La reina Letícia: la inesperada i fidel seguidora del documental de Rocío Carrasco

El documental de Rocío Carrasco s’ha convertit en el tema del moment, i no sorprén que haja arribat fins i tot a les esferes més altes. Fins i tot la mateixa reina Letícia sembla estar pendent, segons ha revelat la periodista Pilar Eyre a la revista ‘Lecturas’. «Letícia està bolcada amb el tema de Rocío Carrasco. Veu els docudrames, truca a les seues amigues periodistes per a preguntar pel rerefons de l’assumpte i pren partit apassionadament», ha assegurat Eyre.

En este sentit, la periodista catalana ha explicat que la reina «té molt clar el seu veredicte perquè és com tots nosaltres. Què no donaria ella per poder opinar lliurement!, perquè una cosa és deixar de ser periodista i una altra és que el periodisme l’haja deixat a ella». La seua carrera com a periodista va ser una de les coses a què Letícia va haver de renunciar per convertir-se en reina, tot i que en un primer moment va pensar que podria continuar exercint.

 

Una vocació periodística heretada del seu pare

Tot i esta voluntat inicial, l’ara reina va anar veient que no podria exercir la seua vocació més enllà de la feina de casa com a princesa, i posteriorment com a monarca. «En els primers temps del seu festeig va pensar, ingènuament, que podria continuar exercint. Tenia la remota esperança de continuar esta carrera que l’apassionava. Una vocació que va heretar del seu pare, un periodista que va fer carrer, va cobrir esdeveniments i va treballar en una redacció, suportant torns i competint per l’exclusiva».

Esta adoració que sentia per la seua professió, li va plantejar dubtes a l’hora de casar-se amb Felip. «Li va costar donar el sí a Felip, precisament pel fet d’haver d’abandonar la seua professió». De fet, va intentar participar en algun documental, però «certs funcionaris que s’encarreguen de vigilar els passos de la família reial, coneguts com ‘els homes de gris’, li van impedir».

 

El canvi d’actitud de Letícia amb la premsa

«Letícia era molt divertida i estava plena de curiositat per esta gent popular que fins llavors només havia conegut a través de les revistes i del seu treball… Es dirigia als famosos directament, els agafava del braç, els feia preguntes, era molt espontània. Més que graciosa, era bufona i atractiva. Al príncep li queia la bava mirant-la», explica Eyre. No obstant això, esta actitud oberta de Letícia amb la premsa va canviar radicalment a mesura que els mitjans van començar a criticar-la i a carregar contra ella amb duresa, un fet que ella considerava injust.

Pilar Eyre ha assegurat que l’ara reina «va arribar a pensar que es tractava de tafaneries infundades que venien de la mateixa Casa Reial per treure el focus de la conducta irregular de Juan Carlos». «Despertar cada dia amb una al·lusió malintencionada a la seua figura o el record exagerat de la humilitat de la seua família va anar amargant el seu caràcter i minant la confiança en els seus antics col·legues», ha assenyalat la periodista especialitzada en la monarquia.

Tot això, ha remarcat Pilar Eyre, va reduir radicalment el seu cercle d’amistats i les persones en què confiava. «Es va convertir en una màquina de renyir, sempre estava malhumorada, incòmoda… Els organitzadors d’esdeveniments no sabien que fer per a acontentar-la», ha dit. De fet, Pilar Eyre va més enllà i assenyala que Felipe es va convertir en la víctima que pagava els plats trencats dels seus enutjos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Avís groc este dissabte a Castelló per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha establit per a este dissabte l'avís groc a Castelló per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i 60 en dotze. El divendres seguix el risc en la Comunitat i a Alacant per vent i onatge

La jutgessa de la DANA cita com a perit a la meteoròloga d’À Punt Victoria Roselló

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a Catarroja ha anomenat a la meteoròloga d'À Punt com a perit el 15 d'abril i ha notificat noves transcripcions.

La Policia d’Indonèsia deté al capità del vaixell afonat amb una família valenciana en Komodo

La Policia d'Indonèsia va detindre al capità del vaixell turístic afonat al Parc Nacional de Komodo i l'acusa de negligència amb resultat mortal. El cas va passar a la Fiscalia i quedarà a l'espera de data de juí.

La Fiscalia manté la seua petició de 10,5 anys de presó per a Rafa Mir per agressió sexual i lesions

La Fiscalia de València ha confirmat la sol·licitud de 10 anys i sis mesos de presó per a Rafa Mir per un delicte d'agressió sexual i un altre de lesions. El cas es remunta a 2024, amb processament en 2025, i inclou penes accessòries, indemnitzacions i una petició de quatre anys per al coacusado Pablo Jara.

Un detingut i quatre investigats pel robatori de 63 tones de cítrics a Carcaixent

Un operatiu de l'Equip Roca de Sueca, amb suport de Policia Local i Guàrdies Rurals, ha destapat la sostracció de 63 tones de taronges a Carcaixent. Els autors formalitzaven vendes a través d'una empresa i van obtindre 14.613 euros, amb un detingut i quatre investigats.

En llibertat amb mesures cautelars el detingut per maltractament després de la caiguda de la seua parella

Un jutjat d'Alzira va acordar la llibertat amb ordes d'allunyament i prohibició de comunicació. No hi ha indicis que ho vinculen a la caiguda; se li investiga per maltractament habitual.

El bar de Paiporta que concilia: equip de mares i horari d’esmorzars

Després de la DANA, el bar Arosa va reobrir amb un model centrat en l'esmorzar i un equip de cinc mares. Obri de 8 a 14 i prioritza la vida familiar sense perdre viabilitat.

L’Audiència de València confirma la negativa a citar a Pedro Sánchez com a testimoni per la DANA

L'Audiència Provincial de València ha ratificat la decisió de la jutgessa de Catarroja i ha rebutjat citar a Pedro Sánchez com a testimoni en la causa per la DANA. Desestima el recurs de Fes-te Sentir per falta d'utilitat probatòria i pel caràcter prospectiu de la diligència.