La reina Letícia: la inesperada i fidel seguidora del documental de Rocío Carrasco

El documental de Rocío Carrasco s’ha convertit en el tema del moment, i no sorprén que haja arribat fins i tot a les esferes més altes. Fins i tot la mateixa reina Letícia sembla estar pendent, segons ha revelat la periodista Pilar Eyre a la revista ‘Lecturas’. «Letícia està bolcada amb el tema de Rocío Carrasco. Veu els docudrames, truca a les seues amigues periodistes per a preguntar pel rerefons de l’assumpte i pren partit apassionadament», ha assegurat Eyre.

En este sentit, la periodista catalana ha explicat que la reina «té molt clar el seu veredicte perquè és com tots nosaltres. Què no donaria ella per poder opinar lliurement!, perquè una cosa és deixar de ser periodista i una altra és que el periodisme l’haja deixat a ella». La seua carrera com a periodista va ser una de les coses a què Letícia va haver de renunciar per convertir-se en reina, tot i que en un primer moment va pensar que podria continuar exercint.

 

Una vocació periodística heretada del seu pare

Tot i esta voluntat inicial, l’ara reina va anar veient que no podria exercir la seua vocació més enllà de la feina de casa com a princesa, i posteriorment com a monarca. «En els primers temps del seu festeig va pensar, ingènuament, que podria continuar exercint. Tenia la remota esperança de continuar esta carrera que l’apassionava. Una vocació que va heretar del seu pare, un periodista que va fer carrer, va cobrir esdeveniments i va treballar en una redacció, suportant torns i competint per l’exclusiva».

Esta adoració que sentia per la seua professió, li va plantejar dubtes a l’hora de casar-se amb Felip. «Li va costar donar el sí a Felip, precisament pel fet d’haver d’abandonar la seua professió». De fet, va intentar participar en algun documental, però «certs funcionaris que s’encarreguen de vigilar els passos de la família reial, coneguts com ‘els homes de gris’, li van impedir».

 

El canvi d’actitud de Letícia amb la premsa

«Letícia era molt divertida i estava plena de curiositat per esta gent popular que fins llavors només havia conegut a través de les revistes i del seu treball… Es dirigia als famosos directament, els agafava del braç, els feia preguntes, era molt espontània. Més que graciosa, era bufona i atractiva. Al príncep li queia la bava mirant-la», explica Eyre. No obstant això, esta actitud oberta de Letícia amb la premsa va canviar radicalment a mesura que els mitjans van començar a criticar-la i a carregar contra ella amb duresa, un fet que ella considerava injust.

Pilar Eyre ha assegurat que l’ara reina «va arribar a pensar que es tractava de tafaneries infundades que venien de la mateixa Casa Reial per treure el focus de la conducta irregular de Juan Carlos». «Despertar cada dia amb una al·lusió malintencionada a la seua figura o el record exagerat de la humilitat de la seua família va anar amargant el seu caràcter i minant la confiança en els seus antics col·legues», ha assenyalat la periodista especialitzada en la monarquia.

Tot això, ha remarcat Pilar Eyre, va reduir radicalment el seu cercle d’amistats i les persones en què confiava. «Es va convertir en una màquina de renyir, sempre estava malhumorada, incòmoda… Els organitzadors d’esdeveniments no sabien que fer per a acontentar-la», ha dit. De fet, Pilar Eyre va més enllà i assenyala que Felipe es va convertir en la víctima que pagava els plats trencats dels seus enutjos.

Últimes notícies

Avís taronja divendres per pluges intenses a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora i alerta també per tempestes, calor extrema i risc molt alt d’incendis forestals.

Cap de setmana d’agost amb possibles ruixats i temperatures màximes a la baixa

La Comunitat Valenciana afronta el cap de setmana de mitjan agost amb intervals de núvols, possibles ruixats amb tempesta a l’interior i màximes que baixen lleugerament.

La Nit de l’Albà d’Elx crema 9,6 tones de pólvora amb poques incidències

La Nit de l'Albà d'Elx ha disparat 9,6 tones de pólvora, 260 quilos més que en 2025, amb un balanç reduït d'incidències, tot i el trasllat d'una dona amb cremades de segon grau a l'Hospital General d'Elx.

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.