El coronavirus arriba a quatre residències valencianes més i ja en són 25

 

Durant els mesos més preocupants de la pandèmia (març i abril), les residències eren un dels principals focus de contagi i a on, per desgràcia, es van produir més defuncions. Ara, preocupen de nou estos centres de majors, a on el coronavirus està tornant a tindre una incidència important.

 

Ara com ara, en el territori valencià, hi ha un total de 25 residències amb casos actius de Covid-19. Este mateix dimecres se sumaven quatre centres més —tres en Alacant i un en València—. En concret, hi ha 11 residències afectades en la província d’Alacant i 14 en la de València.

 

A demés, també dimarts, l’última actualització de la situació de la pandèmia en el territori valencià confirmava cinc casos nous entre els residents valencians i cinc més entre els treballadors d’estos centres.

 

Des de què es posà fi a l’estat d’alarma, les principals mesures ‘anticovid’ han anat dirigides a estos centres, davant del temor d’un repunt en este àmbit. Ara, les mesures restrictives s’han intensificat amb la nova resolució: s’han restringit les visites i eixides i tots els nous ingressos o reingressos i els treballadors nous o els que tornen de vacacions s’hauran de sotmetre a una prova PCR, per a evitar una major propagació del virus en les residències.

Últimes notícies

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.

La castellonenca Sara Monforte continuara al banquet de l’Espanyol fins a 2028

L’entrenadora castellonenca Sara Monforte amplia el seu contracte amb el primer equip femení de l’Espanyol fins al 30 de juny de 2028, després de consolidar el conjunt perico en la Lliga F amb una permanència solvent.

Pérez Llorca demana deixar de costat l’estratègia política i centrar-se en l’educació

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, insta els sindicats docents a no alçar-se de la taula de negociació i defensa que l’acord és possible si es deixen de banda les estratègies polítiques i s’atén el que és important: l’educació pública.