Mor Raffaella Carrà als 78 anys: commoció internacional per la seua pèrdua

 

Raffaella Carrà (Bolonya, 1943) ha mort als 78 anys. Una mort molt inesperada que ha causat una enorme commoció internacional, perquè era una figura molt volguda, no sols a Itàlia sinó en altres països com Espanya.

La gran estrela portava malalta una llarga temporada, però es desconeixia esta circumstància, per la qual cosa la notícia ha causat encara un impacte major. Els principals periòdics italians porten ja el seu decés en les seues portades digitals.

Ha sigut el seu gran amor i company de tota la vida, Sergio Lapino, qui ha fet l’anunci d’esta notícia a l’agència Ansa: «Raffaella ens ha deixat. Es va anar a un món millor, on la seua humanitat, el seu inconfusible riure i el seu extraordinari talent brillaran per sempre».

 

Su vida 

 

El seu vertader nom era Raffaella Maria Roberta Pelloni nascuda el 18 de juny de 1943 i va ser una dona polifacètica: cantant, compositora, ballarina, coreògrafa, presentadora i actriu. Va presentar diversos programes, la major part en la cadena italiana RAI i en l’espanyola TVE, i va realitzar especials a l’Argentina, Xile, Mèxic i el Perú.

Va començar la seua carrera professional a l’edat de nou anys, després de ser triada per a un xicotet paper en la pel·lícula Turment del passato. Es va matricular als 15 anys en l’Institut de Cinematografia, formant-se com a ballarina. Va treballar a Hollywood en la dècada de 1960, però va reprendre prompte la seua carrera a Europa, tant al cinema com en la televisió.

Va ser a mitjan dècada de 1960, quan va adoptar el pseudònim de Carrà. Després de provar sort com a actriu, on no va tindre una brillant carrera, va decidir, a principis de la dècada de 1970, centrar-se en la carrera de presentadora de televisió, ballarina i cantant, amb la qual, en canvi, va aconseguir l’èxit i la fama a nivell internacional.

Hem de recordar que la seua primera aparició al nostre país va ser en l’emblemàtic ‘¡Señoras y Señores!’, de Valerio Lazarov. i a partir d’ací la popularitat es va disparar. Una popularitat que va continuar intacta fins a la seua mort, perquè al llarg dels anys sempre tornava al nostre país, bé per a presentar formats propis, per a concedir entrevistes o per a participar en l’Orgull de Madrid.

En 2016, com era de justícia, va participar en les labors de presentació de la gala pel 60 aniversari de TVE, cadena en la qual va viure enormes èxits com ‘¡Hola, Raffaella!‘, que va

aconseguir audiències estratosfèriques en els anys 90. En 2018 va intervindre a ‘Volverte a ver‘ en Telecinco i novament va confirmar una popularitat que va estar basada no sols en les seues capacitats professionals però també en la professionalitat que traspuava.

A nivell musical no va ser la millor cantant, però sí una de les quals més ens va fer ballar a diverses generacions. Perquè, qui no ha taral·larejat en una festa això de ‘Per a fer bé l’amor cal vindre al sud’ o això de ‘I hi havia una dona, quin dolor, quin dolor, dins d’un armari«.

En 2020 va viure un particular revival amb la publicació d’un greatest hits i amb l’estrena del musical ‘Explota, explota‘, que estava basat en algunes de les seues cançons més populars.

Mai es va casar ni va tindre fills, però són milions les persones que es queden orfes amb la mort de Raffaella Carrà, qui va ser una estrela que va marcar una època i que deixa un buit que difícilment ningú podrà ocupar. Descanse en pau.

Últimes notícies

Xubascos molt forts amb pedra gran en l’interior de Castelló i València este dilluns

La Aemet ha activat un avís per ruixats i tempestes molt fortes o torrencials en l’interior de Castelló i València, amb pedra gran i ratxes de vent molt intenses, i perill també al litoral sud valencià.

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.