d’edat amb la seva germana Sofia, un any i mig, és ella qui ha aclaparat l’interès dels mitjans pel paper fonamental que desenvoluparà en el futur d’Espanya i de la Corona. Així doncs, la infanta Sofia apareix sempre en un segon pla i mentre Elionor ja ha estat protagonista de diverses polèmiques per les seves aparicions —o no aparicions— públiques, la petita observa des del gairebé anonimat l’ascens de la seva germana.

 

Conflicte per la successió a la Corona espanyola

Alguns experts ja estan començant a plantejar la idea que amb el pas dels anys, les germanes es veuran enmig de molta més pressió mediàtica i això podria facilitar tensions entre elles i provocar confrontaments dins de la Casa Reial. Quan Felip era l’hereditari de la Corona, el seu paper estava molt més clar com successor de Joan Carles, especialment en ser l’únic hereditari baró de la seva descendència. 

 

Les seves germanes Cristina i Elena van assumir el seu paper secundari, establit per la normativa i pels hàbits socials, però la situació de Elionor i Sofia és molt diferent de la de les seves ties. Elionor, com a primogènita, és l’hereva de la corona ja que no hi ha descendent masculí, fet que va estar a punt de provocar una crisi a la institució i al país en aparèixer l’obligació de canviar la Constitució perquè prevalgui l’ordre del naixement i no el gènere de l’hereditari.

 

La princesa Leonor y la infanta Sofía

La princesa Elionor i la infanta Sofia | CatalunyaDiari.cat

Últimes notícies

Iniciativa-Compromís planta cara a qui criminalitza les baixes mèdiques i reivindica treball digne

Iniciativa-Compromís ha reivindicat el treball digne, la sanitat pública i els drets laborals davant de les paraules d’Alberto Núñez Feijóo sobre les baixes mèdiques, que qualifica de molt perilloses, i ha definit la seua estratègia política fins a les eleccions de 2027.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu sumar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes gràcies a nous plans urbanístics i a la reactivació de diversos PAI, que també impulsaran quasi 13.000 vivendes, 3.000 d’elles de protecció pública.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu incorporar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes amb nous plans urbanístics com el Delta Verd, el Parc Central o el PAI del Grau, alhora que impulsa quasi 13.000 vivendes, 3.000 de protecció pública.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ sacsegen la mirada a la Llotja del Peix d’Alacant

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins al mes de novembre les exposicions ‘La ciudad de las torres’, de Miquel Navarro, i ‘Museo Imaginario’, d’Andrés Rábago ‘El Roto’, que conviden a una experiència profunda i reflexiva.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ convertixen la Llotja del Peix d’Alacant en un espai de reflexió

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins novembre dues exposicions de Miquel Navarro i Andrés Rábago ‘El Roto’ que conviden a una experiència artística profunda i reflexiva.

Pacients d’Elx podran fer la hemodiàlisi des de casa amb suport de l’hospital

L’Hospital General Universitari d’Elx ha posat en marxa un programa de hemodiàlisi domiciliària per a pacients amb malaltia renal crònica, amb formació prèvia i seguiment del servici de Nefrologia.

Campanya d’inspeccions de ulleres per a vore l’eclipsi en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha iniciat una campanya d’inspeccions d’ulleres d’observació solar, físiques i en línia, davant l’eclipsi total del 12 d’agost, que tindrà millors vistes al nord de la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca defensa a La Pobla que el canvi iniciat al País Valencià arribarà fins al final

Juanfran Pérez Llorca assegura a La Pobla de Vallbona que el PPCV ha obert el camí del canvi al País Valencià i que el seguirà fins al final, i augura possibles eleccions generals anticipades el pròxim curs polític.