La princesa Leonor celebra la seua confirmació i don Felipe actua com a padrí

 

Este matí ha tingut lloc un dia molt especial per a la princesa Leonor, hereua del tron espanyol, perquè ha rebut el sagrament de la confirmació en la parròquia de La nostra Senyora d’Aravaca, la mateixa en la qual en 2015 va celebrar la seua primera comunió. Prop de les 11.40 hores del matí, la protagonista de la jornada arribava acompanyada pels seus pares, els Reis, i la seua germana, la infanta Sofía, per a posar davant els mitjans de comunicació allí reunits.

La cerimònia ha donat principi a les 12.00 hores, amb la resta dels alumnes del grup B de 4t de l’ESO, la classe de la Princesa d’Astúries. A causa de les restriccions per la pandèmia, a la cerimònia tan sols podien acudir els pares i germans, independentment del número d’estos últims.

Quedaven, per tant, fora de la invitació els avis. Ni la reina Sofía, ni Jesús Ortiz ni Paloma Rocasolano han estat al costat de Leonor, a diferència del que va ocórrer en la seua primera comunió. Eixe 20 de maig de 2015, la Princesa va tindre al costat d’ella als seus pares, la seua germana, els seus quatre avis i la seua besàvia Menchu Álvarez del Valle.

Finalment, Leonor s’ha decantat pel seu pare com a padrí, curiosament, don Juan Carlos també va actuar com a padrí de don Felipe.

L’hereua al tron, de 15 anys, portava un vestit blau anyil i sabates de taló. Com és habitual en ella s’ha mostrat somrient darrere de la màscara blava fosc amb l’escut del col·legi.
La princesa s’ha situat entre el rei i la seua germana i a l’altre extrem s’ha col·locat la reina, tots amb màscara.

La reina Letizia vestia pantalons negres i camisa blanca, juntament amb sabates i bossa negra. La infanta Sofía portava un vestit estampat de flors amb un arrufat a la cintura.

Algunes persones que esperaven l’arribada de la família reial han aplaudit i han victorejat a la princesa, qui els ha saludat amb la mà com a gest d’agraïment.

Després del posat davant els fotògrafs i càmeres, els quatre han accedit al temple per a ocupar el seu lloc en el banc assignat.

En tractar-se d’un esdeveniment d'”índole familiar”, la Casa Reial només ha permés el posat de la princesa amb els reis i la seua germana a l’entrada de la parròquia i no distribuirà imatges de la cerimònia amb la finalitat de respectar la privacitat dels assistents, com ha fet en altres ocasions. Tampoc ha transcendit els qui seran els padrins de la princesa.

Últimes notícies

Dona espanyola i oci en grup: així és la enoturista típica en la Ruta del Vi d’Alacant

La Ruta del Vi d'Alacant atrau sobretot a dones espanyoles adultes que viatgen en parella, família o amb amics, combinen la visita al celler amb gastronomia local i solen realitzar compres.

Alacant reclama al Govern que declare The Ocean Race esdeveniment d’excepcional interés públic

L'Ajuntament d'Alacant ha aprovat per unanimitat demanar al Govern que declare l'eixida de The Ocean Race 2027 esdeveniment d'excepcional interés públic per a assegurar incentius fiscals i reforçar l'impacte econòmic i turístic.

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per dir prostitutes a les ministres

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per les seues paraules sobre el Govern d'Espanya i sosté que la vicepresidenta valenciana ha dit el que realment pensa.

Carlos Cuerpo assumix la Vicepresidència Primera i Arcadi España dirigirà Hisenda

Pedro Sánchez nomena a Carlos Cuerpo vicepresident primer i a Arcadi España ministre d'Hisenda en substitució de María Jesús Montero, candidata del PSOE a Andalusia.

Pedro Bigas amplia el seu contracte amb l’Elx per una temporada més

El central Pedro Bigas continuarà una temporada més a l'Elx després d'acordar l'ampliació del seu contracte, consolidant-se com un dels pilars del vestuari franjiverde.

Carlos Cuerpo, nou vicepresident primer, i Arcadi España assumix Hisenda després de l’eixida de Montero

Carlos Cuerpo serà el nou vicepresident primer del Govern i mantindrà la cartera d'Economia, mentres que Arcadi España substituirà a María Jesús Montero al capdavant del Ministeri d'Hisenda després de la seua eixida per a competir a Andalusia.

La Policia xifra en més de 100.000 euros el suposat frau que afecta el president de la Cambra d’Alacant

La Policia Nacional xifra en una mica més de 100.000 euros el suposat frau en la gestió de bons consum de 2022 i 2023 que ha portat a la investigació del president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, per presumpta estafa i frau en subvencions.

Alacant reclama al Govern que declare The Ocean Race esdeveniment d’excepcional interés públic

El ple de l'Ajuntament d'Alacant demana per unanimitat al Govern que declare l'eixida de The Ocean Race 2027 esdeveniment d'excepcional interés públic per a garantir incentius fiscals i atraure patrocinis.