La princesa Elionor eclipsa la seua germana Sofia dels focus dels mitjans

Ejemplo de shortcode con estilo
La princesa Elionor i la seua germana, la infanta Sofia | Cedida.   Des que el passat 31 d’octubre la princesa Elionor va fer 12 anys, i amb ells arribara el primer retrat oficial de la futura reina d’Espanya, la primogènita del rei Felip i Letícia van passar a ocupar el primer pla de la informació en alguns mitjans, tot i la insistència de […]
Las princesas, Leonor y Sofía.

La princesa Elionor i la seua germana, la infanta Sofia | Cedida.

 

Des que el passat 31 d’octubre la princesa Elionor va fer 12 anys, i amb ells arribara el primer retrat oficial de la futura reina d’Espanya, la primogènita del rei Felip i Letícia van passar a ocupar el primer pla de la informació en alguns mitjans, tot i la insistència de la seua mare de mantenir a les dos xiques el més apartades possible dels focus de l’opinió pública.

 

Encara que no es porta molta diferència d’edat amb la seva germana Sofia, un any i mig, és ella qui ha aclaparat l’interès dels mitjans pel paper fonamental que desenvoluparà en el futur d’Espanya i de la Corona. Així doncs, la infanta Sofia apareix sempre en un segon pla i mentre Elionor ja ha estat protagonista de diverses polèmiques per les seves aparicions —o no aparicions— públiques, la petita observa des del gairebé anonimat l’ascens de la seva germana.

 

Conflicte per la successió a la Corona espanyola

Alguns experts ja estan començant a plantejar la idea que amb el pas dels anys, les germanes es veuran enmig de molta més pressió mediàtica i això podria facilitar tensions entre elles i provocar confrontaments dins de la Casa Reial. Quan Felip era l’hereditari de la Corona, el seu paper estava molt més clar com successor de Joan Carles, especialment en ser l’únic hereditari baró de la seva descendència. 

 

Les seves germanes Cristina i Elena van assumir el seu paper secundari, establit per la normativa i pels hàbits socials, però la situació de Elionor i Sofia és molt diferent de la de les seves ties. Elionor, com a primogènita, és l’hereva de la corona ja que no hi ha descendent masculí, fet que va estar a punt de provocar una crisi a la institució i al país en aparèixer l’obligació de canviar la Constitució perquè prevalgui l’ordre del naixement i no el gènere de l’hereditari.

 

La princesa Leonor y la infanta Sofía

La princesa Elionor i la infanta Sofia | CatalunyaDiari.cat

Últimes notícies

Dos milions per a reparar els danys de l’incendi de la serra d’Espadà

Les obres d’emergència per l’incendi de la serra d’Espadà ja han començat a Artana. La intervenció disposa de dos milions d’euros i s’estendrà a diversos municipis de Castelló.

Díaz Ayuso participarà dissabte en un acte del PP a València

Isabel Díaz Ayuso participarà dissabte en una trobada del PP a València amb militants, simpatitzants, María José Catalá i Juanfran Pérez Llorca. L’acte forma part de la precampanya per a les eleccions generals del 29 de novembre.

València no descarta els tribunals per l’acampada per l’habitatge

L'alcaldessa de València reclama desallotjar l'acampada de la plaça de l'Ajuntament i no descarta accions judicials. També demana recuperar l'ús habitual de l'espai.

La UD Las Palmas i l’Eldense volen parar el partit al minut 9

La UD Las Palmas i l’Eldense esperen comptar amb l’autorització per a parar el partit de diumenge al minut 9, en memòria de Jesús de Miguel, jugador del CD Tenerife.

El PP acusa el Ministerio de Transportes de corrupció i denuncia la mala gestió

Ana Vázquez ha vinculat el nou registre de la UCO a José Luis Ábalos amb les acusacions de corrupció i ha criticat la gestió dels serveis públics.

Un investigador de la UPV rep el Premio Nacional de Informática per la seua trajectòria

José Hernández-Orallo, investigador de la UPV, ha rebut el guardó Aritmel 2026 per la seua trajectòria científica i les aportacions a l’avaluació de la intel·ligència artificial.

Detenen un monitor de pàdel surf per agredir sexualment deu menors estrangeres

Un monitor d’un club de pàdel surf de la província d’Alacant ha sigut detingut per agredir sexualment deu menors alemanyes. Les joves havien arribat d’intercanvi a Espanya per aprendre castellà.

Sis detinguts a Madrid, Còrdova, València i Sevilla en una nova peça del cas Koldo

Sis persones han sigut detingudes a Madrid, Còrdova, València i Sevilla en una nova peça separada de la investigació del cas Koldo, declarada secreta. La peça aborda presumptes mossegades en contractes d’obra pública.