Mor Raffaella Carrà als 78 anys: commoció internacional per la seua pèrdua

 

Raffaella Carrà (Bolonya, 1943) ha mort als 78 anys. Una mort molt inesperada que ha causat una enorme commoció internacional, perquè era una figura molt volguda, no sols a Itàlia sinó en altres països com Espanya.

La gran estrela portava malalta una llarga temporada, però es desconeixia esta circumstància, per la qual cosa la notícia ha causat encara un impacte major. Els principals periòdics italians porten ja el seu decés en les seues portades digitals.

Ha sigut el seu gran amor i company de tota la vida, Sergio Lapino, qui ha fet l’anunci d’esta notícia a l’agència Ansa: «Raffaella ens ha deixat. Es va anar a un món millor, on la seua humanitat, el seu inconfusible riure i el seu extraordinari talent brillaran per sempre».

 

Su vida 

 

El seu vertader nom era Raffaella Maria Roberta Pelloni nascuda el 18 de juny de 1943 i va ser una dona polifacètica: cantant, compositora, ballarina, coreògrafa, presentadora i actriu. Va presentar diversos programes, la major part en la cadena italiana RAI i en l’espanyola TVE, i va realitzar especials a l’Argentina, Xile, Mèxic i el Perú.

Va començar la seua carrera professional a l’edat de nou anys, després de ser triada per a un xicotet paper en la pel·lícula Turment del passato. Es va matricular als 15 anys en l’Institut de Cinematografia, formant-se com a ballarina. Va treballar a Hollywood en la dècada de 1960, però va reprendre prompte la seua carrera a Europa, tant al cinema com en la televisió.

Va ser a mitjan dècada de 1960, quan va adoptar el pseudònim de Carrà. Després de provar sort com a actriu, on no va tindre una brillant carrera, va decidir, a principis de la dècada de 1970, centrar-se en la carrera de presentadora de televisió, ballarina i cantant, amb la qual, en canvi, va aconseguir l’èxit i la fama a nivell internacional.

Hem de recordar que la seua primera aparició al nostre país va ser en l’emblemàtic ‘¡Señoras y Señores!’, de Valerio Lazarov. i a partir d’ací la popularitat es va disparar. Una popularitat que va continuar intacta fins a la seua mort, perquè al llarg dels anys sempre tornava al nostre país, bé per a presentar formats propis, per a concedir entrevistes o per a participar en l’Orgull de Madrid.

En 2016, com era de justícia, va participar en les labors de presentació de la gala pel 60 aniversari de TVE, cadena en la qual va viure enormes èxits com ‘¡Hola, Raffaella!‘, que va

aconseguir audiències estratosfèriques en els anys 90. En 2018 va intervindre a ‘Volverte a ver‘ en Telecinco i novament va confirmar una popularitat que va estar basada no sols en les seues capacitats professionals però també en la professionalitat que traspuava.

A nivell musical no va ser la millor cantant, però sí una de les quals més ens va fer ballar a diverses generacions. Perquè, qui no ha taral·larejat en una festa això de ‘Per a fer bé l’amor cal vindre al sud’ o això de ‘I hi havia una dona, quin dolor, quin dolor, dins d’un armari«.

En 2020 va viure un particular revival amb la publicació d’un greatest hits i amb l’estrena del musical ‘Explota, explota‘, que estava basat en algunes de les seues cançons més populars.

Mai es va casar ni va tindre fills, però són milions les persones que es queden orfes amb la mort de Raffaella Carrà, qui va ser una estrela que va marcar una època i que deixa un buit que difícilment ningú podrà ocupar. Descanse en pau.

Últimes notícies

El PSPV denuncia un fort retall d’inversions de la Generalitat a Alacant en els comptes de 2026

El PSPV-PSOE d’Alacant ha assegurat que la Generalitat ha reduït més de la mitat les inversions territorialitzades a la província en els pressupostos de 2026, mentre que el Govern d’Espanya preveu una aportació rècord als municipis alacantins.

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.