La reina Letícia: la inesperada i fidel seguidora del documental de Rocío Carrasco

El documental de Rocío Carrasco s’ha convertit en el tema del moment, i no sorprén que haja arribat fins i tot a les esferes més altes. Fins i tot la mateixa reina Letícia sembla estar pendent, segons ha revelat la periodista Pilar Eyre a la revista ‘Lecturas’. «Letícia està bolcada amb el tema de Rocío Carrasco. Veu els docudrames, truca a les seues amigues periodistes per a preguntar pel rerefons de l’assumpte i pren partit apassionadament», ha assegurat Eyre.

En este sentit, la periodista catalana ha explicat que la reina «té molt clar el seu veredicte perquè és com tots nosaltres. Què no donaria ella per poder opinar lliurement!, perquè una cosa és deixar de ser periodista i una altra és que el periodisme l’haja deixat a ella». La seua carrera com a periodista va ser una de les coses a què Letícia va haver de renunciar per convertir-se en reina, tot i que en un primer moment va pensar que podria continuar exercint.

 

Una vocació periodística heretada del seu pare

Tot i esta voluntat inicial, l’ara reina va anar veient que no podria exercir la seua vocació més enllà de la feina de casa com a princesa, i posteriorment com a monarca. «En els primers temps del seu festeig va pensar, ingènuament, que podria continuar exercint. Tenia la remota esperança de continuar esta carrera que l’apassionava. Una vocació que va heretar del seu pare, un periodista que va fer carrer, va cobrir esdeveniments i va treballar en una redacció, suportant torns i competint per l’exclusiva».

Esta adoració que sentia per la seua professió, li va plantejar dubtes a l’hora de casar-se amb Felip. «Li va costar donar el sí a Felip, precisament pel fet d’haver d’abandonar la seua professió». De fet, va intentar participar en algun documental, però «certs funcionaris que s’encarreguen de vigilar els passos de la família reial, coneguts com ‘els homes de gris’, li van impedir».

 

El canvi d’actitud de Letícia amb la premsa

«Letícia era molt divertida i estava plena de curiositat per esta gent popular que fins llavors només havia conegut a través de les revistes i del seu treball… Es dirigia als famosos directament, els agafava del braç, els feia preguntes, era molt espontània. Més que graciosa, era bufona i atractiva. Al príncep li queia la bava mirant-la», explica Eyre. No obstant això, esta actitud oberta de Letícia amb la premsa va canviar radicalment a mesura que els mitjans van començar a criticar-la i a carregar contra ella amb duresa, un fet que ella considerava injust.

Pilar Eyre ha assegurat que l’ara reina «va arribar a pensar que es tractava de tafaneries infundades que venien de la mateixa Casa Reial per treure el focus de la conducta irregular de Juan Carlos». «Despertar cada dia amb una al·lusió malintencionada a la seua figura o el record exagerat de la humilitat de la seua família va anar amargant el seu caràcter i minant la confiança en els seus antics col·legues», ha assenyalat la periodista especialitzada en la monarquia.

Tot això, ha remarcat Pilar Eyre, va reduir radicalment el seu cercle d’amistats i les persones en què confiava. «Es va convertir en una màquina de renyir, sempre estava malhumorada, incòmoda… Els organitzadors d’esdeveniments no sabien que fer per a acontentar-la», ha dit. De fet, Pilar Eyre va més enllà i assenyala que Felipe es va convertir en la víctima que pagava els plats trencats dels seus enutjos.

Últimes notícies

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.

El Rototom tanca a Benicàssim amb 169.000 assistents de quasi 100 països

El Rototom Sunsplash de Benicàssim ha tancat la seua 31a edició amb 169.000 assistents de quasi 100 països i una forta aposta social i mediambiental. El festival ha anunciat que tornarà a Benicàssim en agost de 2027.

Guido Rodríguez reclama ambició i unió després dels primers pitos a Mestalla

Guido Rodríguez, migcampista del València i nou capità, demana unió i ambició entre club, plantilla i afició després de l’empat sense gols davant el Celta a Mestalla, que ha deixat els primers pitos de la grada.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.

Buñol prepara una Tomatina més inclusiva amb un nou pla d’accessibilitat

Buñol ultima els preparatius de la 79a Tomatina, que es viurà dimecres amb aforament complet i un nou pla '+ ACCESSIBLE' per a garantir l’acompanyament i la participació de persones amb discapacitat.

L’incendi de Segorbe queda estabilitzat després de cremar 630 hectàrees

L’incendi forestal iniciat dijous a Segorbe per un llamp ha quedat estabilitzat després de calcinar 630 hectàrees al Parc Natural de la Sierra Calderona. Un miler de veïns de Gàtova continuen desallotjats, encara que es preveu que puguen tornar prompte a les seues cases.