La princesa Leonor celebra la seua confirmació i don Felipe actua com a padrí

 

Este matí ha tingut lloc un dia molt especial per a la princesa Leonor, hereua del tron espanyol, perquè ha rebut el sagrament de la confirmació en la parròquia de La nostra Senyora d’Aravaca, la mateixa en la qual en 2015 va celebrar la seua primera comunió. Prop de les 11.40 hores del matí, la protagonista de la jornada arribava acompanyada pels seus pares, els Reis, i la seua germana, la infanta Sofía, per a posar davant els mitjans de comunicació allí reunits.

La cerimònia ha donat principi a les 12.00 hores, amb la resta dels alumnes del grup B de 4t de l’ESO, la classe de la Princesa d’Astúries. A causa de les restriccions per la pandèmia, a la cerimònia tan sols podien acudir els pares i germans, independentment del número d’estos últims.

Quedaven, per tant, fora de la invitació els avis. Ni la reina Sofía, ni Jesús Ortiz ni Paloma Rocasolano han estat al costat de Leonor, a diferència del que va ocórrer en la seua primera comunió. Eixe 20 de maig de 2015, la Princesa va tindre al costat d’ella als seus pares, la seua germana, els seus quatre avis i la seua besàvia Menchu Álvarez del Valle.

Finalment, Leonor s’ha decantat pel seu pare com a padrí, curiosament, don Juan Carlos també va actuar com a padrí de don Felipe.

L’hereua al tron, de 15 anys, portava un vestit blau anyil i sabates de taló. Com és habitual en ella s’ha mostrat somrient darrere de la màscara blava fosc amb l’escut del col·legi.
La princesa s’ha situat entre el rei i la seua germana i a l’altre extrem s’ha col·locat la reina, tots amb màscara.

La reina Letizia vestia pantalons negres i camisa blanca, juntament amb sabates i bossa negra. La infanta Sofía portava un vestit estampat de flors amb un arrufat a la cintura.

Algunes persones que esperaven l’arribada de la família reial han aplaudit i han victorejat a la princesa, qui els ha saludat amb la mà com a gest d’agraïment.

Després del posat davant els fotògrafs i càmeres, els quatre han accedit al temple per a ocupar el seu lloc en el banc assignat.

En tractar-se d’un esdeveniment d'»índole familiar», la Casa Reial només ha permés el posat de la princesa amb els reis i la seua germana a l’entrada de la parròquia i no distribuirà imatges de la cerimònia amb la finalitat de respectar la privacitat dels assistents, com ha fet en altres ocasions. Tampoc ha transcendit els qui seran els padrins de la princesa.

Últimes notícies

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pape Gueye, triat millor jugador africà de LaLiga

Pape Gueye, migcampista del Vila-real, ha sigut reconegut amb el premi Sporty LALIGA MVP 25/26 al millor jugador africà de Primera Divisió després d'una temporada clau en la medul·lar groga.

Pérez Llorca expressa preocupació pels registres de l’UCO a Ferraz pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca assegura seguir amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

El PSPV-PSOE demana la dimissió immediata de Marciano Gómez per derivar 25 milions a un grup sanitari vinculat a la seua família

El PSPV-PSOE reclama el cessament immediat del conseller de Sanitat, Marciano Gómez, després de conéixer-se que el seu departament va derivar més de 25 milions d'euros públics a un grup hospitalari gestionat pel seu germà entre 2024 i 2025.

Benidorm reserva 60 milions del seu pressupost de 2026 per a pagar la sentència de Serra Gelada

Benidorm destinarà 60 milions del seu pressupost municipal de 2026 al pagament de la sentència pels sòls del APR-7 de Serra Gelada, sense pujar impostos ni retallar servicis, i amb un fort impuls inversor i social.