Mor Raffaella Carrà als 78 anys: commoció internacional per la seua pèrdua

 

Raffaella Carrà (Bolonya, 1943) ha mort als 78 anys. Una mort molt inesperada que ha causat una enorme commoció internacional, perquè era una figura molt volguda, no sols a Itàlia sinó en altres països com Espanya.

La gran estrela portava malalta una llarga temporada, però es desconeixia esta circumstància, per la qual cosa la notícia ha causat encara un impacte major. Els principals periòdics italians porten ja el seu decés en les seues portades digitals.

Ha sigut el seu gran amor i company de tota la vida, Sergio Lapino, qui ha fet l’anunci d’esta notícia a l’agència Ansa: “Raffaella ens ha deixat. Es va anar a un món millor, on la seua humanitat, el seu inconfusible riure i el seu extraordinari talent brillaran per sempre”.

 

Su vida 

 

El seu vertader nom era Raffaella Maria Roberta Pelloni nascuda el 18 de juny de 1943 i va ser una dona polifacètica: cantant, compositora, ballarina, coreògrafa, presentadora i actriu. Va presentar diversos programes, la major part en la cadena italiana RAI i en l’espanyola TVE, i va realitzar especials a l’Argentina, Xile, Mèxic i el Perú.

Va començar la seua carrera professional a l’edat de nou anys, després de ser triada per a un xicotet paper en la pel·lícula Turment del passato. Es va matricular als 15 anys en l’Institut de Cinematografia, formant-se com a ballarina. Va treballar a Hollywood en la dècada de 1960, però va reprendre prompte la seua carrera a Europa, tant al cinema com en la televisió.

Va ser a mitjan dècada de 1960, quan va adoptar el pseudònim de Carrà. Després de provar sort com a actriu, on no va tindre una brillant carrera, va decidir, a principis de la dècada de 1970, centrar-se en la carrera de presentadora de televisió, ballarina i cantant, amb la qual, en canvi, va aconseguir l’èxit i la fama a nivell internacional.

Hem de recordar que la seua primera aparició al nostre país va ser en l’emblemàtic ‘¡Señoras y Señores!’, de Valerio Lazarov. i a partir d’ací la popularitat es va disparar. Una popularitat que va continuar intacta fins a la seua mort, perquè al llarg dels anys sempre tornava al nostre país, bé per a presentar formats propis, per a concedir entrevistes o per a participar en l’Orgull de Madrid.

En 2016, com era de justícia, va participar en les labors de presentació de la gala pel 60 aniversari de TVE, cadena en la qual va viure enormes èxits com ‘¡Hola, Raffaella!‘, que va

aconseguir audiències estratosfèriques en els anys 90. En 2018 va intervindre a ‘Volverte a ver‘ en Telecinco i novament va confirmar una popularitat que va estar basada no sols en les seues capacitats professionals però també en la professionalitat que traspuava.

A nivell musical no va ser la millor cantant, però sí una de les quals més ens va fer ballar a diverses generacions. Perquè, qui no ha taral·larejat en una festa això de ‘Per a fer bé l’amor cal vindre al sud’ o això de ‘I hi havia una dona, quin dolor, quin dolor, dins d’un armari“.

En 2020 va viure un particular revival amb la publicació d’un greatest hits i amb l’estrena del musical ‘Explota, explota‘, que estava basat en algunes de les seues cançons més populars.

Mai es va casar ni va tindre fills, però són milions les persones que es queden orfes amb la mort de Raffaella Carrà, qui va ser una estrela que va marcar una època i que deixa un buit que difícilment ningú podrà ocupar. Descanse en pau.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sarabia demana entendre el que ha passat i superar-ho després del 4-1 davant el Reial Madrid

El tècnic de l'Elx va analitzar el 4-1 al Bernabéu, va admetre que porten tres mesos sense guanyar i va demanar unió i energia per als deu partits que resten. L'equip depén del resultat del Mallorca per a mantindre's fora del descens.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Federico Redondo va ser titular amb l'Elx en el Santiago Bernabéu, 23 anys després de l'adeu del seu pare. El cognom va tornar a un estadi que el va convertir en llegenda.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Vint-i-tres anys després, el cognom Redó va tornar al Bernabéu: Federico va ser titular amb l'Elx davant el Reial Madrid i va firmar una estrena exigent en un escenari de màxima pressió.

Martim Net: ‘Jugant així no podem marcar gols’

Martim Net va admetre que a l'Elx li va faltar pegada en la derrota 4-1 davant el Reial Madrid i va avisar d'una baixada anímica després d'encaixar. El pròxim repte és el Mallorca.

El Reial Madrid goleja a l’Elx amb el cap en el Etihad (4-1)

El Reial Madrid va véncer 4-1 a l'Elx al Bernabéu després d'encarrilar el dol abans del descans. Huijsen i Güler van completar la golejada i l'equip va acabar amb set canteranos.

Pedro Martínez admet mala preparació després del 89-71 a Tenerife

València Basket va perdre 89-71 a Tenerife i Pedro Martínez va assumir errors en la preparació. El tècnic va reconéixer la superioritat local i la falta d'energia pròpia.

Tenerife desarbora a un València sense punteria rumb al 89-71

El Tenerife va castigar la falta d'encert del València amb un demolidor parcial 24-2 i va tancar un 89-71 sòlid malgrat l'absència de Gio Shermadini. El triomf li manté en zona de playoff.

Rüdiger i Valverde posen al Reial Madrid 2-0 davant l’Elx al descans

Dos punts de Rüdiger (39) i Valverde (44) donen un còmode avantatge al Reial Madrid davant l'Elx al descans. L'equip, malgrat deu baixes, rendibilitza les seues dos arribades.