La princesa Elionor eclipsa la seua germana Sofia dels focus dels mitjans

Las princesas, Leonor y Sofía.

La princesa Elionor i la seua germana, la infanta Sofia | Cedida.

 

Des que el passat 31 d’octubre la princesa Elionor va fer 12 anys, i amb ells arribara el primer retrat oficial de la futura reina d’Espanya, la primogènita del rei Felip i Letícia van passar a ocupar el primer pla de la informació en alguns mitjans, tot i la insistència de la seua mare de mantenir a les dos xiques el més apartades possible dels focus de l’opinió pública.

 

Encara que no es porta molta diferència d’edat amb la seva germana Sofia, un any i mig, és ella qui ha aclaparat l’interès dels mitjans pel paper fonamental que desenvoluparà en el futur d’Espanya i de la Corona. Així doncs, la infanta Sofia apareix sempre en un segon pla i mentre Elionor ja ha estat protagonista de diverses polèmiques per les seves aparicions —o no aparicions— públiques, la petita observa des del gairebé anonimat l’ascens de la seva germana.

 

Conflicte per la successió a la Corona espanyola

Alguns experts ja estan començant a plantejar la idea que amb el pas dels anys, les germanes es veuran enmig de molta més pressió mediàtica i això podria facilitar tensions entre elles i provocar confrontaments dins de la Casa Reial. Quan Felip era l’hereditari de la Corona, el seu paper estava molt més clar com successor de Joan Carles, especialment en ser l’únic hereditari baró de la seva descendència. 

 

Les seves germanes Cristina i Elena van assumir el seu paper secundari, establit per la normativa i pels hàbits socials, però la situació de Elionor i Sofia és molt diferent de la de les seves ties. Elionor, com a primogènita, és l’hereva de la corona ja que no hi ha descendent masculí, fet que va estar a punt de provocar una crisi a la institució i al país en aparèixer l’obligació de canviar la Constitució perquè prevalgui l’ordre del naixement i no el gènere de l’hereditari.

 

La princesa Leonor y la infanta Sofía

La princesa Elionor i la infanta Sofia | CatalunyaDiari.cat
Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hayes-Davis fulmina al València Basket en la pròrroga i posa el 0-2 per a Panathinaikos

El València Basket cau 105-107 en una pròrroga cruel davant Panathinaikos, decidit per un canastón final de Nigel Hayes-Davis que deixa la sèrie 0-2 abans de viatjar a Atenes.

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.