Mor Raffaella Carrà als 78 anys: commoció internacional per la seua pèrdua

 

Raffaella Carrà (Bolonya, 1943) ha mort als 78 anys. Una mort molt inesperada que ha causat una enorme commoció internacional, perquè era una figura molt volguda, no sols a Itàlia sinó en altres països com Espanya.

La gran estrela portava malalta una llarga temporada, però es desconeixia esta circumstància, per la qual cosa la notícia ha causat encara un impacte major. Els principals periòdics italians porten ja el seu decés en les seues portades digitals.

Ha sigut el seu gran amor i company de tota la vida, Sergio Lapino, qui ha fet l’anunci d’esta notícia a l’agència Ansa: «Raffaella ens ha deixat. Es va anar a un món millor, on la seua humanitat, el seu inconfusible riure i el seu extraordinari talent brillaran per sempre».

 

Su vida 

 

El seu vertader nom era Raffaella Maria Roberta Pelloni nascuda el 18 de juny de 1943 i va ser una dona polifacètica: cantant, compositora, ballarina, coreògrafa, presentadora i actriu. Va presentar diversos programes, la major part en la cadena italiana RAI i en l’espanyola TVE, i va realitzar especials a l’Argentina, Xile, Mèxic i el Perú.

Va començar la seua carrera professional a l’edat de nou anys, després de ser triada per a un xicotet paper en la pel·lícula Turment del passato. Es va matricular als 15 anys en l’Institut de Cinematografia, formant-se com a ballarina. Va treballar a Hollywood en la dècada de 1960, però va reprendre prompte la seua carrera a Europa, tant al cinema com en la televisió.

Va ser a mitjan dècada de 1960, quan va adoptar el pseudònim de Carrà. Després de provar sort com a actriu, on no va tindre una brillant carrera, va decidir, a principis de la dècada de 1970, centrar-se en la carrera de presentadora de televisió, ballarina i cantant, amb la qual, en canvi, va aconseguir l’èxit i la fama a nivell internacional.

Hem de recordar que la seua primera aparició al nostre país va ser en l’emblemàtic ‘¡Señoras y Señores!’, de Valerio Lazarov. i a partir d’ací la popularitat es va disparar. Una popularitat que va continuar intacta fins a la seua mort, perquè al llarg dels anys sempre tornava al nostre país, bé per a presentar formats propis, per a concedir entrevistes o per a participar en l’Orgull de Madrid.

En 2016, com era de justícia, va participar en les labors de presentació de la gala pel 60 aniversari de TVE, cadena en la qual va viure enormes èxits com ‘¡Hola, Raffaella!‘, que va

aconseguir audiències estratosfèriques en els anys 90. En 2018 va intervindre a ‘Volverte a ver‘ en Telecinco i novament va confirmar una popularitat que va estar basada no sols en les seues capacitats professionals però també en la professionalitat que traspuava.

A nivell musical no va ser la millor cantant, però sí una de les quals més ens va fer ballar a diverses generacions. Perquè, qui no ha taral·larejat en una festa això de ‘Per a fer bé l’amor cal vindre al sud’ o això de ‘I hi havia una dona, quin dolor, quin dolor, dins d’un armari«.

En 2020 va viure un particular revival amb la publicació d’un greatest hits i amb l’estrena del musical ‘Explota, explota‘, que estava basat en algunes de les seues cançons més populars.

Mai es va casar ni va tindre fills, però són milions les persones que es queden orfes amb la mort de Raffaella Carrà, qui va ser una estrela que va marcar una època i que deixa un buit que difícilment ningú podrà ocupar. Descanse en pau.

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.