11.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

2.931 nous positius i 11 morts per coronavirus en la Comunitat Valenciana



La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat un total de 2.931 nous casos de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens. Amb aquesta actualització, la xifra total de positius se situa en 1.307.004 persones.

Els nous casos per províncies són 258 a Castelló (157.349 en total), 1.065 a Alacant (456.059) i 1.608 a València (693.592). La xifra de casos no assignats es manté en 4.

Respecte al nombre d’altes, s’han registrat 4.858. D’aquesta manera, el nombre de persones que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia en la Comunitat Valenciana és d’1.289.382.

Per províncies, les altes es distribueixen així: 155.660 a Castelló, 449.475 a Alacant i 684.188 a València. El total d’altes no assignades es manté en 59.

Els hospitals valencians tenen, actualment 653 persones ingressades, 77 d’elles en l’UCI: 87 a la província de Castelló, 6 en UCI; 209 a la província d’Alacant, 26 d’elles en l’UCI; i 357 a la província de València, 45 en UCI.

S’han notificat 11 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, tots amb data de defunció en els últims 7 dies excepte dos que són de l’última setmana de febrer. Es tracta de 8 dones de 82 a 98 anys i 3 homes d’entre 73 i 97 anys.

El total de decessos des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 9.078: 1.050 a la província de Castelló, 3.461 en la d’Alacant i 4.567 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en aquests moments hi ha 19.985 casos actius, la qual cosa suposa un 1,52% del total de positius.

Últimes notícies

Identificades les 45 víctimes de l’accident de Adamuz

S'han identificat les 45 persones mortes en el sinistre ferroviari de Adamuz i s'han completat totes les autòpsies. La majoria es va confirmar per petjades i part per ADN.

Pluges febles, neu des de 500-700 m el dissabte i vent fort a l’interior el diumenge

El cap de setmana es presenta amb cels nuvolosos i ruixats febles. El dissabte baixa la cota de neu a 500-700 m i el diumenge el vent de l'oest deixarà ratxes molt fortes a l'interior.

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.