2.931 nous positius i 11 morts per coronavirus en la Comunitat Valenciana



La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat un total de 2.931 nous casos de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens. Amb aquesta actualització, la xifra total de positius se situa en 1.307.004 persones.

Els nous casos per províncies són 258 a Castelló (157.349 en total), 1.065 a Alacant (456.059) i 1.608 a València (693.592). La xifra de casos no assignats es manté en 4.

Respecte al nombre d’altes, s’han registrat 4.858. D’aquesta manera, el nombre de persones que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia en la Comunitat Valenciana és d’1.289.382.

Per províncies, les altes es distribueixen així: 155.660 a Castelló, 449.475 a Alacant i 684.188 a València. El total d’altes no assignades es manté en 59.

Els hospitals valencians tenen, actualment 653 persones ingressades, 77 d’elles en l’UCI: 87 a la província de Castelló, 6 en UCI; 209 a la província d’Alacant, 26 d’elles en l’UCI; i 357 a la província de València, 45 en UCI.

S’han notificat 11 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, tots amb data de defunció en els últims 7 dies excepte dos que són de l’última setmana de febrer. Es tracta de 8 dones de 82 a 98 anys i 3 homes d’entre 73 i 97 anys.

El total de decessos des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 9.078: 1.050 a la província de Castelló, 3.461 en la d’Alacant i 4.567 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en aquests moments hi ha 19.985 casos actius, la qual cosa suposa un 1,52% del total de positius.

Últimes notícies

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.

La Comunitat Valenciana es manté quarta en matriculacions de turismes al juliol amb el 8,4 %

Les matriculacions de turismes han tingut un repartiment desigual per autonomies al juliol. La Comunitat Valenciana s’ha situat en quarta posició, amb el 8,4 % de les vendes i 8.573 vehicles.

Així demana Marina Mercant extremar la seguretat per vore l’eclipsi en barco

Marina Mercant ha llançat una sèrie de recomanacions perquè les embarcacions que isquen a vore l’eclipsi solar del 12 d’agost des de la mar, especialment davant la costa de la Comunitat Valenciana, ho facen amb la màxima seguretat possible i tornen als ports de manera escalonada.

Com vore des de València l’eclipsi total de sol del 12 d’agost amb total seguretat

L’astrònoma Amelia Ortiz explica com observar l’eclipsi total de sol del 12 d’agost des de València amb ulleres homologades i mètodes de projecció casolans, un fenomen que no es repetirà al segle XXI.

Quasi 900 cançons aspiren a entrar al Benidorm Fest 2027

RTVE ha rebut prop de 900 cançons per a la sisena edició del Benidorm Fest 2027, després d’un procés de 115 dies que ha avançat el calendari per a millorar la planificació. Ara la corporació triarà almenys 16 temes, ampliables fins a 20, i podria convidar artistes de prestigi.

Benetússer rebrà 1,78 milions per a recuperar quatre instal·lacions malmeses per la dana

El ple de l’Ajuntament de Benetússer ha aprovat quatre projectes de reconstrucció en edificis municipals danyats per la dana, finançats amb 1,78 milions d’euros del Ministeri de Política Territorial.

Més de 16.600 llauradors valencians cobraran 13,7 milions per fertilitzants al setembre

El Ministeri d'Agricultura ingressarà la primera setmana de setembre 13,78 milions d'euros a 16.615 agricultors valencians per l'ajuda extraordinària a fertilitzants, dins d'un paquet estatal de quasi 495 milions. Altres 9.362 productors de tot Espanya continuen pendents de tràmits per poder cobrar.

La Generalitat recorrerà el nou Reglament de Costes per a protegir els veïns de Dénia

La Generalitat ha anunciat a les associacions d’afectats de Dénia que recorrerà la reforma del Reglament General de Costes per via administrativa, política i judicial. El Consell presentarà recurs en setembre i defensa compatibilitzar la protecció del litoral amb la seguretat jurídica de milers de propietaris.
FILMOTECA D'ESTIU