Mor el periodista Richard Buckley, marit del dissenyador Tom Ford

 

El periodista de moda Richard Buckley ha mort este dimarts 21 de setembre als 72 anys després d’una llarga malaltia. Així ho ha anunciat la família en un comunicat, que diu així: «Amb gran tristesa Tom Ford anuncia la mort del seu estimat espòs durant 35 anys, Richard Buckley».

El marit de Tom Ford (60 anys) ha perdut la vida, abrigallat per la seua família, el seu marit i el fill que tenien en comú, Jack, de huit anys.

Des de la signatura Tom Ford han comunicat la dramàtica notícia fa tan sols unes hores: «El dissenyador Tom Ford anuncia amb gran tristesa la defunció de Richard Buckley, el seu estimat espòs des de fa 35 anys. Richard va morir pacíficament anit a la seua casa dels Àngels, amb Tom i el seu fill Jack al seu costat. Ha mort de causes naturals, després d’una prolongada malaltia», resa el text.

 

El començament de la història d’amor

 

Tom i Richard formaven una sòlida parella des que es van conéixer en 1986 durant una desfilada a Nova York. La segona vegada que es van veure, en un ascensor, Ford va saber que es casaria amb ell, segons va confessar en 2011 en una entrevista a la revista OUT.

«En eixe ascensor vaig decidir que anava a casar-me amb ell. Soc molt pràctic, i va ser com: ‘D’acord, ací hi ha prou química’. Complia tots els meus requisits i, boom!, res més arribar al pis va ser com, val, venut», deia el dissenyador.

«Conéixer-li va ser excitant però també em va fer por, perquè sabia que ell era diferent i que això que sentia amb ell seria molt diferent de quant havia sentit amb anterioritat».

Per part seua, Buckley va contar que quan es van conéixer, Tom ja tenia clar que es convertiria en un dels grans: «Per a la nostra primera cita vam ser a un restaurant barat de l’Upper East Side anomenat Albuquerque Eats. Tom no parava de parlotejar: ‘I en 10 anys estaré mostrant la meua pròpia col·lecció a París, i seré milionari, i faré això i l’un altre'», va explicar.

Van viure una intensa història d’amor que es va veure truncada als tres anys de conéixer-se, quan a Buckley li van detectar càncer de gola. Pese al complicat pronòstic que se li va donar llavors, l’operació va eixir bé i la parella va eixir reforçada.

Van contraure matrimoni l’abril de 2014 al cap de poc de legalitzar-se als Estats Units el matrimoni entre persones del mateix sexe. Tan bé anava la relació que tots dos van donar, poc després, el pas de tindre un fill per ventre de lloguer. Vi al món Alexander John ‘Jack’ Buckley Ford.

 

Richard Buckley

 

Richard Buckley va nàixer en 1948 en Binghamton, Nova York. Educat en una família militar, els seus primers anys els va passar entre els Estats Units, França i Alemanya. Va tindre clar des de bé prompte que la seua professió era la de Periodisme, i va estudiar la carrera en la Universitat de Maryland, a Munic.

Va començar a treballar en la revista Nova York Magazine i en 1982 va fer el gran pas de mudar-se a París, on va acabar forjant la seua carrera com a informador.

Compten els que van treballar amb ells que tenia una gran habilitat per a detectar el «pròxim gran esdeveniment» i ell va ser el descobridor de potents dissenyadors, actrius i músics de gran talent.

A tots ells els va convertir en estreles. També va deixar la seua empremta en publicacions de renom com Italian Vogue, Vogue Hommes, Women’s Wear Daily o Vanity Fair. L’última aparició pública de Tom Ford va ser el passat 13 de setembre com a President Honorari de la Gal·la MET a Nova York.

Ford, el geni de la moda

 

Des de la dècada de 1970, Tom Ford va generar una nova cultura de la moda i va revolucionar la manera d’entendre-la amb unes anotacions de sexualitat elegant. Sempre impecable, bronzejat, amb vestit jaqueta negre fet a mida i camisa blanca descordada fins al tercer botó, el texà és icona del món tèxtil i autor «d’un explosiu còctel compost de sexualitat, sensualitat i disseny, ingredients ben perfilats que van seduir a tots», com va recordar fa un temps l’experta en moda Pepa Fernández.

Va créixer en Santa Fe, Nou Mèxic i als 17 anys es va traslladar a Nova York amb la idea d’estudiar arquitectura i disseny d’interiors en la prestigiosa escola Parsons, però el seu somni era la interpretació, ser actor. Va fer alguns treballs com a model i es va adonar que l’arquitectura i la moda tenien molt en comú. Amb alguns dels seus projectes, es va presentar en les oficines de Cathy Hardwick i va eixir amb el seu primer treball en un taller de moda.

Començava la dècada dels 80 quan es va instal·lar a París per a treballar en la signatura Chloé on ordenava armaris i feia demanats. Un contracte millor amb l’empresa Perry Ellis li va portar de tornada a Amèrica.

Va obrir la seua primera botiga en la novaiorquesa Madison Avenue amb una col·lecció íntegra de prêt-a-porter per a home. Tot un èxit que va culminar dos anys després amb el seu primer projecte cinematogràfic: A Single Man (2009). En 2016 va estrenar la seua segona pel·lícula Nocturnal Animals.
 

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.