14.1 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

La princesa Leonor celebra la seua confirmació i don Felipe actua com a padrí

 

Este matí ha tingut lloc un dia molt especial per a la princesa Leonor, hereua del tron espanyol, perquè ha rebut el sagrament de la confirmació en la parròquia de La nostra Senyora d’Aravaca, la mateixa en la qual en 2015 va celebrar la seua primera comunió. Prop de les 11.40 hores del matí, la protagonista de la jornada arribava acompanyada pels seus pares, els Reis, i la seua germana, la infanta Sofía, per a posar davant els mitjans de comunicació allí reunits.

La cerimònia ha donat principi a les 12.00 hores, amb la resta dels alumnes del grup B de 4t de l’ESO, la classe de la Princesa d’Astúries. A causa de les restriccions per la pandèmia, a la cerimònia tan sols podien acudir els pares i germans, independentment del número d’estos últims.

Quedaven, per tant, fora de la invitació els avis. Ni la reina Sofía, ni Jesús Ortiz ni Paloma Rocasolano han estat al costat de Leonor, a diferència del que va ocórrer en la seua primera comunió. Eixe 20 de maig de 2015, la Princesa va tindre al costat d’ella als seus pares, la seua germana, els seus quatre avis i la seua besàvia Menchu Álvarez del Valle.

Finalment, Leonor s’ha decantat pel seu pare com a padrí, curiosament, don Juan Carlos també va actuar com a padrí de don Felipe.

L’hereua al tron, de 15 anys, portava un vestit blau anyil i sabates de taló. Com és habitual en ella s’ha mostrat somrient darrere de la màscara blava fosc amb l’escut del col·legi.
La princesa s’ha situat entre el rei i la seua germana i a l’altre extrem s’ha col·locat la reina, tots amb màscara.

La reina Letizia vestia pantalons negres i camisa blanca, juntament amb sabates i bossa negra. La infanta Sofía portava un vestit estampat de flors amb un arrufat a la cintura.

Algunes persones que esperaven l’arribada de la família reial han aplaudit i han victorejat a la princesa, qui els ha saludat amb la mà com a gest d’agraïment.

Després del posat davant els fotògrafs i càmeres, els quatre han accedit al temple per a ocupar el seu lloc en el banc assignat.

En tractar-se d’un esdeveniment d'”índole familiar”, la Casa Reial només ha permés el posat de la princesa amb els reis i la seua germana a l’entrada de la parròquia i no distribuirà imatges de la cerimònia amb la finalitat de respectar la privacitat dels assistents, com ha fet en altres ocasions. Tampoc ha transcendit els qui seran els padrins de la princesa.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.