16.1 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

La reina Letícia: la inesperada i fidel seguidora del documental de Rocío Carrasco

El documental de Rocío Carrasco s’ha convertit en el tema del moment, i no sorprén que haja arribat fins i tot a les esferes més altes. Fins i tot la mateixa reina Letícia sembla estar pendent, segons ha revelat la periodista Pilar Eyre a la revista ‘Lecturas’. «Letícia està bolcada amb el tema de Rocío Carrasco. Veu els docudrames, truca a les seues amigues periodistes per a preguntar pel rerefons de l’assumpte i pren partit apassionadament», ha assegurat Eyre.

En este sentit, la periodista catalana ha explicat que la reina «té molt clar el seu veredicte perquè és com tots nosaltres. Què no donaria ella per poder opinar lliurement!, perquè una cosa és deixar de ser periodista i una altra és que el periodisme l’haja deixat a ella». La seua carrera com a periodista va ser una de les coses a què Letícia va haver de renunciar per convertir-se en reina, tot i que en un primer moment va pensar que podria continuar exercint.

 

Una vocació periodística heretada del seu pare

Tot i esta voluntat inicial, l’ara reina va anar veient que no podria exercir la seua vocació més enllà de la feina de casa com a princesa, i posteriorment com a monarca. «En els primers temps del seu festeig va pensar, ingènuament, que podria continuar exercint. Tenia la remota esperança de continuar esta carrera que l’apassionava. Una vocació que va heretar del seu pare, un periodista que va fer carrer, va cobrir esdeveniments i va treballar en una redacció, suportant torns i competint per l’exclusiva».

Esta adoració que sentia per la seua professió, li va plantejar dubtes a l’hora de casar-se amb Felip. «Li va costar donar el sí a Felip, precisament pel fet d’haver d’abandonar la seua professió». De fet, va intentar participar en algun documental, però «certs funcionaris que s’encarreguen de vigilar els passos de la família reial, coneguts com ‘els homes de gris’, li van impedir».

 

El canvi d’actitud de Letícia amb la premsa

«Letícia era molt divertida i estava plena de curiositat per esta gent popular que fins llavors només havia conegut a través de les revistes i del seu treball… Es dirigia als famosos directament, els agafava del braç, els feia preguntes, era molt espontània. Més que graciosa, era bufona i atractiva. Al príncep li queia la bava mirant-la», explica Eyre. No obstant això, esta actitud oberta de Letícia amb la premsa va canviar radicalment a mesura que els mitjans van començar a criticar-la i a carregar contra ella amb duresa, un fet que ella considerava injust.

Pilar Eyre ha assegurat que l’ara reina «va arribar a pensar que es tractava de tafaneries infundades que venien de la mateixa Casa Reial per treure el focus de la conducta irregular de Juan Carlos». «Despertar cada dia amb una al·lusió malintencionada a la seua figura o el record exagerat de la humilitat de la seua família va anar amargant el seu caràcter i minant la confiança en els seus antics col·legues», ha assenyalat la periodista especialitzada en la monarquia.

Tot això, ha remarcat Pilar Eyre, va reduir radicalment el seu cercle d’amistats i les persones en què confiava. «Es va convertir en una màquina de renyir, sempre estava malhumorada, incòmoda… Els organitzadors d’esdeveniments no sabien que fer per a acontentar-la», ha dit. De fet, Pilar Eyre va més enllà i assenyala que Felipe es va convertir en la víctima que pagava els plats trencats dels seus enutjos.

Últimes notícies

Broseta deixa la secretaria autonòmica de representació davant la UE amb una dimissió irrevocable

Pablo Broseta ha presentat la seua dimissió irrevocable com a secretari autonòmic de Representació davant la UE i les CCAA. Va anunciar la renúncia en X sense donar motius.

Morant demana als edils d’Almussafes respectar a la denunciant i acatar el decidit pel PSPV

Diana Morant ha reclamat al grup socialista d'Almussafes respecte a la denunciant d'assetjament i obediència a les mesures del partit, que ja ha actuat contra l'alcalde.

El Port d’Alacant rescindix el contracte de l’estructura en la bocana i activa concursos de fred i hidrogen

El consell ha resolt el contracte de l'estructura fixa en la bocana per incompliment del contractista i ha llançat concursos per a una nau frigorífica i una planta d'hidrogen verd.

Creu Roja distribuïx més de 1.800 jocs i joguets a famílies vulnerables d’Alacant

Creu Roja ha iniciat a Alacant el lliurament de més de 1.800 jocs i joguets per a famílies vulnerables per Nadal. Les donacions es classifiquen i arriben directament a les llars.

S’ha obert el pas subterrani que connecta les estacions de Xàtiva i Alacant

La nova passarel·la subterrània de 260 metres ha connectat des d'este dijous les estacions de Xàtiva i Alacant en uns tres minuts. L'obra, de més de 24 milions, ha reforçat el servici de Metrovalencia i l'entorn urbà del centre de València.

CCOO PV exigix activar el diàleg social i prioritza la vivenda

Ana García Alcolea ha presentat el seu informe al Consell Confederal amb un balanç socioeconòmic i un full de ruta immediat. CCOO PV ha reclamat activar ja el diàleg social i ha situat la vivenda com a prioritat, al costat d'ocupació i finançament.

Educació atorga els primers 13 milions en ajudes per a material escolar després de la DANA

Educació ha concedit 13 milions en cinc resolucions per a 26.000 alumnes afectats per la DANA. La convocatòria total ascendix a 100,6 milions per a 68.893 estudiants.

Rovira fixa com a prioritats la reforma del finançament i la baixada d’impostos

El nou conseller d'Economia, Hisenda i Administració Pública ha defés un nou model de finançament i mantindre la rebaixa fiscal. També ha proposat un fons d'anivellament mentres es negocia la reforma.