Mor Raffaella Carrà als 78 anys: commoció internacional per la seua pèrdua

 

Raffaella Carrà (Bolonya, 1943) ha mort als 78 anys. Una mort molt inesperada que ha causat una enorme commoció internacional, perquè era una figura molt volguda, no sols a Itàlia sinó en altres països com Espanya.

La gran estrela portava malalta una llarga temporada, però es desconeixia esta circumstància, per la qual cosa la notícia ha causat encara un impacte major. Els principals periòdics italians porten ja el seu decés en les seues portades digitals.

Ha sigut el seu gran amor i company de tota la vida, Sergio Lapino, qui ha fet l’anunci d’esta notícia a l’agència Ansa: «Raffaella ens ha deixat. Es va anar a un món millor, on la seua humanitat, el seu inconfusible riure i el seu extraordinari talent brillaran per sempre».

 

Su vida 

 

El seu vertader nom era Raffaella Maria Roberta Pelloni nascuda el 18 de juny de 1943 i va ser una dona polifacètica: cantant, compositora, ballarina, coreògrafa, presentadora i actriu. Va presentar diversos programes, la major part en la cadena italiana RAI i en l’espanyola TVE, i va realitzar especials a l’Argentina, Xile, Mèxic i el Perú.

Va començar la seua carrera professional a l’edat de nou anys, després de ser triada per a un xicotet paper en la pel·lícula Turment del passato. Es va matricular als 15 anys en l’Institut de Cinematografia, formant-se com a ballarina. Va treballar a Hollywood en la dècada de 1960, però va reprendre prompte la seua carrera a Europa, tant al cinema com en la televisió.

Va ser a mitjan dècada de 1960, quan va adoptar el pseudònim de Carrà. Després de provar sort com a actriu, on no va tindre una brillant carrera, va decidir, a principis de la dècada de 1970, centrar-se en la carrera de presentadora de televisió, ballarina i cantant, amb la qual, en canvi, va aconseguir l’èxit i la fama a nivell internacional.

Hem de recordar que la seua primera aparició al nostre país va ser en l’emblemàtic ‘¡Señoras y Señores!’, de Valerio Lazarov. i a partir d’ací la popularitat es va disparar. Una popularitat que va continuar intacta fins a la seua mort, perquè al llarg dels anys sempre tornava al nostre país, bé per a presentar formats propis, per a concedir entrevistes o per a participar en l’Orgull de Madrid.

En 2016, com era de justícia, va participar en les labors de presentació de la gala pel 60 aniversari de TVE, cadena en la qual va viure enormes èxits com ‘¡Hola, Raffaella!‘, que va

aconseguir audiències estratosfèriques en els anys 90. En 2018 va intervindre a ‘Volverte a ver‘ en Telecinco i novament va confirmar una popularitat que va estar basada no sols en les seues capacitats professionals però també en la professionalitat que traspuava.

A nivell musical no va ser la millor cantant, però sí una de les quals més ens va fer ballar a diverses generacions. Perquè, qui no ha taral·larejat en una festa això de ‘Per a fer bé l’amor cal vindre al sud’ o això de ‘I hi havia una dona, quin dolor, quin dolor, dins d’un armari«.

En 2020 va viure un particular revival amb la publicació d’un greatest hits i amb l’estrena del musical ‘Explota, explota‘, que estava basat en algunes de les seues cançons més populars.

Mai es va casar ni va tindre fills, però són milions les persones que es queden orfes amb la mort de Raffaella Carrà, qui va ser una estrela que va marcar una època i que deixa un buit que difícilment ningú podrà ocupar. Descanse en pau.

Últimes notícies

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.

L’últim dia de vaga indefinida del professorat només suma un seguiment del 5,98 %

L’última jornada de la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari en la Comunitat Valenciana ha tancat amb un seguiment del 5,98 %, amb més suport en la província de València que en Castelló i Alacant.

Un cotxe en flames col·lapsa l’AP-7 a la Vila Joiosa en sentit València

L’incendi d’un vehicle en l’AP-7 a l’altura de la Vila Joiosa ha provocat llargues retencions en sentit València, tot i que no s’han registrat danys personals.

València reforçarà la seguretat al Jardí del Túria després d’agressions homòfobes

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha condemnat les agressions homòfobes al Jardí del Túria i ha anunciat més coordinació amb la Policia Local i el Servici d’Igualtat per prevenir nous casos.

Una avaria de senyalització obliga a parar uns minuts totes les línies de Metrovalencia

Un problema tècnic de senyalització i comunicacions ha obligat a detindre uns minuts la circulació de totes les línies de Metrovalencia i ha generat retards generalitzats, tot i que el servici ja s’ha restablit amb demores.