La princesa Leonor celebra la seua confirmació i don Felipe actua com a padrí

 

Este matí ha tingut lloc un dia molt especial per a la princesa Leonor, hereua del tron espanyol, perquè ha rebut el sagrament de la confirmació en la parròquia de La nostra Senyora d’Aravaca, la mateixa en la qual en 2015 va celebrar la seua primera comunió. Prop de les 11.40 hores del matí, la protagonista de la jornada arribava acompanyada pels seus pares, els Reis, i la seua germana, la infanta Sofía, per a posar davant els mitjans de comunicació allí reunits.

La cerimònia ha donat principi a les 12.00 hores, amb la resta dels alumnes del grup B de 4t de l’ESO, la classe de la Princesa d’Astúries. A causa de les restriccions per la pandèmia, a la cerimònia tan sols podien acudir els pares i germans, independentment del número d’estos últims.

Quedaven, per tant, fora de la invitació els avis. Ni la reina Sofía, ni Jesús Ortiz ni Paloma Rocasolano han estat al costat de Leonor, a diferència del que va ocórrer en la seua primera comunió. Eixe 20 de maig de 2015, la Princesa va tindre al costat d’ella als seus pares, la seua germana, els seus quatre avis i la seua besàvia Menchu Álvarez del Valle.

Finalment, Leonor s’ha decantat pel seu pare com a padrí, curiosament, don Juan Carlos també va actuar com a padrí de don Felipe.

L’hereua al tron, de 15 anys, portava un vestit blau anyil i sabates de taló. Com és habitual en ella s’ha mostrat somrient darrere de la màscara blava fosc amb l’escut del col·legi.
La princesa s’ha situat entre el rei i la seua germana i a l’altre extrem s’ha col·locat la reina, tots amb màscara.

La reina Letizia vestia pantalons negres i camisa blanca, juntament amb sabates i bossa negra. La infanta Sofía portava un vestit estampat de flors amb un arrufat a la cintura.

Algunes persones que esperaven l’arribada de la família reial han aplaudit i han victorejat a la princesa, qui els ha saludat amb la mà com a gest d’agraïment.

Després del posat davant els fotògrafs i càmeres, els quatre han accedit al temple per a ocupar el seu lloc en el banc assignat.

En tractar-se d’un esdeveniment d'»índole familiar», la Casa Reial només ha permés el posat de la princesa amb els reis i la seua germana a l’entrada de la parròquia i no distribuirà imatges de la cerimònia amb la finalitat de respectar la privacitat dels assistents, com ha fet en altres ocasions. Tampoc ha transcendit els qui seran els padrins de la princesa.

Últimes notícies

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.

Els agricultors valencians perden 18 milions en una campanya nefasta de ceba i creïlla

AVA-Asaja calcula 18 milions d’euros en pèrdues per als productors valencians de ceba i creïlla en una campanya que qualifica de desastrosa, marcada per preus per sota de costos i major importació.

La Generalitat denuncia una retallada de més del 70 % en els fons per a menors migrants

La Generalitat ha criticat que el Govern central haja reduït més d un 70 % la finançació per a l atenció de menors migrants no acompanyats, mentre manté els trasllats entre comunitats autònomes. La consellera Elena Albalat alerta que el sistema valencià de protecció està col·lapsat i reclama un finançament estable i suficient.

Alerten a València de tetraplegies greus per cabussades imprudents en piscines i platges

Especialistes del servei de Raquis i Lesió Medul·lar de La Fe alerten que les cabussades de cap en aigua poc profunda poden provocar tetraplegia o fins i tot la mort, sobretot en contextos d’oci estival amb alcohol i salts des d’alçària.